Stevendb schreef:Het lukt ook zonder Permit :p:p:p NIET AAN TE RADEN.
Greets
Er zijn idd enkele plaatsen die niet opgevuld worden door permits. Deze worden standaard open gelaten voor mensen die ziek worden, zich bezeren of door andere onvoorziene omstandigheden niet veilig boven raken. Die plaatsen worden dan door de ranger toegekend en bekijkt jou situatie, het hangt dus af van de goodwill van die ranger of je daar zal kunnen overnachten of niet. In het slechtste geval stuurt hij jou dus in het donker naar boven. De kosten van die kampingplaats zijn hetzelfde als je een gewone permit zou aanvragen.
Maar aan deze manier van werken zou ik mij toch niet wagen

.
Verder kan ik vertellen dat op mijn 5 vakanties het 2 keer gelukt is om een permit te krijgen (hier ging het wel over een rim to rim hike met 3 overnachtingen).
De laatste 2 keer heb ik meerdere faxen verstuurd op verschillende tijdstippen gedurende de dag, hou ook rekening met de local time in de Grand Canyon.
Hou je overnachtingsplaats en data indien mogelijk ook flexibel, dit vergroot de kans om een permit te krijgen aanzienlijk.
Jou permit kan je aanvragen via
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... equest.pdf
Ik kan je ook aanraden als je een overnachting beneden hebt om het avondeten in phantom ranch te reserveren, het is er een gezellige sfeer

en ga naar de ranger programs, een echte aanrader!
Dit zijn mijn ervaringen, hopelijk heb je er iets aan.
Wim