Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Edlo: van Los Angeles naar San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Edlo: van Los Angeles naar San Francisco
Beste Forumleden,
Na de reisgidsen naast elkaar gelegd te hebben kwamen wij op onderstaande route uit. De reis vind plaats in juni/juli. De hotels zijn geboekt en wij zijn vooral benieuwd of er absolute afraders tussen zitten. We hebben uiteraard zoveel mogelijk beoordelingen van reizigers gelezen maar je weet maar nooit waar je over heen hebt gelezen.
Verder wil ik een halve dag gaan golfen in Palm Springs. Zijn er mensen die hiervoor tips hebben?
Dag Stad KM Tijd Hotel Postcode Prijs
1 Los Angeles 19 Hollywood Stars Inn 90027 58
2 Los Angeles Hollywood Stars Inn 90027 58
3 Los Angeles 234 2:40 Hollywood Stars Inn 90027 59
4 Palm Springs Vagabond Inn 92262 48
5 Palm Springs 443 4:10 Vagabond Inn 92262 49
6 Phoenix/scottsdale Hospitality suites resort 85257 38
7 Phoenix/scottsdale 324 3:38 Hospitality suites resort 85257 38
8 Flagstaff 396 5:09 Aspen Inn Suites 86004 66
9 Monument Valley 255 3:39 The view hotel 84536 181
10 Mesa Verde 351 3:46 Baymont Inn and Suites Cortez 81321 65
11 Page Travellodge Page 86040 73
12 Page 217 2:46 Travellodge Page 86040 73
13 Hurricane 236 2:27 Rodeway Inn 84737 54
14 Las Vegas Flamingo Las Vegas 89109 34
15 Las Vegas Flamingo Las Vegas 89109 34
16 Las Vegas 440 4:43 Flamingo Las Vegas 89109 35
17 Bishop 343 5:03 Vagabond Inn 93514 66
18 Chowchilla 315 3:37 Day's Inn Chowchilla 93610 49
19 San Francisco 20 0:25 Alpine Inn and Suites 94014 100
20 San Francisco Americas best value inn Golden Gate 94123 77
21 San Francisco Americas best value inn Golden Gate 94123 77
Onderweg gaan we in ieder geval naar Universal Studio's, Aerial Tramway, Scofield Ghost Town, Montezuma's Castle, Mesa Verde, Antilope Canyon, Dag excursie Grand Canyon vanuit Las Vegas, Yosimite Park, Alcatraz.
Volgens mij zie ik zo de hoogte punten. Ook hiervoor geldt, mis ik iets laat het me weten.
Alvast bedankt,
Ed en Lon
Na de reisgidsen naast elkaar gelegd te hebben kwamen wij op onderstaande route uit. De reis vind plaats in juni/juli. De hotels zijn geboekt en wij zijn vooral benieuwd of er absolute afraders tussen zitten. We hebben uiteraard zoveel mogelijk beoordelingen van reizigers gelezen maar je weet maar nooit waar je over heen hebt gelezen.
Verder wil ik een halve dag gaan golfen in Palm Springs. Zijn er mensen die hiervoor tips hebben?
Dag Stad KM Tijd Hotel Postcode Prijs
1 Los Angeles 19 Hollywood Stars Inn 90027 58
2 Los Angeles Hollywood Stars Inn 90027 58
3 Los Angeles 234 2:40 Hollywood Stars Inn 90027 59
4 Palm Springs Vagabond Inn 92262 48
5 Palm Springs 443 4:10 Vagabond Inn 92262 49
6 Phoenix/scottsdale Hospitality suites resort 85257 38
7 Phoenix/scottsdale 324 3:38 Hospitality suites resort 85257 38
8 Flagstaff 396 5:09 Aspen Inn Suites 86004 66
9 Monument Valley 255 3:39 The view hotel 84536 181
10 Mesa Verde 351 3:46 Baymont Inn and Suites Cortez 81321 65
11 Page Travellodge Page 86040 73
12 Page 217 2:46 Travellodge Page 86040 73
13 Hurricane 236 2:27 Rodeway Inn 84737 54
14 Las Vegas Flamingo Las Vegas 89109 34
15 Las Vegas Flamingo Las Vegas 89109 34
16 Las Vegas 440 4:43 Flamingo Las Vegas 89109 35
17 Bishop 343 5:03 Vagabond Inn 93514 66
18 Chowchilla 315 3:37 Day's Inn Chowchilla 93610 49
19 San Francisco 20 0:25 Alpine Inn and Suites 94014 100
20 San Francisco Americas best value inn Golden Gate 94123 77
21 San Francisco Americas best value inn Golden Gate 94123 77
Onderweg gaan we in ieder geval naar Universal Studio's, Aerial Tramway, Scofield Ghost Town, Montezuma's Castle, Mesa Verde, Antilope Canyon, Dag excursie Grand Canyon vanuit Las Vegas, Yosimite Park, Alcatraz.
Volgens mij zie ik zo de hoogte punten. Ook hiervoor geldt, mis ik iets laat het me weten.
Alvast bedankt,
Ed en Lon
Re: Reis van Los Angeles naar San Francisco
Voor wat betreft de steden die je bezoekt is dat inderdaad zo.Edlo schreef:Volgens mij zie ik zo de hoogtepunten
De tijd echter die je uittrekt voor de parken tussen die steden is nogal karig.
Voorbeeldje: Op dag 18 rij je van Bishop naar Chowchilla.
Dat geeft je bij in Yosemite tijd om af en toe eens uit te stappen langs de Tioga Pass en in de Valley om uitzichtpunten te bekijken/fotograferen, maar meer ook niet.
Voor Mesa Verde, Zion, Death Valley en Grand Canyon geldt hetzelfde.
je bent er geweest, je hebt er doorheen gereden en je kunt hier en daar wat uitzichtpunten bekijken, maar dat is het dan ook wel.
Maar ............ Misschien ben je geen natuurparkenliefhebber en misschien hou je ook niet van wandelen of andere activiteiten en dat zou e.e.a. kunnen verklaren.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Edlo: van Los Angeles naar San Francisco
Beste Cees,
Je hebt gelijk dat de tijd in de parken vrij beperkt is. Maar we hebben vanuit Las Vegas een excursie van een dag naar de Grand Canyon geboekt dus dat valt nog wel mee. Het wordt voor de rest inderdaad veel vanuit de auto bekijken maar dat is voor deze eerste reis ook de gedachte geweest.
Je hebt gelijk dat de tijd in de parken vrij beperkt is. Maar we hebben vanuit Las Vegas een excursie van een dag naar de Grand Canyon geboekt dus dat valt nog wel mee. Het wordt voor de rest inderdaad veel vanuit de auto bekijken maar dat is voor deze eerste reis ook de gedachte geweest.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Weet je ook waar die excursie precies heengaat? Naar de south rim, wat me voor 1 dag erg kort lijkt. Of naar de westkant en skyview?Maar we hebben vanuit Las Vegas een excursie van een dag naar de Grand Canyon geboekt dus dat valt nog wel mee
Met veel rijden is in principe niets mis, ieder zn eigen ding en keuze, maar voor sommige zaken moet je echt kiezen om 'even' uit die auto te komen

Als je bewust hebt gekozen voor een reis waarbij je slechts een korte tijd in de nationale parken doorbreng en je bent daar tevreden mee is het goed.
Het is per slot van rekening jullie reis.
Een fijne vakantie toegewenst.
Het is per slot van rekening jullie reis.
Een fijne vakantie toegewenst.
Vanwaar de dagexcursie vanuit Vegas? Als je vanuit Phoenix/Flagstaff onderweg naar MV gaat kom je er "bijna" langs.
Persoonlijk had ik er ook voor gekozen om tijdens een eerste reis bijv. Mesa Verde en bijv. Phoenix eruit te laten. Dit had je precies wat meer tijd gegeven voor wat NP. Zeker in juni is Yosemite NP (met de watervallen) erg mooi, dan is het jammer dat je daar erg weinig tijd hebt.
Zijn er nog mogelijkheden tot wijzigingen of is het puur advies m.b.t. dingen onderweg wat je wilt?
Persoonlijk had ik er ook voor gekozen om tijdens een eerste reis bijv. Mesa Verde en bijv. Phoenix eruit te laten. Dit had je precies wat meer tijd gegeven voor wat NP. Zeker in juni is Yosemite NP (met de watervallen) erg mooi, dan is het jammer dat je daar erg weinig tijd hebt.
Zijn er nog mogelijkheden tot wijzigingen of is het puur advies m.b.t. dingen onderweg wat je wilt?

-
- Amerika-ontdekker
De excursie naar de grand Canyon is naar de west rim met onder anderen helikopter vlucht naar beneden naar de Colorado river, een korte boottocht, terug naar boven, skywalk en hoover dam.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar wat ga je dan in Flagstaff doen? Ga je dan niet naar de grand Canyon daarvandaan?
Door je overnachtingen iets anders te kiezen heb je al veel meer tijd voor de parken. Springdale in plaats van Hurricane, El Portal in plaats van Chowchilla.
Je hebt in principe tijd genoeg. Zonder Mesa Verde, Palm Springs en die 2 nachten Phoenix zou je tijd hebben voor Bryce en Zion, en voor Yosemite.
Marianne
Door je overnachtingen iets anders te kiezen heb je al veel meer tijd voor de parken. Springdale in plaats van Hurricane, El Portal in plaats van Chowchilla.
Je hebt in principe tijd genoeg. Zonder Mesa Verde, Palm Springs en die 2 nachten Phoenix zou je tijd hebben voor Bryce en Zion, en voor Yosemite.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
De bedoeling is om pas laat in Flagstaff aan te komen omdat wij vanuit Pheonix over de Apache trail rijden en eerst een bezoek aan Montezuma's castle gaan brengen. Na Flagstaff rijden wij wel langs the south rim en zullen daar ook stoppen, maar dat wordt, zoals al eerder in een reactie opgemerkt, uitstappen en kijken, en dan door naar monument valley.
Palm Springs kunnen we helaas niet laten zitten omdat daar door mij gegolfd gaat worden.
Springdale en El Portal zijn opties die ik ga bekijken.
Bedankt,
Edlo
De bedoeling is om pas laat in Flagstaff aan te komen omdat wij vanuit Pheonix over de Apache trail rijden en eerst een bezoek aan Montezuma's castle gaan brengen. Na Flagstaff rijden wij wel langs the south rim en zullen daar ook stoppen, maar dat wordt, zoals al eerder in een reactie opgemerkt, uitstappen en kijken, en dan door naar monument valley.
Palm Springs kunnen we helaas niet laten zitten omdat daar door mij gegolfd gaat worden.
Springdale en El Portal zijn opties die ik ga bekijken.
Bedankt,
Edlo
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2020 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa