Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis antraciet: eerste maal usa
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis antraciet: eerste maal usa
Hello - ik ben nieuw op dit forum
Mijn naam is Herwig en samen met mijn 3 broers en respect echtgenotes gaan we in juni 2014 de VS onveilig maken
Daar we met 8 zijn en in dezelfde hotels willen verblijven denk ik dat we dit jaar moeten beginnen met boeken
Heb een programma samengestoken aan de hand van vele reisverhalen. Kan er iemand de stommiteiten eruithalen en/of betere zaken voorstellen ?
Mijn dank zal eeuwig zijn
1 - Brussel - San Francisco Huurauto ophalen
2 - SF
3 - SF en namiddag vertrek naar Groveland
4 - Yosemite - Bodie - Mono Lake - Bishop
5 - Bishop - Death Valley
6 - In namiddag vertrek naar Las Vegas
7 + 8 Las Vegas
9 Las Vegas - Bryce Canyon
10 Namiddag naar Page wandeling Mossy Cave en in Page wandeling naar Horse shoe bend
11 Page - Grand Canyon
12 Grand Canyon en 's avonds naar Williams
13 Williams - Phoenix Apache trail Meteor crater
14 Phoenix - LA
15 + 16 LA inleveren auto
17 namiddag naar Memphis
18 Graceland
19 Memphis - Brussels
Mijn naam is Herwig en samen met mijn 3 broers en respect echtgenotes gaan we in juni 2014 de VS onveilig maken
Daar we met 8 zijn en in dezelfde hotels willen verblijven denk ik dat we dit jaar moeten beginnen met boeken
Heb een programma samengestoken aan de hand van vele reisverhalen. Kan er iemand de stommiteiten eruithalen en/of betere zaken voorstellen ?
Mijn dank zal eeuwig zijn
1 - Brussel - San Francisco Huurauto ophalen
2 - SF
3 - SF en namiddag vertrek naar Groveland
4 - Yosemite - Bodie - Mono Lake - Bishop
5 - Bishop - Death Valley
6 - In namiddag vertrek naar Las Vegas
7 + 8 Las Vegas
9 Las Vegas - Bryce Canyon
10 Namiddag naar Page wandeling Mossy Cave en in Page wandeling naar Horse shoe bend
11 Page - Grand Canyon
12 Grand Canyon en 's avonds naar Williams
13 Williams - Phoenix Apache trail Meteor crater
14 Phoenix - LA
15 + 16 LA inleveren auto
17 namiddag naar Memphis
18 Graceland
19 Memphis - Brussels
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis antraciet: eerste maal usa
Veel te druk , bijvoorbeeld dag 4 . Hoe ga je dat allemaal doen ?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Dit is inderdaad veeel te druk.
De combinatie LA - Memphis (1 dag) - Brussel heb ik nog nooit voorbij zien komen hier, maar het zou kunnen. Denk ik.
Persoonlijk zou ik voor Yosemite en Page een volle dag uittrekken. Daar valt zoveel te beleven. Ook mis ik Zion in je route, bewust?
De combinatie LA - Memphis (1 dag) - Brussel heb ik nog nooit voorbij zien komen hier, maar het zou kunnen. Denk ik.

Persoonlijk zou ik voor Yosemite en Page een volle dag uittrekken. Daar valt zoveel te beleven. Ook mis ik Zion in je route, bewust?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Behalve bovengenoemde reacties zou ik ook als je pas dag 17 in de namiddag naar Memphis vliegt niet op dag 16 je auto al inleveren. Misschien kun je wat meer uitleg geven over wat je/jullie allemaal willen en waarom dat Memphis erbij zit.
Aangezien je nog wel even de tijd hebt voordat je gaat lijkt me dat wel handig.
Aangezien je nog wel even de tijd hebt voordat je gaat lijkt me dat wel handig.
-
- Amerika-ontdekker
Kurt10-Jaydee-PSVwally al bedankt voor jullie reactie
Misschien eerst wat meer uitleg
Ik wil het reisprogramma absoluut niet te druk maken (leeftijd 50 - 65 jaar) waarbij 1 van de schoonzussen nogal aan de zware kant is
Memphis zit er bij omdat 1 schoonzus een gekke elvis fan is en dat absoluut erbij wilde. Oorspronkelijk was het idee om na LA naar NY te
vliegen en daar nog een 2-tal dagen te blijven en naar de Niagara Falls te gaan. Maar dit hebben we moeten laten vallen wegens Elvis en
budgettaire overwegingen (we rekenen momenteel dat we ongeveer € 4000 per persoon gaan nodig hebben- all in - is dat realistisch ? )
Auto inleveren dag 16 ipv dag 17 is misschien niet zo slim. Heb ik ook gedaan om € 140 uit te sparen. Kostprijs van de auto zal ongeveer € 140 per dag
zijn - daar we een auto moeten huren die minimum 8 personen en een 10-tal valiezen moet kunnen vervoeren
Zion park is er niet bewust uitgevallen - een van de stommiteiten misschien. Is het de moeite waard ? Annuleer ik dan Bryce canyon en rij ik dan op dag 9
van LV naar Page (via Kanab) of las ik een bijkomende dag in (heb nog wat speling)
Yosemite dacht ik gewoon door te rijden via Tiogapass en misschien eens uit te stappen voor de sequoia's. Ook een stommiteit ?
Over Page heb ik niet zoveel gevonden. Wat kunnen we doen met een extra dag in Page ?
Buffalo Herwig (de Buffalo is er bijgezet voor PSVwally)
Misschien eerst wat meer uitleg
Ik wil het reisprogramma absoluut niet te druk maken (leeftijd 50 - 65 jaar) waarbij 1 van de schoonzussen nogal aan de zware kant is
Memphis zit er bij omdat 1 schoonzus een gekke elvis fan is en dat absoluut erbij wilde. Oorspronkelijk was het idee om na LA naar NY te
vliegen en daar nog een 2-tal dagen te blijven en naar de Niagara Falls te gaan. Maar dit hebben we moeten laten vallen wegens Elvis en
budgettaire overwegingen (we rekenen momenteel dat we ongeveer € 4000 per persoon gaan nodig hebben- all in - is dat realistisch ? )
Auto inleveren dag 16 ipv dag 17 is misschien niet zo slim. Heb ik ook gedaan om € 140 uit te sparen. Kostprijs van de auto zal ongeveer € 140 per dag
zijn - daar we een auto moeten huren die minimum 8 personen en een 10-tal valiezen moet kunnen vervoeren
Zion park is er niet bewust uitgevallen - een van de stommiteiten misschien. Is het de moeite waard ? Annuleer ik dan Bryce canyon en rij ik dan op dag 9
van LV naar Page (via Kanab) of las ik een bijkomende dag in (heb nog wat speling)
Yosemite dacht ik gewoon door te rijden via Tiogapass en misschien eens uit te stappen voor de sequoia's. Ook een stommiteit ?
Over Page heb ik niet zoveel gevonden. Wat kunnen we doen met een extra dag in Page ?
Buffalo Herwig (de Buffalo is er bijgezet voor PSVwally)
Die dag 4 is best te doen. Een groter probleem zal dag 13 zijn. Williams-Meteor Crater, Apche Trail-Phx. DFie omweg zou ik trouwens maar vergeten en meer tijd besteden elders. Wat voor auto willen jullie eigenlijk huren. Zal zoiets moeten zijn als een 12pax maxi van. Je kan natuurlijk ook 2 standard size SUVs huren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt niet even uitstappen voor de sequoia's. Je moet daarvoor een van de sequoiagroves bezoeken. die in het zuiden van het park is de grootste en het toegankelijkst. Maar wel een eind rijden vanuit Groveland.antraciet schreef:Yosemite dacht ik gewoon door te rijden via Tiogapass en misschien eens uit te stappen voor de sequoia's. Ook een stommiteit ?
In Yosemite kun je erg veel zien en doen zonder lange wandelingen, ik vind één overnachting bijzonder weinig.
Zie http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (onder view park map, linksonderaan). Zie ook http://www.ontdek-amerika.nl vooor meer informatie over het park, en op de AA-site.
Kijk eens naar accommodatie in het park of in El Portal.
Ik zou proberen wat meer rust in de route te brengen, dus iets laten vallen. Lastige keuze. Is LA een must? Eindigen in Phoenix is ook een mogelijkheid.
En 2 auto's lijkt me ook wel fijn, kun je ook eens verschillende dingen doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hej Yeehaw
Voor het ogenblik sta ik open voor alle nuttige informatie en tips van mensen met ervaring
Zal inderdaad een minivan 12/15 pl moeten zijn
Heb jij enig idee wat het verbruik is van zo'n wagen ?
Veronderstel dat deze wagen niet als een commercial unit zal beschouwd worden en we in de parken per car kunnen betalen ipv per persoon
Voor het ogenblik sta ik open voor alle nuttige informatie en tips van mensen met ervaring
Zal inderdaad een minivan 12/15 pl moeten zijn
Heb jij enig idee wat het verbruik is van zo'n wagen ?
Veronderstel dat deze wagen niet als een commercial unit zal beschouwd worden en we in de parken per car kunnen betalen ipv per persoon
-
- Amerika-ontdekker
Welkom Martin - Marianne
Ik zal inderdaad misschien beter wat meer rust inbouwen
LA zouden we doen voor Universal studio - walk of fame - huisjes kijken Beverley Hill
Maar we kunnen daar wel 1 dag minder lang blijven
Uw laatste zin is misschien wel de gouden tip: nl 2 auto's nemen om verschillende zaken te kunnen doen
Zo ver had ik nog niet nagedacht en het is misschien wel goed om niet met 8 gedurende 3 weken op elkaars lip te zitten
Heb trouwens onmiddellijk de prijzen nagekeken en 2 x standard SUV is goedkoper dan 1 x minivan 12/15 pl
Ik zal inderdaad misschien beter wat meer rust inbouwen
LA zouden we doen voor Universal studio - walk of fame - huisjes kijken Beverley Hill
Maar we kunnen daar wel 1 dag minder lang blijven
Uw laatste zin is misschien wel de gouden tip: nl 2 auto's nemen om verschillende zaken te kunnen doen
Zo ver had ik nog niet nagedacht en het is misschien wel goed om niet met 8 gedurende 3 weken op elkaars lip te zitten
Heb trouwens onmiddellijk de prijzen nagekeken en 2 x standard SUV is goedkoper dan 1 x minivan 12/15 pl
Aangaande huizen kijken in Beverly Hills, vaak zie je weinig. Veel huizen liggen achter hoge hekken, zowel voor de (vermeende) veiligheid van de bewoners als voor de privacy van de bewoners.
Reken voor het verbruik van een standard SUV op ca 18-20 mpg (om vast te wennen miles per gallon, een gallon is 3.8 liter en een mijl ca 1.6 km). Zoals ik al zei, 2 SUVs aantrekkelijker dan om de hele tijd in een busje te moeten rondrijden.
Met de huizen kijken in Beverly hills werden we constant in de gaten gehouden door de beveiliging.
Er rijdt ook een bustour door misschien is dat leuker.
Dan vertelt een gids welk huis van wie is.
We hadden wel een map van de sterren gekocht maar tijdens het rijden zoeken
en beveiliging achter je aan is niet echt leuk.
Er rijdt ook een bustour door misschien is dat leuker.
Dan vertelt een gids welk huis van wie is.
We hadden wel een map van de sterren gekocht maar tijdens het rijden zoeken
en beveiliging achter je aan is niet echt leuk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In een klein open soort jeepje die huizen tour gedaan. Moet zeggen dat ik het reuze mee vond vallen met de hoge hekken en bomen. Vond dat met de boottour in Miami veel erger.
Een budget is moeilijk voor iemand anders in te schatten. Dat hangt oa af van je eigen eisen. Wat bezoek je allemaal, wat eet je, wat voor soort hotels zoek je op, luxe of budget.Vooral als je ook de ticketprijzen meetelt, dus zeker goed zoeken naar goedkope tickets.

Een budget is moeilijk voor iemand anders in te schatten. Dat hangt oa af van je eigen eisen. Wat bezoek je allemaal, wat eet je, wat voor soort hotels zoek je op, luxe of budget.Vooral als je ook de ticketprijzen meetelt, dus zeker goed zoeken naar goedkope tickets.
Ik mis echt iets denk ik ???Buffalo Herwig (de Buffalo is er bijgezet voor PSVwally)

-
- Amerika-ontdekker
PSV wally heb ondertussen je reisverslag gelezen en weer wat bijgeleerd
tenzij ik het verkeerd beoordeel slaat PSV op de voetbalclub PSV Eindhoven en ben je een voetbalfan
Ik ben ook nogal een hevige supporter, maar dan van KAA Gent
De roepnaam van deze supporters is : Buffalo
Hoop dat je nu rustig kunt slapen
tenzij ik het verkeerd beoordeel slaat PSV op de voetbalclub PSV Eindhoven en ben je een voetbalfan
Ik ben ook nogal een hevige supporter, maar dan van KAA Gent
De roepnaam van deze supporters is : Buffalo
Hoop dat je nu rustig kunt slapen
-
- Amerika-ontdekker
We zijn al heel wat stappen verder en ook ons reisprogramma is enigszins aangepast
Al geweldig veel gelezen op dit forum en ook de artikels van Dennis zijn top of the bill
Ben nu begonnen met dag per dag meer in detail te gaan
Vooraleer we onze tour beginnen in LA moeten we in Memphis een verplicht nummer afwerken
Een van mijn schoonzussen wil absoluut Graceland bezoeken (we reizen samen met mijn 3 broers en schoonzussen)
Aankomst Memphis in de vroege avond (rond 17h)
Hotel: Days Inn/Graceland
Er is een betalende shuttledienst van de luchthaven naar het hotel - heeft er iemand de prijs hiervan ?
's anderendaags :
- bezoek Graceland (platinum tour) 2h30 -3h
- gratis shuttle naar Sun studios + bezoek (1h30)
- nadien wandeling door Beale Str en naar de oever van de Mississippi
- terug met gratis shuttle naar hotel
- eten in Marlowes restaurant ( met gebruik van gratis roze limousine naar en van het restaurant)
- overnachten Days Inn
De dag nadien vliegen we naar LA waar we een huurauto nemen voor de rest van de tour
Ziet die eerste dag er goed uit - extra tips of opmerkingen ?
Mijn dank zal uiteraard eeuwig zijn
Antraciet (Herwig)
Al geweldig veel gelezen op dit forum en ook de artikels van Dennis zijn top of the bill
Ben nu begonnen met dag per dag meer in detail te gaan
Vooraleer we onze tour beginnen in LA moeten we in Memphis een verplicht nummer afwerken
Een van mijn schoonzussen wil absoluut Graceland bezoeken (we reizen samen met mijn 3 broers en schoonzussen)
Aankomst Memphis in de vroege avond (rond 17h)
Hotel: Days Inn/Graceland
Er is een betalende shuttledienst van de luchthaven naar het hotel - heeft er iemand de prijs hiervan ?
's anderendaags :
- bezoek Graceland (platinum tour) 2h30 -3h
- gratis shuttle naar Sun studios + bezoek (1h30)
- nadien wandeling door Beale Str en naar de oever van de Mississippi
- terug met gratis shuttle naar hotel
- eten in Marlowes restaurant ( met gebruik van gratis roze limousine naar en van het restaurant)
- overnachten Days Inn
De dag nadien vliegen we naar LA waar we een huurauto nemen voor de rest van de tour
Ziet die eerste dag er goed uit - extra tips of opmerkingen ?
Mijn dank zal uiteraard eeuwig zijn
Antraciet (Herwig)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met memphis kan ik je niet helpen. Maar over je vorige reactie... Ik snap em nu, maar zit niet zo in het belgische voetbal 

Klink leuk voor Memphis. We zijn naar Graceland geweest en ook Beale street maar niet de studios. Zal wel een zware dag worden meteen na de vluchten. Heb je nu 2 autos gehuurd voor de reis vanaf LA?
-
- Amerika-ontdekker
jaja - die tip van 2 auto's nemen we ter harte
goedkoper, we kunnen 4x4 nemen en zitten niet altijd op mekaars lip
eigenlijk stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben - zo zie je maar dat dit forum zijn nut heeft
herwig
goedkoper, we kunnen 4x4 nemen en zitten niet altijd op mekaars lip
eigenlijk stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben - zo zie je maar dat dit forum zijn nut heeft
herwig
-
- Amerika-ontdekker
Hier zijn we dan weer
De planning begint aardig op te schieten en komt min of meer in een definitieve vorm
Heb nog niets geboekt - maar ik wou jullie vragen eens het eerste gedeelte van de reis te bekijken en na te gaan of
er geen kemels in zittenen of jullie misschien betere voorstellen hebben (hotels,bezienswaaardigheden, enz.)
Heb al heel wat reisverslagen en foruminfo gelezen, maar je kunt nooit genoig weten
dag 1 : Brussel - Memphis
Hotel Days inn Graceland (2 nachten)
dag 2 : Graceland (platinum tour) - Sun studios - Beale street - Mississippi
Lunch : Marlowes restaurant
dag 3 : Memphis - LA
Afhalen 2 auto's (Ford Escape SUV of dgl)
Aangezien we met 8 zijn, zouden we kiezen voor de huur van een villa (3 nachten) ipv hotel.
Dat lijkt ons goedkoper per persoon en er zijn fantastische villa's te huur
Boodschappen doen en wat wandelen
dag 4 : LA / Universal Studios - Getty center - Mulholland drive
dag 5 : LA / Hollywood Bld - Greystone Mansion- - Venice Beach -Abbot Kinney Bld - Ocean Front Walk
dag 6 : LA - SF
We zouden er een ganse dag voor uittrekken en via Highway 1 rijden
Hotel: Coventry motor inn (2 nachten)
dag 7 : SF / Lombard Str - Fishermans Warf - Kabeltram + museum - Chinatown + lunch - Fort Point - Six sisters
dag 8 : SF / Alcatraz en in de namiddag via Golden Gate Bridge naar Yosemite Park
Daar ik veel gelezen heb dat de verblijven en restaurants in het park zelf duur zijn en niet veel voorstellen zouden we kiezen
voor Hotel Charlotte in Groveland.
dag 9 : Yosemite Park - bezoek . Hoofdzakelijk met gebruik van de shuttle bussen
dag 10 : Via Tioga road en Tioga Pass naar Bishop (met onderweg bezoek aan ghosttown Bodie)
Indien dit jullie goedkeuring kan wegdragen, kan ik verder werken aan de volgende 11 dagen
Heb nog volgende vraagjes:
- Ik lees vaak dat er kortingen en gratis brochures en kaarten te krijgen zijn in VS met de ANWB pas.
In België hebben we dat uiteraard niet. Is er voor ons, arme Vlamingen ook zoiets ?
- Fooien schijnt een verplichting te zijn in VS. Maar telt dat voor alles ?
Bijvoorbeeld : een chauffeur van een shuttle bus die je aan de luchthaven ophaalt en naar het hotel brengt, geeft men daar ook fooi ?
Beste groeten en al bedankt voor de tips en raadgevingen
Antraciet
De planning begint aardig op te schieten en komt min of meer in een definitieve vorm
Heb nog niets geboekt - maar ik wou jullie vragen eens het eerste gedeelte van de reis te bekijken en na te gaan of
er geen kemels in zittenen of jullie misschien betere voorstellen hebben (hotels,bezienswaaardigheden, enz.)
Heb al heel wat reisverslagen en foruminfo gelezen, maar je kunt nooit genoig weten
dag 1 : Brussel - Memphis
Hotel Days inn Graceland (2 nachten)
dag 2 : Graceland (platinum tour) - Sun studios - Beale street - Mississippi
Lunch : Marlowes restaurant
dag 3 : Memphis - LA
Afhalen 2 auto's (Ford Escape SUV of dgl)
Aangezien we met 8 zijn, zouden we kiezen voor de huur van een villa (3 nachten) ipv hotel.
Dat lijkt ons goedkoper per persoon en er zijn fantastische villa's te huur
Boodschappen doen en wat wandelen
dag 4 : LA / Universal Studios - Getty center - Mulholland drive
dag 5 : LA / Hollywood Bld - Greystone Mansion- - Venice Beach -Abbot Kinney Bld - Ocean Front Walk
dag 6 : LA - SF
We zouden er een ganse dag voor uittrekken en via Highway 1 rijden
Hotel: Coventry motor inn (2 nachten)
dag 7 : SF / Lombard Str - Fishermans Warf - Kabeltram + museum - Chinatown + lunch - Fort Point - Six sisters
dag 8 : SF / Alcatraz en in de namiddag via Golden Gate Bridge naar Yosemite Park
Daar ik veel gelezen heb dat de verblijven en restaurants in het park zelf duur zijn en niet veel voorstellen zouden we kiezen
voor Hotel Charlotte in Groveland.
dag 9 : Yosemite Park - bezoek . Hoofdzakelijk met gebruik van de shuttle bussen
dag 10 : Via Tioga road en Tioga Pass naar Bishop (met onderweg bezoek aan ghosttown Bodie)
Indien dit jullie goedkeuring kan wegdragen, kan ik verder werken aan de volgende 11 dagen
Heb nog volgende vraagjes:
- Ik lees vaak dat er kortingen en gratis brochures en kaarten te krijgen zijn in VS met de ANWB pas.
In België hebben we dat uiteraard niet. Is er voor ons, arme Vlamingen ook zoiets ?
- Fooien schijnt een verplichting te zijn in VS. Maar telt dat voor alles ?
Bijvoorbeeld : een chauffeur van een shuttle bus die je aan de luchthaven ophaalt en naar het hotel brengt, geeft men daar ook fooi ?
Beste groeten en al bedankt voor de tips en raadgevingen
Antraciet
Ik ben hier nog een leek wat betreft reizen door Amerika, maar ik heb al heel veel gelezen op het forum en weet dus dat je niet in een dag van LA naar SF kunt rijden, zeker niet via highway 1. Je zult minstens 1 overnachting halverwege moeten doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2508 Weergaves
-
Laatste bericht door MikeS1988
-
- 8 Reacties