Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Land van gemak

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dutchess
Amerika-expert

Land van gemak

Bericht door Dutchess »

Zat ik nog naar het weerbericht te kijken zo tegen half 11 en toen dacht ik opeens, verroest, mijn dochter zei vanavond nog dat haar calculator kapot was (die ze nog van haar broer ge-erft had) en morgen heeft ze een test op school. Even snel op het website van Smith's gekeken, ja hoor ze zijn tot 11 uur open. Vijf minuten later stond ik te kiezen tussen 10 verschillende modellen calculators en nu ligt mijn keus al op de ontbijttafel. Hoeft ze daar tenminste niet over te stressen op school morgen.

Toch wel een gemak dat dat hier zomaar kan, zo laat nog eventjes naar de winkel -- en een van de vele redenen dat het hier heerlijk wonen is. :D
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Zo stond ik afgelopen zaterdag, om 9:30 AM voor de MC Donalds (in Nederland). Openingstijden 10AM-????, oftewel hij was gewoon gesloten.

Ik wist niet een dat MC's gesloten konden zijn, in de US rij je gewoon naar de Mac en die is dan gewoon open.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Ik vind die drive-thru's ook zo makkelijk.... drive thru naar de bank...Drive-Thru Drug Shop hahah drive thru wedding
chapel is een beetje overdreven.

In Nederland beginnen ze ook steeds langer open te blijven en ook de supermarkt (albert heijn) elke zondag open...
maar tot 23:00 zal niet zo snel gebeuren denk ik.
reinalda
Amerika-ontdekker

Bericht door reinalda »

Hier in Apeldoorn is 1 winkel (zover ik weet)die elke dag open gaat als de meeste winkels gaan sluiten en die dan de hele nacht open blijft.
Ze verkopen alle belangrijkste producten waar je ineens om verlegen kan zitten.
Op zondag is de winkel de hele dag geopend.

Reinalda
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Mike schreef: In Nederland beginnen ze ook steeds langer open te blijven en ook de supermarkt (albert heijn) elke zondag open...
maar tot 23:00 zal niet zo snel gebeuren denk ik.
Jij woont zeker ook in Almere? Die zondagsopeningen van AH zijn bij ons omdat Almere zich als 'toeristische trekpleister') o.i.d. heeft uitgeroepen. Als je toeristische trekpleister bent mag alles elke zondag open.
Ik meen dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is en dat zelfs onze regering er mee bezig is. Enfin, die AH die ermee begonnen is zijn die franchise-filialen maar je ziet wel dat de C1000's enzo nu dit ook invoeren.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, ik vind het ook heerlijk, die lange openingstijden. Barnes and Noble is bijvoorbeeld elke dag tot 23 uur open. Heerlijk om na het eten nog even een koffie te halen (ze hebben Starbucks in de winkel) en door de boeken te rommelen.
Een andere fantastische uitvinding vind ik Exxon Mobil's speedpass. Ik heb een klein staafje aan mijn sleutelbos, dat aan een creditcard is gekoppeld. Ik hoef het maar naar de pomp te zwaaien en een lichtje gaat aan en ik kan tanken. Ook kan ik er in hun winkels drankjes en snacks mee kopen. Ik zag laatst, dat Mastercard nu ook zoiets heeft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

'k Heb altijd van dat 24/7 systeem gehouden (of van alle dingen die dat benaderen), want ik ben zelf zo'n absolute warkop:
ofwel maak ik een boodschappenlijstje, maar laat ik het thuis op de tafel liggen zodat ik toch wel de helft vergeet,
ofwel heb ik helemaal geen lijstje, en vergeet ik dus ook weer essentiële onderdelen voor m'n kookplannen.
Hier in België is dat nefast: m'n groenten zijn gekuisd en klaar zijn om in de pot te gaan (om te koken), het vlees ligt ondertussen ook al naast de pan, en dan ontdek ik dat ik geen aardappelen meer heb...
Dan krijg je dus het hoogst originele menu van soep, bloemkool met een witte saus, biefsteak en ... boterhammen (die ik gelukkig nog uit de broodautomaat kan gaan halen).
Lang leve Amerika! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik werk 40 uur en ben dus aangewezen op de AH die tot 8 uur open is. Ik weiger vrijdagavond of zaterdag boodschappen te doen (want dan is iedereen er). Zelf tot 8 uur is het vaak haasten voor mij.

Er zijn hier in Rotterdam genoeg avondwinkels, maar die zijn vaak rommelig, duur en hangt er tuig voor de deur... Dus daar zie je me ook niet. Bovendien kun je daar niet je volledige boodschappen doen.

Nee, voor mij zou het een uitkomst zijn als winkels eens wat langer open bleven!!! En volgens mij zijn er best mensen te vinden die dan willen werken, en zo een extra centje bij te verdienen!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik had gisteravond om 8 uur een afspraak met de oogarts, en ga meestal om 7 uur 's ochtends naar de tandarts. Ik vind het heel fijn dat ik dat niet tijdens m'n werkuren hoef te doen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mack schreef:Ik werk 40 uur en ben dus aangewezen op de AH die tot 8 uur open is. Ik weiger vrijdagavond of zaterdag boodschappen te doen (want dan is iedereen er). Zelf tot 8 uur is het vaak haasten voor mij.
Bij ons zijn alle supermarkten in winkelcentra tot 20.00 uur open ... In zo'n grote stad waar jij woont alleen de AH?
Sandy
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Aaaaaaaaah 24hr Winn-Dixie, Walmart, Walgreens, Rite Aid. Allemaal zo'n 2 minuten rijden van huis :wink: :shock: 8)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik weet nog wel dat ik voor de eerste keer in Amerika was (vorig jaar), we waren met een groep. Het was al rond 1 uur 's nachts en we zaten buiten op de stoep van het motel te kletsen. De meesten waren moe en gingen naar bed, maar ik nog niet, dus ik zeg tegen een groepsgenoot, ga je mee winkelen?
Ik had namelijk gezien dat er in de buurt een enorme supermarkt was.
Ik vond het een leuke ervaring om daar 's nachts rond te lopen.

Groetjes van Marloes
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

lelie schreef: Ik vond het een leuke ervaring om daar 's nachts rond te lopen.

Groetjes van Marloes
Dat wil ik ook nog eens een keer, om een uurtje of 3 's nachts naar de Wal-Mart. Vorig jaar is het er niet van gekomen (te lui) maar voor dit jaar hebben we echt besloten wat eerder naar bed te gaan en de wekker te zetten!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Aïda schreef: Dat wil ik ook nog eens een keer, om een uurtje of 3 's nachts naar de Wal-Mart. Vorig jaar is het er niet van gekomen (te lui) maar voor dit jaar hebben we echt besloten wat eerder naar bed te gaan en de wekker te zetten!
Huh? Is de Walmart de héle nacht open?
Sandy
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Aïda schreef:
lelie schreef: Ik vond het een leuke ervaring om daar 's nachts rond te lopen.

Groetjes van Marloes
Dat wil ik ook nog eens een keer, om een uurtje of 3 's nachts naar de Wal-Mart. Vorig jaar is het er niet van gekomen (te lui) maar voor dit jaar hebben we echt besloten wat eerder naar bed te gaan en de wekker te zetten!
Is het daar dan druk om die tijd? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar het lijkt me wel een unieke ervaring
Fan of the U.S.A.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Noa schreef: Is het daar dan druk om die tijd? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar het lijkt me wel een unieke ervaring
Waarschijnlijk al die toeristen met een jetlag, die daar rondlopen ;)
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Sandy schreef:
Aïda schreef: Dat wil ik ook nog eens een keer, om een uurtje of 3 's nachts naar de Wal-Mart. Vorig jaar is het er niet van gekomen (te lui) maar voor dit jaar hebben we echt besloten wat eerder naar bed te gaan en de wekker te zetten!
Huh? Is de Walmart de héle nacht open?
Ja. Heerlijk toch? Om drie 's nachts een beetje shoppen? :lol:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Noa schreef:
Is het daar dan druk om die tijd? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar het lijkt me wel een unieke ervaring
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is een van die dingen die ik volgende maand ga bestuderen. Zodra ik terug ben zal ik het hier melden!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Het is erg leuk maar ook raar om 's nachts te winkelen.
Ik ben afgelopen vakantie om half 1 snachts naar de WalMart geweest (na de BBQ bij houstonwehaveaproblem)
Op weg naar huis bedacht ik me ineens dat er geen melk was voor het ontbijt....en die hebben we dus even snel gehaald nog.
De winkel was zo goed als uitgestorven en de mevrouw die overdag bij de ingang zit en "welcome to wallmart" zegt, lag waarschijnlijk in bed :wink:
Ook bij de kassa's was niemand, maar er is genoeg videobeveiliging, want nog voordat ik bij de kassa was kwam er al iemand aangelopen om mij te helpen. Goooooodmorning, welcome to walmart :D
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Aïda schreef:
Noa schreef:
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is een van die dingen die ik volgende maand ga bestuderen. Zodra ik terug ben zal ik het hier melden!
Ok hou ik je aan. Het lijkt me wel makkelijk als je met je camper op de parkeerplaats overnacht en je bent wat vergeten. Alles bij de hand :D
Ik had begrepen dat je daar met je camper 's nachts mag staan. 's Morgens direct verse broodjes
Fan of the U.S.A.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer