ned in MO schreef:Van de week een stelletje aso fietsers laten weten dat de weg niet van hun is
Dat zijn van die zgn recreatieve race fietsers die menen met 3 a 4 man naast elkaar te moeten fietsen hier en dat doen ongeacht of er een auto achterop komt.
Die "2cm" was ook hier van toepassing, maar dan vanuit een ander oogpunt. Deze achterlijken vroegen er gewoon om.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de "2cm" regel, maar als je er op doelt dat je heel dicht langs de fietsers bent gereden, dan wil ik je als fietser toch echt vragen of je dat niet anders op kan lossen. Die fietsers waren natuurlijk ontzettend fout, maar wat als je het net verkeerd had ingeschat, en een van de fietsers geschampt had? Dan was niet alleen die ene omgegaan, maar die twee/drie naast hem of haar ook. En alles wat er achter zat ook. En wat als een van hen met zijn of haar hoofd op de stoeprand was geknald, zoals hier laatst is gebeurd? Of ongelukkig in de berm terecht was gekomen met alle gevolgen van dien? Dan was dat het directe resultaat van jouw actie geweest, en dat vind ik echt een ontzettend groot risico wat je neemt om mensen te laten zien dat ze fout zijn. Je kan ook toeteren. Of beter nog, de politie bellen, want hier kunnen ze een bekeuring voor krijgen.
Dat gezegd hebben, dit is wel een van de redenen waarom alleen met bepaalde mensen op group rides ga. De meesten wanen zich in de Tour de France, en gedragen zich als een peleton, compleet met het negeren van stopborden en stoplichten. En dat vind ik echt niet kunnen, helemaal niet als je verwacht dat automobilisten je met respect behandelen.