Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zeeziek op een cruise

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
niic0leiine
Amerika-ontdekker

Zeeziek op een cruise

Bericht door niic0leiine »

Beste Forumlezers,

Mijn vriend en ik gaan in juli voor het eerst met een cruise mee. Het is maar een kleintje, we gaan met de Majesty of the seas het 5 daagse rondje Bahama's doen.
Nu heeft mijn vriend zo nu en dan last van bewegingsziekte. Kan iemand mij vertellen of je erg last hebt van het schommelen op de cruise? Want dan neem ik wat extra pilletjes voor hem mee :)
Met de zomer naar Orlando voor een weekje pretparken en een weekje cruisen
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zeeziek op een cruise

Bericht door ned in MO »

neem ze voor de zkerheid maar mee. Als het waait heb je een probleem, anders niet zo denk ik, maar voor de zekerheid.......
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij waren vorig jaar op cruise en de laatste twee avonden was het erg stil in de restaurants aan boord. Alle stabilasitoren ten spijt, was de halve schuit zeeziek.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Tot nu toe nooit problemen mee gehad, maar mijn vrouw afgelopen januari wel.
Bij de Walmart koop je voor een paar dollar Dramamine (motion sickness pills). Ze kopen en in je koffer stoppen kan nooit kwaad.
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Ik heb al meerdere cruises gemaakt en gelukkig nog nooit last gehad. Jullie hut is waarschijnlijk al besproken?
Het helpt meestal om midscheeps en ongeveer halverwege/tot hoog op het schip te verblijven, hier heb je over het algemeen minder last van eventuele schommelingen.
Voor de zekerheid zou ik wel wat tabletjes meenemen, beter mee verlegen dan om verlegen, zullen we maar zeggen.

Verder weet ik niet of het daadwerkelijk helpt, maar als je vriend rechts is, dan zegt men dat je evt. misselijkheid kan voorkomen door een watje in het linker oor te stoppen ( en bij linkshandigheid uiteraard andersom).

Veel plezier op jullie cruise!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

Van een collega hoorde ik dat een groot deel tijdens storm ziek werd. Ook hoorde ik dat een zogenaamde Sea Band zou helpen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hadden inderdaad ook geen last, maar zaten inderdaad midscheeps en op dek 10.
niic0leiine
Amerika-ontdekker

Bedankt voor al jullie reactie. Over de Seabands had ik inderdaad gehoord. Misschien is dat slim om mee te nemen.

We zitten op dek 7.. en dan een hut met een raampje.. Leek ons hoog genoeg haha. En inderdaad hebben we liever teveel tabletjes dan te weinig.
Afbeelding
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het belangrijkste is om zeeziekte vóór te zijn (ik praat helaas uit ervaring :wink:) en de pillen dus 1-2 uur voor vertrek in te nemen en te *blijven* innemen gedurende de reis. Als je eenmaal misselijk bent, is het erg moeilijk om daar - zonder mogelijkheid weer van boord te gaan - weer vanaf te komen. Het is voor mij de belangrijkste reden geen cruise te gaan doen: juist dat 'stampen' (de trage bewegingen) zorgen bij mij altijd voor problemen. De oversteek naar Engeland met de sneldienst red ik net, dankzij de Primatour.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
niic0leiine
Amerika-ontdekker

bello schreef: juist dat 'stampen' (de trage bewegingen)
Maar zullen die bewegingen ook zo goed te voelen zijn op zo'n groot cruise schip?
Afbeelding
yheemskerk
Amerika-ontdekker

Bericht door yheemskerk »

Ook wij hebben het vijfdaagse rondje met de Majesty gemaakt. Geen last gehad van een wilde zee. Je kan op voorhand aan boord al een pleister vragen tegen zeeziekte. Deze plak je achter je oor en is te verkrijgen bij de informatiebalie. Ook kan je via de verpleegster of de steward die je kamer schoonmaakt pilletjes tegen zeeziekte vragen. Meestal hebben ze deze standaard bij zich.
Veel plezier, het was onze eerste cruise en wij hebben er erg van genoten. Het is echt een aanrader. :thumbup:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

In mijn jonge jaren heb ik eens een cruise gemaakt samen met een vriendin. Zij maakte zich terecht ongerust om de zeeziekte. Ik vertelde haar dapper dat ik daar niet gevoelig voor ben........ nou, dat heb ik geweten!!! :lol: :lol: Doodziek was ik!!! Mijn vriendin had nergens last van. De reisleiding had een lading primatour bijzich en na een uurtje was ik er weer bij.

In 1990 zijn we een keer naar Engeland geweest met windkracht 10 het kanaal over (dat was zwaar onverantwoord, maar achteraf wel lachen) ik heb een boot nog nooit zo stil van binnen gezien overal lagen mensen doodziek op de vloer. Even naar buiten was niet mogelijk het was in februari.

Ik heb nu altijd primatour bij me ook bij het vliegen e.d.
Neem gewoon zo'n doosje mee, kost niets en mocht je toch last van krijg je er geen spijt van.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
niic0leiine
Amerika-ontdekker

Super bedankt voor jullie reactie's! Ik ga ermee aan de slag. Ik kan zelf niet goed zeggen of ik last heb van reisziekte (meestal zit ik al vol met medicijnen haha, ik ben namelijk zelf een beetje bang voor ziek worden en zieke mensen)
Maar ik heb een hoop aan jullie tips! We gaan ermee aan de slag :thumbup:
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

:offtopic:
In 1990 zijn we een keer naar Engeland geweest met windkracht 10 het kanaal over (dat was zwaar onverantwoord, maar achteraf wel lachen) ik heb een boot nog nooit zo stil van binnen gezien overal lagen mensen doodziek op de vloer. Even naar buiten was niet mogelijk het was in februari.
4x het kanaal over gevaren, 2x dikke storm. 1e keer met de hovercraft van calais naar dover. Ik als klein mannetje enorm onder de indruk van mijn vader hoe die 2 zakjes vol kon krijgen met ....je raad het al. Ik denk dat mijn moeder de enige niet zieke aan boord was. Onze vaart was de enige van de dag, na ons werd alles stilgelegd. Het is misschien wel 25 jaar geleden, maar we hebben het nu nog wel eens over die vakantie haha.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Seabands helpen.
Het voordeel van deze bandjes vind ik dat je er niet suf van wordt.
niic0leiine
Amerika-ontdekker

girliecathy schreef:Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Seabands helpen.
Weet je wat ik zo eng vind aan de bandjes.. Wij moeten ze dan als eerst uitproberen op de cruise. Straks doen we het verkeerd (of helpen ze niet). Het is zo moeilijk om dan nog van de misselijkheid af te komen.
Hoe had jij de eerste keer die bandjes uitgeprobeerd? Was je al misselijk?
Afbeelding
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik slik primatour sinds 1990 en nog nooit suf of duf geweest. Ik voerde het zelfs aan de hond toen ze altijd ziek was van het autorijden, maar op sufheid heb ik haar ook niet op kunnen betrappen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
niic0leiine
Amerika-ontdekker

yarrah schreef:Ik slik primatour sinds 1990 en nog nooit suf of duf geweest. Ik voerde het zelfs aan de hond toen ze altijd ziek was van het autorijden, maar op sufheid heb ik haar ook niet op kunnen betrappen.
Nee bij ons hetzelfde. Alleen de pleisters achter je oor zijn blijkbaar wel heel heftig. Moet je ook via de dokter halen. Wij moeten eerst van Orlando naar Miami rijden, en als we dan al zo'n ding achter het oor hebben zitten haha :D
Afbeelding
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

girliecathy schreef:Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Seabands helpen.
Helaaskan ik je vertellen dat ze bij mij totaal niet helpen. Ik gebruik de reisziektetabletjes van het Kruidvat en word daar wel slaperig van. da's jammer voor een cruise, maar heerlijk in het vliegtuig :lol:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik heb in 2011 bij elkaar 3 maanden op zee gezeten. Gelukkig word ik niet zeeziek, maar mij was aangeraden om Bonine te kopen (in de US bij elke drugstore te kopen), want dat schijnt goed te helpen en je word er niet suf van.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer