Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Raccoon! (en andere wilde dieren)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Raccoon! (en andere wilde dieren)

Bericht door dutch_in_seattle »

Wij hebben drie pruimenbomen in onze achtertuin en zojuist zag ik een wasbeer (raccoon) die doodgemoedereerd op de grond gevallen pruimen zat op te peuzelen!

Afbeelding

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hee, wat leuk!
Zolang ze de boel niet vernielen natuurlijk.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Die zag ik ook vaak in de heuvels van L.A. hebben jullie ook
veel squirrels in de bomen?
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Deze vond ik in m'n tuin, ik denk dat ze net Star Wars ofzo
gekeken hadden.

Afbeelding
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Mike schreef:Die zag ik ook vaak in de heuvels van L.A. hebben jullie ook
veel squirrels in de bomen?
Eekhoorns zie je overal hier in de stad.

Ron (in Seattle, WA)
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Mike schreef:Deze vond ik in m'n tuin, ik denk dat ze net Star Wars ofzo
gekeken hadden.
Leuk!

Ron (in Seattle, WA)
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

@Mike: Haha! Hij is leuk.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Leuk dat wasbeertje.

Het zal zijn omdat ik van een land kom waar het nogal droevig is gesteld met het wildlife, maar ik vind het ook zo leuk als er een beestje in de tuin zit dat in NL totaal niet voorkomt.
De wilde kalkoenen die op hun dooie akkertje voorbij kachelen, de uilen die je 's avonds hoort, de herten die je regelmatig ziet, de roofvogels die je ziet cirkelen. En ja ook wij hebben wasberen.. de kattenbrokjes zijn nergens veilig voor ze dus komen ze gewoon door het kattenluikje de garage binnen. En ze zijn zo handig met die kleine klauwtjes, het zijn net handjes.

Mijn schoonmoeder is echter geboren en getogen op het platteland en is iets minder gecharmeerd van al de aanloop. Ze is een schattig oud vrouwtje van 86 jaar maar owee de groundhog of wasbeer die het lef heeft om in haar moestuin te gaan knagen. Er komt een heel aresenaal aan overjarige gifmengsels uit een kastje en er worden van allerlei plannen beraamd om maar van de beesten af te komen.
Was that for us?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

OOk hier in Florida verbaas ik mij regelmatig over alle dieren in de vrije natuur hier.
De Raccoons vind je helaas veel langs de snelweg, overreden....ik vind het zielig...mijn schoonfamilie vind ze lastig en ze vernielen veel, die hebben daar geen problemen mee.
Als ik de honden uitlaat zie je ook vanalles, kleine lizzards, hagedisjes die overal vanonder vandaan kruipen, grote krekels die veel lawaai maken en natuurlijk de eekhoorns, mijn man voerde ze altijd pinda's, maar nu met de honden komen ze niet meer. Rex, onze terrier/tekkel rent ze altijd achterna en snapt nooit waar ze gebleven zijn :roll: als ze de boom inspringen.....
Ook in huis kan ik merken dat we in een tropisch klimaat wonen, regelmatig hebben we so called uninvited guests in huis, kakkerlakken....helaas is daar niets aan te doen, alleen super hygienisch zijn en geen eten of drinken open laten staan, regelmatig worden de appartementen hier ingespoten met ongedierte-spul, maar zolang er hier in de buurt mensen wonen die zich niet aan de hygiene-regels houden blijven ze toch op de een of andere manier binnen komen.
Onze Rex vind ze lekker en eet ze op....schijnt geen kwaad te kunnen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wiepster schreef:kakkerlakken....(...) Onze Rex vind ze lekker en eet ze op....schijnt geen kwaad te kunnen.
Denk dat ook niet, er zitten namelijk veel proteïnenen in, heb ik me laten vertellen, en da's zelfs voor de mens heel goed (maar ik zou nou niet bepaald kakkerlakken gaan eten :lol: ).

Als ik zo'n foto zie, dan denk ik "Oh, hoe schattig", maar ik kan me best inbeelden hoe boos ik zou zijn als dat beestje het in z'n hoofd haalt om de inhoud van m'n vuilnisbak over de straat te kieperen... Dat hij planten of vrchten uit m'n tuin opeet, ach, dat overleef ik wel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat laatste deden ze bij ons dus de hele tijd, overal vuilnis in de tuin, echt balen. Gelukkig lijkt de dader verhuisd te zijn, want het is alweer een tijdje niet voorgekomen.

Verder vind ik het, net als Laska, ook nog steeds heel leuk, al die wilde dieren. Tijdens vrijwel iedere fietstocht zie ik herten, gisteren een lekkere dikke groundhog en ook vrij vaak vossen.

Een paar maanden geleden liep ik zelfs gewoon door de buurt, toen er een paar vossen langs kwam rennen, eentje rende zelfs per ongeluk tegen me aan :shock: .

Wat ik wel zielig vind op het moment zijn de "kamikaze" eekhoorns, die aan het hamsteren zijn en zo voor je wielen de weg op rennen. Dat lijkt in de herfst altijd het ergste te zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
reinalda
Amerika-ontdekker

Bericht door reinalda »

Wat een mooi gezicht zeg dat wasbeertje die lekker aan het smullen is en ik heb helemaal in een deuk gelegen om die eekhoorns of eigelijk meer om die teks die er bij stond :lol: :D
Wij hebben 2 maanden door Amerika gezworven met een camper en dit was dus erg herkenbaar.

Reinalda
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik verbeeld me nu ook dat ik een eekhoorn als pet heb. het lijkt wel dezelfde te zijn die steeds in de pruimenboom zit en hij kijkt ook zo naar me van daar heb je haar weer. hij rent nu niet meer weg als ik naar hem toe kom (niet te dichtbij natuurlijk) maar kijkt me een beetje brutaal aan.

zo lief. ik vind dat ook heel erg leuk van hier zeker waar ik woon, buiten het centrum, met veel bossen om ons heen. alleen, het kan ook een beetje te zijn. zo was er niet ver van mij vandaan in de zomer onrust omdat er een beer in de tuin van een aantal buren rondliep.

dat gaat een beetje te ver. hoewel ik het geweldig zou vinden om te zien vanuit mijn raam, kan ik me voorstellen dat als er kinderen aan het spelen zijn dat heel verkeerd zou kunnen aflopen. volwassenen natuurlijk ook, maar zeker met klein grut.
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En nog een waarschuwing: pas op als een vos of raccoon of ander nachtdier (of welk wild zoogdier dan ook) overdag vriendelijk en niet schuw lijkt. Ze kunnen hondsdolheid hebben. Bij Great Falls National Park hier dichtbij zijn niet zo lang geleden nog twee hondsdolle raccoons gevangen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Timmo
Amerika-ontdekker

Bericht door Timmo »

Elke ochtend als ik naar college fiets zie ik wel meerdere eekhoorns :-) Dat is wel leuk om te zien, ik had ze bijna nooit eerder gezien in NL.

Helaas vallen worden zij soms overreden. Gelukkig zijn er genoeg 'menial' werkers die elke dag de boel schoon houden langs de straten.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik kan ook nog steeds genieten van al die andere dieren die ik hier tegenkom. Eekhoorntjes zie ik regelmatig door de tuin rennen, wasberen helaas bijna altijd dood langs de weg, net als de armadillo's. Verder is het hier een waar paradijs voor vlinders, die veel groter zijn dan in Nederland (jaja, everything is bigger in Texas ;-) ). In het voorjaar en najaar heb je de trek van de hummingbirds/kolibri's. En ik verbaas me nog vaak over de hoeveelheid libelles die hier vliegen. Echt van die grote rode en groene. De red robin zit hier ook regelmatig in de tuin. 's Avonds als ik naar bed ga zitten er altijd van die witte hagedissen (salamanders?) op het badkamerraam. Ik weet eigenlijk niet precies wat het zijn, maar het is zo'n leuk gezicht met die pootjes met zuignapjes eraan.
Kakkerlakken zijn hier wel, alleen gelukkig niet binnen. We hebben buiten in de tuin speciale kokers om termieten te kunnen ontdekken. Ik heb nog geen idee hoe het precies werkt, maar elke maand komt er iemand om die dingen te controleren op termieten. Ik woon hier best leuk, maar als termieten je huis gaan overnemen wordt het minder...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Toen we nog in Mississippi woonden, hadden we zelfs af en toe in de winter herten in de tuin. Daarnaast inderdaad raccoons, volop eekhoorns, af en toe een vos, hummingbirds, red birds...kortom...van alles, ook slangen...minder leuk.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik verbaasde me er erg over dat in New York City op elk grasveldje / in elk parkje, hoe klein ook, er meerdere eekhoorn waren. En ze waren niet bang voor mensen!

Erg stoer, een uitdaging om ze leuk op de foto te krijgen.

In New Jersey genoot ik van de vuurvliegjes, iets wat ik in Nederland nog nooit had gezien.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

In de zomer kwam om de paar dagen de familie wasbeer door m'n tuin gelopen (pa, ma en drie kleintjes). Ze bleven nooit lang want er is geen troep te vinden, iets waar ze juist naar op zoek zijn, en ze marcheerden weer vrolijk verder. ;)

Verder skunks (zolang ze niet stinken is het best), eekhoorns, vuurvliegjes, boomkikkers, kolibri's en meer leuke beestedingen.

Vaak zie je ook wel eens een hert lopen, altijd weer hopen dat ie niet de weg oploopt. Het wachten is op de eerste echte beer. ;) Er zijn zelfs al poema's gespot in de wat meer bewoonde wereld. :o

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Bij ons in de straat (cul de sac, rondje dus) is er bij iemand in de tuin een mama beer & kind gesignaleerd, dat was echter aan de buitenring wat grenst aan bosjes. Sommigen hebben ook herten gehad. Bij ons zie ik voornamelijk eekhoorns, chipmunks, veel vogeltjes,konijntjes soms een wasbeer, oppossum, stinkdier en ik heb ook eens een vosje zien lopen.
Een vriendin haar tuin grenst aan een bossig gebied en ze heeft weleens een "pack" coyotes in de tuin gehad. Da's toch wat minder in je achtertuin. Wilde kalkoenen zie je ook veel.
Wel leuk hoor, in Nederland bij m'n ouders thuis zie je eigenlijk alleen maar konijntjes.
En inderdaad, die kamikaze eekhoorns. Ik erger me ziek. Ze springen ineens de weg op en dan weten ze niet of ze nou naar links of rechts zullen vluchten, en dan komen ze onder een auto.

Trouwens, laatst zagen we ook een baby "snapping turtle" onder het wandelen. En Wat wel heel apart was, toen we nog in NYC woonden (langs de east river) liepen we s avonds laat met de hons en ineens zat er iets heel groots op de stoep. (bijna meter in lengte ofzo). Het was een snapping turlte. De hond werd helemaal dol. Na een poos slofte hij langzaam aan weer richting waterkant. Echt een vreemde ervaring, dat verwacht je toch niet in NYC.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer