Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

planning jarrah: New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
jarrah
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

planning jarrah: New York

Bericht door jarrah »

Hallo,

Mijn man en ik gaan eind april voor de eerste keer naar New york. We logeren in het Beacon Hotel

Ik heb ondertussen een voorlopige planning opgemaakt:
Dag1
  • aankomst
    Times square
    The empire state building
    eten: Hard Rock café
dag 2
  • The High Line
    Washingthon Square
    Flatiron Building
    Madison Square Park
    Little Italy & Chinatown
    St Patrick Old Cathedral
    eten: Spice market
dag 3
  • Battery Park
    9/11 memorial
    Century 21 winkel
    Trinity Church
    St. Pauls Chapel
    Wall street
    Federal Hall
    Woolworth building
    South street seaport
    eten: Locanda Verde
dag 4
  • Columbia University
    Riverside park
    cathedral of st. john the divine
    havencruise of governor's island
dag 5
Bike and roll fietstocht
- Central Park
- downtown manhattan en brooklyn bridge
- eten: Rosa mexicano

dag 6
  • Top of the rocks
    Chrysler building
    Bryant park
    Macy's
    FAO Swarz
    Bloomingsdale
    5th avenue
    Verenigde naties
    Grand central terminal
    Eten: Shake Shack
Dag 7
  • winkelen
    zaken wat er vorige dagen is overgeschoten
    terug naar huis
Is deze planning haalbaar? Zijn er nog belangrijke of mooie plekken die we zeker moeten doen? Wijzelf zijn geen museummensen daarom dat dit er ook niet in zit.
Statue of liberty en ellis island zat ook in onze oorspronkelijke planning, maar ik vrees dat dit nog niet open zal zijn.

Hiernaast heb ik nog een aantal vragen:
- Is het nodig om op voorhand in de restaurants te reserveren?
- Op de website van oa empire state building, top of the rocks, 9/11 memorial,.. staat bij dat professioneel fotocamera's verboden zijn. Wat verstaan ze hieronder? Ikzelf heb een rugzak met een spiegelreflex, twee extra lenzen en een externe flits. Ik zou het heel spijtig vinden mocht ik deze niet mogen gebruiken.
Nick Roiled
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: planning jarrah: New York

Bericht door Nick Roiled »

Dit zal een 3de planning zijn die ik ga volgen :roll: maar ik vraag mij wel eens af of al die planningen die ik hier zie achteraf ook effectief gehaald zijn? ( zo kan ik wat bijsturen aan mijn planning)
Dit zal de eerste keer zijn dat ik ( jullie :D ) een reis voorbereid , bedankt alvast aan iedereen die mij op het juiste spoor zet.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

hahaha, de meeste planningen vallen de 2e dag al in het water ... je moet het vooral als een leidraad zien en voor je zelf uitmaken welke dingen je echt wilt zien en welke dingen leuk zouden zijn als je ze erbij kunt doen ....

New York ga je niet zien in 1 week, niet helemaal, bedoel ik dan. Hoe vaker je er bent, hoe minder belangrijk zo'n lijstje wordt. Ik beslis tegenwoordig pas als ik wakker word wat ik die dag ga doen .... en wat ik mis blijft een goede reden om nog eens te gaan :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik vind t ook heel moeilijk om zinnig commentaar te geven op een dagindeling van een ander ....
Zelf kan ik nooit zo goed overzien hoe snel of langzaam ik alles ga doen ... ik hou van ergens de tijd voor nemen ...
als ik dan zie dat mensen zelfs het tijdstip en plek van eten al vast hebben staan, dan haak ik eigenlijk mentaal af ... ik kan er niets mee ...

mijn advies zou zijn: max 3 dingen op 1 dag en vooral genieten
maak wel een lijstje van de must-do dingen, zodat je elke avond even kunt kijken of je niet wat vergeten bent.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Rodg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rodg »

Weet je serieus nu al waar je wil gaan eten? Als ik het schema zo zie lijkt het alsof elk uur al vastligt, daar zou ik het enorm benauwd van krijgen. Het is juist een heerlijke stad om lekker rond te lopen en over je heen laten komen wat je op een dag/ avond allemaal kan zien. Dat je inderdaad een aantal must see's hebt is logisch maar zo strak plannen neemt de spontaniteit van zo'n trip wel weg.
jarrah
Amerika-ontdekker

Bericht door jarrah »

Het is niet zo dat elk uur vast staat. ALs we ergens niet toe geraken dan doen we dit ofwel nog op de laatste dag of wel een andere keer :-)

Hetgene wat wij absoluut willen zien kan spijtig genoeg niet: Ellis Island. Dus we zullen zowieso nog wel eens naar NY gaan.

De must- do's van onze planning zijn de fietstocht, top of the rocks en de high line. Voor de rest leek het mij vooral interessant om een lijstje te maken met de interessante gebouwen. Het is niet zo dat we onze planning persé moeten afkrijgen.

Wat het eten betreft: het hard rock café en Locanda verde zijn echt wel must do's voor mij, HR omdat ik hiervan fan ben en die overal te wereld zowat afschuim en locanda verde is een tip die ik heb gekregen van iemand die er twee jaar heeft gewoond en zegt dat dit de beste italiaan van manhattan is.
KimberleySTH
Amerika-ontdekker

Bericht door KimberleySTH »

Leuk! Ik ga ook eind april naar New York.
Ook al 100 keer geprobeerd een planning te maken maar ik denk inderdaad dat je daar snel van af valt op het moment dat je in New York bent. Misschien moet je gewoon wat high lights voor jezelf noteren wat je echt graag wilt zien en vast bekijken in welk deel van de stad het zich bevind.

Wat ik trouwens in een magazine tegenkwam is het High Line Park. Dat is een 2,3 km lange verhoogde treinrails dat de natuur verbind met de stad. Deze rails is met veel groen en wandelpad met relaxbankjes. Is misschien ook leuk om mee te nemen! Het lijkt mij in ieder geval een aparte verschijning in de drukke stad :-).
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Volgens mij heeft Jarrah de Highline op dag 2 helemaal bovenaan staan. Het staat dus al in de planning.
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Governor's Island zal helaas ook niet kunnen. Is slechts open tussen Memorial Day en Labor Day.
http://www.nps.gov/gois/planyourvisit/hours.htm
mike4909
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door mike4909 »

Wanneer je op dag 5 naar de Brooklyn bridge gaat, ben je dan van plan om hem over te lopen naar Brooklyn? *zie dat je met de fiets er bent, mijn fout!

Wanneer je dit doet, zou ik zeker naar de Brooklyn Heights gaan, van daar heb je een prachtig uitzicht op de skyline van manattan.
Ook heb je net onder de brug een hele goede pizzeria zitten, waar de rij over het trottoir liep toen ik er langs kwam.

Persoonlijk zijn wij iedere dag langs times square gegaan, gewoon omdat het zo indrukwekkend is (en omdat ons hotel er vlak bij zat).
Central park hebben we een hele dag rondgelopen, maar dat ligt net aan de persoon. (Een kaart is om de 50 meter wel te koop voor 2 dollar met een overzicht van central park)

Wanneer je het Empire state building bezoekt kies dan je tijd goed uit. Wij zijn rond 8 uur naar boven gegaan(augustus) zodat we foto's hadden van zonsondergang en by night.

Wall street hebben wij samen gepakt met het Vrijheidsbeeld waar we niet op zijn gegaan maar de south ferry hebben genomen waarmee je vlak langs het Vrijheidsbeeld vaart (gratis).

Tips
Bryant park vond ik zelf ook een heel gezellig "parkje" om savonds tot rust te komen.
5 Napkin burger 630 9th Avenue New York, volgens velen de lekkerste hamburgers ter wereld waar ik er 1 van ben.
ellen stardust dinner 1650 Broadway @ 51st Street, daar zingen de serveersters

Zo dat was het wel een beetje!

Ik zou meer rust nemen, van de 8 dagen die ik er zat hadden we er 3 gepland en de andere 5 zijn we gewoon rond gaan lopen
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Nick Roiled schreef:Dit zal een 3de planning zijn die ik ga volgen :roll: maar ik vraag mij wel eens af of al die planningen die ik hier zie achteraf ook effectief gehaald zijn? ( zo kan ik wat bijsturen aan mijn planning)
Dit zal de eerste keer zijn dat ik ( jullie :D ) een reis voorbereid , bedankt alvast aan iedereen die mij op het juiste spoor zet.
We zullen het laten weten als we terug zijn na ons bezoek aan New York :D Maar we houden ondertussen wel flink rekening dat onze planning niet zo gehaald worden. Enkel de dingen die we vooral gereserveerd hebben die moeten we zeker doen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

jarrah schreef:Voor de rest leek het mij vooral interessant om een lijstje te maken met de interessante gebouwen.
New York staat vol prachtige en interessante gebouwen! Zelf hou ik van Art Deco en kwijl ik als ik door de stad loop!
Tot mijn eigen verbazing nog steeds niet uitgekeken op al die indrukwekkende panden ...
http://nyc-architecture.com/TEN/TEN-MAIN.htm
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Tom$
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tom$ »

mike4909 schreef: 5 Napkin burger 630 9th Avenue New York, volgens velen de lekkerste hamburgers ter wereld waar ik er 1 van ben.
Helemaal mee eens, er liggen heel veel leuke restaurants op 9th Avenue. Blue Smoke, 116 East 27th Street, ook een erg leuk en lekker restaurant. Spare-Ribs zijn een aanrader. Emmertje met 4 verschillende soorten.

Brooklyn vond ik ook te gek, achteraf gezien te kort geweest, kun je makkelijk hele dag doorbrengen.
Illiebillie
Amerika-ontdekker

Bericht door Illiebillie »

Hoi hoi

Ik heb zowel op top of the rock en empire State building foto's gemaakt met me spiegelreflex camera en had ook van lens gewisseld dus maar mij weten kan je gewoon alles meenemen en geweldige foto's maken.

Als je nog tijd heb zo ik je toch ook wel aanraden om met de gratis Ferry naar staten island te gaan. Opstappen vaar je langs het vrijheidsbeeld uitstappen en gelijkt weer opstappen om terug te varen zo hebben wij echt super mooie foto's kunnen maken.

Heel veel plezier
Groetjes illiebillie
jarrah
Amerika-ontdekker

Bericht door jarrah »

dankjewel voor de tips.

De staten island ferry willen we mss bij valavond doen
jarrah
Amerika-ontdekker

Bericht door jarrah »

even een updatetje:

We zijn net terug van onze trip en hebben alles kunnen zien wat we wilden zien en doen. Het was een geweldige ervaring, allemaal bedankt voor de tips! (vooral de tip van de hamburgertent vond mijn man toppie!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer