Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
lodewijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door lodewijk »

Haha, misschien dat ik de vraag wat beter had moeten stellen.
Op de website van Kilroy staat dat ze gunstige afspraken hebben met Hertz en Alamo.

Heb een offerte gevraagd, ik betaal 772 euro voor een Chevy Aveo via Kilroy Travels, met alles inclusief-pakket (http://travels.kilroyworld.nl/vervoer/a ... usa-canada).
Bij Hertz.com betaal ik voor dezelfde klasse 812 euro, wat ik niet zo snel kan vinden is of dit ook inclusief verzekering e.d. is?
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Lodewijk - voor hoeveel dagen/weken? Voor een Chevrolet Aveo (1 vd goedkoopste, zo niet goedkoopste klasse om te huren?) vind ik het nog best een behoorlijke prijs.
lodewijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door lodewijk »

Huur voor 18 dagen is 772 euro.
Is inderdaad de goedkoopste klasse. Ik had ook gevraagd om compact en midsize offerte, maar dat zal niet helemaal goed doorgekomen zijn.
En ik betaal 210 euro aan underage fee... stelletje oplichters :P

Bij drive-usa.de (Alamo U25 'special offer') betaal ik bijna 900 euro voor de Aveo, dus op zich is het niet heel slecht.

Een andere optie is om lid te worden bij ANWB, dan krijg je korting bij Hertz.
Rest alleen nog de vraag, ga ik extra kosten krijgen als ik direct bij Hertz.com huur om dezelfde inclusiviteiten te hebben als bijv. bij Kilroy
Ik kan via Hertz.com alleen damage loss waiver als extra kiezen.

Heb wel een reisverzekering (Allianz Globetrotter), zou nog kunnen kijken of hier dekking bij zit.

Gr.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Iemand enig idee in hoeverre de huurprijzen fluctueren door het jaar heen? En dan heb ik het niet over 2 tientjes hier of daar maar significante veranderingen...ik vertrek eind augustus voor naar Los Angeles om de auto 21 dagen later in Vegas weer af te droppen.

Ik heb een offerte van Eautoverhuur (Rentalcars.com) voor €640 voor een Ford Escape (inclusief Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP), Extra bestuurders (25 jaar of ouder, Luchthaven toeslag, Lokale belastingen, Binnenlandse veiligheids toeslag, Eerste tank benzine)

Prijs is inclusief een gratis tank benzine - de auto kan met elke hoeveelheid brandstof weer worden ingeleverd.
Geen eenwegstoeslag.

Goede deal? Ik zelf vind het een prima prijs. Zou het alleen lullig vinden als straks in julie blijkt dat ik ook voor 400 euro had kunnen boeken :lol:

Alvast dank voor eventuele input!
Groetjes,
Daniel
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Eautohuur heeft een laagste prijs garantie, dus mocht het nog goedkoper worden kun je die prijs krijgen dmv een mailtje/telefoontje. Evt. kun je ook het volledige bedrag vooruit betalen en dan bij een goedkopere prijs (ergens anders), gratis annuleren.
Cornelis87
Amerika-ontdekker

Bericht door Cornelis87 »

Ik vind op eautoverhuur nergens iets over de one way fee, is die meeberekend in de prijs die je krijgt of kom je in amerika nog voor een onaangename verrassing te staan? Het gaat hier over de trip chicago naar LA. Lijkt me dus erg sterk dat je dit niet betaald.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

In mijn offerte staat heel duidelijk dat ik geen toeslag betaal, heb er ook expliciet naar gevraagd. Ik zou gewoon even offerte opvragen, kreeg binnen een uur reactie.
Groetjes,
Daniel
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Een one way fee betaal je altijd ter plaatse aan de verhuurder en zit nooit bij de prijs inbegrepen. Nou is er tussen LA en Las Vegas geen one way fee als je huurt via een Europees tussenpersoon, maar tussen Chicago en LA is die er zeker weten wel. Bij Alamo bv. zou je dan $ 500 betalen, misschien is National dan een betere optie, die rekent voor alle one ways een vast bedrag van $ 250.
Cornelis87
Amerika-ontdekker

Bericht door Cornelis87 »

Het probleem is dat ik enkel via allamo kan booken aangezien national geen verhuur 21-24 toelaat en mijn kersverse bruid op dat moment nog maar 23 is.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dan zit je helaas aan die $500 vast vrees ik.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Klopt inderdaad. Bericht van Dollar:

One way rentals are only available FREE on the following rentals

1. any one way within FLORIDA
2. any one way within CALIFORNIA.
3. any one way between any 2 participating locations in CALIFORNIA, ARIZONA & NEVADA
Groetjes,
Daniel
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

@Cornelis87
En je kersverse bruid niet laten rijden, is dat geen optie?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Cornelis87 schreef:Ik vind op eautoverhuur nergens iets over de one way fee, is die meeberekend in de prijs die je krijgt of kom je in amerika nog voor een onaangename verrassing te staan? Het gaat hier over de trip chicago naar LA. Lijkt me dus erg sterk dat je dit niet betaald.
Jawel hoor, nét voor je je boeking wil bevestigen staat in de kleine lettertjes of je een dropoff-kost moet betalen of niet, bij mij is dat 230€ van Denver naar Las Vegas.

Als je een one-way doet moet je er trouwens gewoon rekening mee houden dat je er eentje moet betalen, al zijn er uitzonderingen natuurlijk. Hier staat een lijstje met locaties waar tussen je geen dropoff-kost moet betalen:

viewtopic.php?p=181505#p181505
Cornelis87 schreef:Het probleem is dat ik enkel via allamo kan booken aangezien national geen verhuur 21-24 toelaat en mijn kersverse bruid op dat moment nog maar 23 is.
Zoals Stan al zei, moet je kersverse bruid wel rijden? Ik ga solo op reis & heb dus ook geen co-piloot. Vorig jaar heb ik nog 5600km gereden op 3 weken tijd, zolang je je rustpauzes in ere houdt, dan is er geen probleem.
Ik neem dus ook het goedkoopste pakket, want een 2de bestuurder heb ik niet nodig. Die extra tank benzine ook niet, ik vul die zelf wel voor de helft van het geld wat zij er voor vragen.
Reisblog: thisisfraa.be
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

Ik ben even aan het zoeken voor een nichtje die in de USA au pair werk doet, zij wil een auto huren voor een week en is 24 jaar.

Nu lijkt usareisen de goedkoopste te zijn want anderen vragen veel meer agefee. Is de prijs op usareisen de totaalprijs of komt daar nog tax bij als je de wagen ophaalt?
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dat is de totaalprijs incl. tax.
Ter plaatse moet je enkel nog de one-way fee (indien van toepassing) en de eerste tank (indien niet inbegrepen) betalen.
Op de one-way fee die geadverteerd wordt (bijv. 250$ voor National) moet je wel nog tax bij rekenen.
woels11
Amerika-ontdekker

Bericht door woels11 »

Is het zo dat je alleen zelf je huurauto mag uitzoeken als je een roundtrip doet, en dat je er een toegewezen/voorgereden krijgt als je een one-way rental doet?

Of ligt het gewoon aan de locatie/tijd of je hem zelf uit mag zoeken?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij doen meestal one-ways en hebben éénmaal bij Alamo inderdaad te horen gekregen dat onze auto reeds uitgekozen was omdat het one-way was. Ik heb me toen wat druk gemaakt en uiteindelijk toch kunnen kiezen, al was er op dat moment zeer weinig keuze en had ik toch diezelfde wagen mee.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

De reden dat je bij one-way vaak niet mag kiezen, is dat ze liever een out of state auto (als die er staat) kwijt willen dan één uit de staat zelf. Dat is mij in Las Vegas door een National medewerker verteld, toen we daar zelf een auto kwamen ruilen tijdens een rondreis. Dan is zelfs een gratis upgrade mogelijk, als ze hem maar kwijt zijn :mrgreen:
Staan er geen out of states dan kun je vaak pakken wat je wil (in de categorie die je gehuurd hebt uiteraard)
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Ik reserveerde een wagen bij Sunnycars.nl voor €649. Nu zag ik dat de wagen nog maar €590 kost voor die periode. Ik mailde naar Sunnycars en kreeg dit antwoord:
Dit heeft te maken met marktwerking. Worden er veel auto´s verhuurd, doet de verhuurder de prijs omhoog. Zijn het er weinig, gaat de prijs omlaag. Uw autotype is echter op aanvraag. Het zou heel goed kunnen dat deze auto helemaal niet akkoord komt voor deze prijs. Naar onze mening heeft u er verstandig aan gedaan op tijd te reserveren.

Met vriendelijke groet,

Klopt dit dat een wagen niet tot akkoord kan komen voor een prijs? Ik bedoel, gereserveerd en betaald voor een prijs is toch definitief? Ze kunnen een reservatie toch niet annuleren omdat ze niet tot een akkoord komen met de verhuurder of de prijs nog doen stijgen na je boeking? Of proberen ze me hier af te wimpelen om mijn prijs niet aan te passen?
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ze proberen je af te wimpelen door te zeggen dat de nieuwe prijs op aanvraag is voor dat type auto en dat het dus kan zijn dat je die prijs niet kan gereserveerd krijgen. Als je kan annuleren zonder kosten maak je eerst een nieuwe boeking en annuleer je dan na de bevestiging de oude boeking. Lees goed de voorwaarden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer