Boodschappen doen midden in de nacht in de VS is inderdaad wel een leuke ervaring. Ik sta iedere keer weer verbaasd dat ik dan meestal niet de enige ben.
Bij ons zijn de AH's tot 21:00 open.....scheelt weer (alleen zondag tot 18:00)Sandy schreef:Bij ons zijn alle supermarkten in winkelcentra tot 20.00 uur open ... In zo'n grote stad waar jij woont alleen de AH?Mack schreef:Ik werk 40 uur en ben dus aangewezen op de AH die tot 8 uur open is. Ik weiger vrijdagavond of zaterdag boodschappen te doen (want dan is iedereen er). Zelf tot 8 uur is het vaak haasten voor mij.
Dé ideale campground voor een shopper, de parkeerplaats van de Walmart!Noa schreef:
Het lijkt me wel makkelijk als je met je camper op de parkeerplaats overnacht en je bent wat vergeten. Alles bij de hand![]()
Ik had begrepen dat je daar met je camper 's nachts mag staan. 's Morgens direct verse broodjes
Inderdaad. Ik bezorg ook weleens post. Uit de hand gelopen hobbyBushmaster schreef:Zo stond ik afgelopen zaterdag, om 9:30 AM voor de MC Donalds (in Nederland). Openingstijden 10AM-????, oftewel hij was gewoon gesloten.
Ik wist niet een dat MC's gesloten konden zijn, in de US rij je gewoon naar de Mac en die is dan gewoon open.
Petra/VS schreef:Ja, ik vind het ook heerlijk, die lange openingstijden. Barnes and Noble is bijvoorbeeld elke dag tot 23 uur open. Heerlijk om na het eten nog even een koffie te halen (ze hebben Starbucks in de winkel) en door de boeken te rommelen.
Een andere fantastische uitvinding vind ik Exxon Mobil's speedpass. Ik heb een klein staafje aan mijn sleutelbos, dat aan een creditcard is gekoppeld. Ik hoef het maar naar de pomp te zwaaien en een lichtje gaat aan en ik kan tanken. Ook kan ik er in hun winkels drankjes en snacks mee kopen. Ik zag laatst, dat Mastercard nu ook zoiets heeft.
Denk maar niet dat je mij op zondag in de supermarkt in Rotterdam-centrum krijgt!!! Daar zijn dan zoooooo veel mensen, en ze hebben allemaal haast, ze willen er allemaal niet zijn, dus dat is ellende... Nederland op z'n slechtst...Pete.Z schreef:Hier inderdaad AH tot 20.00 open,en gelukkig in het centrum ook op Zondag.
Heel goed punt maak je hier. Mijn man en ik willen nog wel eens vroeg op stap zijn (half 6 in de auto zo'n beetje) maar nérgens kun je ontbijten. Echt nérgens. Op een later tijdstip ook niet trouwens. Ja, een broodje ham bij de AC, nou, dat noem ik niet ontbijten.Pete.Z schreef: Wat ik wel mis in Nederland is dat hele vroege ontbijten buiten de deur,er zijn hier niet veel plaatsen waar je om zes uur in de ochtend al terecht kan.
Aïda,Aïda schreef:Heel goed punt maak je hier. Mijn man en ik willen nog wel eens vroeg op stap zijn (half 6 in de auto zo'n beetje) maar nérgens kun je ontbijten. Echt nérgens. Op een later tijdstip ook niet trouwens. Ja, een broodje ham bij de AC, nou, dat noem ik niet ontbijten.
Mack schreef:Denk maar niet dat je mij op zondag in de supermarkt in Rotterdam-centrum krijgt!!! Daar zijn dan zoooooo veel mensen, en ze hebben allemaal haast, ze willen er allemaal niet zijn, dus dat is ellende... Nederland op z'n slechtst...Pete.Z schreef:Hier inderdaad AH tot 20.00 open,en gelukkig in het centrum ook op Zondag.
Meestal zijn de downtowns of business districts alleen dat, door de weeks heel druk, etc. voor het 24 uurs leventje moet je in de neighborhoods zijn, zoals Chinatown, Castro, Mission, etc. daar vind je 24 uur diners, etc. in buurten zoals richmond en sunset, vind je veel vietnamese restaurants die tot laat openblijven, toen ik in Frisco woonde (ik woonde in de Castro maar heb ook op Alamo Square gewoond) ging ik altijd naar de 24 uurs diner of als we uitgingen eindigden wij altijd in Chinatown!! De Safeway op Market Street tussen de Castro en Civic Center is 24 uur open trouwens.Merle schreef:Wat mij opvalt is dat hier (vlakbij het financial disctrict in san francisco) juist een "heleboel" gesloten is in de avonden en weekenden... Zo wilde ik 2 weken terug op zondag naar de Mexicaan waar ik eerder die week met mensen van het werk lunch gehaald had en bleek die gesloten te zijn... Toen ik dat die maandag erna tegen iemand zei, wist die me te vertellen dat de meeste eettentjes in het financial district in het weekend gesloten waren....
Dat had ik dus echt nooit verwacht... Wel balen, ging weer een tacootje aan mijn neus voorbij![]()
(maar die "nachtwinkeltjes" maken het allemaal goed hoor!!)