Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whale watching Monterey: ervaringen gevraagd
Whale watching Monterey: ervaringen gevraagd
Wat zijn jullie ervaringen met de whale watching tochtjes vanuit Monterey?
Hoelang duurt zo'n tochtje?
Zijn er bepaalde uren dat er het meeste kans is op iets te zien, 's morgens of in de namiddag?
Ik weet dat er geen bultruggen gaan zijn omdat die op het moment dat wij er zijn (juli) al lang in de Golf van Mexico zitten, maar welke beestjes mag ik dan wel verwachten/hopen te zien?
Wat zijn de verschillen tussen de verschillende bedrijfjes die de tochtjes aanbieden, voorkeuren?
Hoelang duurt zo'n tochtje?
Zijn er bepaalde uren dat er het meeste kans is op iets te zien, 's morgens of in de namiddag?
Ik weet dat er geen bultruggen gaan zijn omdat die op het moment dat wij er zijn (juli) al lang in de Golf van Mexico zitten, maar welke beestjes mag ik dan wel verwachten/hopen te zien?
Wat zijn de verschillen tussen de verschillende bedrijfjes die de tochtjes aanbieden, voorkeuren?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: whale watch Monterey!
Wij zagen wel degelijk bultruggen in juli 2011.
Lees ons reisverslag voor meer info......
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=36311
MVG
A3
Lees ons reisverslag voor meer info......
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=36311
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Contacteer:
Ik ben afgelopen september geweest (29 sept met Princess whale whatching Cruises).
Officieel duurt deze "cruise" 2,5 tot 3 uur. Bij mij werd het ruim 3,5 uur. Dat was vooral omdat er geen walvis te bespeuren was. Op een gegeven moment was er één bultrug: uiteindelijk heb ik twee keer een staartvin gezien op zo'n 300m afstand.
Ik ga er maar vanuit gewoon pech te hebben gehad.
Uitsnede uit dezelfde foto. P.S. Volgens de krijtborden in de haven zien ze elke dag walvissen. Ook op mijn 'cruise'.....
Officieel duurt deze "cruise" 2,5 tot 3 uur. Bij mij werd het ruim 3,5 uur. Dat was vooral omdat er geen walvis te bespeuren was. Op een gegeven moment was er één bultrug: uiteindelijk heb ik twee keer een staartvin gezien op zo'n 300m afstand.
Ik ga er maar vanuit gewoon pech te hebben gehad.
Uitsnede uit dezelfde foto. P.S. Volgens de krijtborden in de haven zien ze elke dag walvissen. Ook op mijn 'cruise'.....

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In April ook ruim 3u op de princess gevaren. Vanwege de mist moesten we eerst een half uur met de misthoorn aan varen, dat is ook een apart iets.
Wij zagen overigens behalve 2 bultruggen (in 1e instantie ook steeds van 200m) heel veel dolfijnen.
http://www.youtube.com/watch?v=Dd4g8Dz0Lpw
@Frasi, had jij ook deze "zeebiologe" alias schreeuwmens aan boord die het een en ander vertelde.
Wij zagen overigens behalve 2 bultruggen (in 1e instantie ook steeds van 200m) heel veel dolfijnen.
http://www.youtube.com/watch?v=Dd4g8Dz0Lpw
@Frasi, had jij ook deze "zeebiologe" alias schreeuwmens aan boord die het een en ander vertelde.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Contacteer:
Ik weet niet of het dezelfde was, maar ze was inderdaad redelijk verbaal aanwezig 

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden een redelijk volle boot en ik heb de rest van de dag met een piep in mn oor gelopen. Ook dat oppeppen voor je de boot op mocht (zonder microfoon) was wel lachwekkend. He kid, keep your hands inside the vessel, because it can swallow you without a bite
Die vorige (al zeeziek iemand?) heb ik zelf geschoten, maar ik vond dit filmpje en vooral de relaxte reactie van de man in de familie echt geweldig
Je zal het maar op je boot krijgen
http://www.youtube.com/watch?v=Udm2YjKPKsE

Die vorige (al zeeziek iemand?) heb ik zelf geschoten, maar ik vond dit filmpje en vooral de relaxte reactie van de man in de familie echt geweldig

Je zal het maar op je boot krijgen

- goldenhills
- Amerika-expert
Wij zijn vanuit Moss Landing (zelfde regio) gegaan, in oktober. We zagen humpbacks, Rissos dolphins, killer whales, enorm veel jelly fish, zeehonden en otters.
Zie ook hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=44562
Zie ook hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=44562
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Afgelopen september geweest met http://www.montereywhalewatching.com/ bedrijf. De cruise duurt volgens schema ong. 2.5 uur. Pas na 2.5 uur zagen we walvissen in de verte. Daarna snel terug naar Montery.
Prijs was iets van 45 dollar PP geloof ik. Overal ongeveer dezelfde prijs en lengte. Ze varen achterelkaar aan en hebben contact via radio.
Leuk om meegemaakt te hebben met niet mega spectaculair.
Tip: eet vooraf geen cheeseburger bij Isabellas, maar doe dat ná de boottocht !
Prijs was iets van 45 dollar PP geloof ik. Overal ongeveer dezelfde prijs en lengte. Ze varen achterelkaar aan en hebben contact via radio.
Leuk om meegemaakt te hebben met niet mega spectaculair.
Tip: eet vooraf geen cheeseburger bij Isabellas, maar doe dat ná de boottocht !
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Wij hebben een paar jaar terug ook via http://www.montereywhalewatching.com/ zo'n whalewatchtour gedaan. Wij hebben toen super veel gezien! Ongelofelijk!! Maar ja je kunt uiteraard ook pech hebben, zo lees ik. Je kunt op de site van hun ook terug vinden wat ze iedere dag gespot hebben tijdens hun tour. Welke walvissen en hoeveel, dolfijnen etc.
Wij vonden het absoluut de moeite waard om dat eens mee te maken. Op zich een niet alledaags tripje
Ik zou zeggen, zeker doen!
Oja wij waren in de middag op zee terwijl ze die zelfde dag in de ochtend maar enkele walvissen hebben gespot. kwestie van geluk hebben
Wij vonden het absoluut de moeite waard om dat eens mee te maken. Op zich een niet alledaags tripje

Oja wij waren in de middag op zee terwijl ze die zelfde dag in de ochtend maar enkele walvissen hebben gespot. kwestie van geluk hebben

Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Re: Whale watching Monterey: ervaringen gevraagd
Wij zijn in augustus 2009 geweest en hebben heel veel gezien was echt super , wij waren s'morgens, wel super koud en dat in augustus.
Groetjes Edcar.
Groetjes Edcar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Als het in Augustus al koud was dan mogen wij ons over 2 weken wel helemaal dik aankleden. Brrr. We hopen echter wel walvissen te zien. De hele familie kijkt heel erg uit naar deze boottrip, al zijn we wel wat bang om zeeziek te worden (eerdere boottrip ervaringen
) We nemen dus maar wel een pilletje in van te voren.

- goldenhills
- Amerika-expert
Het kan aan de kust warmer zijn in de winter dan in de zomer! Het is maar net hoe de wind waait... Vorig weekend zijn we nog lekker gaan wandelen bij Pacific Grove op het strand, en het was 15C en zonnig. Hopen maar dat dat voor jullie het geval is. Pilletje is inderdaad wel handig, net als het vermijden van een zwaar ontbijt, koffie, etc. Soms verhuren ze ook electronische polsbandjes die misselijkheid tegengaan.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie Goldenhills. Als we die electronische bandjes zien dan gaan we er op af. We gaan om half 2 in de middag dus dan is hoop ik de ergste koude eraf. En anders aghh tegen kou kun je je kleden. Dat mag de pret niet drukken toch 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had in April ook een dikke trui aan. Tevens een van de weinige keren dat ik een lange broek aan heb gehad wat ik me kan herinneren.
Wauw
1 van de beste ervaringen van vorig jaar mei 
Ook via Princess Monterey Whale Watching.
We hebben een blue whale gezien, hoe gaaf kan dat zijn
En een aantal humpback whales!
We zijn zo'n 3,5 uur weggeweest, had het voor geen goud willen missen en zou het zo weer doen!!
Die ervaring van dan naar die kant van de boot rennen en dan naar de kant
om maar niets te missen! En de bemanning was ook super.
Alleen was bij ons bijna iedereen op de boot ziek behalve wij 3, hadden een reispilletje van te voren genomen, heeft goed geholpen
Dag ervoor waren er ook orca's gespot, we kwamen de dag ervoor even op de pier kijken toen mensen net de boot afkwamen. Dat had ook wel gaaf geweest!

Ook via Princess Monterey Whale Watching.
We hebben een blue whale gezien, hoe gaaf kan dat zijn

En een aantal humpback whales!
We zijn zo'n 3,5 uur weggeweest, had het voor geen goud willen missen en zou het zo weer doen!!
Die ervaring van dan naar die kant van de boot rennen en dan naar de kant

Alleen was bij ons bijna iedereen op de boot ziek behalve wij 3, hadden een reispilletje van te voren genomen, heeft goed geholpen

Dag ervoor waren er ook orca's gespot, we kwamen de dag ervoor even op de pier kijken toen mensen net de boot afkwamen. Dat had ook wel gaaf geweest!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij zijn in 2011 geweest met chriss whalewatching en dat is prima bevallen. We hebben heel wat walvissen gezien, er sprong er zelfs een omhoog uit het water!
Wel dikke kleren aandoen, het was behoorlijk koud!
Wel dikke kleren aandoen, het was behoorlijk koud!
Hoi Wookie,
Als je besluit een tochtje te gaan doen heb ik nog twee kaartjes van Cris'Whale watching.
Wij zijn vorig jaar geweest maar maar helaas te slecht weer om uit te varen. Nu hebben wij twee Rain Check kaartjes gekregen.dit betekent dat je met deze kaartjes nog eens terug mag komen.we hadden er liever zelf gebruik van willen maken maar daar hadden kwa reis schema geen tijd voor. (Of als iemand anders interesse heeft) stuur even een privé berichtje als je de kaartjes wilt over nemen voor 15 euro.( voor alle bij de kaartjes).
Zat eerst te denken bewaar ze gewoon wie weet gaan we nog eens terug en gebruiken ze dan,maar denk niet dat dat snel zal gebeuren dus maak ik er liever iemand anders mee blij.
Groetjes harmse
Als je besluit een tochtje te gaan doen heb ik nog twee kaartjes van Cris'Whale watching.
Wij zijn vorig jaar geweest maar maar helaas te slecht weer om uit te varen. Nu hebben wij twee Rain Check kaartjes gekregen.dit betekent dat je met deze kaartjes nog eens terug mag komen.we hadden er liever zelf gebruik van willen maken maar daar hadden kwa reis schema geen tijd voor. (Of als iemand anders interesse heeft) stuur even een privé berichtje als je de kaartjes wilt over nemen voor 15 euro.( voor alle bij de kaartjes).
Zat eerst te denken bewaar ze gewoon wie weet gaan we nog eens terug en gebruiken ze dan,maar denk niet dat dat snel zal gebeuren dus maak ik er liever iemand anders mee blij.
Groetjes harmse

Is er een betere periode om meer te zien of is dit echt geluk hebben?
Wij willen dit eventueel eind juli/ begin augustus doen.
Zijn het vooral walvissen en dolfijnen of ook killer whales die je eventueel kan zien?
Wij willen dit eventueel eind juli/ begin augustus doen.
Zijn het vooral walvissen en dolfijnen of ook killer whales die je eventueel kan zien?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb het even teruggezocht, maar op 24 juli 2011 hebben wij een tocht gemaakt. Het resultaat was 65 bultruggen (geen idee hoe ze dat tellen overigens), zeer veel dolfijnen, zeeleeuwen, otters en andere dieren. Werkelijk waar een zeer indrukwekkende tocht die we niet snel zullen vergeten en zijn geld meer dan waard. Uiteraard moet je een beetje mazzel hebben of beter gezegd niet te veel pech hebben.
Zoals gezegd is het wel koud op het water. Een extra trui en jas kan geen kwaad.
Zoals gezegd is het wel koud op het water. Een extra trui en jas kan geen kwaad.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb begrepen dat je in de zomermaanden veel dolfijnen en Killer Wales ziet. Wij waren in februari en hebben 13 grijze walvissen gezien, de ene helft was onderweg naar het Noorden (Alaska) en de andere helft naar Mexico. Het was een geweldige tocht en zijn geld meer dan waard. Wel steenkoud, er stond een snijdende wind en door het onrustige weer waren we al snel kleddernat, dus steenkoud. We hebben wel flink wat zeeziektepilletjes genomen. Dat hielp bij mij en de kinderen prima maar mijn arme man die wou filmen zag groen. Maar ik kan je de tocht heel goed aanraden!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1090 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties