Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vluchtwijziging British airways

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vluchtwijziging British airways

Bericht door cvr »

Wij hebben ook een vluchtwijziging gehad waarbij terugvlucht vanuit Vegas een middag ipv een avondvlucht werd. Toen ik belde bood men aan om kosteloos te wijzigen naar de avondvlucht van de volgende dag. We moesten daarbij wel in dezelfde boekingsklasse blijven maar dit was gelukkig geen probleem.

Kijk even goed naar de vluchten die BA vanuit London naar LV aanbiedt op/rond je vertrekdatum en als je een beter alternatief ziet zou ik altijd bellen. Nee heb je...

Wat die 4,5 uur op Heathrow betreft: ik ga er maar vanuit dat je vanuit Amsterdam vliegt. BA vliegt vrijwel ieder uur vanuit AMS naar LHR dus hier zal vast wel een betere oplossing voor te vinden zijn (1-2 vluchten later....). Bij dit soort overboekingen kijkt men altijd naar de vluchten die de laagste bezetting hebben (die stoelen zijn het goedkoopst namelijk). Hier heb je absoluut een punt om terecht te klagen, je hebt immers niet om de overboeking gevraagd. Als je niet happy bent met de 4,5 uur kijk dan even naar de AMS - LHR vluchten op die dag en bel gewoon op dat je je vlucht wil wijzigen naar een latere vlucht. Misschien lukt het niet meteen maar met enige overredingskracht zou dit toch wel moeten lukken! Kijk wel even goed naar de aankomstterminal van de AMS vlucht. BA handelt 90% van de vluchten af via terminal 5 (hier zal de LV vlucht ook vandaan vertrekken) maar sommige Amsterdam/Rotterdam vluchten komen aan op terminal 1. Op zich geen probleem maar je moet dan wel 30-45 min extra rekenen voor de transfer van terminal 1 naar terminal 5: http://www.heathrowairport.com/heathrow ... -terminals
Laatst gewijzigd door cvr op 14 mar 2013, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Het zijn allemaal donderdag vluchten, van andere dagen hier nog geen reactie op het forum. 4, 18 juli, 1 augustus.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Op donderdag 18/7 gaan de andere vluchten om 14.55 (15.10 aankomst), 16.20 (16.30 aankomst).
Om 16.40 moeten we de vlucht naar Vegas hebben. Niet heel erg ideaal dus om 1 van die andere 2 opties te nemen.
Een dag eerder vliegen werd ons helemaal niet aangeboden, weet ook niet of dat überhaupt zin heeft?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Ina:
Het zijn allemaal donderdag vluchten, van andere dagen hier nog geen reactie op het forum. 4, 18 juli, 1 augustus.
Wij vliegen maandag 21 juli en hebben dezelfde wijziging doorgekregen. Mijn man heeft met BA gebeld omdat wij met 11 personen vliegen, maar verdeeld over 2 boekingen. De dame vertelde dat er niet meer vanaf Gatwick naar LV werd gevlogen. Ben benieuwd of er forummers zijn die die connectie nog wel hebben.

Wij balen ook! In plaats van een rustige avond in LV, moeten we nu blij zijn als we om 20u in ons hotel zijn.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
Carla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Carla »

Ik vlieg op 11 juli met british airways naar Las Vegas en op 8 aug weer terug.
Ik heb ook een vluchtwijziging gehad, op de heenweg vlieg ik nu ipv op Gatwick op Heathrow met een overstaptijd van 1 1/2 uur ( wat het oorspronkelijk ook was) en terug heb ik ipv 5 uur overstaptijd op Gatwick nu een overstaptijd van 1 1/2 uur, wat dus een stuk gunstiger is.
De vluchten op 11 juli zijn nu wel smiddags ipv smorgens en we komen dus pas 19.10 in Vegas aan ipv 15.05 maar daar heb ik verder geen problemen mee.
Onderstaand is mijn nieuwe vluchtschema , wat me zo aangeboden werd en waar we mee akkoord zijn gegaan.

Maar blijkbaar wordr er nog wel van LV op Gatwick gevlogen, maar dus niet meet van Gatwick op LV.

Vluchtnummer: BA435 11JUL Amsterdam – Londen Heathrow Vertrek: 14:55 – Aankomst: 15:10
Vluchtnummer: BA275 11JUL Londen Heathrow – Las Vegas Vertrek: 16:40 – Aankomst: 19:10
Vluchtnummer: BA2276 08AUG Las Vegas – Londen Gatwick Vertrek: 15:30 – Aankomst: 09:25 #1
Vluchtnummer: BA2760 09AUG Londen Gatwick – Amsterdam Vertrek: 10:50 – Aankomst: 13:05
#1 = aankomst de volgende dag
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Als ik op de site van BA kijk, zie ik dat op maandag, donderdag en zaterdag nog vanaf Gatwick op Las Vegas wordt gevlogen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
boonens
Amerikakenner

Bericht door boonens »

Overigens; ook onze boeking (op een donderdag) is door BA gewijzigd. Van LGW-LAS BA2277 aankomst om 15.05, naar LGW-LAS BA2277 aankomst om 12.20 uur.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@ Boonens, Welke datum vlieg jij dan, volgens mij is er geen vroege vlucht van Amsterdam naar Gatwick, Londen. Ik zag die vlucht van LGW naar LV ook op de site staan met aankomst 12.20u.
Hoe laat vlieg jij dan vanaf Amsterdam want dit lijkt mij een betere optie dan wat wij hebben.
boonens
Amerikakenner

Bericht door boonens »

Ina, zie het gestuurde privéberichtje voor uitgebreidere info :D
Wij hebben er inderdaad voor gekozen om al op woensdagavond naar Londen te vliegen.
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Het gaat niet zozeer om de vlucht vanaf Gatwick naar Las Vegas, maar de eerste vlucht van Amsterdam naar Gatwick vertrekt pas rond 11u 's morgens. Dan haal je de gunstige aansluiting naar LV niet meer. De opties zijn dan vliegen over Heathrow, of landen op Heathrow/London City Airport en daarna op eigen gelegenheid naar Gatwick.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zijn akkoord gegaan met de wijziging(weinig keus)maar hebben geen bevestiging van Budgetair gekregen, is dit normaal?
Neem aan dat we nu ook nieuwe e-tickets zullen krijgen?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

ina schreef: Neem aan dat we nu ook nieuwe e-tickets zullen krijgen?
Nee hoor die krijg je niet. :D (heb ik volgens mij op de vorige pagina ook al geschreven :wink: )
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Ik zou de wijziging wel doorgeven aan de autoverhuurder. Zeker als je de auto ook later wil inleveren. Vaak blijft de inlevertijd staan, ook al heb je de auto uren later opgehaald. Bij Budget iig wel!
Afbeelding
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Ter compensatie toch maar gevraagd of wij met dezelfde terugvlucht als Carla mee kunnen.
Wij zouden nu 6.35 moeten wachten op Gatwick. Dit terwijl er een veel vroegere vlucht naar Schiphol gaat.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
cvr
Amerikafan

Bericht door cvr »

ina schreef:Wij zijn akkoord gegaan met de wijziging(weinig keus)maar hebben geen bevestiging van Budgetair gekregen, is dit normaal?
Neem aan dat we nu ook nieuwe e-tickets zullen krijgen?
Om zeker te weten wat BA nu precies als reisschema voor jullie heeft staan kun je het beste kijken bij Find My Booking. Dit is te vinden onder Manage My Booking op de BA website: http://www.britishairways.com/travel/home/public/en_nl

Je hebt hiervoor wel de boekingscode nodig (die heb je vast gekregen van Budgetair). Als je achternaam uit meerdere woorden bestaat schrijf ze dan aan elkaar zonder spaties.

Je kunt dan ook meteen allerlei persoonlijke gegevens invullen (paspoortdata etc.) die noodzakelijk zijn voor een trip naar de US.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Toevallig net gekeken, begin van de week stond erbij not issued nu zag ik niets staan dus zal wel goed zijn, kan je alvast gedeeltelijk alles invullen, wij hebben allemaal een paspoort maar onze medereiziger nog niet, dat we hem later doen bijv. Stoelen reserveren kan dacht ik pas 24 uur van tevoren met online inchecken toch?
cvr
Amerikafan

Bericht door cvr »

ina schreef:Toevallig net gekeken, begin van de week stond erbij not issued nu zag ik niets staan dus zal wel goed zijn, kan je alvast gedeeltelijk alles invullen, wij hebben allemaal een paspoort maar onze medereiziger nog niet, dat we hem later doen bijv. Stoelen reserveren kan dacht ik pas 24 uur van tevoren met online inchecken toch?
Stoelen reserveren is gratis vanaf exact 24 uur voor vertrek (dit hoort bij het check-in proces). Je kunt ook eerder reserveren maar dan is het tegen betaling. Nooduitgang en extra beenruimte is 14 dagen voor vertrek beschikbaar (ook tegen betaling). Om bij elkaar te zitten kan ik zeker aanraden om te zorgen dat je 24 uur voor vertrek achter de pc zit, het kan erg druk zijn in de zomer.

Verder kan ik aanraden om een BA Executive Card aan te vragen en daar een family account van te maken. Ik begrijp dat jullie met een groep reizen, als je al die punten combineert heb je misschien al een gratis (of met kleine bijbetaling) retourticket binnen Europa en dat is toch weer leuk...
Jarno1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jarno1975 »

Wij hebben inmiddels al 2 keer een wijziging gehad van de vlucht (27-5-2013 AMS - SFO). Bij ons was het de eerste keer 10 min verschil en de tweede keer 5 minuten. De overstap op Heathrow is hiermee wel een kwartier korter (nu nog maar 1 uur en 50 min.). Maar volgens mij is dat nog goed te doen.
2003: Isla Margarita
2004: Spanje
2005: Kroatië
2006: Kroatië
2007: Hongarije
2008: Italië
2009: Rondreis Noorwegen
2010: Portugal
2011: Kroatië
2011: Orlando, Florida
2012: Spanje
2013: West Amerika (San Francisco-Las Vegas-Los Angeles)
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Wij hebben ook dezelfde vluchtwijziging voorgeschoteld gekregen. Enkele uren kwijt in Vegas en een 4-tal uren wachten in Heatrow... Nuja, er zijn ergere dingen natuurlijk...

Wij vertrekken op 11 juli...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik kreeg gisteren ook een vlucht wijziging van BA. Het is al de derde keer sinds we geboekt hebben.
Het gaat steeds om een wijziging van 10-15 minuten en we vertrekken pas in juli dus er kan nog veel gebeuren in de tussentijd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer