Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Open top bus tour San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
Open top bus tour San Francisco
Hallo graag zouden we 1 dag de hop off bus gebruiken in san francisco. Iemand ervaring met deze?
En misschien tip ofzo.
En misschien tip ofzo.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Open top bus tour san francisco
we hebben die, tot algehele tevredenheid, 2 weken geleden nog gebruikt. Zie onderstaande blog voor een verslag van deze reis (incl de hop-on hop-off in SF).
Re: Open top bus tour san francisco
Ik vind het de ideale manier om de stad ontdekken, vooral omdat ik niet goed kan lopen. Dat geldt voor mij trouwens voor iedere stad die ik wil ontdekken.
De belangrijkste tip: draag veel laagjes. Het ene moment is het ontzettend koud bovenop de bus, vooral als je over de Golden Gate bridge gaat, terwijl het heel warm kan worden als je in de stad bent. Wij hadden op een gegeven moment zelfs een fleecedekentje mee. Dit was begin september, met een strak blauwe lucht en een graad of 24. Maar ik ben er ook wel eens geweest dat het extreem mistig was en je helemaal doorweekt werd van de mist als je bovenop de bus zat... en koud dat het toen was!
De belangrijkste tip: draag veel laagjes. Het ene moment is het ontzettend koud bovenop de bus, vooral als je over de Golden Gate bridge gaat, terwijl het heel warm kan worden als je in de stad bent. Wij hadden op een gegeven moment zelfs een fleecedekentje mee. Dit was begin september, met een strak blauwe lucht en een graad of 24. Maar ik ben er ook wel eens geweest dat het extreem mistig was en je helemaal doorweekt werd van de mist als je bovenop de bus zat... en koud dat het toen was!
Groeten, Tessah
Re: Open top bus tour San Francisco
Ik ken die in San Francisco niet maar vindt het over het algemeen ook een uitstekende manier om in een korte tijd veel van de stad te zien. Vooral handig als je niet veel tijd hebt.
Je wordt gemakkelijk naar alle hotspots gereden, kunt zo vaak uit stappen en zo lang blijven als je wilt, en de gids vertelt ondertussen nog wat over de stad ook.
Soms komen dit soort tours voorbij bij Groupon, hadden wij b.v. in Toronto. Meldt je dus tijdig aan voor Groupon en houd leuke tours in de gaten (let wel op geldigheidsduur!).
Je wordt gemakkelijk naar alle hotspots gereden, kunt zo vaak uit stappen en zo lang blijven als je wilt, en de gids vertelt ondertussen nog wat over de stad ook.
Soms komen dit soort tours voorbij bij Groupon, hadden wij b.v. in Toronto. Meldt je dus tijdig aan voor Groupon en houd leuke tours in de gaten (let wel op geldigheidsduur!).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
wij proberen dat in iedere "grote" stad te doen. In San Francisco, in Seatlle. Ook onze volgende trip naar New York staat er een dergelijke bustrip op het programma. Zoals gezegd een uitstekende gelegenheid om de de meest interessante dingen van de stad te zien. Normaal trekken wij er een volledige dag voor uit. Rijden eerst de volledige rit mee ondertussen opnemen waar het interessant zou kunnen zijn om af te stappen wat we daadwerkelijk doen. Wij zijn 2 x in juli in San Francisco geweest en aan te raden is om een trui of jas mee te nemen want het kan heel fris zijn. Een minpunt aan die hop on hop off bussen is dat ze meestal maar rijden tot een uur op 17 PM.
Deze in SF staat al op mijn planning. Maar is er ook één in LA? Kan eigenlijk geen goede referenties vinden voor zulk een tour in LA.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Twee jaar op rij de hoponhopoff-bus genomen in SF, is idd heel gemakkelijk om de hele stad te bereiken, of toch de meest toeristische locaties van de stad
vorig jaar in Seattle ook dit systeem gekozen en voor dit jaar in New York hebben we ook een combi genomen met de NYPass en de hop on hop off bus
vorig jaar in Seattle ook dit systeem gekozen en voor dit jaar in New York hebben we ook een combi genomen met de NYPass en de hop on hop off bus
Wij hebben vorig jaar een hop-on hop off in LA gedaan van Starline Tours. Er zijn hier 3 lijnen (LA downtown, Hollywood/Beverly Hills en richting Santa Monica). Wat wij erg jammer vonden was dat bij sommige lijnen de laatste rit al om 3 u vertrok, dus je hebt (wil je alle lijnen doen en onderweg af en toe uitstappen) eigenlijk 2 dgn nodig. Wil je alleen downtown LA, Hollywood en Beverly Hills zien dan heb je wel genoeg aan 24 u.
We hebben het destijds vooraf geboekt via Expedia. We zaten zelf in downtown LA, zijn opgestapt bij Union Station, vervolgens de downtown LA rit gemaakt en toen uitgestapt bij het overstappunt voor de Hollywood/BH lijn bij het Chinese Theater. Omdat de downtown bus bij terugkomst niet meer reed hebben we terug naar ons hotel toen de metro gepakt (prima te doen (+/- 20-30 min), alleen opletten dat je niet gerold wordt.. Jammer genoeg spreek ik uit ervaring.
)
We hebben het destijds vooraf geboekt via Expedia. We zaten zelf in downtown LA, zijn opgestapt bij Union Station, vervolgens de downtown LA rit gemaakt en toen uitgestapt bij het overstappunt voor de Hollywood/BH lijn bij het Chinese Theater. Omdat de downtown bus bij terugkomst niet meer reed hebben we terug naar ons hotel toen de metro gepakt (prima te doen (+/- 20-30 min), alleen opletten dat je niet gerold wordt.. Jammer genoeg spreek ik uit ervaring.

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
er is inderdaad ook één in LA, net zoals in alle grote steden. Het probleem echter in LA dat de stad véél te groot is voor dergelijke verkenning : resultaat : er zijn meerdere routes en dus ook meerdere tickets, die niet te best op elkaar aansluiten.
Downtown LA vind ik overigens niet echt de moeite om met een bus te verkennen (anders ook niet trouwens...). Als je persé een hop on hop off wilt nemen in LA, dan zou ik mij beperken tot Hollywood. Maar eigenlijk is het hier niet echt nodig. Je loopt gewoon Hollywood Boulevard te voet af en voor de andere bezienswaardigheden in de buurt (Griffith Observatory en Hollywoodsign) neem je gewoon de eigen wagen. Wij deden het 2 weken geleden ook zo (zie onderstaande blog).
Downtown LA vind ik overigens niet echt de moeite om met een bus te verkennen (anders ook niet trouwens...). Als je persé een hop on hop off wilt nemen in LA, dan zou ik mij beperken tot Hollywood. Maar eigenlijk is het hier niet echt nodig. Je loopt gewoon Hollywood Boulevard te voet af en voor de andere bezienswaardigheden in de buurt (Griffith Observatory en Hollywoodsign) neem je gewoon de eigen wagen. Wij deden het 2 weken geleden ook zo (zie onderstaande blog).
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Mogelijk interessante aanbieding: Hop On, Hop Off Tour - Downtown SF Loop voor $12 i.p.v. $28.
Link: http://www.viewpon.tv/offer/315/
Aanmelden bij Viewpon
Link: http://www.viewpon.tv/offer/315/
Aanmelden bij Viewpon
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Moet je je aanmelden bij viewpon of kan je die tickets ook zo kopen?
- Edman!
- Amerikafan
- Contacteer:
Je moet je wel aanmelden. Maar dan hoef je enkel je naam en e-mailadres op te geven.wookie schreef:Moet je je aanmelden bij viewpon of kan je die tickets ook zo kopen?
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Verder staat er het volgende bij: Must call to confirm tour.Edman! schreef:Je moet je wel aanmelden. Maar dan hoef je enkel je naam en e-mailadres op te geven.wookie schreef:Moet je je aanmelden bij viewpon of kan je die tickets ook zo kopen?
Betekent dit dat ik moet bellen om de datum te bespreken of alleen de boeking?
Marion
Weet iemand tot hoe laat die bussen rijden? Start om 9.00 uur kan ik wel vinden op de gewone site .
De leuke aanbieding is alleen voor 24 uur, ik wil eigenlijk 48 uur. En je kunt max 1 ticket kopen zie ik, heb er 2 nodig.
Dan een extra account aanmaken?
Als de bus maar tot een uur of 5 rijdt heb ik wel genoeg aan 24 uur.
Wie weet hoe dat zit?
De leuke aanbieding is alleen voor 24 uur, ik wil eigenlijk 48 uur. En je kunt max 1 ticket kopen zie ik, heb er 2 nodig.
Dan een extra account aanmaken?
Als de bus maar tot een uur of 5 rijdt heb ik wel genoeg aan 24 uur.
Wie weet hoe dat zit?
- Edman!
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou het niet weten, misschien kun je het vragen via http://www.viewpon.tv/contactHalster schreef: Betekent dit dat ik moet bellen om de datum te bespreken of alleen de boeking?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht