Nou, maar dat laatste gaat toch zeker niet altijd op. Ik was gewend de kleren van mijn kinderen pas in de was te gooien als ze vies waren of stonken. Daar ben ik hier in de VS snel van terug gekomen, omdat mijn kinderen op school echt heel vervelende dingen te horen kregen als ze een trui twee dagen aan hadden. Blijkbaar wordt daar toch wel erg op gelet. De juf van mijn jongste dochter is er zelfs erg expliciet over: je hoort iedere dag schone (dat wil zeggen niet die van gisteren) kleren aan te trekken. Wat je in Nederland hebt met "er goed uit zien", dat heb je hier met hygiëne: er wordt te veel belang aan gehecht.DixieChick schreef:(en dit schrijf ik gezeten in mijn pantoffels, en een heerlijk zittende jurk gemaakt door mijn Amish vriendin, waardoor ik er zelf nu dus ook ontzettend Amish uitzie. En wat ik daar heerlijk aan vind? Niemand die er wat van zegt of er ook maar wat van vindt. Dat is vrijheid).
P.S.1 Op middle school is dit alweer een heel ander verhaal, omdat het er daar wel degelijk heel erg toe doet hoe je er uit ziet. Kinderen (ook op elementary school trouwens) weten precies welke merken goed zijn en welke niet. Dat ze vervolgens rustig een pyjamabroek aan trekken onder een abercrombie trui, is dan blijkbaar weer geen probleem. (maar dit laatste dan weer vooral op elementary school)
P.S.2 Ik weiger nog steeds om schone kleren in de was te gooien, dus in voorkomende gevallen hang ik ze nu gewoon een dagje weg, om ze de dag erna weer klaar te leggen voor gebruik