Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Land van gemak

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Gisterenavond belde een vriend me op dat hij onderweg was en wel even langs wilde komen. Gezellig. Maar omdat ik zelf wat minder wil snoepen en snacken heb ik niks meer in huis op dat gebied en uiteraard waren de winkels net dicht. Zul je altijd zien. Ik zat wel even flink te balen. En verlangde toch wel even heel erg naar de VS op dat moment ;-) Gelukkig had ik nog wel een fles frisdrank in huis, dus kon ik hem tenminste wat aanbieden. Ach dan maar weer wat in huis halen en er zelf afblijven...

Boodschappen doen midden in de nacht in de VS is inderdaad wel een leuke ervaring. Ik sta iedere keer weer verbaasd dat ik dan meestal niet de enige ben.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Sandy schreef:
Mack schreef:Ik werk 40 uur en ben dus aangewezen op de AH die tot 8 uur open is. Ik weiger vrijdagavond of zaterdag boodschappen te doen (want dan is iedereen er). Zelf tot 8 uur is het vaak haasten voor mij.
Bij ons zijn alle supermarkten in winkelcentra tot 20.00 uur open ... In zo'n grote stad waar jij woont alleen de AH?
Bij ons zijn de AH's tot 21:00 open.....scheelt weer (alleen zondag tot 18:00)
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Noa schreef:

Het lijkt me wel makkelijk als je met je camper op de parkeerplaats overnacht en je bent wat vergeten. Alles bij de hand :D
Ik had begrepen dat je daar met je camper 's nachts mag staan. 's Morgens direct verse broodjes
Dé ideale campground voor een shopper, de parkeerplaats van de Walmart! :lol:
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Amerika lijkt veel meer ingesteld op een gezin waar beide partners voltijds werken. Ik weet niet of het nog zo is in NL dat op maandag morgen de meeste winkels gesloten zijn terwijl op zondag de winkels al dicht zijn. Ondenkbaar in de USA .Zelfs de meest christelijke personen lijken geen problemen te hebben met verstoring van de zondag's rust en de 24 uurs economie.
Kroegen gaan echter wel weer eerder dicht dan in NL en zeker Belgie.

Ik weet niet de details maar ik denk dat een ondernemer in de USA veel meer vrijheid heeft in het bepalen van openings en sluitingstijden. Betutteling door de overheid is iets waar bij velen de nekharen doet stijgeren. Het is toch wat dat er kamervragen zijn omdat Almere zich nu als "toeristische attractie" heeft uitgeroepen want een winkelier wil op zondag ook zo'n waren kunnen verkopen.

In mijn kleine dorp is het niet zo'n 24 uurs economie. Als ik boodschappen wil doen bij Aldi dan moet ik maken dat ik op tijd weg ben want de winkel sluit om 6 uur 's avonds. Supermarkten en bigchain kleding zaken zijn wel tot een uur of 10 open.

Het clientele dat rond middernacht Walmart binnenstruint is ook van een ander caliber dan wat er zatermiddag binnen is.
Was that for us?
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Bushmaster schreef:Zo stond ik afgelopen zaterdag, om 9:30 AM voor de MC Donalds (in Nederland). Openingstijden 10AM-????, oftewel hij was gewoon gesloten.

Ik wist niet een dat MC's gesloten konden zijn, in de US rij je gewoon naar de Mac en die is dan gewoon open.
Inderdaad. Ik bezorg ook weleens post. Uit de hand gelopen hobby :roll:.
Ik was er een keertje vroeg bij en stond al om kwart over 9 bij het raam hier in de buurt. Want een beetje bedrijf heeft tegenwoordig geen brievenbus meer:cry:. Gelukkig liep er een schoonmaker rond. Ik weet niet of hij Nederlands verstond, maar na wat initiele aarzeling deed hij toch maar een raampje open toen ik begon te schelden lol. Meteen maar verteld dat ik niet van plan was om mij aan te passen aan hun openingstijden en dat ze er maar voor zorgen dat ik mijn reclame troep kwijt kan ;-). Natuurlijk slaat dat nergens op en helpt het al helemaal niet. Maar ik was de frustratie van de dag wel weer kwijt :-).

Petra/VS schreef:Ja, ik vind het ook heerlijk, die lange openingstijden. Barnes and Noble is bijvoorbeeld elke dag tot 23 uur open. Heerlijk om na het eten nog even een koffie te halen (ze hebben Starbucks in de winkel) en door de boeken te rommelen.
Een andere fantastische uitvinding vind ik Exxon Mobil's speedpass. Ik heb een klein staafje aan mijn sleutelbos, dat aan een creditcard is gekoppeld. Ik hoef het maar naar de pomp te zwaaien en een lichtje gaat aan en ik kan tanken. Ook kan ik er in hun winkels drankjes en snacks mee kopen. Ik zag laatst, dat Mastercard nu ook zoiets heeft.

Shell heeft dat ook in Nederland. Bij een aantal pompen heb je easy-pay. Een soort van sleutelhanger ook die je langs de pomp zwaait en dan kun je te tanken. Als bijkomend voordeel worden je airmiles ook direct meegenomen en alles komt keurig thuis per factuur. Meer info @ http://www.easypay.nl
Helaas werkt dit niet bij elk Shell station en ben ik eigenlijk blij dat onze pompen het niet hebben. Immers, dan zou ik geen aanspraak meer hebben tijdens mijn werk :( .

In onze stad is de AH open tot 21.00 uur. Maar op zondag wel gesloten, terwijl wij toch aardig touristisch zijn. Mocht je echt helemaal zonder zitten dan zijn er nog wel een AH en ik geloof ook een c1000 in twee dorpjes 10km verderop die wel open zijn.

Om te besluiten vind ik de 24 uurs economie van Amerika ook helemaal geweldig. Ik ga vaak uit met vrienden op zaterdagavond en dan speel ik soms weleens de bob. Nou het zou toch bijzonder prettig zijn als je om 5 uur in de nacht nog even ergens naar toe kan om wat te eten! Maar er is hier in de noord kop echt helemaal niets open! Geen fast-food joints en zelfs geen benzinepomp! Die gaan op zondagochtend allemaal om 9 uur open.
- Mike
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hier inderdaad AH tot 20.00 open,en gelukkig in het centrum ook op Zondag.
Wat ik wel mis in Nederland is dat hele vroege ontbijten buiten de deur,er zijn hier niet veel plaatsen waar je om zes uur in de ochtend al terecht kan.

Verder zal het mij een zorg zijn,aangezien we allebei vanuit huis werken kunnen we boodschappen doen wanneer we willen,en de avondwinkel is ook 5 minuten verderop.

In echte noodgevallen hebben we voor snacks en limonade (en sigaretten!)altijd nog de Esso 1 minuut van huis die 24 uur per dag open is.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Toen ik jong was en in New York woonde, ging je na een nacht stappen, 's ochtends heel vroeg ontbijten ergens in een greasy spoon diner, en dan naar huis. Heel gezellig was dat altijd.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Toen we naar Durham verhuisden was ik bang dat de openingstijden hier beperkter zouden zijn dan in Washington DC, maar dat valt gelukkig erg mee.

De Kroger supermarkt vlakbij is 24/7 open. In Arlington hadden we altijd wel een CVS waar je om middernacht wat kon kopen maar hier dus een complete supermarkt... heerlijk.

Het valt me wel op dat hier in de regio meer winkels en bedrijven gesloten zijn op zondag, en in mindere mate ook op zaterdag.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier vlakbij is er zelfs een sportschool, die 24 uur per dag open is. Een kennis van mij werkte daar soms 's nachts en zei, dat het er de hele nacht best druk was. Veel ziekenhuispersoneel en politie, brandweer en dergelijke.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

I love it, I love it, I love it. Een van de redenen waarom ik zo van dit land houd. Je kan elek dag van de week gewoon shoppen, niet gehaast tussen 5 en 6 of 7 als je geluk hebt de stad in om een broek te kopen. Anders moet je als werkende op koopavond of zaterdag, aargh!!! Zeker omdat koopavond en de weekenden ook door de jeugd wordt gebruikt om te hangen. Maakt gericht shoppen er niet makkelijker door als je door die groepen moet waden.

Dus, mijn steun krijgt de 24 hrs economie zeker.

Mijn ex heeft ooit zijn liefde voor mij bewezen door om 3 uur 's nachts Haagen Dazs voor me te gaan halen, heel romantisch, en ik kan de keren niet tellen dat we tijdens road trips midden in de nacht ergens gewoon een burrito konden kopen en in de microwave gooien of koffie halen of iets anders te snakcen.

Zelfs mijn allereerste Amerika ervaring als tiener is gerelateerd aan de grote supermarkt in Miami. Wij kwamen 's nachts aan en gingen nadat we ingechekt hadden gelijk naar de Publix. Geweldig!!!

Ontztettend moeilijk om te wennen aan de minder klantgerichte openingstijden in NL. En ik woonde in Den Haag waar het denk ik het best geregeld is in NL. Konmar tot 10 uur open, bijv. Maar ik kwas weekends vaak bij mijn broer in zijn "durp" bij Breda en dan moest ik weer overschakelen, en op zaterdagmiddag echt besluiten wat ik voor de rest van het weekend wilde.
SEEING IS BELIEVING
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Pete.Z schreef:Hier inderdaad AH tot 20.00 open,en gelukkig in het centrum ook op Zondag.
Denk maar niet dat je mij op zondag in de supermarkt in Rotterdam-centrum krijgt!!! Daar zijn dan zoooooo veel mensen, en ze hebben allemaal haast, ze willen er allemaal niet zijn, dus dat is ellende... Nederland op z'n slechtst...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Pete.Z schreef: Wat ik wel mis in Nederland is dat hele vroege ontbijten buiten de deur,er zijn hier niet veel plaatsen waar je om zes uur in de ochtend al terecht kan.
Heel goed punt maak je hier. Mijn man en ik willen nog wel eens vroeg op stap zijn (half 6 in de auto zo'n beetje) maar nérgens kun je ontbijten. Echt nérgens. Op een later tijdstip ook niet trouwens. Ja, een broodje ham bij de AC, nou, dat noem ik niet ontbijten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aïda schreef:Heel goed punt maak je hier. Mijn man en ik willen nog wel eens vroeg op stap zijn (half 6 in de auto zo'n beetje) maar nérgens kun je ontbijten. Echt nérgens. Op een later tijdstip ook niet trouwens. Ja, een broodje ham bij de AC, nou, dat noem ik niet ontbijten.
Aïda,

wat dacht je van De Aalschover en De Lepelaar aan de A6 tussen Lelystad en Almere? Door de week al vanaf 6 uur open. In het weekend wel wat later. Zijn beide toch redelijk bij jou in de buurt dacht ik. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Da's een goeie Roland! Alleen niet handige locaties als je de andere kant op gaat :) Als we om half 6 in de auto zitten gaan we naar Frankrijk, half 7 ofzo naar Duitsland. (en om kwart voor 7 naar het werk, maar dat telt niet)
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Zo stond ik laatst ook om 12 uur 's nachts bij één of andere Pharmacy om nog even oogpleisters te halen, haha!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mack schreef:
Pete.Z schreef:Hier inderdaad AH tot 20.00 open,en gelukkig in het centrum ook op Zondag.
Denk maar niet dat je mij op zondag in de supermarkt in Rotterdam-centrum krijgt!!! Daar zijn dan zoooooo veel mensen, en ze hebben allemaal haast, ze willen er allemaal niet zijn, dus dat is ellende... Nederland op z'n slechtst...

Klopt,is waanzinnig druk daar.
Volgens mij is op zuid ook die supermarkt open op Zondag,kop van zuid,wat vroeger de Konmar was?

Maar goed,je stelt je er op in ook natuurlijk,gewoon zorgen dat je genoeg spullen in huis hebt.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Bestaan er geen nachtwinkels in NL? Ik heb er zeker 4 in de buurt op 5 min fietsen, en daar verkopen ze al het meeste dat je nodig hebt (behalve electronica :( ). In Belgie heb je ook apothekers per gemeente of groep gemeentes die ook heel laat open is (geen idee hoe laat, maar ik ben daar ook ooit eens om half 2 wat gaan halen.)
Cafes, eetgelegenheden etc zijn hier ook dag en nacht open, zelfs in het kleine dorpje waar ik opgegroeid ben, kon ik tot 6u 's morgens nog kiezen tussen 4 restaurants (en er woonden maar 6000 mensen) en 3 cafes. Akkoord enkel in het weekend, tijdens de week was het meestal maar tot 2u of zo. De fitness waar ik naartoe ga, is ook tot 2u open. Videotheek idem.
De meeste grootwarenhuizen zijn open tot 20u, en eigenlijk heb ik dat nooit als storend ervaren, tot 21u zou gemakkelijker zijn. Maar heel de nacht door is gewoon te zot, is gewoon niet rendabel. Je moet om 4u 's nachts maar is door een stad rijden, dat is gewoon leeg en uitgestorven, het is te belachelijk om daarvoor een winkel te gaan bemannen en personeelskosten te betalen. Dat haal je er nooit uit.

Maar ik mis het inderdaad ook wel dat je op zondag niets meer kan doen, en feestdagen zijn nog erger. En vooral voor staatsinstellingen :P, en banken te bereiken, dat is wel heel lastig, je hebt meestal wel een zaterdagochtend opening of zo, maar dan komt iedereen natuurlijk.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Een voorbeeld van de 24 uurs economie hier in de omgeving van mijn huis. Zaterdagavond zijn wij om 11 uur eigenlijk nog klaar wakker en besluiten even naar Home Depot te gaan om stenen voor de tuin uit te zoeken. Home Depot heeft een aantal filialen die 24 uur per dag open zijn. Wij waren pas na middernacht klaar met uitzoeken, waarna we even naar de customer service desk liepen om het leveren te regelen.
Op de vraag "When can you deliver our order?" kijkt de man even op zijn computer scherm en zegt: "How does tomorrow morning between 8 and 11 sound?". Ik vraag nog schaapachtig of ze inderdaad op zondag bezorgen, en hij biedt nog aan om het te veranderen als dat ons niet uitkomt... De vorlgende ochtend (zondag) om 9 uur stonden de pallets met stenen op ons erf.
Merle

Bericht door Merle »

Wat mij opvalt is dat hier (vlakbij het financial disctrict in san francisco) juist een "heleboel" gesloten is in de avonden en weekenden... Zo wilde ik 2 weken terug op zondag naar de Mexicaan waar ik eerder die week met mensen van het werk lunch gehaald had en bleek die gesloten te zijn... Toen ik dat die maandag erna tegen iemand zei, wist die me te vertellen dat de meeste eettentjes in het financial district in het weekend gesloten waren....
Dat had ik dus echt nooit verwacht... Wel balen, ging weer een tacootje aan mijn neus voorbij :wink:

(maar die "nachtwinkeltjes" maken het allemaal goed hoor!!)
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Merle schreef:Wat mij opvalt is dat hier (vlakbij het financial disctrict in san francisco) juist een "heleboel" gesloten is in de avonden en weekenden... Zo wilde ik 2 weken terug op zondag naar de Mexicaan waar ik eerder die week met mensen van het werk lunch gehaald had en bleek die gesloten te zijn... Toen ik dat die maandag erna tegen iemand zei, wist die me te vertellen dat de meeste eettentjes in het financial district in het weekend gesloten waren....
Dat had ik dus echt nooit verwacht... Wel balen, ging weer een tacootje aan mijn neus voorbij :wink:

(maar die "nachtwinkeltjes" maken het allemaal goed hoor!!)
Meestal zijn de downtowns of business districts alleen dat, door de weeks heel druk, etc. voor het 24 uurs leventje moet je in de neighborhoods zijn, zoals Chinatown, Castro, Mission, etc. daar vind je 24 uur diners, etc. in buurten zoals richmond en sunset, vind je veel vietnamese restaurants die tot laat openblijven, toen ik in Frisco woonde (ik woonde in de Castro maar heb ook op Alamo Square gewoond) ging ik altijd naar de 24 uurs diner of als we uitgingen eindigden wij altijd in Chinatown!! De Safeway op Market Street tussen de Castro en Civic Center is 24 uur open trouwens.

Veel plezier in San Francisco, een van mijn fave steden.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer