Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TamaraVR: San Fran - Las Vegas - San Diego - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Reis TamaraVR: San Fran - Las Vegas - San Diego - LA

Bericht door TamaraVR »

Hoi allemaal.
Mijn vriend en ik hebben plannen om volgend jaar in het huwelijksbootje te stappen. Omdat we beide niet voor het type 'ik-leg-me-hier-eens-lekker-te-bakken-in-de-zon-en-steek-geen-poot-meer-uit' vakantie zijn, leek het ons wel de moeite om een roadtrip te maken. Er staat nog geen datum vast, maar ben ik alvast begonnen met allerlei opzoekwerk en het maken van een route langs de plekjes die we willen bezoeken. Als we er uiteindelijke voor gaan zal ons reis waarschijnlijk einde mei-begin juni zijn.
De duur zal tussen de 2 en 3 weken zijn. Nu, hoemeer ik op zoek hoe meer plaatsen ik vind die we willen bezoeken. Aangezien we maar een beperkte tijd hebben, zullen we hoogstwss ook keuzes moeten maken.

Mijn voorlopige idee van de route:
DAG 1: home - San Francisco
DAG 2: San Francisco
DAG 3: San Francisco - Napa Valley (- Sacramento) - South Lake Tahoe
DAG 4: South Lake Tahoe - Bodie - Yosemite NP
DAG 5: Yosemite NP - Sequoia NP
DAG 6: Sequoia NP - Death Valley
DAG 7: Death Valley - Rhyolite (of Harrisburg) - Las Vegas
DAG 8: Las Vegas
DAG 9: Las Vegas - Page
DAG 10: Page - Grand Canyon
DAG 11: Grand Canyon
DAG 12: Grand Canyon - Oatman - Joshua Tree NP
DAG 13: Joshua Tree NP - San Diego
DAG 14: San Diego
DAG 15: San Diego - Los Angeles
DAG 16: Los Angeles
DAG 17: Los Angles - home

Buiten de grote bezienswaardigheden zou ik ook graag een keer een tochtje per paard en of mule maken in 1 vd parken, en proberen om wilde paarden te spotten. En ik zou heel graag trouwen in Las Vegas, ik hoef zo geen mega bruiloft met alles erop en eraan voor familie, maar da's een punt waar mijn vriend en ik het nog niet over eens zijn ivm de kids (dan bijna 4 en 7 jaar).

Alle tips zijn welkom!

Groetjes

Tamara
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis TamaraVR: San Fran - Las Vegas - San Diego - LA

Bericht door PSVwally »

Leuke vooruitzichten hoor.

Eind mei, begin juni is de Tioga pass bij Yosemite vaak nog dicht. Dan ligt of Bodie, of Yosemite niet lekker in je reis. Sowieso neem je voor Lake tahoe, Yosemite, sequoia veel te weinig tijd. Als je dit allemaal wilt zien, moet je echt wat schrappen. Je hebt nu eigenlijk maar tijd voor één, misschien 2 parken, als je elders evt nog wat schrapt.
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

DAG 1: home - San Francisco
DAG 2: San Francisco
DAG 3: San Francisco - Yosemite NP
DAG 4: Yosemite NP
DAG 5: Yosemite NP - Death Valley
DAG 6: Death Valley
DAG 7: Death Valley - Rhyolite (of Harrisburg) - Las Vegas
DAG 8: Las Vegas
DAG 9: Las Vegas - Page
DAG 10: Page - Grand Canyon
DAG 11: Grand Canyon
DAG 12: Grand Canyon - Oatman - Joshua Tree NP
DAG 13: Joshua Tree NP - San Diego
DAG 14: San Diego
DAG 15: San Diego - Los Angeles
DAG 16: Los Angeles
DAG 17: Los Angles - home

Ik heb nu dus Sequoia NP en Lake Tahoe eruit gehaald. Yosemite NP willen we toch wel graag doen. Het is vooral de 'natuur' dat we de reis willen maken. Wel zijn we niet echt een wandelduo haha, we willen het eigenlijk gewoon eens een keer gezien hebben. Is het de moeite om vanuit San Francisco gewoon eest een ritje te maken langs Napa Valley? Of is dit de rit niet waard. Verder willen we of Rhyolite of Harrisburg willen bekijken, welke is het meest interessant? Ook Bodie staat nog steeds op mijn lijstje. Is het dan mss interessanter om gewoon later te gaan? Dit wil dan wel zeggen enkele maanden later, mijn collega's zien het absoluut niet zitten dat we in de zomer zelf gaan omdat ze dan natuurlijk ook zelf op vakantie willen. Het zou dan eventueel laatse 2 weken augustus zijn en 1ste week september OF laatse week augustus en 2 eerste weken september.

Groetjes, en dank voor je antwoord. Ik probeer hier zoveel mogelijk te lezen, maar kom telkens weer andere dingen tegen die mijn interesse wel hebben.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor Harrisburg ga je via Aquaberry Point. Je hebt hier een high clearance auto nodig en wellicht ook awd. Ik zou dat maar vergeten. Rhyolite is veel gemakkelijk te bereiken via verharde wegen. Ik zou zeker Bodie proberen te bezoeken als je in ghosttowns bent geinteresseerd. Maar dan rijd je nauwelijks in een dag van Yosemite naar Death Valley Een volle dag in DV bij 120F in de zomer is ook niet ieders keus.
Las Vegas Page is 5 uur rijden en je mist dan ook nog Zion en Bryce. De rit van GC naar Joshua Tree via Oatman is ook niet te onderschatten. Neemt het meest van de dag.
Yeehaw
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

Dank voor je tip. Dan kiezen we voor Rhyolite. Bodie wil ik er idd dan ook ergens nog tussen mocht dat lukken. Ik weet dat we Zion en Bryce dan overslaan, maar omdat ik nu al teveel had op staan om te doen haha. Mijn vriend had in die laatste wel interesse, ik had dan gekozen voor Lake Tahoe en Napa Valley. Die volle dag Death Valley dan maar beter overslaan? Op zich vinden we het niet erg om lange ritten te doen, maar we willen uiteraard ook wel wat gezien hebben onderweg. Eventueel valt er ergens nog wel een extra dag aan te plakken daar we max. 3 weken willen gaan.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is een groot verschil tussen Bodie en Rhyolite. Bodie is groot (er woonden ooit 10.000 mensen) en van hout. Rhyolite is klein en de ruines zijn van steen. Ook Rhyolite is een kleine omweg. Vergeet ook niet de art sculptures bij Rhyolite te bezoeken. Als je slechts een overnachting in DV wil doen zou ik logeren in Stovepipe Wells, dan vroeg opstaan en de rest van de dag aan DV besteden op weg naar Las Vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

TamaraVR schreef:Ik weet dat we Zion en Bryce dan overslaan, maar omdat ik nu al teveel had op staan om te doen haha. Mijn vriend had in die laatste wel interesse, ik had dan gekozen voor Lake Tahoe en Napa Valley. Die volle dag Death Valley dan maar beter overslaan? Op zich vinden we het niet erg om lange ritten te doen, maar we willen uiteraard ook wel wat gezien hebben onderweg. Eventueel valt er ergens nog wel een extra dag aan te plakken daar we max. 3 weken willen gaan.
Als ik moest kiezen tussen Bryce/Zion of Napa/Lake tahoe dan wist ik het wel. Maar Bryce en Zion kosten wel meer tijd, dus dan zou ik zeker proberen 3 weken te gaan. Bekijk eens http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat er overal te zien en te doen is. En bekijk ook de verschillende NPS-sites zoals http://www.nps.gov/deva voor Death Valley. Je kunt in DV prima met 1 overnachting de mooiste viewpoints meenemen, kijk daarvoor maar eens in onze reisverslagen.
Als jullie in mei/juni gaan, plan dan Yosemite zo laat mogelijk in de route zodat de kans op een open Tioga Pass het grootste is.
September is ook ene mooie tijd, maar dan zijn de watervallen in Yosemite niet zo mooi meer (of staan droog) en de dagen worden korter.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 mar 2013, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lake Tahoe is een blauw meer met bergen er om heen. Zoiets vind je ook elders in de wereld. Zion en vooral Bryce zijn uniek. Wijngebieden zijn er ook genoeg in Europe.
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

Bedankt voor de reacties. Ik ga de sites zeker nog eens doornemen. Dan plan ik terug 1 nachtje voor Death Valley. En mits wat aanpassingen kunnen we dan op 1 of andere manier toch nog een stukje van Bryce en Zion zien. Ben verder ook erg geïnteresseerd in de inheemse dieren en vond hier al een prachtig , helaas wel oud, topic van dierenfoto's. Daarbij stonden ook prairiehondjes (prairiedogs) in hun natuurlijke habitat. Nu hebben wij die diertjes in een buitenkooi bij ons in de tuin. En het leek me wel leuk om ze mss ook tegen te komen. Ik weet dat ze in Amerika als plaag gezien worden, en zo vind ik dus vooral ook info over het jagen op deze leuke diertjes of welk geweer je nodig hebt. :shock: Daar ben ik dus niet naar op zoek :wink: Ik stelde de vraag ook al in het fototopic, maar aangezien het al een oud topic is en niet weet of er nog reactie op komt, zou ik het ook graag hier vragen. Iemand die op onze route of in de buurt daarvan al Prairiedogs gezien heeft? Ik bedoel wel echte prairiedogs en geen 'gewone' groundsquirrels. groetjes, ik ga hier nog lekker verder wat sites uitpluizen. Want er staat zo enorm veel op internet!
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

@ Yeehaw: Er zijn idd in Europa ook veel wijngaarden ed te bezoeken, maar aangezien wij de afgelopen 2 jaar enkel naar Ponyparkcity zijn geweest (je waant je er dan ook wel even in het westen) zijn we die hier nog niet tegengekomen :lol: Maar dan kunnen we die idd mss beter hier een keer bezoeken. Ik zag wel dat het niet zo heel ver van San Fran is, mss kunnen we er dan gewoon een keer doorrijden met de wagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik kan me zo gauw geen prairie dogs herinneren in de plaatsen waar jullie naar toe gaan. We hebben ze gezien in bv Devils Tower, Badlands NP, Th Roosevelt NP en in het Sonora Desert Museum in Tucson. Maar daar zullen jullie niet komen. Via Napa rijden gaat ten koste van je tijd in Yosemite. Zonde ;)
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

Dan zal het idd geen pd'tjes kijken worden. Wel jammer dat ze op onze route niet voorkomen, is altijd fijn als je de dieren die je hebt in hun natuurlijke omgeving kan observeren. Al ben ik wel in alle diersoorten geïnteresseerd. Enkel spinnen heb ik het absoluut niet opstaan, maar met flink wat gegil sla ik me er wel doorheen. We zullen ongetwijfeld wel andere prachtige dieren tegenkomen op de trip waarschijnlijk. Voor Napa rijden we dan niet om. Hoeveel tijd achten jullie nodig voor Bryce en Zion?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het mooiste is als je 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce hebt. Maar als je echt niet wilt wandelen zou voor beide parken een middag en ochtend ook voldoende zijn, dus 2 nachten in totaal. Het is echter heel jammer om niet te gaan wandelen, want dat is de beste manier om iets van een park te zien. Kijk eens naar de sites waar ik naar heb verwezen; dan kun je zien wat je aanspreekt en wat je wilt doen in de verschillende parken.
Kijk voor Zion en Bryce eens in mijn 2011-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor spinnen in je kamer hoef je niet bang te zijn. De slangen hebben ze al opgegeten ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hangt er vanaf wat je wilt gaan doen. Marianne verwees al naar http://www.ontdek-amerika.nl daar staan ook diverse wandelingen op. De populairste wandelingen van Zion, met divers klim en waterwerk zijn wel minimaal zo'n 4uur lopen. Maar er zijn ook kleine wandelingetjes. Daarom zie je in de meeste routes met Zion 2 overnachtingen daar. (Bv in Springdale). Bryce is een stuk kleiner en dat zou je met één nacht kunnen doen.

En de slang is weer aan flarden gescheurd door een coyote
TamaraVR
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraVR »

Slangen, Coyotes, ed zullen me niet uit m'n lood slaan. Maar zo'n freaky 8potig ding dus helemaal wel. Was hier daarstraks op een topic met foto's van spinnen gestuit, en jakkes ik kreeg er hier al helemaal de kriebels van; :shock: Het hoort bij reizen, dan kom je die griezels nu eenmaal tegen. Ook hier thuis lopen er natuurlijk rond, gelukkig heb ik hier 3 katten die ze maar al te graag vangen en lekker oppeuzelen. Maar da's serieus off-topic.

We willen wel wat wandelen, maar niet dat we een hele dag op pad willen zijn (we zijn ook geen mega geoefende wandelaars ofzo). Het is natuurlijk wel de bedoeling om ten volle van het landschap te genieten. Ik zou ook ergens de omgeving willen verkenning te paard of mule. Als daar iemand ervaring mee heeft? Ikzelf rij al paard sinds mijn 7de, mijn vriend is een echte leek. We zoeken dus een prachtige stapvoetse paardenrit oid. Ik had graag de GC met een mule gedaan, maar door hoogtevrees ziet mijn vriend dat absoluut niet zitten. En daar we toch op huwelijksreis zullen zijn, zou het toch fijn zijn om dit samen te doen, ipv elk een paar uurtjes apart wat te gaan doen.

Ben bezig met de opgegeven websites te lezen. Er is overal toch zoveel te bekijken. Volgens mij zullen we nog een paar keer moeten terug gaan, tenzij ik opgepeuzeld wordt door een mega grote spin natuurlijk :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer