Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Preben: Denver - SD - Yellowstone - UT - CO -Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Preben
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Preben: Denver - SD - Yellowstone - UT - CO -Denver

Bericht door Preben »

Dag iedereen,

Ik volg het forum al een tijdje maar Ik heb tot nu toe meer gelezen dan geschreven, maar wil hier nu verandering inbrengen :) . In september gaan wij (koppel van beiden 28) voor de 4e keer op reis naar de USA. In 2010 deden we de klassieke toer van het zuidwesten. Eerder ben ik alleen ook al een week naar New York en een week naar Orlando geweest.

Voor onze reis van september heb ik volgende voorlopige toer uitgestippeld.

Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Keystone: Onderweg stops bij Scottsbluff NM en Carhenge
Dag 3: Keystone: Custer state park en Mount Rushmore
Dag 4: Keystone - Spearfish: Bezoek badlands NP
Dag 5: Spearfish - Cody: Devils tower
Dag 6: Cody - Yellowstone: Bezoek Buffalo Bill en Beartooth highway (overnachten in Mammoth hotel)
Dag 7: Yellowstone (overnachten in Mammoth hotel)
Dag 8: Yellowstone (overnachten West Yellowstone)
Dag 9: Yellowstone (overnachten Old Faithfull Inn)
Dag 10: Yellowstone (overnachten Old Faithfull Inn)
Dag 11: Yellowstone - Jackson: Grand Tetons
Dag 12: Jackson: Grand Tetons
Dag 13: Jackson - Moab
Dag 14: Moab: Arches/canyonlands
Dag 15: Moab: Arches/canyonlands
Dag 16: Moab - Grand Junction: Arches/canyonlands/Scenic byway 128
Dag 17: Grand Junction - Durango: Black Gunnison en Million Dollar byway
Dag 18: Durango - Great Sand Dunes: Sand Dunes NP
Dag 19: Great Sand Dunes - Estes Park: USAF Academy Chapel
Dag 20: Estes Park: RMNP
Dag 21: Estes Park - Denver: 's Avonds auto inleveren
Dag 22: Zeer vroeg terugvlucht
Dag 23: Aankomst Brussel

De 5 overnachtingen in Yellowstone liggen al vast voor de rest kan er nog aan het programma gesleuteld worden. Het RMNP had ik beter in het begin van de reis gepland maar omdat Yellowstone al vast ligt is het moeilijk om dit nog te verzetten.

Verder heb ik vooral nog twijfels over het laatste deel van de reis in Colorado. Heeft iemand een beter idee om dit op te vullen? Zijn de Million dollar byway en de Sand Dunes de moeite voor die toch wel grote omweg? Mesa Verde spreekt ons denk ik minder aan. Of misschien beter van de Black Gunnison recht naar RMNP rijden en een dag langer in Moab inplannen?

Alvast bedankt voor jullie tips.
Groeten,
Preben
Dude
Moderator

Re: Rondreis Denver - SD - Yellowstone - UT - CO -Denver

Bericht door Dude »

Mooie route Preben!
Enkel in het begin gaat het wat vlug, met name het SD gedeelte. Het kan zo wel maar een extra dagje daar zou geen kwaad kunnen. Je hebt daar in die omgeving ook nog Wind Cave NP, Crazy Horse, Bear Country, Deadwood, Wall, ... enz.
Voor de rest vind ik alles netjes en goed ingevuld met voldoende overnachtingen op de juiste plekken.
Of Great Sanddunes de moeite is voor de omweg kan ik je niet vertellen want wij hebben dat ook overgeslagen.
Wij deden een groot deel van jullie route in 2011, zie op onze website : http://www.bartenevy.be

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Preben: Denver - SD - Yellowstone - UT - CO -Denver

Bericht door Yeehaw »

Dat wordt wel een lange dag na Denver als je ook nog tijd wil besteden aan Scottsbluff en Carhenge en het rijden door SW Nebraska kan nogal slaapverwekkend zijn.
Jackson naar Moab is een uurtje of 10 rijden. Zou voor mij te ver zijn in een dag. Vernal met Dinosaur Quarry is een goed idee voor een overnachting en dan kom je ook nog door Flaming Gorge.
San Juan Skyway is fantastisch en BCofG is ook heel mooi. De Sand dunes vonden we ook zeer aantrekkelijk maar we hebben er maar een paar uur doorgebracht. De route van Montrose over us50 over Monarch Pass naar Salida is ook al zo prachtig en je zou nog tijd kunnen besteden aan Royal Gorge en CS voor Pikes peak en Garden of the Gods.
Na de schitterende ritten door Wy naar Cody en Beartooth Pass in je plannen zou ik eerder overwegen RMNP dit keer over te slaan.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Vergeet Colorado NM niet, bij Grand Junction.
Ik denk dat het erg mooi is om via Durango en Great San Dunes te rijden, maar ik kan dat pas in mei uit eigen ervaring zeggen. Misschien heb je iets aan onze planning voor het stuk Denver -Great Sand Dunes - Durango - GJ - Moab.
Mesa verde vonden wij erg interessant, maar het moet je wel aanspreken. Je hebt er eigenlijk geen tijd voor in deze route.

Marianne
Preben
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Preben »

Bedankt voor de tips.

RMNP laten vallen lijkt mij een goed idee. In de plaatst daarvan in 2 dagen van de Sand dunes naar Denver rijden en onderweg Pikes peak en Garden of Gods bezoeken.
Zo is er 1 dag vrijgekomen die dan kan opgevuld worden bij Moab. Dit geeft daar dan de mogelijkheid om Colorado NM te bezoeken oftewel in twee dagen van Jackson naar Moab te rijden en dan onderweg nog iets bezoeken.

Dag 17: Moab - Grand Junction: Arches/canyonlands/Scenic byway 128
Dag 18: Grand Junction - Durango: Black Gunnison en Million Dollar byway
Dag 19: Durango - Great Sand Dunes: Sand Dunes NP
Dag 20: Great Sand Dunes - Colorado springs: Pikes Peak USAF Academy Chapel
Dag 21: Colorado Springs - Denver: Garden of Gods/USAF Capel/Shoppen bij Castle rock outlet shops/ 21u auto inleveren
Dag 22: Zeer vroeg terugvlucht
Dag 23: Aankomst Brussel

Het deel in South Daktoa is inderdaad krap qua tijd, hier een dag extra zou welkom zijn. Maar de overnachtingen in Yellowstone liggen al vast, dus wordt het in SD keuzes maken en houden we het op het origineel plan.

Is het doenbaar om aan Scottsbluff NM een kort bezoek te brengen (max 1-2 uur)? Met de auto naar boven en even van het uitzicht genieten om zo een lange dag autorijden wat aangenamer te maken.

Groeten,
Preben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer