Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AnnaH: route SF- Denver (4 wk), hulp en tips aub.
Reis AnnaH: route SF- Denver (4 wk), hulp en tips aub.
Hoi Amerika-kenners!
Op 27 april vliegen wij met ons dochtertje (1.5) naar Amerika!
We hebben een camper gehuurd (25ft). We beginnen in San Francisco en eindigen in Denver. De route ligt nog niet vast en op een hotel in SF na, hebben we nog geen campings geboekt. We hebben hier voor gekozen, zodat we onderweg kunnen bepalen of de route haalbaar is met ons dochtertje, of dat we rustiger aan moeten doen en dus plekken zullen moeten overslaan. Het moet voor ons alle drie leuk blijven natuurlijk!
Zouden jullie naar onze route willen kijken? Is deze route haalbaar of te ambitieus?
Zijn er plekken die jullie zouden overslaan of juist toevoegen?
1 (27 april) aankomst San Francisco (eind van de dag)
2 SF
3 SF
4 ochtend in SF, camper ophalen SF (overnachting camper SF)
5 naar Montery/ Carmel
6 Montery/Carmel, zeeaquarium
7 naar Yosemite (Hugdghon meadow campground)
8 Yosemite
9 Yosemite
10 naar Sequoia/ Kings Canyon
11 Seqouoia Kings
12 naar Lone pine
13 Lone Pine- Alabama hills NP
14 naar Las Vegas
15 Las Vegas- Valley of fire parc
16 naar Zion
17 naar Bryce
18 Bryce
19 naar Grand Canyon, southrim
20 Grand Canyon, southrim
21 naar Page
22 Page- Antelope canyon
23 naar Monument valley
24 naar Black Canyon of the Gunnison
25 Black Canyon of the Gunnison??
26 naar Rocky Mountains NP
27 Rocky Mountains NP
28 camper inleveren Denver+ richting vliegveld
We gaan er vanuit dat de Tioga Pass nog gesloten is. De eerste 2 nachten in Yosemite kunnen we alleen nog boeken bij Hugdgon Meadow Campground. Is het raadzaam om dag 9 in Yosemite te overnachten bij Upper Pines of Wawona campground? of ook in Hugdgon?
Heeft iemand ervaring met Black Canyon of the Gunnison? Is het aan te raden om daar een hele dag te blijven of zijn er andere mooie plekken te bezichtigen die jullie aanraden?
Onderweg zullen we in de gaten houden of Rocky Mountains NP al open is of dat er te veel sneeuw ligt. Hebben jullie nog alternatieven als dit laatste het geval is?
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!!
Groetjes Anna
Op 27 april vliegen wij met ons dochtertje (1.5) naar Amerika!
We hebben een camper gehuurd (25ft). We beginnen in San Francisco en eindigen in Denver. De route ligt nog niet vast en op een hotel in SF na, hebben we nog geen campings geboekt. We hebben hier voor gekozen, zodat we onderweg kunnen bepalen of de route haalbaar is met ons dochtertje, of dat we rustiger aan moeten doen en dus plekken zullen moeten overslaan. Het moet voor ons alle drie leuk blijven natuurlijk!
Zouden jullie naar onze route willen kijken? Is deze route haalbaar of te ambitieus?
Zijn er plekken die jullie zouden overslaan of juist toevoegen?
2 SF
3 SF
5 naar Montery/ Carmel
6 Montery/Carmel, zeeaquarium
7 naar Yosemite (Hugdghon meadow campground)
8 Yosemite
9 Yosemite
10 naar Sequoia/ Kings Canyon
11 Seqouoia Kings
12 naar Lone pine
13 Lone Pine- Alabama hills NP
14 naar Las Vegas
16 naar Zion
17 naar Bryce
18 Bryce
19 naar Grand Canyon, southrim
20 Grand Canyon, southrim
21 naar Page
22 Page- Antelope canyon
23 naar Monument valley
24 naar Black Canyon of the Gunnison
25 Black Canyon of the Gunnison??
27 Rocky Mountains NP
We gaan er vanuit dat de Tioga Pass nog gesloten is. De eerste 2 nachten in Yosemite kunnen we alleen nog boeken bij Hugdgon Meadow Campground. Is het raadzaam om dag 9 in Yosemite te overnachten bij Upper Pines of Wawona campground? of ook in Hugdgon?
Heeft iemand ervaring met Black Canyon of the Gunnison? Is het aan te raden om daar een hele dag te blijven of zijn er andere mooie plekken te bezichtigen die jullie aanraden?
Onderweg zullen we in de gaten houden of Rocky Mountains NP al open is of dat er te veel sneeuw ligt. Hebben jullie nog alternatieven als dit laatste het geval is?
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!!
Groetjes Anna
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route SF- Denver (4 wk) hulp en tips aub!!
Als je in Yosemite iets in de vallei kunt krijgen zou ik dat zeker doen. Hodgdon Meadwos ligt nog wel een eind rijden van de vallei, en je moet dan altijd met de camper op stap om iets te zien.
Ik zou meer tijd voor Zion uittrekken, en minder voor Bryce. Willen jullie gaan wandelen? Of vooral rondrijden? Bij Bryce kun je naar beneden wandelen maar met en kind van 1,5 op de rug zal dat wat zwaar zijn, hoewel het natuurlijk wel kan. In zio heb je veel leuke, korte wandelingen en ook de mogelijkheid om te gaan fietsen.
In plaats van RMNP zou je ook via Great Sand Dunes NP naar Denver kunnen rijden. Of ga via Moab; Arches en Canyonlands zijn in het voorjaar heerlijk.
Marianne
Ik zou meer tijd voor Zion uittrekken, en minder voor Bryce. Willen jullie gaan wandelen? Of vooral rondrijden? Bij Bryce kun je naar beneden wandelen maar met en kind van 1,5 op de rug zal dat wat zwaar zijn, hoewel het natuurlijk wel kan. In zio heb je veel leuke, korte wandelingen en ook de mogelijkheid om te gaan fietsen.
In plaats van RMNP zou je ook via Great Sand Dunes NP naar Denver kunnen rijden. Of ga via Moab; Arches en Canyonlands zijn in het voorjaar heerlijk.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route SF- Denver (4 wk) hulp en tips aub!!
Volgens mij zijn wij op dezelfde dagen in RMNP en in Denver/terugvlucht naar huis. Mooie trip ga je maken hoor.
Wij hadden vorig jaar eind april, begin Mei overal schitterend weer dus daar hoop ik dit jaar ook weer op
De keuze voor Zion of Bryce 2 dagen kan ik je niet echt mee helpen, over het algemeen wordt meer tijd voor Zion uitgetrokken omdat het Park een stuk groter is dan Bryce.
Wat ik wel zou doen is de grand canyon NA Page zetten. Dus van Bryce naar Page, van Page naar de Grand Canyon en van de Grand Canyon naar Monument Valley en zo verder. Je zult, mede door de afgesloten 89, het stuk tussen de kruising van de 160 en de 98 en grand canyon Village, wel dubbel moeten rijden. Maar anders moet je een nog veel groter stuk dubbel rijden van Monument Valley naar de GC en dan naar BCotG.
Ik hoop dus met 'ons' mee op mooi weer, weinig sneeuw en vroege openingen
Wij hadden vorig jaar eind april, begin Mei overal schitterend weer dus daar hoop ik dit jaar ook weer op

De keuze voor Zion of Bryce 2 dagen kan ik je niet echt mee helpen, over het algemeen wordt meer tijd voor Zion uitgetrokken omdat het Park een stuk groter is dan Bryce.
Wat ik wel zou doen is de grand canyon NA Page zetten. Dus van Bryce naar Page, van Page naar de Grand Canyon en van de Grand Canyon naar Monument Valley en zo verder. Je zult, mede door de afgesloten 89, het stuk tussen de kruising van de 160 en de 98 en grand canyon Village, wel dubbel moeten rijden. Maar anders moet je een nog veel groter stuk dubbel rijden van Monument Valley naar de GC en dan naar BCotG.
Ik hoop dus met 'ons' mee op mooi weer, weinig sneeuw en vroege openingen

Re: Reis AnnaH: route SF- Denver (4 wk), hulp en tips aub.
Wat handig deze site! Bedankt voor jullie reactie!
Marianne: Helaas zagik vandaag dat er geen andere optie dan Hodgdon Meadows meer was...ik heb het net geboekt en geloof dat we maar blij moeten zijn met een plekje!
We gaan nu 2 nachten naar Zion en 1 nacht Bryce. We hebben een rugdrager gekocht en willen graag wat (korte) wandelingen maken.
Great Sanddunes en of Maob lijken me goede opties en passen goed in de route als we niet naar RMNP kunnen! Heb je nog voorkeur voor een van beide? Klopt het dat Great Sanddunes voor meer afwisseling zorgt?
PSVWallie:Wat leuk dat we op dezelfde tijd in RMNP zitten(we gaan gewoon voor goed weer
) en waarschijnlijk dezelfde vlucht naar huis hebben. Wij vliegen 24 mei om 20.45 uur terug...
De wijziging in de route is echt heel handig en goed om te weten! Zover ik nu kan zien rijden we dan namelijk in ong. 3 uur naar de Grand Canyon ipv 6 uur... Dit betekent dat we nog dezelfde dag GC kunnen bezoeken, toch? Zou die ene dag voldoende zijn, zodat we een dag besparen en ergens anders kunnen besteden?
Zijn jullie toevallig ook in Mesa Verde en Durango geweest? Zo ja, wat vonden jullie ervan?
Als we niet naar RMNP kunnen en een dag bij de Grand Canyon besparen en een dag minder Carmel Montery zouden plannen, dan zouden we deze plaatsen er evt. bij kunnen pakken?
Ik hoor het graag!
Groetjes Anna
Marianne: Helaas zagik vandaag dat er geen andere optie dan Hodgdon Meadows meer was...ik heb het net geboekt en geloof dat we maar blij moeten zijn met een plekje!
We gaan nu 2 nachten naar Zion en 1 nacht Bryce. We hebben een rugdrager gekocht en willen graag wat (korte) wandelingen maken.
Great Sanddunes en of Maob lijken me goede opties en passen goed in de route als we niet naar RMNP kunnen! Heb je nog voorkeur voor een van beide? Klopt het dat Great Sanddunes voor meer afwisseling zorgt?
PSVWallie:Wat leuk dat we op dezelfde tijd in RMNP zitten(we gaan gewoon voor goed weer

De wijziging in de route is echt heel handig en goed om te weten! Zover ik nu kan zien rijden we dan namelijk in ong. 3 uur naar de Grand Canyon ipv 6 uur... Dit betekent dat we nog dezelfde dag GC kunnen bezoeken, toch? Zou die ene dag voldoende zijn, zodat we een dag besparen en ergens anders kunnen besteden?
Zijn jullie toevallig ook in Mesa Verde en Durango geweest? Zo ja, wat vonden jullie ervan?
Als we niet naar RMNP kunnen en een dag bij de Grand Canyon besparen en een dag minder Carmel Montery zouden plannen, dan zouden we deze plaatsen er evt. bij kunnen pakken?
Ik hoor het graag!
Groetjes Anna
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou even kijken hoe je precies uitkomt als je de route uitschrijft met die wijzigingen... Wij kwamen vanuit MV naar de Grand Canyon en hebben een flink deel van de dag en de volgende ochtend bij de GC doorgebracht, maar 2 dagen is ook gewoon lekker hoor. Overigens vlieg ik al om 1745 naar Minneapolis en 50min later vertrekt de volgende vlucht al naar Amsterdam...dat wordt dus wrs tempo maken 

Ik zou na Monument Valley voor Moab kiezen voor een paar dagen. Arches NP en Canyonlands NP zijn uniek. Mesa verde is zeker de moeite waard maar ik zou dat niet verkiezen boven Moab. Vanaf Durango gaat een trein naar Silverton en weer terug (of de bus terug). Great Sand dunes NP is ook aantrekkelijk maar we hebben wel meer zandheuvels gezien op andere plaatsen zelfs in Europa.
Veel plezier PSVWally en wie weet tot in RMNP
!
Bedankt voor je reactie Jeehaw. Wij hebben ook al eerder woestijn in India gezien, dus we gaan inderdaad liever voor uniek en Maob klinkt dan aantrekkelijk! Als ik het goed begrijp kun je Arches en Canyonlands het beste vanuit Maob bezoeken toch?
Heb jij (of iemand anders) nog een suggestie waar we het beste een stop kunnen houden als we van Maob naar Rocky Mountains NP willen? Black Canyon of the Gunnison dan een goed/mooi alternatief? Of die overslaan en twee (niet te lange) reisdagen plannen, zodat we langer op een andere plek kunnen blijven? Waar zouden we dan het beste kunnen overnachten?
Groetjes

Bedankt voor je reactie Jeehaw. Wij hebben ook al eerder woestijn in India gezien, dus we gaan inderdaad liever voor uniek en Maob klinkt dan aantrekkelijk! Als ik het goed begrijp kun je Arches en Canyonlands het beste vanuit Maob bezoeken toch?
Heb jij (of iemand anders) nog een suggestie waar we het beste een stop kunnen houden als we van Maob naar Rocky Mountains NP willen? Black Canyon of the Gunnison dan een goed/mooi alternatief? Of die overslaan en twee (niet te lange) reisdagen plannen, zodat we langer op een andere plek kunnen blijven? Waar zouden we dan het beste kunnen overnachten?
Groetjes
Glenwood Springs vinden we een heel aardige optie. Kan je ook nog naar Colorado NM eerste. Neem ut128 van Moab naar Cisco en dan naar I70. Cisco is een soort ghosttown waar nogal wat films zijn opgenomen zoals bv Thelma and Louise.
Bedankt weer!! Ik heb de route aangepast. Dankzij jullie tips kom ik nu tot de volgende route.. Als ik het goed heb zijn de reisafstanden goed te doen met ons dochtertje...Wat vind je/jullie? Bouwen we overal voldoende tijd in?
2 SF
3 SF
5 naar Montery/ Carmel +overnachting
6 naar Yosemite (Hugdghon meadow campground)
7 Yosemite (Hugdghon meadow campground)
8 Yosemite (Hugdghon meadow campground)
9 naar Sequoia/ Kings Canyon
10 Seqouoia Kings
11 naar Lone pine
12 Lone Pine- Alabama hills NP
13 naar Death Valley+ overnachting
14 naar Las Vegas
16 naar Zion
17 Zion
18 naar Bryce+overnachting
19 naar Page
20 Page- Antelope Canyon
21 naar Grand Canyon, southrim+overnachting
22 naar Monument valley+ overnachting
23 naar Moab
24 Moab
25 naar Glenwood Springs+ overnachting
27 Rocky Mountains NP
2 SF
3 SF
5 naar Montery/ Carmel +overnachting
10 Seqouoia Kings
11 naar Lone pine
12 Lone Pine- Alabama hills NP
13 naar Death Valley+ overnachting
14 naar Las Vegas
16 naar Zion
17 Zion
18 naar Bryce+overnachting
19 naar Page
20 Page- Antelope Canyon
21 naar Grand Canyon, southrim+overnachting
22 naar Monument valley+ overnachting
23 naar Moab
24 Moab
25 naar Glenwood Springs+ overnachting
27 Rocky Mountains NP
Houd er wel rekening mee dat highway 198 na generals Highway in Sequoia NP heel steil en bochtig is en dat er meestal restricties gelden voor voertuigen langer dan 22' De weg 180 is gemakkelijker maar het zal nog een hele rit worden naar Lone Pine. Ik heb het hier nog maar niet over een late sneeuwbui.
Ok, bedankt. Heb je evt. nog een andere route suggestie? Lone Pine overslaan? Sequoia overslaan? Wat is meer de moeite waard/ afwisselender? Andere plek bezoeken?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik misschien zou doen is die volle dag Lone Pine of Page eruit halen en die bij Moab zetten. Daar kun je makkelijk meer dan 1 of 1.5 dag doorbrengen. Bij Page kun je makkelijk een volle dag doorbrengen hoor maar als je dag 18 Bryce doet en dag 19 Page + antelope canyon, horseshoe bend ed. Dan heb je daar mijns inziens tijd genoeg. Het water van Lake Powell is nog veel te koud om in te zwemmen (ok, scheelt misschien wel 20 dagen met eind april toen ik er vorig jaar was, maar toen was het echt ijskoud...wel tussen de 25 en 30 graden buitentemp overigens wat heel lekker was.
Dat is dan idd een beter idee PSVWally!
Doordat die weg van Sequoia naar Lone Pine moeilijk te berijden is (met camper 25ft), vraag ik me nu eigenlijk af of Sequoia wel de moeite waard is en of we die moeten skippen? Zeker omdat ik lees dat gebieden in Yosemite vergelijkbaar zijn met Sequoia...Wat vinden jullie?
Is er wel een redelijke weg te berijden van Yosemite naar Lone Pine?
Of kunnen we beter een andere mooie route naar Death Valley rijden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Doordat die weg van Sequoia naar Lone Pine moeilijk te berijden is (met camper 25ft), vraag ik me nu eigenlijk af of Sequoia wel de moeite waard is en of we die moeten skippen? Zeker omdat ik lees dat gebieden in Yosemite vergelijkbaar zijn met Sequoia...Wat vinden jullie?
Is er wel een redelijke weg te berijden van Yosemite naar Lone Pine?
Of kunnen we beter een andere mooie route naar Death Valley rijden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je grote kans niet over de tioga pass bij yosemite kunt en dus weinig andere keus hebt om via Bakersfield en Lake Isabella te rijden. Wat ik lees (ik ben er zelf nooit geweest) is het stuk van Sequoia naar Three Rivers vrij bochtig....
Ja, we gaan er ook vanuit dat Tioga Pass gesloten is.
Als ik je goed begrijp is het een goed idee om Sequoia wel aan te doen en dan via Bakersfield naar Death Valley? Dus Lone Pine overslaan?
Als ik je goed begrijp is het een goed idee om Sequoia wel aan te doen en dan via Bakersfield naar Death Valley? Dus Lone Pine overslaan?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar overnacht je in Sequoia? Ik zou wel naar Lone Pine rijden, ik denk dat dat voor die dag ver genoeg is, maar ik zou in jullie geval die volle dag daar weghalen. Het weer laat zich daar net als hier (wat een prachtig zonnetje vandaag) moeilijk voorspellen. Misschien is de tioga pass net als vorig jaar wel heel vroeg open? Misschien moet je er wel voor kiezen om idd sequoia te laten vallen, een dag langer Yosemite voor de Mariposa grove of hetchy hatch ofzo mee te pakken en dan via de CA88, 4 of 108 naar Mammoth Lakes en zo naar Death valley te rijden. Het blijven persoonlijke en weers/weg afhankelijke keuzes.
Ja, wie weet is de Tioga Pass wel gewoon open
!
We hebben nog niets geboekt voor Sequoia. Dus wellicht nog een nachtje Yosemite erbij is geen gek idee. Ik kom er op internet niet helemaal achter, maar kan ik uit jouw bericht opmaken dat het sowieso mogelijk is om via Mammoth Lakes naar DV te rijden? Ongeacht of de Tioga Pass open is of niet?

We hebben nog niets geboekt voor Sequoia. Dus wellicht nog een nachtje Yosemite erbij is geen gek idee. Ik kom er op internet niet helemaal achter, maar kan ik uit jouw bericht opmaken dat het sowieso mogelijk is om via Mammoth Lakes naar DV te rijden? Ongeacht of de Tioga Pass open is of niet?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ehh puur qua route heb ik daar nog nooit gereden, dus geen idee of je dat zou moeten doen. De sonora pass is vaak zo rond dezelfde tijd als de tioga pass pas open. De ebbett pass is volgens de site pas laat mei oo
Pen, dus zou de carson pass over blijven. Ik kan niet beoordelen of je daar verstandig aan zou doen. Ook ivm dat ze misschien de 395 afsluiten door een late sneeuwbui, je weet het niet. Daar kunnen anderen wrs wel een goed antwoord op geven.
Pen, dus zou de carson pass over blijven. Ik kan niet beoordelen of je daar verstandig aan zou doen. Ook ivm dat ze misschien de 395 afsluiten door een late sneeuwbui, je weet het niet. Daar kunnen anderen wrs wel een goed antwoord op geven.
Hi experts 
Zouden jullie aub nog een blik willen werpen op mijn iets aangepaste route?
De route naarLone Pine laten we afhangen van de weersomstandigheden, anders kiezen we voor Bakersfield.
Inmiddels hebben we een Early Bird geregeld, waardoor we wat meer tijd hebben en.....heel erg dom
, maar ik was een dag vergeten bij het uitschrijven van eerdere schema's...haha, dus we hebben meer tijd over om Maob te bezoeken!
2 SF
3 SF
4 's morgens camper ophalen en richting Montery/ Carmel (overnachting Pfeiffer Big Sur Campground?)
5 Montery/ Carmel (overnachting Pfeiffer Big Sur Campground?)
10 Seqouoia Kings
11 naar Bakersfield (overnachting campground Orange Grove met zwembadje) / Of naar Lone pine+ overnachting
12 naar Death Valley+ overnachting
13 naar Las Vegas
14 Las Vegas- Valley of fire parc
15 naar Zion (Watchman campground)
16 Zion (Watchman campground)
17 naar Bryce+ overnachting
18 naar Page
19 Page- Antelope Canyon
20 naar Grand Canyon, southrim+overnachting
21 naar Monument valley+ overnachting
22 naar Moab (canyonlands /Arches)
23 Moab (canyonlands /Arches)
24 Moab (canyonlands /Arches)
25 naar Glenwood Springs of Grand Junction? - Colorado NM + overnachting
26 naar Black Canyon of the Gunisson +overnachting
27 naar Rocky Mountains NP
28 Rocky Mountains NP (24 mei)
29 camper inleveren Denver+ richting vliegveld
Heb ik nog een paar vragen:
1. Hoe kunnen we Caonyonlands en Arches het beste verdelen? waar eerst naar toe en welke campings met camper zijn aan te raden?
2. Volgens de site nps.gov gaat de Trail Ridge Road bij Rocky Mountains NP op 24 mei(afhankelijk van de weersomstandigheden) open. Het zal er om hangen...Mocht Trail Ridge Road nog gesloten zijn, is het dan de moeite waar om Rocky Mountain NP te bezoeken, zo ja wat kunnen we daar dan doen/bezoeken?
3. Zoals eerder gezegd is de extra dag Page wellicht overbodig. Waar zouden we het beste een extra dag kunnen plannen nu we een extra dag voor Moab hebben?
Bedankt weer!!

Zouden jullie aub nog een blik willen werpen op mijn iets aangepaste route?
De route naarLone Pine laten we afhangen van de weersomstandigheden, anders kiezen we voor Bakersfield.
Inmiddels hebben we een Early Bird geregeld, waardoor we wat meer tijd hebben en.....heel erg dom

2 SF
3 SF
4 's morgens camper ophalen en richting Montery/ Carmel (overnachting Pfeiffer Big Sur Campground?)
5 Montery/ Carmel (overnachting Pfeiffer Big Sur Campground?)
10 Seqouoia Kings
11 naar Bakersfield (overnachting campground Orange Grove met zwembadje) / Of naar Lone pine+ overnachting
12 naar Death Valley+ overnachting
13 naar Las Vegas
14 Las Vegas- Valley of fire parc
15 naar Zion (Watchman campground)
16 Zion (Watchman campground)
17 naar Bryce+ overnachting
18 naar Page
19 Page- Antelope Canyon
20 naar Grand Canyon, southrim+overnachting
21 naar Monument valley+ overnachting
22 naar Moab (canyonlands /Arches)
23 Moab (canyonlands /Arches)
24 Moab (canyonlands /Arches)
25 naar Glenwood Springs of Grand Junction? - Colorado NM + overnachting
26 naar Black Canyon of the Gunisson +overnachting
27 naar Rocky Mountains NP
28 Rocky Mountains NP (24 mei)
29 camper inleveren Denver+ richting vliegveld
Heb ik nog een paar vragen:
1. Hoe kunnen we Caonyonlands en Arches het beste verdelen? waar eerst naar toe en welke campings met camper zijn aan te raden?
2. Volgens de site nps.gov gaat de Trail Ridge Road bij Rocky Mountains NP op 24 mei(afhankelijk van de weersomstandigheden) open. Het zal er om hangen...Mocht Trail Ridge Road nog gesloten zijn, is het dan de moeite waar om Rocky Mountain NP te bezoeken, zo ja wat kunnen we daar dan doen/bezoeken?
3. Zoals eerder gezegd is de extra dag Page wellicht overbodig. Waar zouden we het beste een extra dag kunnen plannen nu we een extra dag voor Moab hebben?
Bedankt weer!!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zolang je niet vanaf Granby komt en Trail Ridge Road nodig hebt om naar Estes Park te komen, kun je best nog wel genieten van de andere delen van het park. Ik denk overigens dat 24 Mei een zeer optimistische schatting is, gezien de budget cuts die de nationale parken hebben moeten ondergaan, en de behoorlijke hoeveelheid sneeuw die er tot nu toe is gevallen. Bij ons ligt er op dit moment nog bijna een halve meter en dat is maar een fractie van wat er in de bergen is gevallen. Maar misschien lukt het ze.AnnaH schreef: 2. Volgens de site nps.gov gaat de Trail Ridge Road bij Rocky Mountains NP op 24 mei(afhankelijk van de weersomstandigheden) open. Het zal er om hangen...Mocht Trail Ridge Road nog gesloten zijn, is het dan de moeite waar om Rocky Mountain NP te bezoeken, zo ja wat kunnen we daar dan doen/bezoeken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5081 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 214 Reacties