Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe streng is de douane op Schiphol bij vluchten vanuit NY?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Hoe streng is de douane op Schiphol bij vluchten vanuit

Bericht door DejaVu »

Wat zei je toen?

"Gewoon, uit Leiden(of waar je ook vandaan komt)..."
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Zoetermeer :D
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Nog nooit enige vragen gehad vanuit de USA, zowel in Brussel, Dusseldorf als in Amsterdam. Verwijder in ieder geval labels, verpakkingen etc van producten en kleren. Gewoon stoïcijns :oops: doorlopen is het devies...
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

We zijn wel eens teruggekomen dat ze onze koffers hadden gecontroleerd. Zat een briefje in de koffer. De TSA sloten waren toen wel weg. Verder nog niets van douane gemerkt.
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

We zijn wel eens teruggekomen dat ze onze koffers hadden gecontroleerd. Zat een briefje in de koffer. De TSA sloten waren toen wel weg. Verder nog niets van douane gemerkt.
Ook al eens meegemaakt. Maar dat heeft niets met douane-activiteiten te maken in de zin van aankopen of zo. Dat is toch puur een veiligheidscheck?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mads2010 schreef:Dat is toch puur een veiligheidscheck?
Inderdaad, heeft niets met douane te maken, is veiligheidscontrole door de US voordat je terugvliegt.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Mads2010 schreef:Verwijder in ieder geval labels, verpakkingen etc van producten en kleren.
Ik mag aannemen dat je met labels prijskaartjes en die andere frutsels bedoeld ?
Een wasmerkje van kleding eraf halen is natuurlijk niet nodig, de kleding wordt toch in Honduras, Mexico of Azie gemaakt.
Dus of je het in de VS of in Europa hebt gekocht kunnen ze meestal toch niet (direct) zien.
Crisis ? What Crisis ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik dacht dat dat wel een verschil maakte, want ik heb dat bij kledij van mijn zoon eens gezien: Tommy Hilfiger, geloof ik: wat we in Amerika gekocht hadden, daar stond inderdaad een of ander Zuid-Amerikaans land op, maar wat we in Belgie gekocht hadden, daar stond een ander land op.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ursula
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ursula »

Ik vraag me af hoe dat nu zit met de koffers door de controle.
Ik heb vernomen dat je of tsa sluiting kan nemen of je koffer open moet laten zodat men kan controleren. Het idee om mijn koffer open te laten vind ik niet fijn en ben dus benieuwd hoe jullie dat doen of hebben gedaan.
Afbeelding
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik hang altijd gewoon hangslotjes aan mijn koffers. Als ze die persé open willen knippen, dan moet dat maar. Overigens vroegen ze mij de laatste paar vluchten steeds of de koffers op slot zaten, en dan moest ik gewoon even erbij blijven staan terwijl ze mijn koffers door de scanner haalden.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie

Bericht door Radarlove »

Weet van een douanier in Zaventem dat zij voornamelijk kijken naar het gedrag van mensen wanneer ze de douanepost naderen. Iemand die niks te verbergen heeft en van niks weet, heeft de neiging om de douaniers zelfs niet op te merken en er voorbij te lopen; ze staan daar dan ook opzettelijk een beetje aan de zijkant en min of meer onopvallend opgesteld. Weet niet hoe ze dit in Schiphol doen helaas... Iemand die wel iets te verbergen heeft, gaat aan de post op zoek naar "diegenen waar ze moeten voor oppassen", vaak enkele keren oogcontact en zo. Die halen ze er dan uit.

Enkele truukjes die mijn vrouw en ik toepassen (wij hebben ALTIJD wel wat te verbergen :lol: ): alvorens we de douane naderen beginnen we een deftige babbel over het een of het ander, iets dat we nog moeten plannen of zo. Onbewust "vergeten" we de douane, en mogen we tevens steeds doorlopen. Vorig jaar hadden we zelfs een kat geadopteerd in Griekenland, en dat beest was NIET in orde met zijn papieren. Omdat die serieus van zijn oren aan't maken was, hebben we wat brokjes in zijn reiskooi gegooid zodat die zweeg, met alle koffers errond op een karretje, jassen erover gesmeten, en niemand heeft iets gemerkt :-)

Wat ook kan helpen, is om de bagagelabels "onherkenbaar" te maken, jas er nonchalant over, of een handtas, maar zeker niet afscheuren want kan verdacht overkomen. Vermijd kortweg "aandacht" voor en "oogcontact" met de douaniers, en zorg voor nonchalant afgeschermde tags, zou prima moeten volstaan.
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Dank voor jullie reacties. Ik zie graag meer antwoorden.

Manlief vroeg zich af of de koffer op Schiphol insealen mogelijk en/of handig is.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je bedoelt dat je met insealen de aandacht van de douane kan vermijden dan is het antwword nee.
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Dat was niet mijn bedoeling. Het is meer zoekende naar wat het meest gebruikt/ beste werkt om de koffer af te sluiten. Want open laten gaat tegen mijn gevoel.
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Slotje die al bij de koffer zit?
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Wij hebben geen slotjes erbij. Maar jij bedoeld eigenlijk simpele slotjes om te gebruiken? Is een idee. Dank je!
Afbeelding
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Als je toch slotjes gaat aanschaffen, neem dan gelijk TSA slotjes (zoals je zelf ook al zei). Probleem opgelost. Je koffer kan op slot en de douane kan ze open maken. Ze doen de slotjes in principe weer netjes terug.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Dank voor je antwoord!!!

Hebben jullie ook weleens vernomen dat tryrapes werken?
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

try rapes? :roll: ;)

tie-wraps zijn makkelijk open te krijgen. die kleine slotjes ook maar goed, kosten die kleine tsa slotjes niet gewoon een paar euro?
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Tsss, je wist wat ik bedoelde. :wink:

Ik heb geen idee, maar dit komt op het lijst 'aanschaffen'.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer