Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Snelheidsboete Arizona ook geldig in Florida?
Snelheidsboete Arizona ook geldig in Florida?
Hallo,
In september 2011 hebben wij (vriendin en ik) een rondreis gemaakt door het westen van Amerika.
Aldaar hebben wij in de staat Arizona (county La Paz) een boete gekregen voor te snel rijden. Ik reed harder van 65 mph op een 55 mph 'interstate'.
De boete was op weg naar Lake Havasu City. Op de weg was niemand te vinden, oom agent verscheen opeens achter me en vond toch dat ik te hard reed, ondanks het feit dat er niets of niemand in de buurt was
De boete bedroeg iets van USD 350,- Toen ik s'avonds de boete wat nader bekeek kwam ik erachter dat de boete niet zo makkelijk betaald kon worden. Na het lezen van diverse forum onderwerpen ben ik erachter gekomen dat vele andere forum gebruikers die mening delen.
Op de boete stond met grote letters weergegeven, dat als deze niet voldaan zou worden ik een warrant zou krijgen, 'which will be affiliated nationwide'.
S'avonds ben ik langs een lokaal politiebureau gereden om te kijken of ik de boete daar niet gewoon contant kon betalen.
De politie agent daar gaf me tot mijn verbazing de volgende woorden: 'Honestly, the guy who gave you this ticket is an asshole'.
Toen ik vroeg waarom dat was waren zijn letterlijke woorden: we don't give tickets to foreigners. Volgens deze agent kreeg ik alleen problemen met de politie als ik in de toekomst nogmaals in dezelfde county een boete zou krijgen. Ik heb hem toen expliciet gevraagd of het problemen op zou leveren als ik terug zou komen naar Amerika in een andere staat. Volgens de beste man kon dit voor mij absoluut geen problemen opleveren, de boete telde alleen voor de staat Arizona en zelfs alleen voor de county waarin ik mij bevond. In alle eerlijkheid, ik was toen niet meer van plan om deze boete te betalen. Eenmaal thuis gekomen heb ik er nooit meer aandacht aan besteedt, zijn we verhuisd en ben ik de boete (slim genoeg) kwijt geraakt.
We zijn inmiddels bijna twee jaar verder, ook dit jaar willen we weer in september naar Amerika, deze keer naar Florida. Omdat ik er toch niet helemaal zeker over wat de politie agent mij vertelde, ben ik eens gaan zoeken op internet. Het blijkt dat mijn boete snelheidsboete nog steeds bestaat. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de betreffende court waar ik voor had moeten komen.
Een aardige vrouw vertelde dat mijn boete nu is verhoogd met USD 200,- Dit zou komen omdat mijn drivers licence niet meer geldig is. Mijn rijbewijs dateert uit het jaar 2005, ik heb deze mevrouw uitgelegd dat een Nederlands rijbewijs 10 jaar geldig is en dat dit dus niet kan kloppen. Begrijpelijk interesseerde mijn relaas deze mevrouw helemaal niets. Vervolgens heb ik telefonisch contact opgenomen met een lokaal advocatenbureau. Zij gaven aan dat ze de zaak in behandeling wilden nemen voor USD 800,-
Hierdoor zit ik nu eigenlijk nog met deze vraag:
Weten jullie of een boete die je hebt ontvangen in de staat Arizona ook geldig is in Florida? Met andere woorden, als ik langs de douane wil in Florida, krijg ik dan problemen? Of weten jullie misschien een andere oplossing?
In september 2011 hebben wij (vriendin en ik) een rondreis gemaakt door het westen van Amerika.
Aldaar hebben wij in de staat Arizona (county La Paz) een boete gekregen voor te snel rijden. Ik reed harder van 65 mph op een 55 mph 'interstate'.
De boete was op weg naar Lake Havasu City. Op de weg was niemand te vinden, oom agent verscheen opeens achter me en vond toch dat ik te hard reed, ondanks het feit dat er niets of niemand in de buurt was
De boete bedroeg iets van USD 350,- Toen ik s'avonds de boete wat nader bekeek kwam ik erachter dat de boete niet zo makkelijk betaald kon worden. Na het lezen van diverse forum onderwerpen ben ik erachter gekomen dat vele andere forum gebruikers die mening delen.
Op de boete stond met grote letters weergegeven, dat als deze niet voldaan zou worden ik een warrant zou krijgen, 'which will be affiliated nationwide'.
S'avonds ben ik langs een lokaal politiebureau gereden om te kijken of ik de boete daar niet gewoon contant kon betalen.
De politie agent daar gaf me tot mijn verbazing de volgende woorden: 'Honestly, the guy who gave you this ticket is an asshole'.
Toen ik vroeg waarom dat was waren zijn letterlijke woorden: we don't give tickets to foreigners. Volgens deze agent kreeg ik alleen problemen met de politie als ik in de toekomst nogmaals in dezelfde county een boete zou krijgen. Ik heb hem toen expliciet gevraagd of het problemen op zou leveren als ik terug zou komen naar Amerika in een andere staat. Volgens de beste man kon dit voor mij absoluut geen problemen opleveren, de boete telde alleen voor de staat Arizona en zelfs alleen voor de county waarin ik mij bevond. In alle eerlijkheid, ik was toen niet meer van plan om deze boete te betalen. Eenmaal thuis gekomen heb ik er nooit meer aandacht aan besteedt, zijn we verhuisd en ben ik de boete (slim genoeg) kwijt geraakt.
We zijn inmiddels bijna twee jaar verder, ook dit jaar willen we weer in september naar Amerika, deze keer naar Florida. Omdat ik er toch niet helemaal zeker over wat de politie agent mij vertelde, ben ik eens gaan zoeken op internet. Het blijkt dat mijn boete snelheidsboete nog steeds bestaat. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de betreffende court waar ik voor had moeten komen.
Een aardige vrouw vertelde dat mijn boete nu is verhoogd met USD 200,- Dit zou komen omdat mijn drivers licence niet meer geldig is. Mijn rijbewijs dateert uit het jaar 2005, ik heb deze mevrouw uitgelegd dat een Nederlands rijbewijs 10 jaar geldig is en dat dit dus niet kan kloppen. Begrijpelijk interesseerde mijn relaas deze mevrouw helemaal niets. Vervolgens heb ik telefonisch contact opgenomen met een lokaal advocatenbureau. Zij gaven aan dat ze de zaak in behandeling wilden nemen voor USD 800,-
Hierdoor zit ik nu eigenlijk nog met deze vraag:
Weten jullie of een boete die je hebt ontvangen in de staat Arizona ook geldig is in Florida? Met andere woorden, als ik langs de douane wil in Florida, krijg ik dan problemen? Of weten jullie misschien een andere oplossing?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Re: Snelheidsboete Arizona ook geldig in Florida?
Ik heb er geen idee van maar wordt dit allemaal niet gemeld aan de USCIS ?
Dan kan je wel pech hebben bij binnenkomst van de VS.
Als het alleen County of State is, moet je daar gewoon wegblijven or try your luck !
Informeer toch maar even want gaan ze in de VS zomaar een boete van $ 800.00 laten vallen ?
Ik heb ooit een boete gehad jaaaaaaren geleden in LA en mooi gaan betalen.
Was toen $ 75.00 dacht ik.
Je moest die dag parkeren aan de andere kant van de straat . . .
Succes
Kingair
Dan kan je wel pech hebben bij binnenkomst van de VS.
Als het alleen County of State is, moet je daar gewoon wegblijven or try your luck !
Informeer toch maar even want gaan ze in de VS zomaar een boete van $ 800.00 laten vallen ?
Ik heb ooit een boete gehad jaaaaaaren geleden in LA en mooi gaan betalen.
Was toen $ 75.00 dacht ik.
Je moest die dag parkeren aan de andere kant van de straat . . .

Succes
Kingair
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Gewoon betalen ??Bootsm01 schreef:Hallo,
....
Of weten jullie misschien een andere oplossing?
-
- Amerikakenner
The easy way . . .US-fanboy schreef:Gewoon betalen ??Bootsm01 schreef:Hallo,
....
Of weten jullie misschien een andere oplossing?
Groeten,
Kingair
350 + 200 < 800
dus ja, ik zou maar gewoon betalen als ik jou was. Ik geloof persoonlijk niet dat USCIS je ermee lastig zal vallen, maar het gaat toch net iets relaxter op vakantie als je weet dat je dat stuk fatsoenlijk hebt afgehandeld.
dus ja, ik zou maar gewoon betalen als ik jou was. Ik geloof persoonlijk niet dat USCIS je ermee lastig zal vallen, maar het gaat toch net iets relaxter op vakantie als je weet dat je dat stuk fatsoenlijk hebt afgehandeld.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Antwoord van U.S. Customs & Border Protection:
Q: Will I be arrested when I re-enter the U.S. if I have unpaid traffic tickets?
A: U.S. Customs and Border Protection strongly advise you to pay your traffic tickets, particularly moving violations. While unpaid tickets would not subject you to arrest unless a warrant is issued, you may be subject to a more intensive inspection if your record is not clear.
Niet verschijnen voor de rechter = warrant.
Q: Will I be arrested when I re-enter the U.S. if I have unpaid traffic tickets?
A: U.S. Customs and Border Protection strongly advise you to pay your traffic tickets, particularly moving violations. While unpaid tickets would not subject you to arrest unless a warrant is issued, you may be subject to a more intensive inspection if your record is not clear.
-
- Amerikakenner
Duidelijk antwoord !Disney-Golf schreef:Antwoord van U.S. Customs & Border Protection:
Ik zou dus maar snel betalen.
Succes
Kingair
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Zo zinloos, te hard is te hard. Als een kruising leeg is rij je ook niet door rood, 'want er is niemand in de buurt'. Je neemt het risico, bent gepakt en moet nu op de blaren zitten... ik zou dus gewoon betalen, scheelt je niet alleen een hoop ellende maar waarschijnlijk ook een hoop kopzorgen.Bootsm01 schreef:Op de weg was niemand te vinden, oom agent verscheen opeens achter me en vond toch dat ik te hard reed, ondanks het feit dat er niets of niemand in de buurt was

- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een hele Nederlandse reactie. In Nederland kom je met dit soort argumenten misschien nog wel weg, maar hier in de V.S. niet. Tien mijl per uur te hard is tien mijl per uur te hard. Simpel. Gewoon betalen dus.Bootsm01 schreef:Op de weg was niemand te vinden, oom agent verscheen opeens achter me en vond toch dat ik te hard reed, ondanks het feit dat er niets of niemand in de buurt was
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De boete gaat niet weg en hoe langer je wacht hoe hoger de boete wordt (zoals je al gemerkt hebt)
Wordt je nog eens aangehouden dan kan men overal in het systeem zien of er nog wat openstaat qua boetes.
Ik denk dat je A. gesommeerd gaat worden om de boete te betalen en B. 0% kans hebt om een boete voor de tweede aanhouding te ontlopen.
De nederlander verwacht over het algemaan totaal niet dat er ineens een politie auto achter je aankomt met loeiende sirene.
Ik rijd in Nederland ook niet meer te hard. Ik woon er niet en weet ook niet waar de palen staan en hoe ze op je loeren.
In Amerika rijd ik bijna altijd te hard en wordt maar weinig gepakt. Dit komt omdat ik gewend ben om op politie auto's te letten. Gaat meestal goed en gemiddeld 1x per twee jaar heb ik pech
Wordt je nog eens aangehouden dan kan men overal in het systeem zien of er nog wat openstaat qua boetes.
Ik denk dat je A. gesommeerd gaat worden om de boete te betalen en B. 0% kans hebt om een boete voor de tweede aanhouding te ontlopen.
De nederlander verwacht over het algemaan totaal niet dat er ineens een politie auto achter je aankomt met loeiende sirene.
Ik rijd in Nederland ook niet meer te hard. Ik woon er niet en weet ook niet waar de palen staan en hoe ze op je loeren.
In Amerika rijd ik bijna altijd te hard en wordt maar weinig gepakt. Dit komt omdat ik gewend ben om op politie auto's te letten. Gaat meestal goed en gemiddeld 1x per twee jaar heb ik pech
Nou, ik moet de eerste agent in Nederland nog tegenkomen die bereid is te onderhandelen over een bekeuring. Volgens mij baalt een Amerikaan net zo stevig van zo'n bekeuring als een Nederlander.dutch_in_seattle schreef:Dat is een hele Nederlandse reactie. In Nederland kom je met dit soort argumenten misschien nog wel weg, maar hier in de V.S. niet.Bootsm01 schreef:Op de weg was niemand te vinden, oom agent verscheen opeens achter me en vond toch dat ik te hard reed, ondanks het feit dat er niets of niemand in de buurt was
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moest het nu gaan om een of ander lokaal regelement (bv iets rond parkeren), dan begrijp ik dat je iets door de vingers zou willen zien voor een toerist. Maar wat is er mis met het lezen van een snelheidsbeperking? Zo onbekend/onbegrijpelijk zijn die borden niet. (en ik denk ook niet dat ik kennis heb van een plaats waar staat 'deze snelheidsberking geldt alleen als er nog heel wat andere weggebruikers zijn, maar niet indien je denkt alleen op de weg te zijn').
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De amerikaan baalt nog veel meer want het heeft gevolgen voor je verzekering. Krijg maar eens 10 boetes per jaar. Dan is je verzekering niet leuk meer
-
- Amerikafan
Ik heb 2 jaar geleden in hetzelfde schuitje gezeten. Een boete gekregen in 2009 voor 26mp te hard tussen LA en SF. Ik dacht toen ook, ik kom voorlopig toch niet meer in californie, dus ik betaal de boete gewoon niet. In 2011 gingen we weer richting USA, starten in Las vegas richting miami, dus niet CA. Ik ging toch nog even kijken wat er met me boete was en het bleek dat door het niet betalen van de boete mijn rijbewijs ongeldig verklaard is. Dit is bij jou ook het geval als ik het goed lees. Dit wordt voor zover mij uitgelegd is national vastgelegd in de WDM database oid.. Ik heb geen idee of je bij het huren of bij het binnen komen problemen hier mee krijgt maar stel je het volgende voor: Je gaat op vakantie, en je rijd rustig je rondjes, totdat je betrokken raakt bij een verkeersongeval met persoonlijk letsel door jouw schuld. Wat blijkt nu: Je rijbewijs is niet geldig in dit land door de openstaande boete. Gevolg: Je bent onverzekerd en gaat dus de rest van je leven de schade betalen. Dit lijkt me het allemaal niet waard. Mijn boete was iets hoger dan die van jou, 850 $ ongeveer. Wat je kan doen is een check op naam van de courthouse bestellen bij de bank, en deze per koerier, Fedex oid, laten afgeven bij de courthouse. Zo heb ik het in ieder geval gedaan.
Ik moest dit allemaal regelen in 1 week voordat we weggingen dus dat was nog wel even zweten:) uiteindelijk goed gegaan en de boete was binnen 5 dagen na verzenden betaald en afgehandeld waarna mijn rijbewijs weer geldig was.
Gewoon betalen dus, als je te hard rijd dan betaal je daarvoor!
Ik moest dit allemaal regelen in 1 week voordat we weggingen dus dat was nog wel even zweten:) uiteindelijk goed gegaan en de boete was binnen 5 dagen na verzenden betaald en afgehandeld waarna mijn rijbewijs weer geldig was.
Gewoon betalen dus, als je te hard rijd dan betaal je daarvoor!
Kreeg je een bevestiging van je betaling of zag je op de website van de rechtbank staan "betaald" ofzo?
-
- Amerikafan
Er stond op de website dat de case afgehandeld was. Ook heb ik voor de zekerheid nog even contact opgenomen met de courthouse om dit te bevestigen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
ik heb net ook een boete gekregen, was donker en ik reed in Nevada een dorp in en remde (blijkbaar) niet genoeg af. de boete is voor 35 mph ipv 30 mph (192 dollar). nu lukt het niet meer om hier naar een bank te gaan, dus zal ik dat in nederland moeten regelen. ik zit bij de ING, kan ik naar elk ING loket hiervoor, of alleen bij de grotere filialen (aangezien er veel ING loketten in winkels zitten)?
1x amerikaganger: Voorjaar 2013 SF-LA-SD-GC-LV-DV-SF
reisverslag(en) op http://www.martingoede.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag(en) op http://www.martingoede.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wat?! 192 dollar boete voor 5 km overschrijding? Dat is geen kattenpis! 

Mgoede,
Bij Ing kan je bankcheques aanmaken via internetbankieren. Ik neem aan dat je een cheque nodig hebt? http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... index.aspx
Bij Ing kan je bankcheques aanmaken via internetbankieren. Ik neem aan dat je een cheque nodig hebt? http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... index.aspx
Ik kan inmiddels ook aanschuiven bij dit draadje, want wij kregen vorige week in Arizona een bekeuring voor het rondrijden van een gehuurde camper waarvan de licence plates suspended waren. Helaas een wat ingewikkelder geval dan "gewoon betalen", maar door alle berichten hierover op dit forum schrok ik gelukkig niet al te veel toen ik iets zag staan over "You must apear at court [...] at the date and time indicated".
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1124 Weergaves
-
Laatste bericht door fietser
-
- 7 Reacties