Nou nou, dat is ook weer zo'n veronderstellingdimona schreef: Amerikanen strijken niet, die brengen hun nette kleren gewoon naar de stomerij.

Nou nou, dat is ook weer zo'n veronderstellingdimona schreef: Amerikanen strijken niet, die brengen hun nette kleren gewoon naar de stomerij.
He, gelukkig. Maar kennelijk alleen met handleiding.Ziva schreef:Natuurlijk is tegengas prima
Die is goed, Wiepster. Ooit was ik in de gewoonte om mijn man's uniformen te strijken en ze fijn gestreken in de kast te hangen. Tot ik hem 's morgens heel vroeg, voor PT, betrapte op het herstrijken van de uniformenNou nou, dat is ook weer zo'n veronderstelling![]()
. In mijn huishouden is het andersom: de nederlander strijkt niet, de amerikaan strijkt alles; ook de kleding van vrouwlief
Jullie mannen dragen zeker geen overhemden naar hun werk? Die van mij wel en die moeten echt wel gestreken worden als ze uit de was komen, dan zitten ze onder de kreukelsPetra/VS schreef:Strijken? Wat is dat? De gemakzuchtigheid hier "fits me to a t" duidelijkANY schreef:Ik heb hier eens uitgelegd hoe sommige mensen die ik Nederland ken tshirts strijken (en mijn tante zelfs de afdrooghanddoeken). Ze lagen in een deuk.
Voor mij persoonlijk wel in ieder geval. Ik gebruik namelijk geen geld, maar een eigen boodschappenkar-munt. Ik heb er hier nog een stuk of 100, misschien wel 150 liggen. Maar toch pak ik steeds dezelfde munt welke in de auto ligtBennogr schreef:Die winkelwagentjes op het parkeerterrein is inderdaad vervelend. Hoewel er vaak 'cart corrals' zijn waar je zo'n wagentje kunt achterlaten. Ik vraag me trouwens af of Nederlanders die wagentjes wel terug zouden brengen als er geen geld in zat dat je dan terugkrijgt.
Ik vind het persoonlijk in ieder geval heerlijk om met de trein te gaan! Elke dag weer van Den Bosch naar Utrecht. Ondanks soms de vertragingen of uitvallen van treinen. In de ochtend krantje (de Spits en Metro) erbij en nog héél even de ogen dicht. Ben een paar keer met de auto geweest. Eigenlijk geen file (dus op zich is mijn antwoord dan niet echt relevant voor jouw vraag), wel wat drukjes. Ben er dan een goed kwartiertje eerder, maar nee... moet ik te veel opletten in het verkeer.Bennogr schreef:En om even lekker door te generaliseren: hoeveel Nederlanders zitten liever in hun eentje in de auto in een lange file dan dat ze bewegen door het openbaar vervoer te pakken?
Nu maak jij de aanname dat ik er niet bij stil sta dat niet alle handicaps zichtbaar zijn. Daar ben ik me echter zeer bewust van. Maar ik zie elke dag gebeuren dat dat busje aan komt rijden en dat er dan mensen om me heen een sprintje gaan trekken om de bus te halen. Als je een sprintje kan trekken, dan zou je m.i. ook in staat moeten zijn om 10 minuutjes te lopen. Dat zijn het type mensen waar ik aan refereerde.Petra/VS schreef:Maar, en hier kom ik weer eens, jij weet helemaal niet of die mensen ook prima in staat zijn om te lopen. Mijn ergste fibromyalgie aanvallen kreeg ik van mijn 21ste tot mijn 25ste, maar niemand die dat aan mij zag. Natuurlijk heeft lang niet iedereen, die toch van dat busje gebruik maakt, lichamelijke problemen, maar ze zijn meer aanwezig dan de meeste mensen denken. Er zijn natuurlijk altijd mensen, die de makkelijkste weg nemen, maar dat is volgens mij niet typisch Amerikaans (een uitdrukking waar mijn man allergisch voor is, trouwens). Wie weet wat voor redenen mensen hebben, live and let live, dat vind ik net als Loek juist zo fijn aan deze maatschappij.choco schreef:Op de campus waar ik werk rijden busjes tussen de verschillende gebouwen. De zijn ingesteld om minder validen van en naar gebouwen te vervoeren, dus prima idee. Alleen zijn de meeste mensen in het busje prima instaat om te lopen, maar de mentaliteit lijkt te zijn 'er rijdt een busje dus waarom zou je lopen'. Van oost naar west is het maximaal 15 minuten lopen en dat busje is echt niet sneller dan lopen, dus op zulke momenten denk ik echt "gut, hoe zou het nou komen dat overgewicht zo'n probleem is". Toen ik hier net was en in een gebouw aan de andere kant van de campus papierwerk moest regelen, waren ze echt in shock toen ik zei terug te gaan lopen
dry cleaners - man draagt ook uniformen, en die moeten gestreken worden, iets waar hij ontzettend goed in is. Voordat we een dekbed hadden, maakte hij altijd het bed met van die schitterende strak-gevouwen hoeken. Oud mariniersachasenne schreef:...Hoe doen jullie dat dan met overhemden?...
dat zie ik hier ook veel: eten in ploegendiensten. Maar dat heeft dan ook weer te maken, denk ik, met de lange werkdagen. Als kind aten wij, het hele gezin, om half 6. Nu zit ik dus nog op m'n werk.Sarissa schreef:...Toen we in de VS woonden viel me ook op dat inderdaad sommige gezinnen nooit 's avonds met elkaar eten...
dutchie_in_boston schreef:dry cleanerssachasenne schreef:...Hoe doen jullie dat dan met overhemden?...