Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winterbezoek Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
yarrah
Amerika-expert

Winterbezoek Canada

Bericht door yarrah »

Zoals vele van ons is de komende vakantie nog niet geweest of denk je alweer aan de volgende :-).
Wij dus ook.
Wat wij in gedachten hebben is een 2 weekse wintervakantie in maart naar Canada/Rocky mountains.
Met als hoogtepunt de Ice Field Parkway heen en terug.
We huren een dikke SUV en overnachten in hotels (ik ben geen fan van hotels, maar dan in een camper te zitten zie ik ook niet zitten :-))
Vertrek en finish is Calgary we zullen Canmore, Banff, Lake Louise, Yoho en Jasper bezoeken. Overdag zullen we voornamelijk gaan hiken en snowshoeing :-). Dat is gewoon mogelijk in elke plaats kun je de snowshoe's huren (12 dollar per dag).
Na wat gezoek op het net zijn vele wegen en parkeerplaatsen open en kun je zelfs de meest geweldige hike's maken. We kennen de meesten al maar het moet toch geweldig zijn deze hikes in de winter te doen. Wel met snowshoe's of Cleats.

Wie heeft zoiets ook wel eens gedaan, hoeft niet perse in Canada geweest te zijn.
En aan welke kleding moet je denken. We zijn nog nooit op wintersport o.i.d. geweest!
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Winterbezoek Canada

Bericht door ned in MO »

Kleed jezelf in laagjes. Snow shoeing is hard werken waar je het snel warm van krijgt. Mijn schoonzusje doet het regelmatig in de canadian Rockies. Erg mooi als ik de foto's zie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kijk vooral uit voor 'windchill'. Die -7 kan misschien niet zo erg lijken, maar met windchill kan dat makkelijk -17 of zelfs kouder zijn.
Hier kan je daar wat meer info over vinden:
https://canadasafetycouncil.org/node/349
En daar staat links ook nog een stukje over safe driving in de winter.

Verder kan ik je geen tips geven, want hier is het niet zo koud als waar jullie naartoe gaan, dus ik heb niet eens een skibroek of een ski-jas, of zelfs geen long-johns. Dingen die daar mogelijk wel noodzakelijk zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Bedankt voor de link!

Zou ik nog een skibroek moeten kopen ik heb een goede waterdichte en ademende regenbroek.
Go T@bbing!!!!

Johan en Ellen
Amerika-ontdekker

Bericht door Johan en Ellen »

Wij zijn in maart 2006 12 dagen naar Canada geweest. We hebben de icefield parkway twee keer gereden met prachtig weer. Je hebt de weg voor je alleen! Erg koud is het bij de Athabasca gletser. Ook hier ben je vrijwel zeker alleen. Verder zijn er een aantal wegen afgesloten. De magline lake road en de weg naar mount Edith Cavall bijvoorbeeld. Erg leuk zijn de icewalks in bv Magline canyon. Deze zal ik wel georganiseerd doen. Johnstone canyon is gemakkelijk zelf te doen. Er kunnen altijd wegen worden afgesloten ivm lawines. Toen wij er waren was de kicking horse pass voor enige uren afgesloten. Dit jaar was de magline lake road voor een aantal dagen afgesloten. Probeer mn je vertrekdag ruim te plannen. Wij hebben enorm genoten en gaan zeker nog een keer in de winter terug!

Johan en Ellen
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Ik raad je aan om zeker thermisch ondergoed te kopen. Ook een skivest lijkt mij noodzakelijk. Ik heb een aantal jaren in Montreal gewoond en op de echt koude dagen voelde het met thermisch ondergoed onder mijn jeans nog alsof ik blote benen had. Vanaf -20 is het echt vreselijk koud.
Een zeer goed paar handschoenen mag zeker ook niet ontbreken. Als jullie van plan zijn om bij slecht weer ook te hiken heb je zelfs een ski-masker nodig.
Een combinatie van sneeuw ,wind en temp lager dan - 20 heb je frostbite in je aangezicht in enkele minuten.
Wij hebben zelf nog alpine ski gedaan bij -38 , maar dan ben je na een halfuurtje aan opwarmen toe.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Themo ondergoed heb ik al :-) en gaat zeker mee. Ik ga wel nog een gezichtsmasker kopen. Wat ik al een tijdje van plan was want paardrijden in de kou tegen de wind is echt niet leuk!
Maar hiken met slecht weer gaan we echt niet doen. We zijn wel mensen die gekke dingen doen, maar hiken in slecht weer in de winter in de bergen zonder ervaring gaan we echt niet doen. We zijn af en toe wel verstandig :lol:.
ik heb het weergeschiedenis van de laatste jaren in maart gelezen en de tempraturen zijn niet zo extreem.... s'nachts wel!! Maar overdag ligt het toch tussen de -5 en +5.
Go T@bbing!!!!

yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Nou, over windchill gesproken op dit moment hier in het noorden van nederland!!!
-15!!!!!!! Ik blijf binnen :lol: :lol: :lol:
Go T@bbing!!!!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer