Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Bericht door AnnInBC »

Q-BiC schreef:Nice! Vind de eerste wel mooier dan de 2e :)
Ja, dat vind ik zelf ook! Bij de tweede is het wat ver af en het schip ligt bijna net voor het hele zicht...dus we hadden net pech op dat moment. Ik zou hier in de nabije toekomst eens avond/nacht foto's willen gaan nemen.

Schitterend foto's trouwens, Q-BiC! Heerlijk genieten met die prachtige zichten en die heerlijke mooie wolken luchten erbij! :thumbup: :thumbup: :clap:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Jasmino schreef:En Fraa, ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw foto van Horseshoe Bend toch teveel over the top vind. Ik vind de vervorming niet mooi, en het water te donker. Maar ook dat is een kwestie van smaak.
Oh, persoonlijk vind ik die ook overbewerkt hoor. Dat was nog een on-the-road-shot. Het ging daar ook niet over trouwens, het ging over het feit dat je met een UWA ook de grootsheid kan weergeven zonder de gekke beeldverhouding van een panorama. De vervorming is inderdaad nog aanwezig daar, de horizon lijkt me ook niet helemaal in't midden te liggen, ik heb in ieder geval nog betere shots liggen denk ik.

PS: Ik zou dringend eens een week vrij moeten nemen om aan alle foto's te beginnen, alles blijft hier maar liggen & ik geraak er niet uit. Misschien dat ik straks eens vanaf nul ga beginnen :)
Reisblog: thisisfraa.be
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vind Panorama's op z'n tijd zeker geschikt en voor sommige foto's krachtiger. Goed voorbeeld van die brug in Sydney.
Zeker bij een skyline met water ervoor is een Panorama zeer geschikt en een ultra wide angle niet.
Soms vind ik er ook niks aan, zoals bvb Yellowstone lake dat je als voorbeeld aanhaalt, daar vind ik de vervorming van de kust lijn storend.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Stan, je verwoordt het precies zoals ik het ook zie. Ik vind pano's bij de skylines van steden vaak ook erg mooi!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Zoals ik al eerder zei is het ook subjectief natuurlijk, mij zegt het gewoon niks omdat het altijd lijkt alsof ik wat mis in de foto :lol:
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Nog even een fotoke van deze week, eindelijk was het zonnetje weer eens van de partij na zo'n 3 dagen non-stop regen! :D Deze foto was genomen vanop Burnaby Mountain in de buurt van Vancouver (Canada) op zo'n 15 minuten rijden van ons thuis. Je hebt hier een zicht op het plaatsje "Belcarra" en daar achterin ligt "Indian Arm" wat een 18km lange fjord is.

Afbeelding

Groetjes,
Ann
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Beetje donker niet?
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Dat is nogal afhankelijk van het gebruikte beeldscherm (en de instellingen daarvan) waarmee je de foto bekijkt. Ik heb standaard 3 verschillende types beeldschermen op mijn computer aangesloten. Op één daarvan is de foto helder genoeg, op een andere veel te donker. Indien de foto als zijnde te donker wordt ervaren gaat er inderdaad veel van de charme verloren. Hetgeen jammer is want het is een mooie landschapsfoto met goed gebruik van de voorgrond. En er varen een paar bootjes op het meer. Beide aspecten zijn heel belangrijk voor de "beleving" van het landschap.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dat besef ik, maar mijn beeldscherm is software matig zo goed mogelijk gekalibreerd en het is een IPS paneel met 102% color gamut (NTSC) dekking.
Ik snap wel dat de foto een bepaalde sfeer weergeeft en dat het niet op de middag is, maar persoonlijk vind ik het iets te donker. Voor de rest vind ik het wel een zeer geslaagde foto.

edit: Als ik de foto kopieer en plak in photoshop is de foto niet te donker. Dat doet me vermoeden dat er een probleem is met het ICC profiel van de foto.
Vergelijking tussen 3 verschillende programma's
Vergelijking tussen 3 verschillende programma's
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja, inderdaad de foto toont op mijn notebook toch wel wat donkerder dan wat die is op mijn computer die ik gebruik voor het verwerken van foto's.

Hier is een iets lichtere versie van dezelfde foto:
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Veel beter! :clap:
Allard
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Allard »

Een boeiend topic. Een mooiste foto heb ik niet. Dat is nogal subjectief. Ik zal proberen een paar foto's te plaatsen die ik bijzonder vind.

Downtown Las Vegas. Voorheen Tony's Plaza. Wij bezochten Fremont Street voor het eerst september 1992. Sindsdien is er nogal wat veranderd.
Deze foto koos ik vanwege de overdaad aan lichtjes. Overdaad vind ik nogal Amerikaans. En overdadig licht vind ik typerend voor Las Vegas.
Indien alles goed gegaan is de foto "clickable" voor het bekijken van een grotere versie

Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Mooi hoor! Speciaal effect met al die lichtjes.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Mooi!
MrGreen
Amerika-ontdekker
Partner van: Jessica
Contacteer:

Bericht door MrGreen »

Enkele foto's van ons bezoekje aan Las Vegas in maart 2013.
Bijlagen
Bellagio
Bellagio
New York New York
New York New York
03-2013: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas, 11-2013: Atlanta, 06-2014: Vancouver-Seattle-Portland-Yellowstone-Glacier-Calgary, 04-2015: New York, 06-2015: Charlotte-Atlanta-Birmingham-Memphis-Nashville-Smokey Mountains-Charlotte
Ursula
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ursula »

Gave foto's!!!! Ik moet nog een maand wachten om foto's te gaan maken.
Afbeelding
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Niet mijn eigen mooiste foto, maar ik kwam een link tegen over een interessante fotoserie Wonderful Land http://www.gupmagazine.com/events/797-d ... erful-land
De fotograaf vind je hier http://www.davidbenjaminsherry.com/
Leek me wel leuk om hier te delen!
Allard
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Allard »

Een andere bijzondere fotolocatie die ik hier nog niet vaak heb zien passeren is het Lighthouse Field State Beach in Santa Cruz, Californië. Fantastisch zicht op de Steamer Lane surfplek. Ideaal om actiefoto's te maken zonder dat je daar zelf bij de branding in moet. De laatste keer dat we Californië westelijk van de Sierra Nevada bezochten was september 1996. Dat was nog volop in het analoge fototijdperk. Dat betekende o.a. dat je niet even op het schermpje kon kijken of de opname ook nog wat geworden was. Uit kostenoverwegingen kon je er ook niet zomaar op los schieten met het idee dat er dan altijd wel wat bruikbaars tussen zou zitten. Dat betekende goed nadenken voordat je op de knop drukte. Toen was fotografie nog een uitdaging....... Midden op de foto klikken levert twee grotere exemplaren op.

Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Prachtige actiefoto's :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Zeer mooie actie foto!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht