vraag123 schreef:Als je het mij vraagt is de overheid in zo'n situatie de misbruiker. Ze heffen al overal belastingen op, ze mogen een student dan ook best een keer met rust laten. Maar nee hoor, in plaats daarvan helpen ze het hele studiefinanciering systeem omver, gaan ze de OV chipkaart afschaffen en 'maakt het niet uit als er later minder afgestudeerden' zijn.
Ik moet zeggen dat dit soort getier tegen "de overheid" mij altijd mateloos irriteert. De overheid als misbruiker, yeah, sure. Het heet een staatsbegroting, inkomende en uitgaande geldstromen die ongeveer gelijk moeten zijn enzo, je herkent dat vast wel in je eigen context. Jij bent als student een netto-ontvanger, en dat betekent dat jouw leven op dit moment wordt gefinancierd door minstens één belastingbetaler. Dat is vermoedelijk iemand die iedere dag werkt om zijn eigen leven, maar dus ook dat van jou te bekostigen. De overheid is geen geldput waar iedereen maar naar hartelust uit kan graaien. Ik gun jou je stufi, én je OV kaart, én je lage collegegeld, maar er moeten ook zieken in leven worden gehouden en docenten worden betaald. Er moeten keuzes gemaakt worden, en in tijden waarin er overal bezuinigd wordt, zie ik niet in waarom studenten daarbij ontzien moeten worden. En ja, belastingen ZIJN nou eenmaal de belangrijkste inkomstenbron van de overheid, maar misschien heb je zelf nog andere ideeën voor de overheid om aan geld te komen? (En nu ga je vast beginnen over luie ambtenaren enzo....). Sorry ff

, maar zoals gezegd: persoonlijke irritaties enzo, het moest er even uit.