RiverCola schreef:Laat die jongen toch een beetje met rust. Wat lullig om posts uit verschillende topics naast elkaar te plakken om zo inconsequenties aan te tonen
De opmerking over het parkeren in een invalide-vak werd in een heel andere context gemaakt. Je hoeft het niet eens te zijn, maar iemand zo op z'n nummer zetten...vanwaar die behoefte?
Ik zou zeggen dat je met een gerust hart kleding voor jezelf kunt kopen terwijl je daar bent, mits het geen exorbitante bedragen betreft, of hele dure merken (en dan bedoel ik de écht heel dure merken), want dat zou opvallend zijn. Zeker gezien je leeftijd. Als het allemaal echt voor eigen gebruik is, dus geen verschillende maten van hetzelfde merkshirt enz. is de kans dat je bij moet betalen heel erg klein. Ze doen steekproefsgewijs controles. Ik weet dat een hoop mensen hier op het forum weleens gecontroleerd zijn door de Nlse douane, maar ik zelf, in al die reizen die ik in mijn leven maakte, bijvoorbeeld nog nooit. En bovendien denk ik dat ze op reizen uit Amerika eerder alert zijn op iPads, iPhone's en Macbooks, alhoewel dat gezien de minder gunstige dollar-koers tegenwoordig waarschijnlijk al iets minder zal zijn dan een aantal jaar geleden. Bovendien heb je een goed verhaal> je bent daar voor stage geweest, hebt er enkele maanden gewoont, dus is het niet meer dan logisch dat je daar ook kleding voor eigen gebruik hebt gekocht. No worries, gewoon die extra koffer mee terug nemen.
Nee, ik heb geen netwerk om kleding te verkopen. Ik wil een website beginnen met de verkoop van special editions van films/games en heb al heel wat ingekocht (is allemaal in Nederland), en er zijn een aantal exclusieve items die ik uit de VS wil halen (met name speciale film uitgaven), dus het 'in dozen terugsturen', ging eigenlijk daarom

.
En over dat van die gehandicapten:
Ik betaal al belasting over de goederen die ik in de VS heb gekocht in de VS. Waarom zou ik daar in Nederland nogmaals belasting over betalen? En douanekosten. Als je het mij vraagt is de overheid in zo'n situatie de misbruiker. Ze heffen al overal belastingen op, ze mogen een student dan ook best een keer met rust laten. Maar nee hoor, in plaats daarvan helpen ze het hele studiefinanciering systeem omver, gaan ze de OV chipkaart afschaffen en 'maakt het niet uit als er later minder afgestudeerden' zijn.
Niet alles is meteen de waarheid, heilig en goed als het 'de wet' is. Juist daarom zijn er revoluties en veranderen regeringen, of worden ze afgezet.
Dat is totaal wat anders vergeleken met gehandicapten parkeerplaatsen. Als een gezond iemand daar parkeert, heeft een gehandicapt iemand er wellicht last van. Dat is geen kwestie van 'het is de wet', dat is meer een kwestie van het hebben van een geweten en weten wat kan en wat niet kan.