Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2de keer naar amerika op B2 visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Artind
Amerika-newbie

2de keer naar amerika op B2 visa

Bericht door Artind »

Hallo iedereen,

In 2011 heb ik een rondreis door amerika gemaakt van ruim 4 maanden, daarom heb ik een B2 visum. Geen problemen gehad om amerika in of uit te gaan. Nu ga ik over 3 maanden voor een weekje naar las vegas. Mijn visum is tot 2021 geldig en mijn paspoort tot 2015. Weet iemand misschien:

- of ik voor dit bezoek, wederom al het papierwerk van mijn visum aanvraag nodig heb? (denkend aan reisplan, financiele gegevens, banden met nederland)
- moet ik me van te voren nog ergens aanmelden dat ik weer naar amerika reis?
- het I-94 formulier zit nog in mijn paspoort geniet. Deze is er bij mijn vertrek niet uitgehaald. Gaat dit een probleem opleveren?

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vragen, alvast bedankt!!

Martijn
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2de keer naar amerika op B2 visa

Bericht door kastelke »

Je bent ondertussen niet met het gerecht in aanraking gekomen? Je bent niet gereisd naar Afganistan, Jemen, Syrie,...?
Dan lijkt het me geen probleem om met hetzelfde visum nogmaals naar de US te reizen met een retourticket een week later. Neem veiligheidshalve bewijzen mee van je banden met je thuisland (werkcontract, inschrijvingsbewijs studie, huwelijkspartner, geregistreerd partnerschap, eigendomsbewijs of huurcontract woning, ....). En ik neem aan dat je een duidelijk doel voor ogen hebt tijdens die ene week verblijf? Je hebt hotels geboekt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Vwb het feit dat je je I94 nog hebt: ben je vorige keer het land uitgegaan met het vliegtuig? Dan is je vertrek waarschijnlijk wel geregistreerd.

Voor de zekerheid kun je je I-94 alsnog opsturen, inclusief details die je hier vindt: https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ve-my-i-94

Als je een kopie van de brief en verdere bewijzen bij je hebt de volgende keer dat je de USA binnenkomt, kun je in ieder geval aantonen dat je je best hebt gedaan om je vertrek te registeren. Maar pas laten zien als ze er iets over zeggen!
Voor de rest mag je gewoon op je visum weer het land in. Ze kunnen je vragen over je reisplannen, maar zolang je verhaal klopt en je financieel gedekt bent voor de duur van je verblijf zou het geen probleem moeten zijn.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vraag me af wat het toevoegt om die I94 nu nog op te sturen - en ik heb ook niet het idee dat iemand daar überhaupt nog iets mee doet. Volgens mij wordt het ding al lang niet meer gebruikt om aankomst en vertrek mee te registreren, maar is het meer een documentje voor de paspoorthouder, zodat die weet wanneer hij het land weer uit moet. De USCIS heeft die I94 echt niet nodig om te weten of jij het land wel op tijd hebt verlaten.

Wat je andere vraag betreft: ik vind het overdreven om met een huurcontract en arbeidscontract en weet ik veel wat voor papieren nog meer op reis te gaan, maar als je je er comfortabeler door voelt, sure, why not.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

dimona schreef:Ik vraag me af wat het toevoegt om die I94 nu nog op te sturen - en ik heb ook niet het idee dat iemand daar überhaupt nog iets mee doet. Volgens mij wordt het ding al lang niet meer gebruikt om aankomst en vertrek mee te registreren, maar is het meer een documentje voor de paspoorthouder, zodat die weet wanneer hij het land weer uit moet. De USCIS heeft die I94 echt niet nodig om te weten of jij het land wel op tijd hebt verlaten.

Wat je andere vraag betreft: ik vind het overdreven om met een huurcontract en arbeidscontract en weet ik veel wat voor papieren nog meer op reis te gaan, maar als je je er comfortabeler door voelt, sure, why not.
In de trant van "better safe than sorry". Het kost je misschien 2 postzegels en zal je nooit kwaad doen.

En qua papieren meenemen mbt je thuissituatie: ok, voor een reis van een weekje zullen ze er zeer waarschijnlijk niet naar vragen maar nogmaals beter mee dan om verlegen.
Tenslotte blijft de houding van DHS: iemand heeft per definitie de intentie te blijven in de USA, tenzij het tegendeel bewezen is.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Zoals ik al zei: als je je er comfortabeler bij voelt, gewoon doen. Ik vind slechts dat mensen soms wel érg veel argwaan vermoeden bij DHS. Als je papieren in orde zijn, je uit een "normaal" land komt, je geen raar reisverleden hebt, en een plausibel verhaal, dan gaan ze je het leven echt niet zuur maken. Er komen dagelijks 1.000.000 mensen dit land binnen, en slechts een handvol wordt aangehouden omdat ze zich niet houden aan de immigratiewetten. Iemand die aangeeft dat hij een week naar Las Vegas gaat, en waar verder niks mee mis is, wordt echt niet onder een vergrootglas gelegd. Waarom zou je ineens allerlei bewijslast moeten overleggen als je op een visum reist? Ik heb zelf genoeg irritatiemomenten gehad in de omgang met DHS, maar ik vind het nou ook weer overdreven om een beeld neer te zetten van een dienst die willekeurig en naar eigen goeddunken allerlei bewijsmateriaal eist van nietsvermoedende vakantiegangers.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

O, en by the way: ik zou gewoon een ESTA aanvragen. Hoef je geen I94 in te vullen, en dan kun je tenminste gewoon online inchecken. En als je je druk maakt over die oude I94, zou ik hem er gewoon zelf uithalen (maar dat mag ik geloof ik niet zeggen, want dat is in strijd met de forumregels :wink: )
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon op safe spelen en die I94 opsturen. Ik zou nooit speculeren op "ze merken toch niks".
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Lijkt me niet onverstandig om het op te sturen. Een I-94 die halverwege de jaren negentig in een paspoort is blijven zitten, levert voor een familielid van mij sinds 2002, 2003 een secondary inspection op bij elke vlucht naar de VS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer