Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagage US Airways

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mieke1980
Amerika-ontdekker

Bagage US Airways

Bericht door mieke1980 »

Hoi allemaal,

Ik ben aan het uitzoeken hoeveel bagage ik mee mag nemen naar Amerika (we vliegen met US airways). Nu lees ik overal dat je per persoon 2 stuks van 23 kilo per bagage mee mag nemen. Ik heb even gekeken op de site van US Airways en daar vind ik het volgende:

New first checked bag fee
US Airways will assess a $15 fee for passengers’ first checked bags. If you purchased a ticket before July 9, the first bag fee won’t apply. We also now charge $25 for all second checked bags. The new checked bag policies apply to all flights to and from Canada, Latin America and the Caribbean, as well as flights within the U.S.

Checked bags Under 50 lbs/23 kg 51-70 lbs/23-32 kg (includes $50 weight fee)
First bag $15* $65*
Second bag $25* $75*
Third - ninth bag $100* $150*

Nu is helaas mijn engels niet al te best maar hieruit begrijp ik dat je voor je eerste stuk bagage (van tot 23 kilo) 15 dollar moet betalen, tenzij je voor 9 july 2008 je ticket hebt geboekt. Voor je tweede tas / koffer moet je 25 dollar betalen.
Begrijp ik dit goed?

Groet,
Mieke
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bagage US Airways

Bericht door Marjolijne »

2 x 23 kilo pp

Betaald niet voor vluchten van en naar europa + eventuele overstap.

Gr. Marjolijne
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

mieke1980 schreef:Nu is helaas mijn engels niet al te best maar hieruit begrijp ik dat je voor je eerste stuk bagage (van tot 23 kilo) 15 dollar moet betalen, tenzij je voor 9 july 2008 je ticket hebt geboekt. Voor je tweede tas / koffer moet je 25 dollar betalen.
Begrijp ik dit goed?
Dat begrijp je goed, enkel:
Deze nieuwe regel geldt niet voor transatlantische vluchten.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Even dit topic weer omhoog gehaald, wij vliegen ook met us airways, en de regels zijn intussen wel iets anders, maar komt op hetzelfde neer. Nu vraag ik me af of je na je overstap binnen de USA wel voor je eerste koffer moet betalen? Wij stappen namelijk over in Philladelphia.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als je gewoon op hetzelfde ticket reist hoef je niet te betalen voor je overstap.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Zo lang je binnenlandse vluchten in één boeking zitten met de trans Atlantische vluchten hoef je niet voor de eerste offer te betalen, ook al is de binnenlandse vlucht een paar dagen later.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Harry schreef: ook al is de binnenlandse vlucht een paar dagen later.
Volgens mij niet. In december 2008 vloog ik met US Airways naar Fort Lauderdale met daarin een 3 daagse stopover in Philadelphia. Voor die binnenlandse vlucht van Philadelphia naar Fort Lauderdale moest wel degelijk ik betalen voor bagage inchecken.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Neen, je moet niet apart betalen voor de doorverbinding, op voorwaarde dat "stopovers allowed" zijn, wat volgens mij ook is binnen dit verband. Het is een soort "multi-city" dat je geboekt hebt meen ik te verstaan, en dan heb je recht op de "meest genereuze bagagebehandeling" binnen jouw multi-city-boeking.

De bestemmingen opgesomd waar je wel extra moet voor betalen bij US Airways, behoren tot de short en medium haul categorie, tenminste voor de VS. Wellicht vliegen zij dit low cost nu, en moet je hun nieuwe luggage policy bekijken in het licht van een Ryanair-policy. Maar op lange afstand en dus een transatlantische verbinding nemen ze jouw bagage zo mee, stel dat ze dit betalend zouden maken, ze zijn dan de enige die dit doen, ik denk dat ze dan hun lijnen naar Europa mogen schrappen... Ik vind ze persoonlijk al tamelijk duur in vergelijking voor wat je krijgt. Kwamen in mijn zoektocht toch steeds als zowat de duurste uit de bus.

TOEVOEGING: heb even uw trip gesimuleerd, zoals ik het begrijp moet je dus - raar maar waar - effectief 25$ per eerste bagage per passagier bijbetalen voor die binnenlandse verbinding. Nergens vind ik terug dat stopovers bij hen allowed zijn. Geef mij dan maar British Airways, die hebben tenminste een duidelijke luggage policy...
Laatst gewijzigd door Radarlove op 24 mar 2013, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

mtl schreef:
(...) Voor die binnenlandse vlucht van Philadelphia naar Fort Lauderdale moest wel degelijk ik betalen voor bagage inchecken.
Was deze verbinding geboekt als stopover, of als eerste bestemming Philly en dan een tweede verbinding FL? Als je dat als stopover geboekt hebt, vrees ik dat ze je afgezet hebben. Ik heb vorig jaar nog een identieke discussie gehad (wel niet in de VS), en de bediende beweerde bij hoog en bij laag dat ik moest bijbetalen voor die tweede verbinding, maar na veel vijven en zessen en het zowat laten opbellen van iedere verantwoordelijke bleek dat ik toch gelijk had :lol: Scheelde hem meteen een 80 euro, daar heb ik lekker wat andere dingen mee gedaan!

TOEVOEGING: zie vorige post, bij US Airways blijkbaar dus toch bijbetalen...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

mtl schreef:
Volgens mij niet. In december 2008 vloog ik met US Airways naar Fort Lauderdale met daarin een 3 daagse stopover in Philadelphia. Voor die binnenlandse vlucht van Philadelphia naar Fort Lauderdale moest wel degelijk ik betalen voor bagage inchecken.
Ik denk dat je dan onterecht betaald hebt voor je bagage, we zijn afgelopen december vanaf Brussel naar Miami gevlogen en 2 weken later vanaf Tampa naar Las Vegas, en daarna weer naar Amsterdam. Het waren totaal 6 vluchten en we hebben nergens betaald voor de bagage, zo stond het ook duidelijk in de boekingsgegevens op de site en in de app.
We vlogen met United, misschien dat US airways als budget maatschappij een andere bagage vrijstelling hanteert.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik had multi-city geboekt bij ebookers.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Harry schreef: (..)
We vlogen met United, misschien dat US airways als budget maatschappij een andere bagage vrijstelling hanteert.
Ja, exact dat wat ik wil zeggen doordat ik het zelf eens heb nagekeken middels een simulatie, blijkbaar hanteert US Airways een Ryanair-achtige policy dezer dagen, in tegenstelling tot andere maatschappijen. Het is op die manier wel heel gemakkelijk om de goedkoopste te worden, als je voor alles gaat bijrekenen... Ik ben er dus mee akkoord dat je in de zak gezet wordt, maar niet door de baliebediende, wel door de US Airways-policy. Toch blij dat we dit jaar voor BA gekozen hebben, daar zit alles gewoon inbegrepen, geen gedoe achteraf.

Mijden die US Airways handel zou ik zeggen :mrgreen:
lydiam1
Amerika-ontdekker

Bericht door lydiam1 »

Inderdaad, maar ik heb helaas al geboekt, was op dat moment zeker de goedkoopste, al heeft BA nu goedkopere tickets voor dezelfde datum. Balen dus maar niets meer aan te doen.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

lydiam1 schreef:(...) al heeft BA nu goedkopere tickets voor dezelfde datum. (...)
Hoi, gewoon een goed advies voor de toekomst, en dit aan alle forumleden. Bij BA heb je geen gezever, zij zullen steeds een qualiflyer blijven, da's hun handelsmerk, en dus ook geen kleine lettertjes voor de bagage, maar duidelijke uitleg. Als ik het KAN doen met BA, doe ik het met hen, net daarom.

Je kan in principe ieder jaar opnieuw BA tickets goedkoop boeken vanaf ongeveer 2 januari en dit voor een periode van een vijftal weken. Je reis plannen het jaar ervoor, voor het komende jaar, geeft je de mogelijkheid om van deze aanbieding gebruik te maken. Tickets zijn dan boekbaar voor het ganse jaar. Ik heb een dikke 25% bespaard door het dit jaar op deze manier te doen, en da's veel!
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Wij vliegen in july met US en standaard bagage (niet meer dan 2x23 kg) wordt niet aangerekend.

Groeten Neil
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Economy zonder members card is nog maar 1 stuks bagage gratis bij US Airways.
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Neil mcauly schreef:Wij vliegen in july met US en standaard bagage (niet meer dan 2x23 kg) wordt niet aangerekend.
Klopt, daar waren we al uit, maar het gaat om een extra binnenlandse vlucht met US Airways, en daar moet je wel voor bijbetalen... Idd niet voor de transatlantische verbindingen.
Neil mcauly
Amerikafan

Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Daar staat toch dat je voor de tweede moet betalen of ben ik nou helemaal gek aan het worden?
Neil mcauly
Amerikafan

Is idd. een beetje tegenstrijdige info. In het lijstje staat er $100 voor 2de bag en erboven staat er een update dat het $70 zou zijn voor je 2nd bag.
Indien je zeker wilt zijn, best eens mailtje sturen naar klantendienst voor duidelijkheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer