Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bodem Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: bodem Grand Canyon

Bericht door Stevendb »

Het lukt ook zonder Permit :p:p:p NIET AAN TE RADEN.

2 jaar geleden zijn we op goed geluk naar beneden gegaan omdat we vergeten hadden dat we een permit nodig hadden. uiteindelijk beneden met veel discussie toch nog een vrije campingplaats aangeduid gekregen om te kunnen overnachten. Was een prachtige ervaring.
je moet conditie hebben maar je moet echt geen uberervaren wandelaar zijn hiervoor. We zijn wel s'morgensvroeg in het donker vertrokken de tweede dag zodoende we nog vele uren hadden zonder de volle zon. Uiteindelijk toch 7-8u omhoog gestapt. Niet evident voor iedereen maar wel heerlijk als je uiteindelijk terug boven bent. Episch gevoel :)

Greets
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Pacific,

Lijkt mij een goed plan. Wij hebben onze fax in de voormiddag gestuurd (is enkele jaren geleden). Wij hebben toen onze eerste keuze gekregen. Ik denk dat je niet moet vrezen hoor, en dat je wel het permit zal krijgen dat je wilt (= niet zoals bij de wave). Zo niet moet je van aan het water nog een dikke 4,5 m stappen tot Indian Gardens, en je zal voelen, na heel die tijd afgedaald te hebben, voelt het even goed aan de beentjes om wat te klimmen. Let op het woord 'even' in de vorige zin :wink: .

Nee, hoor, dat zal wel lukken als jullie een beetje een goede fysiek hebben en al een beetje ingestapt zijn.

Suc6, Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Stevendb schreef:Het lukt ook zonder Permit :p:p:p NIET AAN TE RADEN.

Greets
Er zijn idd enkele plaatsen die niet opgevuld worden door permits. Deze worden standaard open gelaten voor mensen die ziek worden, zich bezeren of door andere onvoorziene omstandigheden niet veilig boven raken. Die plaatsen worden dan door de ranger toegekend en bekijkt jou situatie, het hangt dus af van de goodwill van die ranger of je daar zal kunnen overnachten of niet. In het slechtste geval stuurt hij jou dus in het donker naar boven. De kosten van die kampingplaats zijn hetzelfde als je een gewone permit zou aanvragen.
Maar aan deze manier van werken zou ik mij toch niet wagen :).

Verder kan ik vertellen dat op mijn 5 vakanties het 2 keer gelukt is om een permit te krijgen (hier ging het wel over een rim to rim hike met 3 overnachtingen).
De laatste 2 keer heb ik meerdere faxen verstuurd op verschillende tijdstippen gedurende de dag, hou ook rekening met de local time in de Grand Canyon.
Hou je overnachtingsplaats en data indien mogelijk ook flexibel, dit vergroot de kans om een permit te krijgen aanzienlijk.
Jou permit kan je aanvragen via http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... equest.pdf
Ik kan je ook aanraden als je een overnachting beneden hebt om het avondeten in phantom ranch te reserveren, het is er een gezellige sfeer :thumbup: en ga naar de ranger programs, een echte aanrader!

Dit zijn mijn ervaringen, hopelijk heb je er iets aan.

Wim
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Bedankt voor jullie reacties!

We hadden er ook al aan gedacht om verschillende faxen te versturen, onder mijn naam en die van mijn man, om onze kansen te vergroten.
Maar nu lees ik in de kleine lettertjes het volgende :
"In order to safeguard the highest quality backcountry experience for all hikers, regulations stipulate that all permits are void when a group (i.e. same club, organization, group of friends, etc.) obtains multiple permits for the same campground or use area for the same night."

Dat risico willen we nu toch ook niet nemen. Misschien wel enkele pogingen op verschillende tijdstippen onder identiek dezelfde naam?
Moeilijk!
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Hallo iedereen en vooral GC-kenners,

zelf had ik graag afgedaald en teruggekeerd op een dag - ik heb persoonlijk dan ook een stevige conditie en presteer goed in grote hitte en beperkte watervoorraden - maar mijn vrouw, da's een ander verhaal :blink: Die heeft een allergie van het woord "sport" :lol: Ach ieder zijn ding, 't is de beste die ik me wensen kan.

Nu dacht ik eraan om eventueel de afdaling gedeeltelijk te maken, met haar natuurlijk, een uur of drie naar beneden en dan terugkeren. Is dit de moeite waard? Mss nog even bijvertellen, wij passeren aan de North Rim. Iemand een idee? Tips? Bedankt!
YYZ727
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door YYZ727 »

Van de North Rim daalt alleen het North Kaibab Trail in de Canyon af. De afstand naar de bodem is hier echter verder dan op de South Rim, dus abslouut niet te doen op één dag. Als je echter 1 a 1.5 uur afdaalt heb je al een heel goede indruk van hoe het in de Canyon is. Hou er dan wel rekening mee dat je 2 a 2.5 uur terug zult moeten stijgen....
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Thx voor de info! Dan zal het idd niet lukken, tenzij ik het in looppas doe met mijn vrouw op mijn rug :clap: Ik herhaal: dan zal het dus niet lukken... :D

Mss eens overwegen om dan met een helikopter naar beneden te gaan. Iemand goeie suggesties hiervoor?
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Voor zover ik weet kan dat niet in het nationaal park zelf (daar mogen de helikopters alleen boven de kloof cirkelen), maar wel vanuit Las Vegas. Je landt dan aan de zogenaamde 'West Rim'.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Tja, dat is dan wellicht wat Papillon helicopters doen, zij landen blijkbaar in Indianenreservaat, en beweren de enigen te zijn met toestemming hiervoor. Ze vertrekken idd aan Las Vegas. Ik ga dat ter plekke wel zien, ongetwijfeld ga je her en der wel vertegenwoordigers tegenkomen om die tours te verkopen, want is meteen een kost van 600 - 700$ voor twee pax, ga daar dus nog ff mee wachten en niet online reserveren. Eerst zien hoeveel dollars ons madame al heeft laten plakken in de shoppingcentra tegen dan :roll:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

In Tusayan zit ook een vestiging van Papillon en daar kun je (volgens mij voor veel minder geld, maar wij hebben het nooit gedaan) een rondvlucht over de GC maken. Je landt dan wel niet op de bodem, maar je cirkelt wel boven de kloof.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Maar gewoon relaxed een uurtje of wat naar benedeb lopen en dan weer terug is ook al een schitterende ervaring,zodra je onder de rand komt is de canyon heel anders.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Radarlove schreef:Tja, dat is dan wellicht wat Papillon helicopters doen
De naam van die Papillon tour is de Grand Celebration Tour, waarbij je inderdaad land op een platform op de bodem van de Grand Canyon (west).
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Pete.Z schreef:Maar gewoon relaxed een uurtje of wat naar benedeb lopen en dan weer terug is ook al een schitterende ervaring,zodra je onder de rand komt is de canyon heel anders.

Kunnen wij helemaal bevestigen! Deden dat in 2009 en je begrijpt niet (als je terug naar boven kijkt) dat je daar 'ergens' langs naar beneden bent gekomen. Was echt cool!
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Yes!!!

Vrijdag 1 maart permit aangevraagd voor Bright Angel Campground (juli), gisteren al bevestiging via mail.
De permit wordt opgestuurd en zou binnen een 10tal dagen in onze brievenbus moeten zitten.
Kan het bijna niet geloven, we zijn echt wel superblij.
Nu zo goed mogelijk voorbereiden, licht tentje aanschaffen enzo, we zien het helemaal zitten.

Ria
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Dank voor alle tips, het is beslist, we gaan een uurtje of twee richting beneden, een tijdje genieten van de omgeving, wat lunchen etc op een goeie plek en de verplichte fotootjes voor thuis :wink: , en dan op't gemakje terug naar boven in hopelijk een uurtje of drie-vier. Da's ook een daguitstap, en hopelijk niet te zwaar voor mijn vrouwke. Zal ze 's avonds wel eens verwennen met nen goeie hamburger in Page :lol:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben deze zomer een stukje op de South Kaibab Trail naar beneden gelopen, omdat deze betere views zou bieden dan Bright Angel Trail.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Wordt vaak gezegd, ben het er niet helemaal mee eens. Wij deden zowel BAT als SKT verschillende keren helemaal. Als je echt een groot deel v SKT doet, krijg je wel heel mooie zichten op de bruggen en het water, maar dan ben je wel efkes bezig eer je daar bent. :wink:

Lilo
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lilo, zou jij dan de BAT aanraden als je maar een klein deel wilt lopen? Zeg een uur, of hooguit 2 uur naar beneden? Bij de SKT heb je het Oh Ah Point en Cedar Ridge met een mooi uitzicht. Ik ken het alleen van foto's maar ik heb het idee dat je daar een mooier uitzicht hebt dan bij de BAT. Bij de BAT blijft het eerste stuk toch een beetje meer van hetzelfde?

Marianne
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Beide trails zijn mooi, met allebei indrukwekkende uitzichten. De zichten van BAT zijn misschien wat bekender, een deel kan je ook gewoon van de rand zien. Bij SKT moet je op het trail zijn om de verschillende dingen te zien. Ooh Aah Point en Cedar ridge zijn mooi maar niet mooier dan wat je te zien krijgt op BAT, als je het water wil zien moet je minstens tot Skeleton Point gaan, dit is 4,8 km one way. Wat je ook kiest, je kan eigenlijk niet verkeerd kiezen!

Lilo
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Skeleton Point op de BAT? Hoe is dat qua afdaling (en helling omhoog)?

We hebben vorig jaar al een klein stukje afgedaald (BAT, ong. 1-1,5 u naar beneden gelopen), dus ben nu op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging. Twijfel inderdaad ook welke trail door de positieve omschrijvingen van Ooh Aah Point.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer