Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang van te voren aanwezig / door de douane

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Hoe lang van te voren aanwezig / door de douane

Bericht door Frasi »

OrangeDaisy schreef:Als ik het dus goed begrijp gaan jullie ook 3 uur van te voren door de douane? Kijk, 3 uur van te voren op Schiphol zijn vind ik geen probleem. Ik vind het alleen zo jammer dat ik dan meteen afscheid moet nemen van mijn vriend om vervolgens nog 3 uur in mijn eentje te moeten wachten...
Voor alleen het afgeven van de bagage hoef je zo vroeg niet op Schiphol te zijn: dat is meestal binnen 15min gepiept (vaak zelfs sneller).
De meeste tijd wordt gereserveerd voor de paspoortcontrole (Marechaussee) en de controle aan de gate. Deze veiligheidscpontrole aan de gate kan makkelijk een uur duren.

Maar ik heb ook de indruk dat de stelregel om 3 uur voor vertrek op Schiphol te zijn, vooral commercieel ingegeven is (bedenk je overigens dat buiten drank, sigaretten en de speciale aanbiedingen bijna alles duurder is dan in je eigen winkelcentrum -Schiphol Plaza is zo mogelijk nog duurder-).
Hoe lang van te voren moet/wil je dan op Schiphol zijn. De streeftijd is mede afhankelijk van de reistijd naar Schiphol en het risico daarbij op vertragingen. Ook de vertrektijd is van invloed: 's ochtends is het altijd veel drukken bij zowel de bagagebalies als bij de paspoortcontrole.
Reis je 's middags, hoef je minder reserve voor de reis naar Schiphol in te bouwen én kan je binnen 15 minuten na aankomst al bij de gate staan. Voor de veiligheids controle aan de gate hoef je niet bijzonder vroeg te zijn: zolang er nog een rij staat vertrekt het vliegtuig niet.
Ik ga meestal per trein vanuit Utrecht naar Schiphol en houd met m's USA vakanties meestal 2 uur aan (beetje afhankelijk van de tijden van de nachttrein bij vertrek 's ochtends vroeg).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Radarlove schreef: Jouw blabla....

Citaatje Schiphol
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... hecken.htm

Doemscenario
Kom je toch later, en mis je jouw vlucht, heb je mogelijk geen verhaal meer achteraf. Bagage eraf. Ticket weg...

Mijn blabla....

En dan....
Dank u voor deze verheldering: nu weet ik eindelijk wat het verschil is tussen een luchthaven en een vervoerder. Meteen weet ik ook hoe het juridische verhaal dan in elkaar zit. Of hebt u mss even net iets te snel mijn post doorgelezen? Zelfs in uw citeren van mijn post staat duidelijk wat ik bedoel.

Maar wat wilde je nou precies zeggen met het aanhalen van het advies van Schiphol en daaraan verbindend je opmerking over : "Kom je toch later... etc." :lol:
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

On-topic:
In mijn beleving en niet heel beperkte ervaring (op Schiphol) is het zaak om rekening te houden met vertragingen in de reis NAAR Schiphol. Als je daar op tijd bent, hangt het ervan af wat je wilt. Lang afscheid en daarna tempo erin: 2 uur zeker voldoende. Wat korter afscheid en daarna rustig aan doen na de controle: 2,5 uur. De security is aan de gate en daar moet je toch op tijd zijn om te kunnen boarden. Die rijen meteen na de incheck zijn er dus niet meteen na check-in of bagage dropoff bij vluchten naar een bestemming buiten Schengen.

Off-topic (want TS vroeg niet naar de strikte regels/juridische consequenties):

Als sommigen het dan precies (menen te) weten, is het vreemd dat het niet even wordt nagekeken naar de algemene voorwaarden van de vervoerder.
Voor de geïnteresseerden artikel 8 van die van KLM:

ARTIKEL 8: INCHECKEN / BOARDING

8.1 Check-In Deadlines (CID) verschillen per luchthaven. Passagiers zijn verplicht de Check-In Deadlines te respecteren om hun reis mogelijk te maken en annulering van hun Reserveringen te voorkomen. De Vervoerder of diens Bevoegde Agent zal de Passagier alle benodigde informatie verschaffen betreffende de Check-In Deadline voor zijn/haar eerste vlucht met de Vervoerder. Indien de reis van de Passagier opeenvolgende vluchten omvat, is het de verantwoordelijkheid van de Passagier zelf om zich ervan te overtuigen dat hij beschikt over alle informatie met betrekking tot de Check-In Deadlines van deze vluchten.

8.2 Passagiers dienen tijdig voor hun vlucht aanwezig te zijn, teneinde alle benodigde formaliteiten voor de reis af te kunnen handelen; zij dienen zich in ieder geval te houden aan de Check-In Deadline. Indien de Passagier dit nalaat of niet alle documenten overlegt die hem in staat stellen in te checken en hij derhalve niet in staat is te reizen, heeft de Vervoerder het recht de Reservering van de Passagier te annuleren, zonder enige andere verplichting jegens de Passagier en zonder enige aansprakelijkheid aan de kant van de Vervoerder.

8.3 Passagiers dienen aanwezig te zijn bij de gate vóór de op het moment van inchecken aangegeven instaptijd. Indien de Passagier zich niet binnen de aangeduide tijd meldt bij de gate heeft Vervoerder het recht de Reservering van de Passagier te annuleren, zonder enige andere verplichting jegens de Passagier en zonder enige aansprakelijkheid aan de kant van de Vervoerder.

8.4 Er rust op Vervoerder geen enkele verplichting (met inbegrip van maar niet beperkt tot de vervoersverplichting of restitutieverplichting) of aansprakelijkheid jegens een Passagier die niet heeft voldaan aan de voorwaarden van dit Artikel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Even in dit draadje over hoe lang van te voren aanwezig zijn waarschuwen dat je op het moment zeker bij de grote Amerikaanse luchthavens beter wel die drie uur handhaaft. Door de bezuinigingen, die 1 maart in gang zijn gezet, zijn er minder TSA agenten werkzaam en gaan er verhalen dat de veiligheidscontrole een stuk langer duurt op het moment daardoor.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Petra/VS schreef:Even in dit draadje over hoe lang van te voren aanwezig zijn waarschuwen dat je op het moment zeker bij de grote Amerikaanse luchthavens beter wel die drie uur handhaaft. Door de bezuinigingen, die 1 maart in gang zijn gezet, zijn er minder TSA agenten werkzaam en gaan er verhalen dat de veiligheidscontrole een stuk langer duurt op het moment daardoor.
Dan hoop ik maar dat we voldoende tijd hebben om onze aansluiting te halen.

- Brussel - Washington DC Dulles Int : 12h00 - 14h20.
- Washington DC Dulles Int - Phoenix Arizona : 17h00 - 18h55.

:offtopic: Kan je trouwens ergens achterhalen in welke terminal je intercontinentale vlucht aankomt en in welke terminal je binnenlandse vlucht vertrekt in Washington.
Ik heb al zitten Googelen maar kan het niet vinden, mischien ben ik te vroeg om deze gegevens te vinden, we vliegen nl op 13/06.

Peter.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

OrangeDaisy schreef:Als ik het dus goed begrijp gaan jullie ook 3 uur van te voren door de douane? Kijk, 3 uur van te voren op Schiphol zijn vind ik geen probleem. Ik vind het alleen zo jammer dat ik dan meteen afscheid moet nemen van mijn vriend om vervolgens nog 3 uur in mijn eentje te moeten wachten...
Nee, dat is ook echt niet nodig. De security check bij de gate gaat sowieso pas open kort voor het boarden, dus het heeft geen toegevoegde waarde om al 3 uur van de te voren door de paspoortcontrole te gaan. Je kunt de rij bij de paspoortcontrole in de gaten houden en als je ziet dat het er erg druk is, dan ga je er gewoon ruim op tijd naar toe. Maar nogmaals: die paspoortcontrole gaat best snel, je hoeft daar alleen maar je paspoort te laten zien, verder niks. Ik zou dus lekker koffie gaan drinken, en een half uur tot een uur voor het open gaan van de gate door de paspoortcontrole gaan, dan heb je echt tijd genoeg.

Wat Petra zegt: in de VS zou ik meer tijd inruimen. De security check gebeurt daar centraal, en niet aan de gate, wat betekent dat het er ineens enorm druk kan zijn als er rond dezelfde tijd een hoop vluchten vertrekken. Daarbij nog de ingestelde bezuinigingen, en je bent zo een uur verder.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En als je bijv. via Londen of een andere Europese luchthaven naar de VS vliegt dan krijg je dat gesprekje aan het tafeltje ook niet dus dat scheelt ook tijd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dat gesprekje (wat ik overigens nog nooit heb gehad) is een onderdeel van de boarding-procedure, dus daar hoef je geen extra tijd voor in te ruimen. Zo lang jij je bij de gate meldt op het moment dat daar nog mensen in de rij staan voor de pre-boarding security check, is het goed.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Peter & Ann schreef:
:offtopic: Kan je trouwens ergens achterhalen in welke terminal je intercontinentale vlucht aankomt en in welke terminal je binnenlandse vlucht vertrekt in Washington.
Ik heb al zitten Googelen maar kan het niet vinden, mischien ben ik te vroeg om deze gegevens te vinden, we vliegen nl op 13/06.

Peter.
Aankomst is op de C-terminal en als je met een van de Star Aliance Members (United) vliegt zal je vlucht waarschijnlijk van de C of D terminal vertrekken.
C en D is een lang gebouw, hou er wel rekening mee dat gate C1 naar gate D-30 een klein kwartier lopen kan zijn.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Neen, niet door de douane, 3 uur is zowat het moment dat ik oftewel de auto aan het parkeren ben, oftewel van de trein stap als die op tijd is. Als anderen begrijpen dat ik bedoel dat je drie uur op voorhand in de rij van de security moet staan, dat zeg ik dus niet!

Eerst de koffers afgeven, op het gemak, of op de automatische band inchecken, dan rustig naar de security, en als alles prima gaat, zal je na de security en voor het instappen inderdaad nog 30 à 45 minuten speling hebben. Maar liever dat, dan haastwerk en zenuwen als er toch vertragingen zijn in de verwerking van de passagiers (piekuren, afwezigheid veiligheidspersoneel enz.).

Dus, als ik een vlucht om 9u50 zou moeten nemen in Schiphol, mik ik er op tegen 7u00 de auto geparkeerd te hebben of volgens het uurschema aan te komen met de trein. Denk er aan dat auto's in de file kunnen staan, en treinen al wel eens gekend zijn om een vertraging op te lopen. Dan ben je blij dat je op drie uur op voorhand gemikt hebt, en niet twee uur.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Als reiziger die tevaak last minute aankomt op Schiphol ( 1x voor een vlucht naar Vegas zelfs minder als een uur voor vertrek ) zou ik je toch willen aanbevelen minimaal 2,5 uur aan te houden. Ik ben al tevaak als laatste in het vliegtuig gestapt en na de laatste keer besloten mijn leven te beteren. Het was gewoon vragen om een keer echt telaat te zijn.
Was voor mijn laatste vlucht naar de USA iets meer als 2 uur tevoren aanwezig en dat maakt dat je nog rustig aan kunt doen ipv je vakentie al rennend te beginnen.
Ik zou zelfs voor een vroege vlucht vanaf Schiphol een hotel vlakbij Schiphol met airportshuttle adviseren.

Ik ben om....
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dus, als ik een vlucht om 9u50 zou moeten nemen in Schiphol, mik ik er op tegen 7u00 de auto geparkeerd te hebben of volgens het uurschema aan te komen met de trein. Denk er aan dat auto's in de file kunnen staan, en treinen al wel eens gekend zijn om een vertraging op te lopen. Dan ben je blij dat je op drie uur op voorhand gemikt hebt, en niet twee uur.
Dit is hoe ik het dus ook altijd doe...en dan valt het me wel vaak op dat ik toch als een van de 1e door alle controles ben en nog 1.5 uur tot het boarden heb ;) Maar ik drink dat liever daar nog een bakkie als dat ik in de file me sta te verkneukelen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Radarlove schreef:Denk er aan dat auto's in de file kunnen staan, en treinen al wel eens gekend zijn om een vertraging op te lopen. Dan ben je blij dat je op drie uur op voorhand gemikt hebt, en niet twee uur.
Dat zal allemaal wel loslopen op het stukje van het hotel naar de terminal, denk je niet?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat hij het bedoelt als wanneer je van je eigen huis komt, ipv een hotel. :wink:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

PSVwally schreef:Ik denk dat hij het bedoelt als wanneer je van je eigen huis komt, ipv een hotel. :wink:
Ja, dat begrijp ik, maar als TS aangeeft dat ze de nacht ervoor in een hotel in de buurt van Schiphol slaapt, dan lijkt het me handig om het advies af te stemmen op die situatie, en niet op allerlei andere denkbare situaties.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

:wink:
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

dimona schreef:
PSVwally schreef:Ik denk dat hij het bedoelt als wanneer je van je eigen huis komt, ipv een hotel. :wink:
Ja, dat begrijp ik, maar als TS aangeeft dat ze de nacht ervoor in een hotel in de buurt van Schiphol slaapt, dan lijkt het me handig om het advies af te stemmen op die situatie, en niet op allerlei andere denkbare situaties.
Da's waar, in dat geval zou ik voor een vlucht om 9u50 zowat rond 7u30 mijn hotel, dat op het Schiphol-terrein gelegen is, verlaten.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Bedankt voor jullie reacties, stelt me erg gerust! Ik ben sowieso al van plan om rond half 7 vanuit het hotel naar Schiphol te gaan, zodat ik zeker weet dat ik op tijd op Schiphol ben. Sommigen zullen dat misschien vroeg vinden, maar ik vind het wel prettig om op tijd te zijn. Maar ik zal dus wel wat later door de douane gaan, want ik vind het wel zo gezellig om nog wat tijd met mijn vriend door te brengen. Heb niet zoveel zin om nog 3 uur in mijn eentje te moeten wachten op het boarden... (shoppen zal ik ook wel niet veel doen).
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
PeterPaul
Amerikafan

Bericht door PeterPaul »

Ben er altijd 3 uur van te voren. Heb me op Schiphol nog nooit verveeld. Als ik de deuren doorloop ben ik op vakantie.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

PeterPaul schreef:Ben er altijd 3 uur van te voren. Heb me op Schiphol nog nooit verveeld. Als ik de deuren doorloop ben ik op vakantie.
That's the spirit!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer