Ik ga ook weer dit jaar ! Heel blij natuurlijk, en nu langzaam aan beginnen met voorbereiden
Alleen had ik het strakke plan om is te kijken naar mijn esta formulier om te kijken hoe het er mee stond.
Ik heb hem ongeveer een jaar geleden aangevraagd dus zou die nog geldig moeten zijn, maar als ik nu zoek op applicatie nummer (ik had het printje nog) of mijn naam,zegt die dat die hem nergens kan vinden.
Ik ga pas in Juli dus ik heb nog wel even, maar moet ik nu een nieuwe aanvragen? Lukt dat zonder problemen?
An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Ben je zeker dat je alles goed invult? Want bij een foutje zal hij natuurlijk ook die melding geven. Je kan trouwens ook via je voornaam, achternaam & land je aanvraag opvragen, dat applicatienummer heb je in principe niet nodig.
Ik heb in december mijn ESTA aangevraagd, ben dan 10 dagen naar New York geweest. Ik heb nu weer plannen om in de zomer naar New York te gaan, moet ik dan opnieuw mijn ESTA aanvragen? Want geldigheidsduur is 2 jaar, is hij dan nog gewoon geldig?
En wanneer je drie maanden in Amerika bent geweest, maar eigenlijk nog eens drie maanden wilt gaan, hoe lang moet de periode tussenin zijn? En moet je dan terug naar europa gaan tussenin?
Hij is gewoon geldig. Je mag 90 dagen naar Amerika op je Esta geen 3 maanden.
Hoe lang daar tussen zit is afhankelijk van de mening van de immigratieofficier maar het is zeker niet te bedoeling om even een paar weken naar NL te gaan en dan weer terug te vliegen. Ook voor de eerste keer 90 dagen moet je zorgen dat je een goed verhaal hebt anders kunnen ze je de toegang weigeren.
Essiej schreef:
Ik ga pas in Juli dus ik heb nog wel even, maar moet ik nu een nieuwe aanvragen? Lukt dat zonder problemen?
Je kunt hem gewoon opnieuw aanvragen.
Wanneer er nog een geldige in het systeem zit wordt dit tijdens jouw aanvraag gemeld.
Dan krijg je ook de gelegenheid om je nieuwe aanvrage af te breken en je bestaande Esta in te zien / aan te passen/ printen etc.
Zelf meegemaakt toen bij inchecken KLM melde dat er geen Esta van mij was.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
pelsmaker schreef:Wat zou ik moeten doen als ik nu nog een esta lopen heb die afloopt voor ik de volgende reis maak. Maar ik heb die graag in orde voor ik tickets koop?
Dan vraag je een nieuwe ESTA aan, en boek je daarna je tickets. Zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij zie je niets over het hoofd hoor....
Alleen heb je je esta niet nodig om tickets te boeken, dus daar hoef je niet op te wachten lijkt mij (mocht je nu bv een goed prijsje vinden voor de vluchten)
Ik snap het punt niet, die kans is namelijk wel 'onbestaand' (is dat Nederlands?).
Het boeken van een ticket en aanvragen van een ESTA staat helemaal los van elkaar, als je maar zorgt dat je voor vertrek je ESTA gekoppeld hebt aan je ticket. (ofwel, de ticket info even verwerken in ESTA).
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
pelsmaker schreef:Dus de kans dat een ESTA geweigerd wordt is volgens u onmogelijk. Dan snap ik het nut er niet van.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de ESTA los staat van de tickets. Of je nu eerst een ESTA invult en daarnaa tickets koopt, of eerst tickets koopt en daarnaa de ESTA in orde maakt is in dit geval niet van belang.
De ESTA is 2 jaar geldig (of verstrijken van paspoort geldigheid) en in die tijd kan er zoveel gereisd worden als je wilt, wij gaan nu voor de 3e keer met 'dezelfde' ESTA naar de VS.
De laatste twee keer heb ik de tickets pas achteraf gekocht, de eerste keer al voordat ik een ESTA had.
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
pelsmaker schreef:Dus de kans dat een ESTA geweigerd wordt is volgens u onmogelijk. Dan snap ik het nut er niet van.
De grap van de ESTA is, dat ze jou laten verklaren dat je geen stoute dingen hebt gedaan in het verleden. Als op bepaald moment duidelijk wordt dat je wél stoute dingen hebt gedaan, terwijl je hebt aangegeven dat je géén stoute dingen hebt gedaan, dan sturen ze terug naar huis en kom je er vermoedelijk ook niet meer in.
Ik geloof niet dat de DHS of USCIS van iedere ESTA aanvrager een background check gaat doen; ze checken vermoedelijk hooguit hun eigen records die ze al dan niet van jou hebben. In die zin zal iedereen die de "juiste" antwoorden invult, waarschijnlijk zonder meer een reistoestemming krijgen.
Er staat wel ongeveer dezelfde vraag, maar voor de zekerheid wil ik toch even mijn eigen situatie beschrijven.
29 maart vlieg ik terug naar Nederland, ik ben dan 2,5 maand op een ESTA in New York geweest.
1 mei vlieg ik terug voor een week NY.
Als ik vorige berichten lees kan ik gewoon op dezelfde ESTA, maar hoe groot is de kans dat ik geweigerd word?
Als jij eerst 2,5 maand er zit en een paar weken later weer gaat zou het kunnen dat ze je vragen gaan stellen wat je er komt doen en of je er wel voor toeristische doeleinden bent. Ik weet zelf eerlijk gezegd niet hoe het zit met die 90 dagen regel of dat precies per jaar geldt, maar het kan zijn dat er wat wenkbrauwen gaan fronzen. Maar aan de andere kant kan het ook net zo goed zijn dat je gewoon zo door kunt. Blijft onvoorspelbaar.
Edit: ik lees in een ander topic dat je er 6 maanden als au-pair werkt, dan heb je neem ik aan een werkvisum. Wanneer loopt dat af dan?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.