Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inkopen in Amerika en terugsturen naar Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Inkopen in Amerika en terugsturen naar Nederland

Bericht door vraag123 »

Hallo,

Heeft een van jullie ervaring met het volgende:

- Inkopen doen in Amerika en de spullen terugsturen naar je Nederlandse adres. Ik ben 5 maanden in de VS en mijn ouders wonen gewoon thuis, dus ik kan dit denk ik wel doen?

Maar een vraagje: kun je om de douane kosten etc. heen? Ik heb heel vaak zonder problemen vanuit NL spullen verstuurd naar de VS en een lagere waardere op het pakket genoteerd (of aangegeven dat het een cadeau o.i.d. was), en ook vanuit de VS zulke pakketjes ontvangen. Allemaal zonder problemen.

Maar wat als de pakketten groter zijn? Of is het dan beter om het apart (meerdere pakketjes) te versturen?

Ik wil hier inkopen doen omdat alles zoveel goedkoper is :p.

Ik zie bijvoorbeeld dat Tommy Hilfiger overhemden maar 30 a 40 dollar zijn, dat is minder dan 30 euro. Ik heb er weleens 4 of 5x zoveel voor betaald in Nederland en de standaardprijs daar is sowieso minimaal 4x hoger. Dus het scheelt als je hier inkopen doet :P.

---

Ja, ik weet dat het 'not done' is om een lagere waarde te zetten of het anders aan te geven, maar wij betalen al genoeg belastingen... En die 15 Euro standaard administratiekosten zijn ook ongelooflijk stom...
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
tosca
Amerika-expert

Re: Inkopen in Amerika en terugsturen naar Nederland

Bericht door tosca »

Een extra koffer meenemen op je terugweg zal je 50 euro kosten. Lijkt me een stuk goedkoper dan steeds pakketjes naar NL sturen?
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

tosca schreef:Een extra koffer meenemen op je terugweg zal je 50 euro kosten. Lijkt me een stuk goedkoper dan steeds pakketjes naar NL sturen?
Ja, maar je mag maar voor 450 dollar of zo belasting vrij invoeren?

En als ze de koffer open maken zullen ze zien dat het echt wel meer is dan 450 dollar :P.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je mag €430 invoeren en als je geen elektronica koopt dan zit je vaak wel goed. Kleding draag je in de periode dat je in de VS ook en ze zullen niet zo snel de moeite nemen om uit te zoeken wat je al had en wat je nieuw gekocht hebt. Zolang het maar de indruk wekt dat het voor eigen gebruik is. Dus niet 5 paar van dezelfde schoenen oid.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dus dat maximumbedrag dat je mag invoeren kan je omzeilen door alles op te sturen?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Gelukkig zijn ze bij de douane achterlijk en laten ze alle pakketje met lagere waarde dan 20 euro met rust. :roll:

Net zoals die "gift" dingen.... :roll:
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

DejaVu schreef:Gelukkig zijn ze bij de douane achterlijk en laten ze alle pakketje met lagere waarde dan 20 euro met rust. :roll:

Net zoals die "gift" dingen.... :roll:
Ja en hoe komen ze erachter dat het geen gift is dan? :p

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

mtl schreef:Dus dat maximumbedrag dat je mag invoeren kan je omzeilen door alles op te sturen?
Ik denk het? Maar weet het niet zeker :D

Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

vraag123 schreef:
mtl schreef:Dus dat maximumbedrag dat je mag invoeren kan je omzeilen door alles op te sturen?
Ik denk het? Maar weet het niet zeker :D
Nee, fabel. De kans dat je moet bijbetalen als je per post opstuurt is groter dan wanneer je het meeneemt in een extra koffer.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Het is toch ook niet zo gek dat als je ergens voor langere periode verblijft dat je behoorlijk wat spullen meeneemt? Ik zou dus indd ook gaan voor die 2 koffers op de terugweg.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ems2012 schreef:Het is toch ook niet zo gek dat als je ergens voor langere periode verblijft dat je behoorlijk wat spullen meeneemt? Ik zou dus indd ook gaan voor die 2 koffers op de terugweg.
En kan ik in die 2e koffer ook 23 kilo inpakken??

En wat als ze zeggen ''waarom had je zoveel kleren nodig''

Ik kan toch altijd zeggen een groot deel had ik al (logisch, want is ook zo). En een deel heb ik hier gekocht. Dan gooi ik alles wat ik had en niet had gewoon door elkaar en haal ze uit de plastic enz. :)

(Ik verblijf hier niet alleen, ik woon er ook voor ca. 5 maanden. Mensen kopen ook kleren, vooral tijdens zo'n lang verblijf :D ).

En wie controleert er trouwens op wat je gekocht hebt? De Amerikaanse douane, of de Nederlandse :?:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is toch helemaal niet gek als je meerdere koffers hebt voor een aantal maanden? Je moet met allerlei weertypes rekening houden. En er zijn zat mensen die voor een week al meerdere koffers nodig hebben. :wink:
Kijk eens of je bij Macy's korting kunt krijgen als buitenlander; je kunt daar een kortingskaart krijgen als je je paspoort laat zien.

Marianne
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

De NLe, het zal de Amerikaanse echt een zorg zijn hoeveel (legaal) gekochte spullen jij meeneemt op je reis de VS weer uit.. En zoals een aantal personen hier gezegd hebben, is het niet onlogisch dat je twee koffers hebt als je 5 maanden blijft.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als ik ergens 5 maanden zou verblijven, zou ik aan 2 koffers nog niet genoeg hebben denk ik :mrgreen: :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vraag123 schreef: En een deel heb ik hier gekocht. Dan gooi ik alles wat ik had en niet had gewoon door elkaar en haal ze uit de plastic enz. :)

En wie controleert er trouwens op wat je gekocht hebt? De Amerikaanse douane, of de Nederlandse :?:
NL douane controleert. Maar hou er rekening mee dat de bewijslast bij jou ligt. Zij (douane) hoeven dus niet te bewijzen dat iets nieuw is), jij moet bewijzen dat het niet nieuw is.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Hockey schreef:
vraag123 schreef: En een deel heb ik hier gekocht. Dan gooi ik alles wat ik had en niet had gewoon door elkaar en haal ze uit de plastic enz. :)

NL douane controleert. Maar hou er rekening mee dat de bewijslast bij jou ligt. Zij (douane) hoeven dus niet te bewijzen dat iets nieuw is), jij moet bewijzen dat het niet nieuw is.
Ja, idd. Zal dat proberen. Maar mijn grootste zorg op dit moment is het vinden van huisvesting in Brooklyn :o.

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

vraag123 schreef: Ja en hoe komen ze erachter dat het geen gift is dan? :p
Omgekeerde bewijslast ;)
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ja en wat als ik zeg; ''Ja had het al bij en ik zat hier voor 5 maanden, dus ik heb gewoon extra veel meegenomen.''

Er valt dan toch weinig meer te zeggen? Of ben ik nou gek xD

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij is het zo dat je gewoon in overtreding bent als je over de limiet gaat. Of je nou 5 dagen of 5 maanden daar verblijft. Dus zorgen dat je onder de limiet blijft of hopen dat ze je er in Schiphol niet uitpikken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vraag123 schreef:Ja en wat als ik zeg; ''Ja had het al bij en ik zat hier voor 5 maanden, dus ik heb gewoon extra veel meegenomen.''

Er valt dan toch weinig meer te zeggen? Of ben ik nou gek xD
Je hebt dan nog steeds geen bewijs geleverd. Iets zeggen is niet hetzelfde als bewijs leveren. Bewijs lever je middels bonnetjes etc. Nu zul je vermoedelijk wel wegkomen met kleding die je daar in het begin van jouw stage koopt en een (flink) aantal keer draagt. Maar andere zaken heb je wellicht vlak voor je vertrek gekocht en dat is dan wel nieuw.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer