Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
iPad opladen
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
iPad opladen
Hallo,
Ik weet niet of dit het juiste forumgedeelte is om dit te plaatsen en of het hier al ergens gevraagd werd.
Ik heb mij een paar maanden geleden de iPad 2 gekocht, en ik heb daar dan de adapter bijgekregen die er altijd bij zit (neem ik aan).
In September vertrek ik met 3 kameraden voor een rondreis naar de westkust in Amerika en daarom wil ik graag reisverslagen maken.
Heb ik nu een speciale reisadapter nodig om deze iPad op te laden in Amerika? Of heb ik een extra tussenstuk/adapter nodig?
En om andere elektrische apparaten op te laden, moet ik dan ook een omvormer naar 110V gaan kopen, en wat zijn de aan te raden winkels om dit te kopen?
Sorry voor de amateuristische vragen, maar ik wil niet echt voor verrassingen te komen staan ginds.
Ik weet niet of dit het juiste forumgedeelte is om dit te plaatsen en of het hier al ergens gevraagd werd.
Ik heb mij een paar maanden geleden de iPad 2 gekocht, en ik heb daar dan de adapter bijgekregen die er altijd bij zit (neem ik aan).
In September vertrek ik met 3 kameraden voor een rondreis naar de westkust in Amerika en daarom wil ik graag reisverslagen maken.
Heb ik nu een speciale reisadapter nodig om deze iPad op te laden in Amerika? Of heb ik een extra tussenstuk/adapter nodig?
En om andere elektrische apparaten op te laden, moet ik dan ook een omvormer naar 110V gaan kopen, en wat zijn de aan te raden winkels om dit te kopen?
Sorry voor de amateuristische vragen, maar ik wil niet echt voor verrassingen te komen staan ginds.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: iPad opladen
Waarom zou je een omvormer willen kopen; kijk op het typeplaatje van het apparaat dat je meeneemt; de meeste apparaten zijn geschikt voor 110-220V.
Om je iPad (en andere elektrische apparaten) op te laden, heb je uitsluitend een reisstekker nodig
Om je iPad (en andere elektrische apparaten) op te laden, heb je uitsluitend een reisstekker nodig
-
- Amerika-newbie
Mijn kameraad was bezig over die omvormer, ikzelf ken er bitter weinig van.
De stopcontacten in Amerika zijn waarschijnlijk helemaal anders, dus vandaar dan die reisstekker? En waar haal ik best zoiets?
De stopcontacten in Amerika zijn waarschijnlijk helemaal anders, dus vandaar dan die reisstekker? En waar haal ik best zoiets?
Ik ken je probleem, had het laatst zelf ook. Voor 1 dollar kun je klaar zijn als je deze bestelt
http://www.ebay.com/itm/260954472348?ss ... 1439.l2649

http://www.ebay.com/itm/260954472348?ss ... 1439.l2649
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik neem gewoon 1 of 2 reisstekkers mee & dan een stopcontact-blok met een aan/uit knop op.
Dan kan je 3-4 apparaten op één stopcontact aansluiten, lijkt me 't meest handige.
Als je inderdaad op de transo's of stekkers van je apparaten kijkt (batterijlader van digitale camera, laptop, etc) zal je zien dat er 110-240V opstaat, daar zal je dus geen problemen mee hebben.
Dan kan je 3-4 apparaten op één stopcontact aansluiten, lijkt me 't meest handige.
Als je inderdaad op de transo's of stekkers van je apparaten kijkt (batterijlader van digitale camera, laptop, etc) zal je zien dat er 110-240V opstaat, daar zal je dus geen problemen mee hebben.
Reisblog: thisisfraa.be
Met zo'n iPad adapter er tussen kan het wel een beetje een gammele constructie worden in combinatie met een reisstekker. Ik weet niet of je een laptop meeneemt, want die kun je ook gebruiken om hem op te laden. In moderne auto's zit tegenwoordig ook vaak een USB aansluiting, maar daar kun je niet op gokken natuurlijk. Ik zou persoonlijk gewoon even een Amerikaanse adapter kopen als je in de VS bent. Op marktplaats ben je die vast zo weer kwijt als je wilt (heb je trouwens zelf al op mp gekeken voor mensen die die adapters aanbieden?)
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb een splinternieuwe Sony Vaio en een iPad2, maar kon, zonder een apart programmatje te installeren, mijn iPad niet opladen aan de laptop, terwijl dat voorheen, bijv. met de iPad1 en/of de iPhone, probleemloos ging.dimona schreef:Ik weet niet of je een laptop meeneemt, want die kun je ook gebruiken om hem op te laden.
De IPAD adapters zijn gewoon 110 / 220V compatible en zoals jullie kunnen zien, hoef je alleen maar in een locale Apple shop of bij Bookstone bijvoorbeeld het kleine stukje te wisselen en je kan hem in de USA gebruiken. Als het maar eenmalig is kan je ook gewoon een reisstekker gebruiken uiteraard.

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
wij hebben destijds een set reisstekkers gekocht (oa omdat we ook nr Zuid-Afrika reisden en het daar weer totaal anders is) en ik vind dit nog altijd de beste oplossing.
Maar zoals een ander lid hier ook schreef, nemen we altijd een verdeelstekker mee. Op die manier heb je aan 1 reisstekker genoeg en kan je toch alle apparaten tegelijkertijd opladen.
Maar zoals een ander lid hier ook schreef, nemen we altijd een verdeelstekker mee. Op die manier heb je aan 1 reisstekker genoeg en kan je toch alle apparaten tegelijkertijd opladen.
-
- Amerikafan
Ik ben zelf ook van plan om een reisstekker in combinatie met een verdeeldoos mee te nemen om meerdere apparaten tegelijk op te laden. Misschien een domme vraag, maar wat doet een omvormer, of een adapter eigenlijk? En wat wordt bedoeld met dat het een gammele constructie wordt, zoals hierboven genoemd?
Een omvormer heb je nodig als je een apparaat hebt die alleen werkt op 220/230V. Maar de meeste apparaten kunnen van 100V tot 230V aan dus die hebben geen omvormer nodig. Je moet maar even op de achterkant van het apparaat kijken of op de adapter van het apparaat(bij de laptop is dat dus het blokje).
-
- Amerikafan
Aha! Thanks!
-
- Amerika-newbie
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik heb eigenlijk maar 1 apparaat dat geen 110v aankan en dat is de stijltang...Moet ik dus nog iets op vinden.
Ik heb eigenlijk maar 1 apparaat dat geen 110v aankan en dat is de stijltang...Moet ik dus nog iets op vinden.

Nieuwe of geen stijltang?
Omvormer is bijna net zo duur

Omvormer is bijna net zo duur
-
- Amerikafan
Omvormer inderdaad niet nodig en gelukkig ook niet gekocht. Gewoon een reisstekker. Helaas waren wij onze verdeeldoos vergeten, die zou ik wel aanraden om mee te nemen, want dan kan je zoals hierboven ook al gezegd meerdere apparaten tegelijk opladen.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Evelienn schreef:Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Heel simpel: een nieuwe kopen in de VS, is veel handiger en niet zo duur. Ik heb dat voor mijn föhn ook gedaan. Ik houd niet van die kleine reisföhns, veel te onhandig en te weinig vermogen. Ik heb dus voor onze Amerika reizen een nieuwe gekocht, volgens mij was ik zo'n $12 kwijt of zo. Kun je geen buil aan vangen dus. En ik denk dat voor een stijltang ongeveer hetzelfde geldt. Wellicht niet de super kwaliteit die je thuis hebt, maar voor een paar weken prima.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!