Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stijnley: SF > LV > LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stijnley
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Stijnley: SF > LV > LA

Bericht door Stijnley »

Zo, even een update van onze plannen.

Dit zou de route moeten zijn, de motels/hotels zijn eveneens reeds gereserveerd (de meeste nog gratis te annuleren voorlopig)

19/9 - dag 1 - Brussel > San Francisco (slapen in Daly City)
20/9 - dag 2 - San Francisco bezoeken
21/9 - dag 3 - San Francisco via Tioga Pass naar Mammoth Lakes
22/9 - dag 4 - Yosemite NP
23/9 - dag 5 - Yosemite NP
24/9 - dag 6 - Mammoth Lakes > Bodie Ghost Town(?) > slapen in Beatty
25/9 - dag 7 - Death Valley NP
26/9 - dag 8 - Beatty > aankomst in Las Vegas in de namiddag (slapen op de strip)
27/9 - dag 9 - Las Vegas > aankomst rond de namiddag in Zion NP (slapen in Hurricane)
28/9 - dag 10 - Zion NP
29/9 - dag 11 - Zion > aankomst rond de middag in Bryce – rit door NP met de wagen (slapen in Cannonville)
30/9 - dag 12 - Cannonville > Moab (langs Capitole Reef NP)
1/10 - dag 13 - Moab (Arches NP bezoeken)
2/10 - dag 14 - Moab > Canyonlands NP bezoeken > doorrijden naar Blanding
3/10 - dag 15 - Blanding > Monument Valley NP > namiddag in Page (Antelope Canyon – Horsehoe Bend) > slapen in Grand Canyon
4/10 - dag 16 - Grand Canyon NP
5/10 - dag 17 - Grand Canyon naar Needles (via oatman - route 66)
6/10 - dag 18 - Needles > door Joshua Tree NP rijden > LA (slapen in Manhattan Beach)
7/10 - dag 19 - LA
8/10 - dag 20 - LA
9/10 - dag 21 - LA > Brussel

Wat denken jullie? Hebben we een goeie route? Bedankt voor al jullie tips! :thumbup:
tinaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tinaa »

ik zou voor la nog een mooi kustplaatsje in Orange County meenemen. bijv. Luguna beach, Dana point (whalewatch) of Newport beach balboa island. daar lees ik veel te weinig over op dit forum, terwijl het zo prachtig is!
have fun!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt alsof je Yosemite vanuit Mammoth Lakes wilt bezoeken, of begrijp ik dat niet goed? Je zult het park vanuit de westkant willen bekijken want de meeste bezienswaardigheden liggen aan de westkant. Je kunt daarvoor in het park overnachten of in El Portal, Oakhurst of Mariposa. Of kijk eens bij de Yoemite Bug voor betaalbare accommodatie.
Kijk eens in dit topic voor wat handige links.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

3/10 - dag 15 - Blanding > Monument Valley NP > namiddag in Page (Antelope Canyon – Horsehoe Bend) > slapen in Grand Canyon
Ik denk dat je beter in Page kunt overnachten en de ochtend erop naar de GC kunt rijden en dan de ochtend na de volle dag GC eventueel ook nog even langs de rim de zonsopkomst meepikt voor je naar Needles rijd.
Stijnley
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijnley »

Bedankt voor jullie advies! Wij bekijken jullie tips even! Orange County lijkt mij idd héél mooi!

@martin & Marianne: idd, Mammoth lakes was de bedoeling om Yosemite 2 dagen lang te bezoeken. Blijkbaar heb ik dit toch fout ingeschat, want volgens google maps is het een rit van 2,5u naar Curry Village.

Ik heb net geboekt bij Yosemite Bug, héél goede tip! Al liep de reservatie volledig mis, de gegevens werden niet opgenomen (enkel de donatie :x ) Nu snel hopen op bevestiging per mail! Ook Beatty werd vervangen door Panamint Springs Resort om een uurtje uit te sparen in de rit vanuit Yosemite.

@PSVWally, bedankt voor jouw tip. Als wij echter op dag 14 willen doorrijden naar Page (vanuit MOAB 4,5u rijden), is er echter amper tijd om Canyonlands te bezoeken. Daarom kozen wij voor Blanding. Of ben ik hier nu verkeerd? Slaapplaatsen tussen Blanding en Page zijn echter veel duurder...

Planning voorlopig:

19/9 - dag 1 - Brussel > San Francisco (slapen in Daly City)
20/9 - dag 2 - San Francisco bezoeken
21/9 - dag 3 - San Francisco naar Midpines (Yosemite Bug Resort)
22/9 - dag 4 - Yosemite NP
23/9 - dag 5 - Yosemite NP
24/9 - dag 6 - Midpines > Tioga Road > (Body Ghost Town) > Panamint Springs Resort (7u rijden...)
25/9 - dag 7 - Death Valley NP
26/9 - dag 8 - Panamint Springs > aankomst in Las Vegas in de namiddag (slapen op de strip)
27/9 - dag 9 - Las Vegas > aankomst rond de namiddag in Zion NP (slapen in Hurricane)
28/9 - dag 10 - Zion NP
29/9 - dag 11 - Zion > aankomst rond de middag in Bryce – rit door NP met de wagen (slapen in Cannonville)
30/9 - dag 12 - Cannonville > Moab (langs Capitole Reef NP)
1/10 - dag 13 - Moab (Arches NP bezoeken)
2/10 - dag 14 - Moab > Canyonlands NP bezoeken > doorrijden naar Blanding
4/10 - dag 16 - Grand Canyon NP
5/10 - dag 17 - Grand Canyon naar Needles (via oatman - route 66)
6/10 - dag 18 - Needles > door Joshua Tree NP rijden > LA (slapen in Manhattan Beach)
7/10 - dag 19 - LA en wijde omgeving
8/10 - dag 20 - LA en wijde omgeving
9/10 - dag 21 - LA > Brussel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik bedoelde dag 15 overnachten in Page, dan heb je de volgende dag als je vroeg vertrekt nog bijna een volle dag Grand Canyon...en dan de dag erna 's ochtends ook nog voordat je naar Needles rijdt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth Lakes is natuurlijk wel geschikt voor de laatste overnachting; dus 2 nachten Yosemite Bug en 1 nacht ML. Zo is het naar mijn idee ook niet zo gek om 1 nacht Panamaint Springs en 1 nacht Beatty te doen. Minder heen en weer rijden, maar wel een keer extra verkassen.
In plaats van Blanding zou je naar een cabin bij Gouldings campground kunnen kijken, zie http://www.gouldings.com en dan naar campground reserveringen. Theoretisch voor 6 personen, maar dat lijkt me wel erg krap. Zie ook ons 2008-verslag daarvoor.
Je hebt met een overnachting in MV wel wat minder tijd in Moab, maar het zal nog wel lukken met Canyonlands die dag (als je Island in the Sky bedoelt). Probeer bij/voor zonsopkomst bij Mesa Arch te zijn.

Marianne
Stijnley
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijnley »

Ok bedankt voor jullie tips, jullie doen prachtig werk!

Ik heb eens gemaild naar Gouldings voor 2 cabins (7 volwassenen), het lukt nl. niet om 2 tegelijk te reserveren via hun site. Als we daar kunnen slapen, hebben we alvast meer tijd voor de omgeving rond Page. Een tweede keuze is het iets duurdere Mexican Hat, is al een uurtje verder dan Blanding.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer