Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
M1 visum informatie
-
- Amerika-ontdekker
M1 visum informatie
Hallo allemaal,
Ik ga in september voor 4 maanden beginnen aan een studie in New York. Voor deze (muziek)studie moet ik een M1 visum aanvragen. Ik heb de juiste documenten al toegestuurd gekregen van de school (I-20M applicatie formulier + documenten voor mijn financiën, I901 die ik nog moet betalen). Mijn vorige visum aanvraag was niet succesvol (ik probeerde via een toeristenvisum te gaan), dus ik wil echt dat het dit keer allemaal wel lukt.
In principe heb ik dus alleen voor mijn gesprek nodig:
- DS160 aanvraagformulier voor een M1 visum
- I20M applicatie formulier + documenten voor de financiën (eigen bankafschrift en afschrift van mensen die mij ondersteunen)
- Kopie van I901 die ik betaald heb
- Documenten die mijn banden met Nederland laten zien (bewijs dat ik in juni 2014 ga afstuderen, huurcontract, familieleden, etc)
Zijn er nu nog zaken die ik over het hoofd zie? Tijdens mijn interview verwacht ik ook niet dat er veel mis kan gaan, als ik alle juiste papieren bij me heb.
Een andere vraag die ik nu nog heb: Voor hoelang kan ik nu mijn ticket boeken? Eind augustus/begin september begint het college en in december is het afgelopen. Ik wil uiteraard graag wel iets langer gaan om me ook daar even te settelen, en eventueel kerst en oud&nieuw daar vieren. Ik heb ooit ergens gelezen dat je een maand voordat de studie begint, je mag komen. En dat je nadat je cursus is afgelopen, je ook nog een maand kan blijven. Maar nergens lees ik dit officieël. Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast heel erg bedankt!
Ik ga in september voor 4 maanden beginnen aan een studie in New York. Voor deze (muziek)studie moet ik een M1 visum aanvragen. Ik heb de juiste documenten al toegestuurd gekregen van de school (I-20M applicatie formulier + documenten voor mijn financiën, I901 die ik nog moet betalen). Mijn vorige visum aanvraag was niet succesvol (ik probeerde via een toeristenvisum te gaan), dus ik wil echt dat het dit keer allemaal wel lukt.
In principe heb ik dus alleen voor mijn gesprek nodig:
- DS160 aanvraagformulier voor een M1 visum
- I20M applicatie formulier + documenten voor de financiën (eigen bankafschrift en afschrift van mensen die mij ondersteunen)
- Kopie van I901 die ik betaald heb
- Documenten die mijn banden met Nederland laten zien (bewijs dat ik in juni 2014 ga afstuderen, huurcontract, familieleden, etc)
Zijn er nu nog zaken die ik over het hoofd zie? Tijdens mijn interview verwacht ik ook niet dat er veel mis kan gaan, als ik alle juiste papieren bij me heb.
Een andere vraag die ik nu nog heb: Voor hoelang kan ik nu mijn ticket boeken? Eind augustus/begin september begint het college en in december is het afgelopen. Ik wil uiteraard graag wel iets langer gaan om me ook daar even te settelen, en eventueel kerst en oud&nieuw daar vieren. Ik heb ooit ergens gelezen dat je een maand voordat de studie begint, je mag komen. En dat je nadat je cursus is afgelopen, je ook nog een maand kan blijven. Maar nergens lees ik dit officieël. Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast heel erg bedankt!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: M1 visum informatie
Je mag tot 30 dagen voor de start van je school inreizen:
Let wel: blijkbaar kan je maar maximaal 120 dagen voor de start van je opleiding het visum krijgen. Dus als je in september start, zou je mogelijk het visum nu nog niet krijgen?
Ik zag zo direct niet dat je na afloop van je studie nog mag blijven, maar ik weet dat dat wel het geval is. Binnen de 30 dagen nadat je cursus afgelopen is, moet je weer vertrekken.
http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1268.htmlNew Students – F-1 and M-1 student visas can be issued up to 120 days in advance of your course of study start date. However, you will not be allowed to enter the U.S. in F-1 or M-1 status earlier than 30 days before your start date.
Let wel: blijkbaar kan je maar maximaal 120 dagen voor de start van je opleiding het visum krijgen. Dus als je in september start, zou je mogelijk het visum nu nog niet krijgen?
Ik zag zo direct niet dat je na afloop van je studie nog mag blijven, maar ik weet dat dat wel het geval is. Binnen de 30 dagen nadat je cursus afgelopen is, moet je weer vertrekken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Super, bedankt!
Dan zou het dus betekenen, dat ik al wel vast alle documenten in orde kan maken. En voor het daadwerkelijke interview, ik pas in mei kan gaan.
Dan zou het dus betekenen, dat ik al wel vast alle documenten in orde kan maken. En voor het daadwerkelijke interview, ik pas in mei kan gaan.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb ook nog eens zitten zoeken, voor hoelang je ná je studie nog mag blijven. Dit heb ik ook nog niet echt kunnen vinden op het internet. Als iemand mij hier nog mee kan helpen, heel erg bedankt! 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Google gaf dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/M-1_visaplus a thirty-day grace period at the end of their training.
http://srwlawyers.com/m-visa/M-1 Visa Students have a 30 day grace period from the date listed on Form I-94.
http://www.ice.gov/sevis/travel/faq_m2.htm#_Toc812220422.N. Can I reenter during the 30-day grace period after finishing my program or after finishing OPT?
No.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Jep, bedankt!
Hopelijk gaat het zo allemaal lukken met het visum.

-
- Amerika-ontdekker
Waar heb je die informatie gevonden dat je maximaal 120 dagen voor de start van de opleiding je het visum kan aanvragen? Ik zie dat nergens staan. Ben nu bezig met alle documenten voor de school zelf. Maar voor de daadwerkelijke afspraak op het consulaat zou ik dus eigenlijk moeten wachten tot mei?kastelke schreef:Je mag tot 30 dagen voor de start van je school inreizen:http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1268.htmlNew Students – F-1 and M-1 student visas can be issued up to 120 days in advance of your course of study start date. However, you will not be allowed to enter the U.S. in F-1 or M-1 status earlier than 30 days before your start date.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie quote van 18 maart waar ik die 120 dagen citeer. De link staat er gewoon onder.Emmiepemmie schreef:[Waar heb je die informatie gevonden dat je maximaal 120 dagen voor de start van de opleiding je het visum kan aanvragen?
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Oh ja, ik zie het nu ook. Sorry.kastelke schreef:Zie quote van 18 maart waar ik die 120 dagen citeer. De link staat er gewoon onder.Emmiepemmie schreef:[Waar heb je die informatie gevonden dat je maximaal 120 dagen voor de start van de opleiding je het visum kan aanvragen?
Alleen, daar staat dus:
New Students – F-1 and M-1 student visas can be issued up to 120 days in advance of your course of study start date. However, you will not be allowed to enter the U.S. in F-1 or M-1 status earlier than 30 days before your start date.
Betekend dat 'up to 120 days' niet dat je dan juist nu al een visum moet aanvragen? Of lees ik dat nu verkeerd?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan het wel aanvragen, maar je gaat het nog niet krijgen. Je zal je paspoort dan maar 3 maanden op voorhand terug in moeten leveren, vermoed ik.
Vraag is of ze je wel direct laten weten of je dan effectief het visum krijgt, of dat je ook moet wachten op die uitslag tot 3 maanden voor aanvang van het visum. Dat weet ik niet.
Vraag is of ze je wel direct laten weten of je dan effectief het visum krijgt, of dat je ook moet wachten op die uitslag tot 3 maanden voor aanvang van het visum. Dat weet ik niet.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht