Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Omvormer inbouwen in de camper?
Omvormer inbouwen in de camper?
Hallo, ik ben op zoek naar informatie over het wel/ niet inbouwen van een 110/220 omvormer in de camper. Wij verschepen de camper naar de vs voor 6 maanden. Onze koelkast gaat op 220 volt of op gas. Daarvoor willen we kijken of het makkelijk is om hem in te bouwen. Verder is het handig voor het opladen en dergelijk. Echter dan kan je de omvormer ook tussen het stopcontact en stekkerdoos plaatsen zonder in te bouwen.
Nu wordt 220 volt teruggebracht naar 12 volt bij de binnenverlichting. Weet iemand of we de camper gewoon aan kunnen sluiten op 110 volt, en wordt het dan ook naar 12 volt teruggebracht .
Bedankt alvast voor de reactie.
Nu wordt 220 volt teruggebracht naar 12 volt bij de binnenverlichting. Weet iemand of we de camper gewoon aan kunnen sluiten op 110 volt, en wordt het dan ook naar 12 volt teruggebracht .
Bedankt alvast voor de reactie.
Re: Omvormer in bouwen in de camper?
Je zit ook nog met de frequentie. Deze is 60 hz ipv 50hz. Omvormer zettten normaal gesproken alleen de spanning om, niet de frequentie. Bij sommige apparaten als telefoonopladers e.d maakt dat niet uit (omdat die uiteindelijk toch op gelijkspanning werken) maar bij een koelkast wel degelijk. Je moet zeker weten of je koelkast ook op 60 HZ werkt want anders gaat deze 20% sneller draaien en het is maar de vraag of die dat aankan.
Als je niet zeker weet of de apparaten de 60 Hz aankunnen is het makkelijkste gewoon een grote stekkerdoos met verlengsnoer in Amerika te kopen. Heb je gelijk de juiste stekkers om overal in te pluggen. Daarbij een aantal verloopstekkers die je daar in stopt en waarin je je opladers in steekt.
Als je niet zeker weet of de apparaten de 60 Hz aankunnen is het makkelijkste gewoon een grote stekkerdoos met verlengsnoer in Amerika te kopen. Heb je gelijk de juiste stekkers om overal in te pluggen. Daarbij een aantal verloopstekkers die je daar in stopt en waarin je je opladers in steekt.
Re: Omvormer inbouwen in de camper?
Volgens mij hebben we het hier over een transformator en niet over een omvormer.
Het ligt aan het type koekast, degene met een compressor hebben een hoge startstroom nodig en daar moet rekening mee gehouden worden bij de aanschaf van de transformator,3 tot 5x het vermogen van de koelkast.
Zonder transformator zal ook de 12V slechts 6 volt opleveren bij aansluiting op 110V tenzij een (dure) geschakede voeding is toegepast, dus kijk op het betreffende apparaat.
Het ligt aan het type koekast, degene met een compressor hebben een hoge startstroom nodig en daar moet rekening mee gehouden worden bij de aanschaf van de transformator,3 tot 5x het vermogen van de koelkast.
Zonder transformator zal ook de 12V slechts 6 volt opleveren bij aansluiting op 110V tenzij een (dure) geschakede voeding is toegepast, dus kijk op het betreffende apparaat.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bedankt voor de reacties! Langzaamaan krijgen we een idee wat het handigste is.
Ik overweeg ook om te gaan verschepen. Kun je laten weten wat de oplossing voor jou was?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kelly, volgens mij is dit forumlid al vanaf 2013 niet meer op het forum geweest en heeft hij drie berichten geplaatst. Wellicht dat een PB sturen nog helpt, maar anders geef ik je weinig kans op een reactie.
Je zou echter eens kunnen kijken op deze site, deze mensen hebben twee campers verscheept: http://www.dekeizersreizen.nl/home.html
Je zou echter eens kunnen kijken op deze site, deze mensen hebben twee campers verscheept: http://www.dekeizersreizen.nl/home.html
Zoek op het forum (google search) eens op camper verschepen of camper verzekeren, dan kom je een paar draadjes tegen van mensen die je voor gingen.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 554 Weergaves
-
Laatste bericht door Tanja
-