Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis eXoz: LA-LV-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eXoz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis eXoz: LA-LV-SF

Bericht door eXoz »

Goeiedag,

ik ben nieuw op het forum (enorm veel informatie!) en volgend jaar wil ik met twee vrienden een reis maken in Zuidwest Amerika. Regio Los Angeles, Las Vegas en San Francisco.

Vliegtuigtickets zouden geboekt worden in Januari via Connections of Cheaptickets. Auto (midsize SUV) via Drive-USA of eautoverhuur.be. Hotels/Motels zullen geboekt worden eens de reisplanning vast staat.

Nu heb ik al het volgende: http://maps.google.be/maps?saddr=Los+An ... =2&t=m&z=7

20/7: Vertrek vlucht Brussel + Aankomst LA (slapen LA)
21/7: LA (Universal Studios, Beverly Hills, Hollywood, Mulholland drive) (slapen LA)
22/7: LA (Venice Beach, Santa Monica) + Joshua Tree (slapen Joshua Tree) 230km
23/7: Kingman-Seligman (via Route 66) en aankomst Flagstaff (slapen Flagstaff) 575km
24/7: Flagstaff (Walnut Canyon, Barringer Meteor Crater, Sunset Crater) + vertrek naar Grand Canyon (slapen Grand Canyon) 130km
25/7: Grand Canyon (South Rim + Helitour), Horseshoe Bend, Antelope Canyon + Page (slapen Page) 250km
26/7: Bryce NP (slapen Bryce) 250km
27/7: Zion NP (slapen Springdale) 150km
28/7: Valley of Fire + Hoover Dam + aankomst Las Vegas (slapen Las Vegas) 385km
29/7: Las Vegas (slapen Las Vegas)
30/7: Las Vegas (slapen Las Vegas)
31/7: Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point) (slapen Furnace Creek) 275km
01/8: Death Valley (Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse) (slapen Furnace Creek)
02/8: Yosemite (Mammoth Lake, Mono Lake) (slapen Bodie) 425km
03/8: Yosemite (El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Yosemite Valley) 185km
04/8: Yosemite (Glacier Point Road, Sentinel Dome, Mariposa Grove) (slapen Oakhurst) 135km
05/8: Highway 1 + aankomst SF (slapen SF) 650km
06/8: SF (slapen SF)
07/8: SF (Alcatraz avondtour) (slapen SF)
08/8: Vertrek vlucht SF
09/8: Aankomst Brussel

Enkele opmerkingen? Is dit doenbaar?
Over enkele dingen heb ik zelf nog mijn bedenkingen:
LA (20/7 - 22/7): het valt af te wachten wanneer we in LA aankomen de zaterdag (via Virgin had ik gezien 14u30). Eventueel die dag zelf dan nog iets doen. Voor Universal Studios heb je blijkbaar maar dan een halve dag nodig (eventueel dan Beverly Hills/Hollywood doorschijven naar 22/7 in de plaats van Venice Beac/Santa Monica (de moeite of?) en is het dan nog haalbaar om Joshau Tree te doen in de namiddag?
Van Joshua Tree naar Flagstaff is het een grote afstand maar moet wel te doen zijn denk ik?
Het plan Oakhurst, Cambria naar San Francisco voor Highway 1 is een groot vraagteken. Misschien beter die dag ergens anders inplannen?
Echt hiken, grote afstanden wandelen( >1(.5)u) zullen we niet doen. Meer de viewpooints, maar bvb in Yosemite kan het wel zijn dat we eens een halve dag rondwandelen.

Ik lees graag jullie opmerkingen (alsook wat ben ik vergeten/mogen we zeker niet vergeten bezoeken). Bedankt!
2013: CA, AZ, UT, NV (LA - LV - SF)
2014: UT, WY, MT, ID, WA (SLC - Seattle)
2015: Argentinië
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis eXoz: LA-LV-SF

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je hebt je al aardig goed inglezen zo te zien, de route is mooi. Ik zou wel zo hier en daar iets aanpassen. De volle dag in Death Valley is in augustus niet aan te raden. De bezienswaardigheden die je noemt kun je heel goed doen in de middag en een deel van de ochtend. De dag die je dan overhoudt zou je voor bijvoorbeeld Zion kunnen gebruiken, leuk voor korte wandelingen, maar ook heerlijk om ergens aan het water te zitten. Je zou ook wel een extra dag voor de Grand Canyon kunnen gebruiken, je hebt u eigenlijk geen tijd voor een wandeling langs de rim of een stukje naar beneden. Plan Antelope Canyon in de ochtend (Lower) of rond het middaguur (Upper).
Joshua Tree zou je op doorreis kunnen doen (het is er erg heet in de zomer), misschien overnachten in Kingman, dat geeft je al wat meer tijd voor de GC en omgeving.
In Bodie kun je niet overnachten, de mogelijkheden in de omgeving zijn Bridgeport (Virginia Creek Settlement) of Lee Vining.
Je kunt overwegen om in SF te beginnen en in LA te eindigen; in augustus kan de Yosemite Fall al droog staan.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ja, erg mooie route en goede voorbereiding(-sopeningspost).

Als ik lees vrienden, en zoals Marianne al een beetje aangeeft: kunnen jullie niet buiten het hoogseizoen, wanneer het (heel) wat minder druk, warm en duur is? Just a thought.

En ja, de route is zelfs wat te rustig.
Death Valley & Joshua Tree in Augustus.... Oei. Misschien om wat bezienswaardigheden vanuit de auto te doen. Maar niet een hele dag inderdaad...
Ik lees: slapen in Joshua Tree, en de volgende dag vertrek je vanuit Kingman. Wat is juist?

Maar goed, ik zou ook niet veel dingen weten. Het zou mooi zijn om nog highway 1 in te bouwen inderdaad. Je zou kunnen denken aan Yosemite -> Monterey of Carmel. Maar het mooiste stukje highway 1 ligt net juist daaronder.
Moeilijk.
eXoz
Amerika-ontdekker

Bericht door eXoz »

Bedankt voor de reacties. Het is de eerste keer dat ik een reis plan, dus alle hulp is welkom!
Mijn eerste idee was om in SF te beginnen en in LA te eindigen (dus de route omgekeerd). Maar ik heb her en daar gelezen dat SF aangenamer is om te eindigen.
De periode dat we gaan staat inderdaad vast. Ikzelf kan mijn verlof plannen zoals ik wil, maar het verlof (bouwverlof in Belgiê) van mijn vrienden staat vast. Volop in het hoogseizoen, maar daar kunnen we niets aan veranderen.

Het was de bedoeling om Joshau Tree op doorreis te doen, maar ik dacht dat Kingman iets te ver was om nog naartoe te rijden (voormiddag nog iets van LA, namiddag Joshau Tree).
@Arno: ik bedoel, slapen in Joshua Tree. 's Morgens vertrekken en via Kingman, stuk route 66 naar Seligman en eindigen in Flagstaff.
Death Valley zal inderdaad enorm warm zijn. Zijn die viewpoints (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse) te doen op één dag?
Misschien beter om een dag extra Grand Canyon in te plannen.
Het stuk Highway 1 dat ik bedoel. Zal dit niet te veel zijn voor 1 dag? 650km en 8u rijden. Veel tijd zal er eigenlijk niet zijn om te stoppen, denk ik?
Morgen nog eens alles herbekijken. Al bedankt voor de opmerkingen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet weten waarom het aangenamer is om in SF te eindigen. De meeste mensen vinden eindigen in LA fijn, vooral omdat ze dan nog een middagje strand meenemen.
Je zou ook kunnen overwegen om in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen (of andersom). Dan heb je de hele kustroute. Je mist dan Joshua Tree, maar je hebt wel de mooie route via Sedona naar de GC. Slapen in Joshua Tree kan niet, je zou in Twentynine Palms kunnen overnachten.
Je kunt de viewpoints in DV echt in een paar uurtjes doen, zie bijvoorbeeld mijn 2004- en 2006-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 dec 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vind de route helemaal niet te rustig. Integendeel.
De dag na aankomst naar Universal and dan ook nog BH en Mulholland drive zal niet meevallen. Voor Mulholland waren we al een aantal uren onderweg.
Ik zou niet gaan overnachten in Joshua Tree maar in 29Palms. En zoals gezegd, je tijd voor GC, Page en Zion is eigenlijk erg kort. Je kan Flagstaff overslaan bv en van 29Palms meteen naar GC rijden. Is wel een lange rit.
Dante's View, Zabriskie Point, Devils Golf Course, Badwater en Artist Drive kan je komende vanaf Las vegas best in een dag doen.
Bodie is een ghosttown en er zijn geen overnachtings plaatsen. Lee Vining of Mammoth zouden mogelijkheden zijn. Om van DV naar Yosemite te rijden en dan ook nog Bodie inpassen is te veel voor een dag imo.
Het is ook nauwelijks mogelijk om van Yosemite naar Cambria te rijden en dan nog dezelfde dag nog naar SF. Maar volgens mij heb je nog wat dagen over als je meteen naar GC rijdt en geen volle dag in DV verblijft.
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De dag van LA naar Needles of Kingman is ver maar te doen. Wij deden diezelfde vakantie in 2008 de rit van LA naar Needles. De dag nadien van Needles via R66 naar Sedona. Sedona zou ik zowiezo verkiezen boven Flagstaff.

Ik ben een megafan van Death Valley (3 bezoekjes) maar een volle dag in augustus is mssn wat veel, aangezien je niet lang buiten de wagen kan vertoeven. Idem voor Joshua Tree. Onderschat de temperaturen niet en zorg als je toch gaat wandelen voor voldoende water !! Je zou de eerste niet zijn die in de problemen komt.
Bodie is erg mooi maar tel op een 2 a 3 tal uur voor een bezoek. Lee Vining is een prima uitvalsbasis voor Bodie en Mono Lake (kies voor South Tufa)

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het zeker ook niet echt een rustige route. Eerder iets wat bomvol gepland wordt.
Een dag na de vlucht universal studios, hollywood en mulholland drive doen lijkt me nogal veel.
Venice bekijken, daarna santa monica, dan met misschien rotverkeer naar Joshua Tree NP en evt overnachten in 29palms is ook al een volle dag hoor.
Vanuit Flagstaff wil je vanalles doen en daarna naar de GC en de dag erop wil je en nog wat van de GC zien en heel Page eo. meepakken. Naar mijn mening zijn deze 2 dagen ook te vol.
Zion en Bryce kan ik niet echt over oordelen.
De hoover dam ligt bij Boulder City, in principe best te doen die dag, maar als je net als ons in de file komt kan het zomaar ng 2u rijden zijn naar Vegas.
Highway 1 meepakken op de manier in jou route....niet doen. Alleen als je een dag death valley eraf haalt en die bij de kustroute zet heeft het mijn inziens nut. Dan krijg je een dag Yosemite - Cambria, dat is 4u rijden en dan nog 3u naar Monterey. Deze dag puur aan de kustroute besteden. De volgende dag in en om Monterey/carmel nog dingen bekijken en dan naar SF.

Ik ben overigens ook van een volle dag hoor, maar vooral als je je moet verplaatsen kun je misschien niet overal zo lang blijven hangen en dan miet je keuzes maken. Maak evt een soort roadbook met things to do en bekijk van dag tot dag wat je wel en niet kunt doen, want je bent wel heel duidelijk met wat je graag wilt zien.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Yeehaw schreef: De dag na aankomst naar Universal and dan ook nog BH en Mulholland drive zal niet meevallen. Voor Mulholland waren we al een aantal uren onderweg.
Nou inderdaad.. wij deden eerst de Mulholland Drive, toen een kansloze missie om dicht bij het Hollywood-sign te komen en daarna naar Santa Monica gereden.
Toen gingen we in de spits vanaf Santa Monica naar ons hotel in Hollywood en de dag was om. Eigenlijk dus echt helemaal niks gedaan die dag.

LA.. prachtige stad hoor, alleen het verkeer.. :roll:
eXoz
Amerika-ontdekker

Bericht door eXoz »

Enkele dingen aangepast: Route LA-LV-SF

21/7: LA (Universal Studios, Mulholland drive) (slapen LA)
22/7: LA (Beverly Hills, Hollywood) (+ eventueel via Joshau Tree, afhankelijk van verkeer) (slapen Kingman) 512km of 544km
23/7: Kingman-Seligman (via Route 66) naar Grand Canyon (slapen Grand Canyon Village) 304km
24/7: Grand Canyon (South Rim + Helitour) (slapen Grand Canyon Village) 248km
25/7: Horseshoe Bend, Antelope Canyon + Page (slapen Page) 248km
26/7: Bryce NP (slapen ??) 250km
27/7: Bryce & Zion NP (slapen Springdale) 145km
28/7: Zion NP (slapen Springdale) 305km
29/7: Valley of Fire + aankomst Las Vegas (slapen Las Vegas) 305km
30/7: Las Vegas (+ Hoover Dam) (slapen Las Vegas) 120km
31/7: Las Vegas (slapen Las Vegas)
01/8: Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse) (slapen Furnace Creek) 360km
02/8: Yosemite (Mammoth Lake, Mono Lake, Bodie) (slapen Lee Vining) 480km
03/8: Yosemite (El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Yosemite Village) 120km
04/8: Yosemite (Glacier Point Road, Sentinel Dome, Mariposa Grove) (slapen ?)
05/8:
06/8: SF (slapen SF)

Dag extra GC, Zion en Bryce elke een halve dag meer. DV 1 dag. Highway 1 heb ik eruitgehaald in deze route. Zoals je kan zien heb ik nog een dag over

Eventjes ook de omgekeerde route SF-LV-LA opgemaakt:

20/7: Vertrek Brussel –Aankomst SF
21/7: SF (slapen SF)
22/7: SF (slapen SF)
23/7: Yosemite (Glacier Point Road, Sentinel Dome, Mariposa Grove) (slapen ?)
24/7: Yosemite (El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Yosemite Village)
25/7: Yosemite (Bodie, Mono Lake,) (slapen Lee Vining)
26/7: Mammoth Lakes + Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse) (slapen Furnace Creek)
27/7: LV (slapen LV)
28/7: LV (slapen LV)
29/7: LV + Hoover Dam (slapen LV)
30/7: Valley of Fire + Zion (slapen Springdale)
31/7: Zion (slapen Springdale)
01/8: Bryce (slapen ??)
02/8: Bryce + Page (Slapen Page)
03/8: Antelope Canyon + Horseshoe Bend + Aankomst Grand Canyon (Slapen GC Village)
04/8: Grand Canyon (slapen GC Village)
05/8: Meteor Crater, via Seligman (Route 66) (slapen Kingman)
06/8: LA (Hollywood, Bervely Hills) (slapen LA)
07/8: LA (Universal Studios + Mulholland(slapen LA)
08/8: Vertrek LA

en Route Phoenix-LV-LA-SF

20/7: Vertrek Brussel – Aankomst Phoenix (slapen Sedona)
21/7: Grand Canyon (slapen GC Village)
22/7: Grand Canyon (slapen GC Village)
23/7: Horseshoe Bend, Antelope Canyon + Page (slapen Page) 248km
24/7: Bryce NP (slapen ??) 250km
25/7: Bryce & Zion NP (slapen Springdale) 145km
26/7: Zion NP (slapen Springdale) 305km
27/7: Valley of Fire + aankomst Las Vegas (slapen Las Vegas) 305km
28/7: Las Vegas (+ Hoover Dam) (slapen Las Vegas) 120km
29/7: Las Vegas (slapen Las Vegas)
30/7: Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse) (slapen Furnace Creek) 360km
31/7: Yosemite (Mammoth Lake, Mono Lake, Bodie) (slapen Lee Vining) 480km
01/8: Yosemite (El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Yosemite Village) 120km
02/8: Yosemite (Glacier Point Road, Sentinel Dome, Mariposa Grove) (slapen ?)
03/8: SF (slapen SF)
04/8: SF (slapen SF)
05/8: SF + Highway 1 (slapen Cambria of Santa Barbara)
06/8: Highway 1 + LA (Hollywood, Beverly Hills) (slapen LA)
07/8: LA (Universal Studios + Mullholand Drive) (slapen LA)
08/8: Vertrek LA

Welke route vinden jullie het beste?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou de eerste route doen maar Joshua Tree NP skippen en van LA rechtstreeks naar Kingman rijden. In de 2de en 3de route zit je in Las Vegas in het veel duurdere weekend. Hoover Dam zou ik overslaan. je kan een net zo grote dam zien in Page (Glen Canyon Dam). In route 3 zie je ook niets van R66
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een goed idee om eens te kijken hoe de weekenden vallen. Het weekend in Las Vegas kan wel, maar is inderdaad duurder. Ik zou ook proberen het weekend in de parken te vermijden, hoewel het daar ook buiten het weekend wel druk zal zijn.
Waarom het vraagteken bij 4/8? Als er nog iets vrij is zou ik 2 nachten in de Lodge gaan zitten. Of 3.
Ik vind alle routes prima, het is afhankelijk van je eigen voorkeuren welke je kiest.

Marianne
eXoz
Amerika-ontdekker

Bericht door eXoz »

Ok, enorm bedankt voor de reacties, dit zou dus de route worden. Dag extra LA om toch alles op het gemak te bekijken.
Dag erna dan van LA naar Kingman. MAAR! Zou het niet beter zijn om van LA ('s morgens 6u vertrekken), via Kingman (Route 66), Seligman rechtstreeks naar Grand Canyon Village te rijden. Dan winnen we nog een dag om ergens in te plannen, of zal dit niet te doen zijn?

21/7: LA (Universal Studios, Mulholland drive) (slapen LA)
22/7: LA (Beverly Hills, Hollywood, Venice Beach, Santa Monica)(slapen LA)
23/7: LA naar Kingman (slapen Kingman) 512km
24/7: Kingman-Seligman (via Route 66) naar Grand Canyon (slapen Grand Canyon Village) 304km
25/7: Grand Canyon (South Rim + Helitour) (slapen Grand Canyon Village) 248km
26/7: Horseshoe Bend, Antelope Canyon + Page (slapen Page) 248km
27/7: Bryce NP (slapen ??) 250km
28/7: Bryce & Zion NP (slapen Springdale) 145km
29/7: Zion NP (slapen Springdale) 305km
30/7: Valley of Fire + aankomst Las Vegas (slapen Las Vegas) 305km
31/7: Las Vegas (slapen Las Vegas)
01/8: Las Vegas (slapen Las Vegas)
02/8: Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse) (slapen Furnace Creek) 360km
03/8: Yosemite (Mammoth Lake, Mono Lake, Bodie) (slapen Lee Vining) 480km
04/8: Tioga Pass naar Yosemite (El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Yosemite Village) 120km
05/8: Yosemite (Glacier Point Road, Sentinel Dome, Mariposa Grove) (slapen ??)
06/8: SF (slapen SF) 335km
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van LA naar Gc rijden neemt in de praktijk vaak een uur of 9 met enkele reststops. In California heet R66 National Trails Hw. Ik zal dit buiten beschouwing laten maar het is wel sterk aan te bevelen om het stuk R66 van Topock via Oatman, Sitgreaves pass en Cool Springs naar Kingman te nemen. Dat is een van de bewaard gebleven stukken R66 en dan is Kingman echt ver genoeg die eerste dag.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je laatste route is prima zo joh, lekker zo laten! :thumbup:

Het enige waar je evt mijns inziens veranderingen in ZOU kunnen aanbrengen is de tijd die je aan de Grand Canyon besteed.
Als je wat hikes daar wilt gaan doen is die volle dag best lekker, maar wil je alleen de highlights en de helivlucht dan zou ik de 25e een vroege vlucht reserveren en dan of nog naar MV rijden, of al naar Page en dan daar als je alle highlights gezien hebt van Page lekker bij Lake Powell gaan liggen die andere dag. Nogmaals, de keuze is persoonlijk, ik vind de GC geweldig, maar als je niet een heel stuk de canyon in gaat lopen zit er niet zo heel veel verschil tussen de meeste uitkijkpunten en vind ik 1.5 dag heel veel. Overigens ben ik zeer blij dat ik een vlucht erover gemaakt heb, dat is echt een van de hoogtepunten van mijn vakantie geweest (al was het in een vliegtuigje ipv een helicopter) en dat kan ik je zeker aanraden!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik heb vorig jaar september 2 nachten GC gedaan, en maar een klein stuk van de BAT gelopen, en toch hadden we te weinig tijd. Er is wel meer dan alleen wat uitzichtpunten. Ik mis in alle planningen altijd een bezoek aan het visitor center, rangeractivteiten etc. Een stukje verdieping zeg maar. :wink:

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hadden in 2008 ook 2 overnachtingen en ik weet nog dat ik in mijn verslag schreef dat we daar het gevoel hadden te weinig tijd te hebben.
Wij hebben een lang stuk van de rimtrail gedaan, een rangertalk over de condor (leuk!), bezoek aan het visitors center, nog een stukje gewandeld aan de westzijde van de Bright Angel Lodge (ben even de naam kwijt) en de IMAX film gaan bekijken in Tuyasan (en de heli gaan boeken voor de dag erna)
De volgende morgen de helivlucht en de uitkijkpunten van de east rim drive en zo richting Page.

Ooit komt de Grand Canyon terug op de planning, om in de canyon te wandelen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
eXoz
Amerika-ontdekker

Bericht door eXoz »

Even updaten: auto (Standard SUV) is geboekt via Alamo.co.uk.
Alle hotels zijn geboekt via booking.com (niet altijd de beste/goedkoopste optie kunnen nemen, er was al veel uitverkocht).

20/7: Vertrek Brussel naar Parijs + Aankomst LA 13u (Mulholland Drive) (slapen Vagabond Inn Executive Pasadena‏)
21/7: LA (Beverly Hills, Hollywood, Venice Beach, Santa Monica)(slapen Vagabond Inn Executive Pasadena‏)
22/7: LA naar Kingman (slapen Best Western Plus King's Inn Kingman) 512km
23/7: Kingman-Seligman (via Route 66) naar Grand Canyon (slapen Dumplin Patch Bed & Breakfast‏ Grand Canyon) 304km
24/7: Grand Canyon (slapen Dumplin Patch Bed & Breakfast‏ Grand Canyon)
25/7: Horseshoe Bend, Antelope Canyon + Page (slapen Rodeway Inn Page) 248km
26/7: Lake Powell (dag bootje varen/relax) (slapen Rodeway Inn Page)
27/7: Bryce NP (slapen Americas Best Value Inn Tropic) 250km
28/7: Bryce & Zion NP (slapen Driftwood Lodge Springdale) 145km
29/7: Zion NP (slapen Driftwood Lodge Springdale) 305km
30/7: Valley of Fire + aankomst Las Vegas (slapen Aria Las Vegas) 305km
31/7: Las Vegas (slapen Aria Las Vegas)
01/8: Las Vegas (slapen Aria Las Vegas)
02/8: Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse) (slapen Creekside Inn Bishop) 448km
03/8: Mammoth Lake, Mono Lake, Bodie (slapen June Lake Motel‏) 91km
04/8: Tioga Pass naar Yosemite (El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Best Western Plus Mariposa) 190km
05/8: Yosemite (Glacier Point Road, Sentinel Dome, Mariposa Grove) (slapen Best Western Plus Mariposa)
06/8: SF (slapen Da Vinci Villa SF) 269km
07/8: SF (Alcatraz avondtour) (slapen Da Vinci Villa SF)
08/8: SF + Vertrek vlucht 15u naar Parijs
09/8: Aankomst Parijs, Thalys naar Brussel

Enige opmerkingen?
Wat we nog moeten boeken op voorhand (Alcatraz-tickets) en een bootje om op Lake Powell te varen (voorstellen?)
Laatst gewijzigd door eXoz op 04 mar 2013, 13:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De weg naar Page us89 is afgelsoten ten zuiden van Page dus moet je omrijden via 160 en 98, In Page kan je de Colorado Raft doen http://www.raftthecanyon.com Je kan naar Rainbow Bridge vanaf Wah Weap Marina of zelfs met de jetboat (duurder) vanaf Antelope Point Marina. Je kan ook een boattrip maken vanaf Wah Weap Marina naar Antelope Canyon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als het kan zou ik Mariposa vervangen door iets in El Portal of in het park zelf, dat scheelt je 2 uur rijden per dag. De Yosemite Falls zullen waarschijnlijk droog staan in augustus, neem een kijkje bij Bridalveil falls en bij de Vernal Fall.
Bij de GC is wel iets in het park te vinden, kijk eens naar de Bright Angel Lodge, daar zit je al voor 72 dollar ex tax (zie http://www.xanterra.com) aan de rim.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer