Onze levenstijl was in de VS ongeveer hetzelfde als hier in Nederland.Ziva schreef:Grappig om jullie ervaringen te lezen. Maar voor die NederAmerikanen die geeimigreerd zijn naar Amerika, jullie vinden niet dat je minder actief bent geworden nadat je geemigreerd bent t.o.v. de dingen die je deed in Nederland?
Ik snap dat in veel gevallen je huis groter is geworden dus dat speelt wel mee maar je besteed niet meer dingen uit bijvoorbeeld?
Ik heb wel een aantal verschillende banen gehad maar mijn laatste baan in de VS leek erg op mijn huidige baan. Het verschilt betreffende uren niet zo van elkaar. In beide gevallen ga ik trouwens met de auto naar het werk

Ons huis hier is ook niet echt kleiner dan ons laatste huis in de VS. Schoonmaken kost dus ook niet veel meer/minder tijd.
We hebben een hulp in de huishouding en die hadden we daar op het laatst ook.
Tuin hebben we nu ook. Onze tuin nu is wel wat kleiner maar in de tuin werken is een hobby van mijn man dus dat maakt niet zoveel uit.
Boodschappen laat ik hier ook meestal bezorgen.
Koken doen we elke dag.
We hebben vier jonge kinderen dus het huishouden loopt altijd gewoon door....
Ik sport wel met enige regelmaat.
Eigenlijk is het allemaal niet zo anders. Behalve dat we hier helaas geen ATM drive through hebben

Dat zou Nederland ook wel eens mogen hebben.
Je neemt jezelf natuurlijk mee en het verbaasd me juist altijd hoe vlug je deels weer in je oude vertrouwde gewoontes valt waar je ook woont.