Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inkopen in Amerika en terugsturen naar Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Inkopen in Amerika en terugsturen naar Nederland

Bericht door vraag123 »

Hockey schreef:
vraag123 schreef:Ja en wat als ik zeg; ''Ja had het al bij en ik zat hier voor 5 maanden, dus ik heb gewoon extra veel meegenomen.''

Er valt dan toch weinig meer te zeggen? Of ben ik nou gek xD
Je hebt dan nog steeds geen bewijs geleverd. Iets zeggen is niet hetzelfde als bewijs leveren. Bewijs lever je middels bonnetjes etc. Nu zul je vermoedelijk wel wegkomen met kleding die je daar in het begin van jouw stage koopt en een (flink) aantal keer draagt. Maar andere zaken heb je wellicht vlak voor je vertrek gekocht en dat is dan wel nieuw.
Wie bewaart er nou bonnetjes van kleding die hij/zij maanden geleden in Nederland heeft gekocht en ook nog eens cash heeft betaald? ;)
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ken jij toevallig iemand die op zijn handen langs de immigratie loopt en zijn broek laat zakken? Gewoon even tussendoor.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

DejaVu schreef:Ken jij toevallig iemand die op zijn handen langs de immigratie loopt en zijn broek laat zakken? Gewoon even tussendoor.
Waarom zou iemand zoiets doen?
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja dat vragen wij ons ook af...is er namelijk een lid die dat wel doet.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vraag123 schreef:Wie bewaart er nou bonnetjes van kleding die hij/zij maanden geleden in Nederland heeft gekocht en ook nog eens cash heeft betaald? ;)
Ik geloof niet dat je me helemaal begrijpt. Je kan er tig smileys en dergelijke tegenaan gooien, maar als jij bij de douane gecontroleerd wordt moet je die bonnetjes hebben. Heb je die niet, dan heb jij een probleem.

Let wel: ALS. Wie weet wordt je niet gecontroleerd en kan je gewoon doorlopen. Maar ga die bonnetjes toch maar bewaren.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Hockey schreef:
vraag123 schreef:Wie bewaart er nou bonnetjes van kleding die hij/zij maanden geleden in Nederland heeft gekocht en ook nog eens cash heeft betaald? ;)
Ik geloof niet dat je me helemaal begrijpt. Je kan er tig smileys en dergelijke tegenaan gooien, maar als jij bij de douane gecontroleerd wordt moet je die bonnetjes hebben. Heb je die niet, dan heb jij een probleem.

Let wel: ALS. Wie weet wordt je niet gecontroleerd en kan je gewoon doorlopen. Maar ga die bonnetjes toch maar bewaren.
Ja en wat als ze vragen naar de kleding die ik al had? Moet ik daar dan ook bonnetjes van geven? Dat kan toch helemaal niet, die dingen heb ik in Nederland gekocht. Wie neemt er bonnetjes mee of bewaart er nou bonnetjes... Wtf.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Joh, als je die bonnetjes niet wil bewaren dan gooi je ze toch gewoon weg :D
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ja en wat als ze vragen naar de kleding die ik al had? Moet ik daar dan ook bonnetjes van geven? Dat kan toch helemaal niet, die dingen heb ik in Nederland gekocht. Wie neemt er bonnetjes mee of bewaart er nou bonnetjes... Wtf.
Wie betaald er tegenwoordig nog in een kledingzaak met cash?
dan laat je de beste man van de douane je bankafschriften zien waarop pin transacties met diverse kledingwinkels in nederland staan (smartphone ==> bank-app ==> zoek: mode;fashion;kleding)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het gaat om gloednieuwe kleding en dan vooral van die bekende merken. Heb je 10 polo's van verschillende maten dan valt het op. Als je gewoon een koffer hebt met alles in 1 maat en verschillende soorten, niks aan de hand.

Ze kunnen je natuurlijk altijd naaien maar zijn vaak ook redelijke mensen. Soms wel een beetje nors als ze niks vinden...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

@vraag123 : het is je al enkele keren gemeld, zowel door leden als door het modteam : het is verboden onnodig te quoten. Het is storend en het vervuilt onnodig het topic/topics. Met aandrang vragen we je aan de forumregels te houden !
Groetjes,
Carine
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Tijdens de open dag van de KLM hebben we een tijdje gesproken met wat mensen van de douane en die gaven aan dat je met kleding je eigenlijk niet zo snel zorgen hoeft te maken. Mits het duidelijk is dat je geen handel van plan bent en je geen namaak hebt.

Zolang je niemand boos maakt zou ik me dus echt geen zorgen maken.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het gaat ze eerder om namaak, maar dat is minimaal bij vluchten uit de VS. Daarom controleren ze meer bij vluchten uit Thailand, Turkije etc.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vind dat bij vluchten uit de VS soms ook flink gecontroleerd wordt, zeker uit NY maar volgens mij zijn ze vooral op zoek naar elektronica.
Mocht ik ooit een keer moeten betalen dan zal ik dat zonder mopperen doen, heb al zoveel mee het land in mogen nemen :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Er staat altijd een hele leger aan douane te wachten zodra ik uit de VS aankom op Schiphol. Maar de meesten kunnen gewoon doorlopen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vraag123 schreef: - Inkopen doen in Amerika en de spullen terugsturen naar je Nederlandse adres. Maar een vraagje: kun je om de douane kosten etc. heen? Ik heb heel vaak zonder problemen vanuit NL spullen verstuurd naar de VS en een lagere waardere op het pakket genoteerd (of aangegeven dat het een cadeau o.i.d. was), en ook vanuit de VS zulke pakketjes ontvangen.

Ja, ik weet dat het 'not done' is om een lagere waarde te zetten of het anders aan te geven, maar wij betalen al genoeg belastingen... En die 15 Euro standaard administratiekosten zijn ook ongelooflijk stom...
:lol: :clap:

Mag ik je even herinneren aan wat je net schreef in een ander topic?
vraag123 schreef:Gebruik maken van parkeerplaatsen bestemd voor gehandicapten is MISbruik. Er zit een verschil tussen gebruik maken en misbruik maken...
Amerikanen worden niet bestraft als ze gebruik maken van de McDrive, dat is niet tegen de wet, ook al doen velen het uit luiheid. Gebruik maken van een gehandicapten parkeerplaats is misbruik en wordt wel bestraft. Of het uit luiheid of per ongeluk is, maakt verder niets uit.
viewtopic.php?f=3&t=46851&start=180

Bewust liegen om alzo de Nederlandse staat op te lichten is ook tegen de wet, en strafbaar... Maar als het voor je eigen zo beter uitkomt, is het allemaal minder erg dan uit luiheid door de drive trhough rijden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je 5 maanden in Amerika verblijft is het niet zo raar dat je daar kleren hebt gekocht. Ik zou geen bonetjes bewaren. De kleren die je meeneemt zijn gebruikt en voor jezelf neem ik aan. Kijk als je een meisje van 1.50 bent en daarvoor kleren in de koffer hebt en 5 manden geweest bent, geen probleem, maar als daar 4 armani pakken voor een man van 1.90 bij zitten en ze controleren heb je wel wat uit te leggen.
Ik ben zelf nog nooit gecontroleerd en mijn ouders die hier toch wel 25 keer geweest zijn zin ook nooit gecontroleerd.
Ik zou me er niet zo druk om maken.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Laat die jongen toch een beetje met rust. Wat lullig om posts uit verschillende topics naast elkaar te plakken om zo inconsequenties aan te tonen :?

De opmerking over het parkeren in een invalide-vak werd in een heel andere context gemaakt. Je hoeft het niet eens te zijn, maar iemand zo op z'n nummer zetten...vanwaar die behoefte?

Ik zou zeggen dat je met een gerust hart kleding voor jezelf kunt kopen terwijl je daar bent, mits het geen exorbitante bedragen betreft, of hele dure merken (en dan bedoel ik de écht heel dure merken), want dat zou opvallend zijn. Zeker gezien je leeftijd. Als het allemaal echt voor eigen gebruik is, dus geen verschillende maten van hetzelfde merkshirt enz. is de kans dat je bij moet betalen heel erg klein. Ze doen steekproefsgewijs controles. Ik weet dat een hoop mensen hier op het forum weleens gecontroleerd zijn door de Nlse douane, maar ik zelf, in al die reizen die ik in mijn leven maakte, bijvoorbeeld nog nooit. En bovendien denk ik dat ze op reizen uit Amerika eerder alert zijn op iPads, iPhone's en Macbooks, alhoewel dat gezien de minder gunstige dollar-koers tegenwoordig waarschijnlijk al iets minder zal zijn dan een aantal jaar geleden. Bovendien heb je een goed verhaal> je bent daar voor stage geweest, hebt er enkele maanden gewoont, dus is het niet meer dan logisch dat je daar ook kleding voor eigen gebruik hebt gekocht. No worries, gewoon die extra koffer mee terug nemen.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

RiverCola schreef:Laat die jongen toch een beetje met rust. Wat lullig om posts uit verschillende topics naast elkaar te plakken om zo inconsequenties aan te tonen :?

De opmerking over het parkeren in een invalide-vak werd in een heel andere context gemaakt. Je hoeft het niet eens te zijn, maar iemand zo op z'n nummer zetten...vanwaar die behoefte?

Ik zou zeggen dat je met een gerust hart kleding voor jezelf kunt kopen terwijl je daar bent, mits het geen exorbitante bedragen betreft, of hele dure merken (en dan bedoel ik de écht heel dure merken), want dat zou opvallend zijn. Zeker gezien je leeftijd. Als het allemaal echt voor eigen gebruik is, dus geen verschillende maten van hetzelfde merkshirt enz. is de kans dat je bij moet betalen heel erg klein. Ze doen steekproefsgewijs controles. Ik weet dat een hoop mensen hier op het forum weleens gecontroleerd zijn door de Nlse douane, maar ik zelf, in al die reizen die ik in mijn leven maakte, bijvoorbeeld nog nooit. En bovendien denk ik dat ze op reizen uit Amerika eerder alert zijn op iPads, iPhone's en Macbooks, alhoewel dat gezien de minder gunstige dollar-koers tegenwoordig waarschijnlijk al iets minder zal zijn dan een aantal jaar geleden. Bovendien heb je een goed verhaal> je bent daar voor stage geweest, hebt er enkele maanden gewoont, dus is het niet meer dan logisch dat je daar ook kleding voor eigen gebruik hebt gekocht. No worries, gewoon die extra koffer mee terug nemen.
Nee, ik heb geen netwerk om kleding te verkopen. Ik wil een website beginnen met de verkoop van special editions van films/games en heb al heel wat ingekocht (is allemaal in Nederland), en er zijn een aantal exclusieve items die ik uit de VS wil halen (met name speciale film uitgaven), dus het 'in dozen terugsturen', ging eigenlijk daarom :P.

En over dat van die gehandicapten:

Ik betaal al belasting over de goederen die ik in de VS heb gekocht in de VS. Waarom zou ik daar in Nederland nogmaals belasting over betalen? En douanekosten. Als je het mij vraagt is de overheid in zo'n situatie de misbruiker. Ze heffen al overal belastingen op, ze mogen een student dan ook best een keer met rust laten. Maar nee hoor, in plaats daarvan helpen ze het hele studiefinanciering systeem omver, gaan ze de OV chipkaart afschaffen en 'maakt het niet uit als er later minder afgestudeerden' zijn.

Niet alles is meteen de waarheid, heilig en goed als het 'de wet' is. Juist daarom zijn er revoluties en veranderen regeringen, of worden ze afgezet.

Dat is totaal wat anders vergeleken met gehandicapten parkeerplaatsen. Als een gezond iemand daar parkeert, heeft een gehandicapt iemand er wellicht last van. Dat is geen kwestie van 'het is de wet', dat is meer een kwestie van het hebben van een geweten en weten wat kan en wat niet kan.

dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

vraag123 schreef:En kan ik in die 2e koffer ook 23 kilo inpakken??
Voor die tweede koffer geldt dezelfde limiet als voor de eerste. De laatste keer dat ik met KLM vloog mocht ik nog maar één koffer gratis meenemen, dus je gaat er wel voor betalen. Maar ja, dat is een schijntje toch, voor al het voordeel dat je ervan hebt?

Voor de rest zou ik gewoon lekker kleren kopen en je niet druk maken over de terugreis. Je wilt niet weten hoeveel kleren sommige mensen schijnbaar nodig hebben; twee koffers voor een verblijf van 5 maanden is echt niet raar. Als je je er prettig bij voelt, dan kun je de bonnetjes van je jongste uitgaven bewaren waarmee je keurig onder het belastingplichtige bedrag blijft. Maar jeetje zeg, ze gaan daar bij de douane echt niet je kraagrand lopen inspecteren om te zien of het wel gedragen is. Een beetje overdreven in mijn ogen, die bonnetjes-toestand.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vraag123 schreef: Als je het mij vraagt is de overheid in zo'n situatie de misbruiker. Ze heffen al overal belastingen op, ze mogen een student dan ook best een keer met rust laten. Maar nee hoor, in plaats daarvan helpen ze het hele studiefinanciering systeem omver, gaan ze de OV chipkaart afschaffen en 'maakt het niet uit als er later minder afgestudeerden' zijn.
De taxen/belastingen financieren o.a. het onderwijs dat jij als student geniet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer