Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis eric&japke: reis westen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Reis eric&japke: reis westen
Eind mei / eerste 2 weken van juni gaan we voor de 5e keer naar het westen.
Voor de 2e keer gaan we met een camper inclusief onze zoon die dan 3 jaar oud wordt.
Onderstaand ons schema.
Brand los als jullie nog toevoegingen hebben...
Groet,
Eric
Dag Plaats To do
dag 1 San Fransico San Fransico / Fisherman's Wharf
dag 2 Salinas Camper ophalen / booschappen / Bean Hollow State Beach / Pigeon Point / Natural Bridge State Beach
dag 3 Salinas Aquarium / Monterey
dag 4 Salinas Whale watching / Point Lobos State Park
dag 5 San Luis Obispo Julia Pfeiffer Burns State Park / Zeeolifanten / Highway 1
dag 6 Yosemite Mariposa Grove
dag 7 Yosemite Vernal fall, Lower Yosemite falls
dag 8 Yosemite Glacier Point Road
dag 9 Mammoth Lakes Bridal Veil falls, Tioga Road, Mono Lake
dag 10 Lone Pine Devils Postpile, Alabama Hills, Whitney Portal Road
dag 11 Stove Pipe Wells Death Valley
dag 12 Valley of Fire SP Valley of Fire State Park
dag 13 Cedar City Zion National Park, Kolob Canyon
dag 14 Bryce Canyon Cathedral Gorge State Park, Cedar Breaks National Monument
dag 15 Nephi Bryce Canyon
dag 16 Salt Lake City Nebo Loop Scenic Byway, Temple Square Area SLC
dag 17 Vliegen Antelope Island State Park
Voor de 2e keer gaan we met een camper inclusief onze zoon die dan 3 jaar oud wordt.
Onderstaand ons schema.
Brand los als jullie nog toevoegingen hebben...
Groet,
Eric
Dag Plaats To do
dag 1 San Fransico San Fransico / Fisherman's Wharf
dag 2 Salinas Camper ophalen / booschappen / Bean Hollow State Beach / Pigeon Point / Natural Bridge State Beach
dag 3 Salinas Aquarium / Monterey
dag 4 Salinas Whale watching / Point Lobos State Park
dag 5 San Luis Obispo Julia Pfeiffer Burns State Park / Zeeolifanten / Highway 1
dag 6 Yosemite Mariposa Grove
dag 7 Yosemite Vernal fall, Lower Yosemite falls
dag 8 Yosemite Glacier Point Road
dag 9 Mammoth Lakes Bridal Veil falls, Tioga Road, Mono Lake
dag 10 Lone Pine Devils Postpile, Alabama Hills, Whitney Portal Road
dag 11 Stove Pipe Wells Death Valley
dag 12 Valley of Fire SP Valley of Fire State Park
dag 13 Cedar City Zion National Park, Kolob Canyon
dag 14 Bryce Canyon Cathedral Gorge State Park, Cedar Breaks National Monument
dag 15 Nephi Bryce Canyon
dag 16 Salt Lake City Nebo Loop Scenic Byway, Temple Square Area SLC
dag 17 Vliegen Antelope Island State Park
2008 - CA-NV-UT-AZ
2009 - OR-WA-BC-AB-MT-WY-ID
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
2025 - NV-UT-CO-WY-NM-AZ-CA
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis eric&japke: reis westen
0 reacties op dit topic. Dat kan natuurlijk niet!
Het is een wat andere route dan anders maar niks mee. De volgorde van dag 7 en 8 kan je beter omdraaien. Komende van Mariposa Grove rijden jullie immers al langs de afslag voor Glacier Point. Die kan je dan beter op dag 7 meenemen en dan dag 8 gebruiken voor de vallei.
Ook rijden jullie in juni met een RV door Death Valley. Van een aantal vervoersmaatschappijen mag dat na 15 juni niet meer geloof ik, maar als ik het goed begrijp rijden jullie nog net voor die datum er door heen.
Bij Kolob Canyon kan je de Timber Creek Overlook Trail lopen. Dat is een niet zo'n lange wandeling. Kijk wel uit voor ratelslangen
(Zie ons verslag van 2004 d.d. 24 juli)
Martin

Ook rijden jullie in juni met een RV door Death Valley. Van een aantal vervoersmaatschappijen mag dat na 15 juni niet meer geloof ik, maar als ik het goed begrijp rijden jullie nog net voor die datum er door heen.
Bij Kolob Canyon kan je de Timber Creek Overlook Trail lopen. Dat is een niet zo'n lange wandeling. Kijk wel uit voor ratelslangen

Martin
Het is wel te hopen dat Tioga Pass open is. Dat is lang niet altijd het geval. In 2011 ging hij pas op 18 juni open. En ivm bezuihigingen is het mogelijk dat ze pas later gaan sneeuwschuiven. Hoe gaan jullie van San Francisco naar Salinas? Er is ook nog kans dat Devils Postpile nog gesloten is. Je zal hier een tour moeten maken. En weet je zeker dat je op en neer wil rijden naar Cathedral Gorge? Kolob is mooi maar ik miss de hoofdmoot van Zion in je plannen.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
Leuk! Een reactie!
Ophalen van de camper doen we in SF en niet in Salinas.
Dag 7 en 8 omdraaien kan inderdaad prima, we kijken even hoe het weer is op een bepaalde dag. Vernal falls heeft prio ondanks dat we er al in 2008 zijn geweest.
Zion wordt een vliegensvlugge bezoek. We zijn er al geweest in 2008 en in 2010 dus even een blik en 1 trail is voldoende.
Kolob Canyon is nieuw voor ons. De Timber Creek trail gaan we zeker doen.
Als de Tioga Road dicht is gaan we via Seqoia naar Lone Pine en zal Mammoth Lakes vervallen.
Kijkend naar de Snowpack (%) op dit moment, gaat mijn hoop toch wel er naar uit dat de Tioga Road op tijd open is.
Cathedral Gorge is leuk denken we (gezien via http://www.ontdek-amerika.nl), de rest van het gebied kennen we al dus zijn we toe aan iets nieuws.
Een beetje door de gangenstelsels lopen is best spannend ook voor onze zoon. We rijden er graag 2x 1,5 uur voor.
Death Valley komt goed. We zijn er voor 15 juni en we rijden bovendien met Cruise America.
Groet,
Eric
Ophalen van de camper doen we in SF en niet in Salinas.
Dag 7 en 8 omdraaien kan inderdaad prima, we kijken even hoe het weer is op een bepaalde dag. Vernal falls heeft prio ondanks dat we er al in 2008 zijn geweest.
Zion wordt een vliegensvlugge bezoek. We zijn er al geweest in 2008 en in 2010 dus even een blik en 1 trail is voldoende.
Kolob Canyon is nieuw voor ons. De Timber Creek trail gaan we zeker doen.
Als de Tioga Road dicht is gaan we via Seqoia naar Lone Pine en zal Mammoth Lakes vervallen.
Kijkend naar de Snowpack (%) op dit moment, gaat mijn hoop toch wel er naar uit dat de Tioga Road op tijd open is.
Cathedral Gorge is leuk denken we (gezien via http://www.ontdek-amerika.nl), de rest van het gebied kennen we al dus zijn we toe aan iets nieuws.
Een beetje door de gangenstelsels lopen is best spannend ook voor onze zoon. We rijden er graag 2x 1,5 uur voor.
Death Valley komt goed. We zijn er voor 15 juni en we rijden bovendien met Cruise America.
Groet,
Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben jullie al een camping in Yosemite gereserveerd?
Verder een beetje lastig adviseren als we niet weten wat jullie allemaal al gedaan hebben. Bristlecone Pines een idee?
Marianne
Verder een beetje lastig adviseren als we niet weten wat jullie allemaal al gedaan hebben. Bristlecone Pines een idee?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja, we verblijven 3 dagen in de vallei.
Welke plek bedoel je met de bristlecone pines? In Bryce?
Eric
Welke plek bedoel je met de bristlecone pines? In Bryce?
Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, sorry, was niet duidelijk. Ik bedoelde het Bristlecone Pine Forest bij Big Pine, jullie komen er in de buurt. Hij staat op onze planning, zie hier: http://www.martinenmarianne2013.blogspot.nl/
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Oh ja, ik zie nu wat je bedoeld.
Ik plaats m even op de reserve lijst.
Devils Postpile ben ik ook nog niet echt over uit of het de moeite waard is tussen Mammoth en Lone Pine en dat geldt ook voor BristleconeP Forest.
Nog even denken wat we gaan doen.
Dank iig voor de tip.
En weer iets geleerd voor een volgende trip, calaveras big trees state park lijkt me erg leuk.
Eric
Ik plaats m even op de reserve lijst.
Devils Postpile ben ik ook nog niet echt over uit of het de moeite waard is tussen Mammoth en Lone Pine en dat geldt ook voor BristleconeP Forest.
Nog even denken wat we gaan doen.
Dank iig voor de tip.
En weer iets geleerd voor een volgende trip, calaveras big trees state park lijkt me erg leuk.
Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY
Bristlecones neemt heel wat tijd omdat je eerst de bergen in moet rijden en weer terug. Reken al snel op 3 uur hiervoor. Dat geldt ook voor Devils Postpile. Prachtige omgeving en de postpiles zijn een bezoek waard maar ook niet even snel tussendoor. We hadden het geluk zelf te kunnen rijden eind october en een bezoek met wandelingen aan de postpiles nam ons 4 uur maar de weg ernaar toe zal niet geschikt zijn voor RVs en ik denk dat je sowieso een guided tour zal moeten gaan maken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi Eric en Japke, Wij zijn bezig met de voorbereiding van onze reis en nu hebben wij een rijdag van Salt Lake City naar Hatch. Nou overwegen we om de Scenic Route Nebo loop te rijden maar ik zie hier erg weinig ervaringen van nederlanders. Ik zie dat jullie reis er al op zit en vroeg me af of jullie hem hebben gereden en of het het omrijden waard is. We gaan met een gewone city-car rijden en wat ik eigenlijk wil weten hoe lang je er nou eigenlijk van Payson tot Nephi over doet en of het erg smal en stijl is want we zijn niet van die helden. Ik hoor graag van jou of natuurlijk iemand anders die hier ervaring mee heeft.
Groet Brenda
Groet Brenda
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@Brenda,
Eric&Japke is al sinds 30 augustus 2013 niet meer ingelogd op het AA forum. Je kan altijd kijken of het lukt ze een pb of mail te sturen als ze nog hetzelfde e-mail adres gebruiken. Want grote kans dat ze niet meer reageren op berichten uit dit topic
Eric&Japke is al sinds 30 augustus 2013 niet meer ingelogd op het AA forum. Je kan altijd kijken of het lukt ze een pb of mail te sturen als ze nog hetzelfde e-mail adres gebruiken. Want grote kans dat ze niet meer reageren op berichten uit dit topic
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Thnx Paul, dat zal ik doen.PSVwally schreef:@Brenda,
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Brenda,
Ik weet niet of ik nog op tijd ben met mijn antwoord, maar de Nebo Scenic Loop is leuk maar niet het omrijden waard.
Wij deden het om de saaie snelweg te vermijden.
Je komt een soort mini Bryce/Cedar Breaks tegen en daarnaast wat mooie bergachtige landschappen rondom Mount Nebo.
De weg is prima te doen, wij deden m met 25ft camper.
Het duurt zonder stoppen circa een uurtje langer dan de snelweg direct naar Payson. Dus als je ruim in je tijd zit doen, anders skippen.
Groet,
Eric
Ik weet niet of ik nog op tijd ben met mijn antwoord, maar de Nebo Scenic Loop is leuk maar niet het omrijden waard.
Wij deden het om de saaie snelweg te vermijden.
Je komt een soort mini Bryce/Cedar Breaks tegen en daarnaast wat mooie bergachtige landschappen rondom Mount Nebo.
De weg is prima te doen, wij deden m met 25ft camper.
Het duurt zonder stoppen circa een uurtje langer dan de snelweg direct naar Payson. Dus als je ruim in je tijd zit doen, anders skippen.
Groet,
Eric
2008 - CA-NV-UT-AZ
2010 - AZ-UT-NV
2012 - CO-SD-MT-WY
2013 - CA-NV-UT
2014 - FL
2018 - CO-UT-ID-WY-SD-NB
2019 - BC-WA-OR-MT-AB
2023 - NV-UT-ID-MT-WY-CA
2024 - CA-AZ-UT-CO-WY