Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Kingair »

schellie schreef:hopelijk hebben ze over een aantal weken een oplossing, anders wordt het contact op nmen met de KLM

Ik zou persoonlijk de wagen nemen of iemand U naar AMS laten rijden.
Kost wel extra tijd en geld maar met de trein weet je echt nooit en als je te laat bent kan je wel een nieuw ticket aanschaffen.
Toen we terugkwamen uit LA zat er een koppel langs ons dat met de Fyra naar Brussel reed bij vertrek.
Voor de een of andere reden hebben ze 3 uur vastgezeten en kwamen 5 minuten te laat aan de gate.
Deur toe en dikke pech.
Ze waren dan maar in de Sheraton gaan slapen want de vakantie was toch begonnen.
De dag erna op tijd naar de balie van Delta en hier kregen ze het nieuws dat ze een nieuw ticket moesten kopen (want hun was een non refundable) en een klacht moesten indienen bij de NMBS om hun geld terug te krijgen.
Beide hadden ze gedaan, het ticket nieuw gekocht was duidelijk want ze zaten op de vlieger maar het geld terug krijgen van de NMBS
Ik vrees ervoor.
Nog straffer vond ik dat Connections hun een extra fee aanrekende om langs elkaar te zitten in het vliegtuig.
Echt straf !
Zo zie je maar hoe de maatschappijen steeds de mensen met de neus nemen en iemand die niet frequent reist heeft dan maar pech.
Amazing
Prettig weekend

Kingair
Laatst gewijzigd door Kingair op 16 mar 2013, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Ja, maar je treinticket moet afgestempeld worden door een conducteur, anders geraak je het vliegtuig niet op...
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

@Kingair: Heb je het hele topic wel gelezen?, anders begrijp ik niets van je reactie.
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Harry schreef:@Kingair: Heb je het hele topic wel gelezen?, anders begrijp ik niets van je reactie.
Ja Harry en heb jij de trein al eens genomen in Belgie ?

Groeten,

Kingair
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

fieke85 schreef:Ja, maar je treinticket moet afgestempeld worden door een conducteur, anders geraak je het vliegtuig niet op...
Klopt niet want ik heb de trein al eens niet genomen naar AMS alhoewel we het ticket hadden van onze woonplaats tot AMS.
Het probleem toen was dat we niet om 09:00 in AMS geraakte vanuit Belgie met de trein en zijn met de wagen naar de luchthaven gereden.
En we konden gerust vertrekken.
Niemand die ons vroeg naar ons treinticket en wat heeft het ene tenslotte met het andere te maken ?

Je kan online je airline ticket toch printen ?

Groeten,

Kingair
Laatst gewijzigd door Kingair op 16 mar 2013, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dus als ze het bij jou niet vragen dan zullen ze het ook bij anderen niet vragen?
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

mtl schreef:Dus als ze het bij jou niet vragen dan zullen ze het ook bij anderen niet vragen?
Geen idee maar ik zie de link tussen treinticket & Airline ticket echt niet ?
Dit zijn toch 2 kompleet aparte dingen.
Volgens mij is het helemaal niet nodig want persoonlijk heeft men mij nog NOOIT gevraagd bij het inchecken hoe ik op de luchthaven geraakt ben.
Aan U wel ?

Maar vraag het alvast voor de zekerheid.

Prettig weekend

Kingair
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@kingair: je hebt dit topic toch niet helemaal begrepen. De treinreis is onderdeel van je ticket. Je koopt een vlieg ticket waarbij je het eerste deel met de trein reist. Wanneer je de trein niet neemt wordt dit gezien als een no show en waarna dus ook de rest van de reis (vlucht) vervalt.
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Marenko schreef:@kingair: je hebt dit topic toch niet helemaal begrepen. De treinreis is onderdeel van je ticket. Je koopt een vlieg ticket waarbij je het eerste deel met de trein reist. Wanneer je de trein niet neemt wordt dit gezien als een no show en waarna dus ook de rest van de reis (vlucht) vervalt.
Begrijp dit wel want wij hadden vorig jaar zo 2 tickets geboekt.
Ik heb reeds eerder gepost dat we de trein niet genomen hadden want anders was de vlucht al vertrokken !
Er was tussen aankomst met de trein in AMS en het in checken net geteld 15 minuten en dat haal je nooit.
Maar misschien is het ondertussen weer eens veranderd en moet je effectief eerst met de trein reizen alvorens je Uw ticket krijgt.
Wij hadden toen onze ticket toegestuurd gekregen en dus op zak samen met de treintickets.

Zo ging het alvast in ons geval vorig jaar mei.

Prettig weekend,

Kingair
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Mag ik vragen hoe je dan geboekt hebt? Ook bij het boeken bij KLM vertrek 'Antwerpen' gekozen dan?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

SpaceAce schreef:Mag ik vragen hoe je dan geboekt hebt? Ook bij het boeken bij KLM vertrek 'Antwerpen' gekozen dan?
Inderdaad, de trein naar AMS via A'pen.
Had het toen telefonisch gereserveerd via KLM.
Maar zoals ik poste hadden wij de tickets van zowel de trein als vliegtickets toegestuurd gekregen een dikke week voor vertrek.
Of ze dat nu nog doen weet ik niet.
Boek nu alles telkens online

Prettig weekend

Kingair
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Even paniek!
Daarnet was ik nog even bij Connections om enkele formulieren af te halen en een mevrouw daar zei dat we best zelf de uren van de Thalys nogmaals checken. Zij hadden ons gemeld dat we omgeboekt waren van een Fyra-trein naar een Thalystrein, en dat deze om 20 uur zou vertrekken.
Volgens de site van de NMBS zouden we vertrekken om 19.31.
Als ik op de site van Thalys zelf zoek krijg ik volgend bericht:

Thalys - Verkeers informatie

Er worden storingen verwacht voor de volgende treinen :

Trein 9369 : Vertrek : Antwerpen - 19:30 - Aankomst : Schiphol - 20:24 Deze trein is geschrapt Meer info
Beste klant,

Door werken op de hoge snelheidslijn in Nederland zal er geen verbinding zijn met het station van Schiphol.

Het station van Schiphol zal enkel met een binnenlandse trein bereikbaar zijn vanuit Rotterdam. Om naar Schiphol te reizen, moet men dus een ticket kopen tot Rotterdam. Denk eraan uw reisbevestiging af te drukken om gratis tussen Rotterdam en Schiphol te reizen: deze vervangt het vervoerbewijs.

Onze excuses voor het ongemak.

Het team van Thalys International

Heeft iemand (uit Nederland?) hier meer informatie over?
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Eh is het voor vanavond al? De Thalys rijdt dus wel tot Rotterdam begrijp ik? In ieder geval vanaf Roosendaal (dichtstbijzijnde NL'se station) een directe verbinding naar Schiphol.
Overigens rijdt de Thalys wel gewoon volgens de NS hoor! http://www.ns.nl !
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Nee, voor zondagavond pas...
Er zouden tijdens het weekend van 4-5 mei werken zijn tussen Rotterdam en Schiphol op de lijn van de Thalys, waardoor we in Rotterdam moeten overstappen op een Nederlandse trein (nuja, twee treinen dus, aangezien er geen rechtstreekse gaat naar Schiphol).
Bah!
Afbeelding

GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Er zijn zo te zien nogal wat werkzaamheden aan het spoor dat weekend... hier kun je alle informatie zien over de Thalys:

http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaa ... asd_4_5mei

Ik zie alleen nergens staan dat de trein helemaal geschrapt is, alleen dat hij maar tot station Bijlmer rijdt en niet helemaal tot Amsterdam Centraal. Overigens lijkt me de route die ze adviseren (overstappen op een trein naar Amsterdam Zuid, vervolgens nog een keer overstappen op een trein naar Schiphol) mij behoorlijk omslachtig en zou ik er inderdaad voor kiezen om met een trein van Rotterdam Centraal naar Schiphol te reizen. Op http://www.ns.nl vind je de reisplanner en ze hebben ook een app die je up-to-date informatie geeft. Ik zie trouwens dat ook de Fyra dat weekend niet rijdt tussen Breda/Rotterdam en Amsterdam, dus je zult écht op de intercity aangewezen zijn. http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaa ... _bd_4_5mei

Ik begrijp trouwens niet helemaal waarom ze in die mail zeggen dat je een kaartje tot Rotterdam moet kopen. Je hebt toch het Thalys-kaartje al, dat geldig is op het traject Antwerpen-Amsterdam? Dus waarom zou je dan tot Rotterdam een kaartje moeten kopen en voor het traject daarna niet meer? Dat zou ik toch even navragen bij Connections!
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

We zijn naar Connections geweest en daar deden ze eerst alsof niets aan de hand was. Tot ze zelf via de Thalys-webiste de Thalys probeerden te boeken, kregen ze zelf ook allerhande waarschuwingen. Ze hebben meteen naar KLM gebeld en die vroegen ons of we akkoord gingen om op zondag niet de Thalys te nemen, maar een vlucht van Zaventem naar Schiphol. Allemaal netjes geregeld, zonder extra kosten voor ons. We moeten op zondag wel eerder vertrekken dan eerst gepland met de Thalys, en op de terugweg moeten we ook een vlucht nemen (omdat je niet met het vliegtuig heen en met de trein terug kan) en dan hebben we wel 5 uur overstaptijd in Schiphol.
Afbeelding

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

fieke85 schreef: (omdat je niet met het vliegtuig heen en met de trein terug kan)
:o Wij hadden vorig jaar, geboekt bij Connections, Bru-Ams-Sea en SFO-Ams-Zwe. Brussel-Amsterdam-Seattle en San Francisco-Amsterdam per vliegtuig en het gedeelte Amsterdam-Antwerpen per trein.
Groet,

Old Faithful
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Ja bij ons zeiden ze als we op de heenweg vanuit Zaventem met het vliegtuig gaan, dat het op de terugweg ook zo moest...
Afbeelding

OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Stress alom hier. Ik vertrek morgen vanaf Antwerpen naar Schiphol en ik ben nu alles aan het dubbelchecken. Wat blijkt, de trein die ik zou moeten nemen rijdt helemaal niet meer :o . Dat is een trein (9357) die volgens de oude dienstregeling om 17:31 zou moeten vertrekken, maar sinds 2013 niet meer bestaat. Nu rijden de 9351 (16:30) en de 9369 (19:30). Ik heb budget-air al gebeld en zij hebben KLM gebeld. Volgens KLM sta ik inderdaad op de 9357 die om 17:31 vertrekt...

Nou ja, Thalys maar eens gebeld en die bevestigd dat die trein niet meer rijdt... Dus ik budget-air weer bellen. Ze gaan weer contact opnemen met KLM en bellen me terug. Nu moet ik dus maar afwachten, maar ik heb nu wel even dikke stress....
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

OrangeDaisy schreef:. Wat blijkt, de trein die ik zou moeten nemen rijdt helemaal niet meer :o . Dat is een trein (9357) die volgens de oude dienstregeling om 17:31 zou moeten vertrekken, maar sinds 2013 niet meer bestaat. Nu rijden de 9351 (16:30) en de 9369 (19:30). Ik heb budget-air al gebeld en zij hebben KLM gebeld. Volgens KLM sta ik inderdaad op de 9357 die om 17:31 vertrekt...
Gerda trek het je niet aan !
Het belangrijkste is dat je in Antwerpen incheckt.
Dat daar je reis begint.
Hoe en met welke trein je vervolgens naar Schiphol reist is niet interessant .
Geen stress.
Plezierige reis !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer