Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Bericht door Nordschleife »

Dat is een HDR, ja
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Hier nog een foto gemaakt in Arches in November. De zon was weg en de maan toonde zich al rond half 6. Bij Balanced Rock.

Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is niet zelf gemaakt, maar toen ik vanmiddag mijn wandelroute door downtown LA een beetje aan het uitzoeken was kwam ik deze foto tegen. Met het licht op de wolken erboven en het parkje onderaan geeft het wel een mooi beeld. Overigens zal dit gebouw over een aantal jaren (2017 als het volgens plan gaat) niet meer het hoogste gebouw ten westen van Chicago zijn, want de Wilshire Grand Tower zal net iets hoger worden.
Bijlagen
ff2.jpg
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Nog een paar foto'tjes die ik dit weekend genomen heb. Een zicht op downtown Vancouver, BC, Canada gezien vanop de pier dichtbij Lonsdale Quay in North Vancouver. Jammer dat er net een grote tanker aan kwam varen die na een paar foto's recht voor downtown bleef liggen. :roll: Ik heb toch nog een paar degelijke foto's kunnen maken voordat de boot helemaal voor het zicht kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Ann :D
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Nice! Vind de eerste wel mooier dan de 2e :)

Ben hier ook al een tijdje bezig aan de foto-reeks van 2012, maar ik boek maar traag vooruitgang. Hieronder alvast enkele van m'n favorieten van dag 1-7.

(klikbaar)
1) Rock Creek Vista Point, Beartooth Highway, Montana
Afbeelding
2) Twin Lakes, Beartooth Highway, Wyoming
Afbeelding
3) Beartooth Highway, Wyoming
Afbeelding
4) Our Ford Edge on the Beartooth Highway, Wyoming
Afbeelding
5) Gardner Lake, Beartooth Highway, Wyoming
Afbeelding
6) At 10,947 ft, the highest point on the Beartooth Highway, Wyoming
Afbeelding
7) Beartooth Highway, Wyoming
Afbeelding
8 ) American bison in Lamar Valley, Yellowstone National Park, Wyoming
Afbeelding
9) Elk at Yellowstone National Park
Afbeelding
10) Great Fountain Geyser, Yellowstone National Park
Afbeelding
11) Firehole Lake area, Yellowstone National Park
Afbeelding
12) Grand Prismatic Spring, Yellowstone National Park
Afbeelding
13) Sapphire Pool, Yellowstone National Park
Afbeelding
14) Yellowstone Lake, Yellowstone National Park
Afbeelding
15) Bison in Hayden Valley, Yellowstone National Park
Afbeelding
16) Hayden Valley, Yellowstone National Park
Afbeelding
17) Lakeshore Geyser, Yellowstone Lake at West Thumb Geyser Basin, Yellowstone National Park
Afbeelding
18) Fishing Cone geyser in Yellowstone Lake at West Thumb Geyser Basin, Yellowstone National Park
Afbeelding
19) Yellowstone Lake at West Thumb Geyser Basin, Yellowstone National Park
Afbeelding
20) Snake River & Teton Range from Oxbow Bend Overlook, Grand Teton National Park
Afbeelding
21) Chapel of the Transfiguration at Menor's Ferry Historic District, Grand Teton National Park
Afbeelding
22) Teton Range Cathedral Group from Chapel of the Transfiguration, Menor's Ferry Historic District, Grand Teton National Park
Afbeelding

Edit: beschrijvingen toegevoegd
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 17 mar 2013, 13:52, 3 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Nummer 10 is mijn favoriet, mooi met die bokeh in de achtergrond. Wel een opmerking, je maakt rare crops soms, of heeft dat een doel op zich voor jou?
Reisblog: thisisfraa.be
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Bijvoorbeeld?
Niet vergeten dat 1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14 & 18 (basically al diegene die gecropped lijken) allemaal panorama's zijn. Jouw favoriet is er bv een van 5 foto's, net geen 180° denk ik. Nr 14 is zelfs 8 foto's breed.
Edit, jouw favoriet is nr 9 wss, niet 10, die heeft geen bokeh :P
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 17 mar 2013, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Volgens mij heb je met de volgorde gespeeld, want ik had er echt 10 geteld :lol: Ja het zal wel door die panorama's komen, ik ben er geen fan van in ieder geval. Nu, ik denk dat het komt omdat je met die verhouding eigenlijk weinig kan aanvangen behalve dat je het een panorama kan noemen. Ik zie persoonlijk liever brede shots in een normale verhouding, je perst het landschap er bij wijze van spreken in :lol:

Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk ;)
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Het hangt ervan af. Maar je mag nog een breedhoek lens hebben, veel zaken krijg je daar gewoon niet in en veel zaken smeken juist om panorama's (en geen ultra-ultra-ultra-wide-angle owv de vervorming) om de uitgestrektheid van die locatie vast te leggen, de grootsheid van de natuur.

Neem nu Yellowstone Lake:
Afbeelding
Dit is al op 10mm, een ultra-wide-angle lens dus, wijder kan ik niet.

De panorama daarentegen (7 foto's vertikaal op 18mm):
Afbeelding

Bighorn Canyon, 18mm horizontaal (wijder kan ik dus niet zonder van lens te verwisselen; en dan nog)
Afbeelding

6 vertikaal op 18 mm panorama:
Afbeelding
Toegegeven, niet de meest geslaagde, maar het kadert de omgeving wel veel beter.

Of Hayden Valley op 10mm, wijder kan ik niet:
Afbeelding

vs 3 horizontaal op 10mm:
Afbeelding

10mm:
Afbeelding

18mm vertikaal panorama:
Afbeelding

18mm:
Afbeelding

18mm vertikaal panorama:
Afbeelding

Etc, etc, ... :p

En ze zijn beter geschikt om op groot formaat in een foto-boek te printen, in de breedte, verspreid over 2 pagina's. Of om er een panorama gallery print van te maken voor aan de muur :) Heb ik bv gedaan voor deze 3:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blog // Photo Album
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooie foto's hoor. Zou jij evt bij t vervolg ipv nummer de plaatsen erbij kunnen zetten, ik zie wel ongeveer waar de meeste foto's genomen zijn, maar soms zijn de plaatsaanduidingen ook leuk om te weten ;)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Mooie platen Q-Bic van een gebied wat ik in september ga bezoeken. Ik zie ook een hoop mooie luchten in je foto's. Die laatste 2 pano's vind ik bijzonder geslaagd :thumbup:

Heb je die van Greenriver overlook bij het uitkijkpunt ( maar dan verder naar rechts gelopen ) ?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb't natuurlijk niet over een 18mm'tje, want dat is voor mij meestal ook wat te nauw. Ik schiet meestal met de 11mm of met de 8mm, die laatste geeft trouwens ook een hoek van 180°. Nu, qua vervorming heb je wel gelijk, al valt dat makkelijk op te lossen natuurlijk. In ieder geval ,de foto's zien er mooi uit, maar ik heb't gewoon helemaal niet op die panorama-verhouding. Ik vind panorama's meestal een beetje over the top, het geeft de grootsheid wel weer, maar een beetje té. Net alsof ik niet weet waar ik naar moet kijken :lol:
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Frans H schreef:Mooie platen Q-Bic van een gebied wat ik in september ga bezoeken. Ik zie ook een hoop mooie luchten in je foto's. Die laatste 2 pano's vind ik bijzonder geslaagd :thumbup:

Heb je die van Greenriver overlook bij het uitkijkpunt ( maar dan verder naar rechts gelopen ) ?
Thx! Yup, je kan daar wat verder naar rechts lopen. Als je goed kijkt zie je links m'n 2 reisgenoten staan op het uitzichtpunt zelf :)
Fraa schreef:Ik heb't natuurlijk niet over een 18mm'tje, want dat is voor mij meestal ook wat te nauw. Ik schiet meestal met de 11mm of met de 8mm, die laatste geeft trouwens ook een hoek van 180°. Nu, qua vervorming heb je wel gelijk, al valt dat makkelijk op te lossen natuurlijk. In ieder geval ,de foto's zien er mooi uit, maar ik heb't gewoon helemaal niet op die panorama-verhouding. Ik vind panorama's meestal een beetje over the top, het geeft de grootsheid wel weer, maar een beetje té. Net alsof ik niet weet waar ik naar moet kijken :lol:
Ik vind het juist leuk om zoveel te kunnen ontdekken in 1 foto. Dat noem ik niet "niet weten waar eerst naar te kijken".
Maar dat probleem heb je dan toch ook met je 8mm? Meer zelfs, want in wezen krijg je dezelfde beeldhoek, 180° in jouw geval bv, ook verticaal dus. De panorama variant lijkt dan idd een crop van een UWA, maar het enige dat "weggeknipt" is, is "overbodige" lucht en grond die je met een UWA wel nog in beeld hebt ... Lucht en grond die je mss toch gewoon wegcropped, omdat het mooier is zonder, of mss ben je gewoon genoodzaakt om het weg te croppen, bv als je dit wil doen: http://www8.fotoalbum.de/mandants/root_ ... 1348653407. Dan heb je meer aan een panorama owv de hogere resolutie.

Door meer in te zoomen en een panorama-reeks te maken, kan je je beter concentreren op het onderwerp. Bv, ik weet niet of dit http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _night.jpg mooier zou zijn met nog (meer dan) 2/3 lucht en water erbij... Ja, je kan de horizon/het onderwerp dan wel meer op 1/3 leggen, maar dan krijg je immense vervorming met een UWA (alles lijkt dan achterover te vallen bv). Veel UWA's zijn ook nog eens soft aan de randen.

Met jouw 8mm op 180° heb je toch trouwens bijna altijd je voeten in beeld? :P Heb je voorbeelden van die 8mm online? Da's toch een fish-eye?

Verder heb je met x-aantal 18mm's natuurlijk alles groter in beeld; je kan verder weg staan, iets inzoomen en toch een wide angle panorama genereren, itt met een UWA, waar alles juist kleiner lijkt.
UWA heeft óók z'n voordelen (bv als je ook de voorgrond wil nemen in het shot), anders had ik hem niet gekocht of niet meegenomen op reis natuurlijk :wink: , maar veel zaken vragen gewoon om het stitchen van een panorama :)

(En als je geen 8mm hebt, kan je niet anders :P Ik heb een 10mm, maar daar haal ik "maar" 100° mee :))
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Met die 8mm heb je je voeten niet in beeld hoor, daar zorg je natuurlijk zelf voor. Het is inderdaad een fisheye, maar zolang je de horizon mooi in't midden van je compositie houdt, dan heb je eigenlijk weinig tot geen last van de vervorming. Wel zorg ik meestal voor een lager standpunt, maar dat komt omdat je dan ook die grootsheid beter weergeeft. Ik ben nu niet thuis, dus ik kan niet aan al mijn foto's, maar ik weet dat die shot van de Horseshoe Bend met de 8mm is genomen:

Afbeelding

Verder denk ik de foto waar je naar linkte wel degelijk mooier zou zijn met meer voorgrond op de foto, dat is dus ook meestal het effect van een panorama wat me niet ligt. Je ziet inderdaad veel & je krijgt een breed uitgesmeerde horizon, maar de beeldverhouding is me gewoon te raar. Net alsof je een gewone foto te fel gecropped hebt, het zal dus nooit mijn ding worden :D

PS: Ik zie dat de foto van Horseshoe Bend nu niet meteen het beste voorbeeld is, al weet ik wel dat je met 14mm al in de problemen zit daar.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Maar jouw eigen advies geldt ook voor jouw foto (naar mijn bescheiden mening)... daar zou meer voorgrond ook een betere compositie geven. Het is nu zo'n dun reepje, dat had ik er dan afgehaald... :wink:
Sandy
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Idd, met elke groothoek zou je eigenlijk de horizon zoveel mogelijk in het midden moeten houden. Iets wat eigenlijk niet zo mooi is. Zo ook jouw foto van Horseshoe Bend. Zou mooier geweest zijn met minder lucht en meer voorgrond. Zelfs met de horizon in het midden zie ik nog vervorming.

Verder denk ik de foto waar je naar linkte wel degelijk mooier zou zijn met meer voorgrond op de foto,
Ok slecht voorbeeld. Zelfde brug:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sydne ... r_Quay.jpg
http://thebesttraveldestinations.com/wp ... dge_06.jpg
Geen idee of het panorama of wide angle crop is, maar ik vind de eerste met zijn "panorama-verhouding" krachtiger...
Hier nog een mooi vb: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ight_2.jpg vs http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _Night.jpg

Ik zie een panorama niet als een "gewone foto die teveel gecropped is" maar een "gewone foto die horizontaal uitgebreid is", belangrijk verschil. Het verschil tussen bv 3888*1500 en 9000*3888 :P Ik vond het daarom merkwaardig toen je over crops begon want er waren er geen en ik had nog nooit zo'n opmerking gekregen :) Beroepsmisvorming van een 8mm gebruiker waarschijnlijk :wink:

(PS: dit is dezelfde locatie, maar op 10mm en net voor een regenbui :P http://qbic66.files.wordpress.com/2012/08/img_9564.jpg )
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 18 mar 2013, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Het was nu ook maar een foto waar ik van wist dat hij met de 8mm genomen is, de rest ligt thuis. Ik heb nog voldoende shots van de HB, dus straks eens kijken thuis.
Wat me bv dan weer opvalt bij die 10mm shot van de HB van jou is dat ik dan weer teveel opzij mis, ieder zijn ding zeker ;)

Ik zie een panorama als iets uitzonderlijk, maar meestal knap ik al af als ik de beeldverhouding zie, het is dus ook iets heel subjectief.
Waar jij liefst verschillende shots naast elkaar plakt om de grootsheid weer te geven, neem ik liever brede shots om die op elkaar te plakken (al probeer ik dat niet teveel te doen).

Het zal nooit mijn ding worden. Hoe mooi de foto ook is, als ik die beeldverhouding zie dan zegt het me al niets meer.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Fraa schreef:Wat me bv dan weer opvalt bij die 10mm shot van de HB van jou is dat ik dan weer teveel opzij mis, ieder zijn ding zeker ;)
Dat komt ...... omdat het geen panorama is :mrgreen:
En daarom ... heb ik ook panorama-reeksen gemaakt op die locatie, om toch maar met de middelen die ik heb alles in de breedte én hoogte erop te krijgen. Staan helaas nog niet online, aan die foto's ben ik nog LANG niet toe... :lol:
Het zal nooit mijn ding worden. Hoe mooi de foto ook is, als ik die beeldverhouding zie dan zegt het me al niets meer.
Dus ook een simpele crop van een van jouw UWA's, zal je nóóit doen? Zie m'n voorbeelden van Sydney Harbor Bridge daar...

Nu, m'n gewone foto's crop ik normaal gezien ook nooit anders dan met de standaard beeldverhouding hoor, maar áls ik rommel zie bovenaan/onderaan en die stoort mij, dan gaat dat eraf :)
Laatst gewijzigd door Q-BiC op 18 mar 2013, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Q-BiC schreef:Dat komt ...... omdat het geen panorama is :mrgreen:
En daarom ... heb ik ook panorama-reeksen gemaakt op die locatie, om toch maar met de middelen die ik heb alles in de breedte én hoogte erop te krijgen. Staan helaas nog niet online, aan die foto's ben ik nog LANG niet toe... :lol:.
Ja tuurlijk, maar daarom dat ik zei dat je bv met een 14mm al in de problemen komt daar. Met een 10mm valt het nog mee, maar een panorama zegt me langs de andere kant dan weer niks. Daarom dat een 8mm shot mooi is op die locatie. Nu, op jouw camera zal het ook wel een andere brandpuntsafstand geven, want ik vind't vrij smal voor 10mm eigenlijk.
Q-BiC schreef:Dus ook een simpele crop van een van jouw UWA's, zal je nóóit doen? Zie m'n voorbeelden van Sydney Harbor Bridge daar...
Nee :)

Ik hou het meestal bij de originele verhouding of 16:9 voor een timelapse. Nog smaller gaan, dat breekt iets in de foto voor mij persoonlijk. Ik probeer altijd de compositie van de eerste keer goed te hebben, al komt het wel eens dat ik wat moet croppen (maar dus altijd aan de originele beeldverhouding). Dat laatste is dan weer meteen één van de nadelen van in het donker (of bijna toch) te werken, soms schat je het al eens slecht in :lol:

Nu ik snap dat panorama's mooi kunnen zijn & als je het zelf te gek vindt, dan moet je het zeker blijven doen. Voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind panorama's wel erg mooi, en sommigen uit de reeks van Q-bic vind ik echt prachtig. Mijn favorieten: 1, 2 en 5. De rest vind ik persoonlijk iets minder. Maar het blijft wel een kwestie van smaak natuurlijk. En Fraa, ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw foto van Horseshoe Bend toch teveel over the top vind. Ik vind de vervorming niet mooi, en het water te donker. Maar ook dat is een kwestie van smaak.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer