Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn Southwest foto's =)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mijn Southwest foto's =)

Bericht door Fraa »

Ik zou zeker dezelfde periode kiezen, het weer was altijd rond de 25° graden gemiddeld. Op sommige locaties was't richting de 30°, maar hoe hoger je gaat, hoe kouder, daar was het meestal rond de 18-19-20°.
's avonds kon het op die hoogte wel koud worden, zo had ik het in het Ancient Bristlecone Pine Forest vrij koud, ik geloof dat er maar 3°C was rond 20u. Ook op de weg van uit Kingman, door Oatman, op weg naar Twentynine Palms was het niet zo goed weer, ik zat midden in een onweer & het was zeer mistig.

In ieder geval, het is niet zo druk in periode & het weer valt over het algemeen bekeken goed mee. Ik heb er in ieder geval veel meer van genoten dan dezelfde plaatsen die ik 2 jaar geleden in juli bezocht, toen was het me vaak toch net iets té warm :)
Reisblog: thisisfraa.be
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik ga graag buiten het seizoen en was vorig jaar nov heel tevreden met de na-herfst en de temperaturen. Het was toen aan de Grand Canyon koud met een harde pool wind maar verder was het rond de 16 grdn en prima te doen om allerlei wandelingen etc te doen. Voor mooie herfst kleuren was het toen nog net te doen en ik heb toen slechts 1x regen gehad.
Afgelopen mei maand was het eigenlijk veel te warm om iets te ondernemen. Ik hoop nu in nov weer op temperaturen tussen 5 en de 15 grdn. Nog wat mooie wolkenluchten erbij en weinig regen. Meer wensen heb ik nu nog even niet ;-)
bartvannoord
Amerika-ontdekker

Bericht door bartvannoord »

Prachtige foto's!!

Ik vroeg me af waar foto's 14 en 18 zijn gemaakt? Ik heb ze al vaker voorbij zien komen en ik dacht aan de eerste misschien Arches en de 2e Grand Canyon maar dat weet ik niet zeker. Weet je nog waar deze locaties zijn en waar in het park?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

14 is Mesa Arch in Canyonlands NP, hier is een kaartje op Google Maps. Het is een korte wandeling, best doe je deze 's morgens vroeg, nét voor sunrise. Dan krijg je het mooie licht dat de buik van de arch belicht, zelf had ik er toen enkel tijd voor rond de middag.

18 is False Kiva, eveneens in Canyonlands NP. Deze plaats is een archeologische site klasse 2 & dus ook beschermd. Hier is een kaartje op Google Maps. In de wandelingen/trails topic staat hij ook, de coördinaten om er naar toe te wandelen heb ik weg gelaten. Als je deze toch wil (+ trail beschrijving), stuur me maar een PM. Dan krijg je een zip file met alle info in! De foto die ik hier toen gepost had was eigenlijk niet zo goed, deze is eigenlijk wat beter (bredere lens):

Afbeelding
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Canyonlands / het isle in the Sky deel / is prachtig. Absolute aanrader om er naar toe te gaan. Er waren delen die me aan de Grand Canyon deden denken en een aantal van die grote rotsen die op de rotsen in Monument Valley lijken.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Erg mooie foto's... Zit zelf in New York, dus ik zal dit helaas niet kunnen zien.
Wil een keer wel graag van Noord-Oost naar Zuid-West. Volgens mij is het Zuid-Westen van de VS veel en veel boeiender qua natuur dan het Noord-Oosten, maar ik kan mij vergissen. Alleen dat lijkt me sterk, want Yosemite e.d. bevinden zich toch allemaal in het Zuid-Westen? Vind het Zuid-Westen ook veel interessanter, maar ja, ik zit straks in New York. De volgende keer 'beter' :P.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Wat mij ook leuk lijkt is het bezoeken van het 'oude Westen'.
Oude plaatsjes, spook steden enz.

Bijvoorbeeld dit:

Afbeelding

Het Zuid-Westen vind ik veel interessanter... Ook een grote fan van Westerns & Clint Eastwood films. Dirty Harry, Escape from Alcatraz en veel andere van zijn films spelen zich daar af. En Westerns... tja, heb honderden DVD's & blu-ray's, de klassiekers blijven het leukst :D. The Good, The Bad and the Ugly - Once Upon A Time in the West - High Noon - She Wore a Yellow Ribbon - Fort Apache - The Man Who Killed Liberty Valance - Bend of the River - Thunder Bay etc. etc. Prachtige films :mrgreen:
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Polluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Polluk »

Ik blijf het echt fantastisch mooie foto's vinden!!!
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

dank je wel =)

Ik sluit me ook aan bij de vorige posts, het Zuidwesten is zo'n interessant gebied, ik zou er elk jaar op vakantie kunnen. Dit jaar gaat mijn 3de reis in die regio worden & ik ben het nog lang niet beu 8)
_Marjon_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door _Marjon_ »

Wauw prachtige foto's! HDR's of niet?
Heb de overige posts niet gelezen.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Er zitten een paar HDR's tussen, de meeste zijn gewoon rechtstreeks ontwikkeld uit de uncompressed 14-bit RAWs in Lightroom.

Ik had hier destijds ook een voorbeeldje gepost van wat je zelfs nog uit een slechte RAW file kan puren:

Afbeelding

:lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer