Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is de beste optie voor een GPS in de V.S. ?
- Ik heb nu een Garmin Nulink: kaarten van Amerika kopen kost €75
- GPS met kaarte kopen bij aankomst in V.S.
- Vertrouwen op smartphone navigatie via ingebouwde gps satteliet ?
- Ik heb nu een Garmin Nulink: kaarten van Amerika kopen kost €75
- GPS met kaarte kopen bij aankomst in V.S.
- Vertrouwen op smartphone navigatie via ingebouwde gps satteliet ?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: GPS
- Dure optie
- Prima optie. Bij Walmart zou je voor een bedrag < 75 euro wel een GPS moeten kunnen krijgen. Je zou deze bij terugkomst weer te koop kunnen aanbieden in het Amerika-verkoophoekje
- Kan een goede optie zijn. Zorg er dan wel voor dat je een App hebt die ook Offline kan navigeren. Anders gaat het daar niet werken, tenzij je internet op je mobiel hebt (=duur en niet overal dekking)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
Wij hadden op voorhand voor €50 een tweedehands GPS gekocht van een koppel dat reeds op reis was geweest naar de VS (via http://www.kapaza.be). Prima ding, maar als ik er nu op terugkijk hadden we ook perfect zonder GPS gekunnen. Alle wegen stonden enorm goed aangegeven (nationale parken stonden al honderd kilometer op voorhand aangegeven), het enige wat de GPS aangaf waren instructies zoals 'nu 250 km rechtdoor, dan linksaf'
Als je veel steden gaat bezoeken zal het natuurlijk een ander verhaal zijn.
Wij gebruikten de GPS eigenlijk alleen om de geschatte aankomsttijd te berekenen of om het dichtstbijzijnde benzinestation te zoeken.
We hadden ook wel een goede ouderwetse kaart bij ons en ik laadde elke dag op voorhand (via wifi van het hotel) het google maps gebied in op mijn iPad.

Als je veel steden gaat bezoeken zal het natuurlijk een ander verhaal zijn.
Wij gebruikten de GPS eigenlijk alleen om de geschatte aankomsttijd te berekenen of om het dichtstbijzijnde benzinestation te zoeken.
We hadden ook wel een goede ouderwetse kaart bij ons en ik laadde elke dag op voorhand (via wifi van het hotel) het google maps gebied in op mijn iPad.
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet wéér de discussie of een GPS nuttig is of niet
. Daar zijn al heel wat pagina's over volgeschreven.
De TS wil gewoon weten wat voor hem de handigste oplossing is.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Koop een nieuwe GPS
Een Garmin of Tomtom
Kosten minder als $ 100.00
Als je een iPhone of smartphone gaat gebruiken ga je wel achterover vallen van je factuur ! ! !
Bij Walmart :
TomTom START 50M 5" Vehicle GPS with Free Lifetime Map Updates
5" screen 7 million POIs and IQ Routes Maps cover the U.S.
From $69.98
Succes
Kingair
Een Garmin of Tomtom
Kosten minder als $ 100.00
Als je een iPhone of smartphone gaat gebruiken ga je wel achterover vallen van je factuur ! ! !
Bij Walmart :
TomTom START 50M 5" Vehicle GPS with Free Lifetime Map Updates
5" screen 7 million POIs and IQ Routes Maps cover the U.S.
From $69.98
Succes
Kingair
Laatst gewijzigd door Kingair op 25 mar 2013, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
tenzij je dus Offline navigatie gebruikt..Kingair schreef:Als je een iPhone of smartphone gaat gebruiken ga je wel achterover vallen van je factuur ! ! !
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is overigens wel iets om goed te checken. Want sommige software kan wel Offline navigeren maar wil wel eerst een verificatie uitvoeren of de licentie klopt. En dan heb je dus alsnog een data-verbinding nodig.
-
- Amerikafan
De handigste oplossing is voor iedereen anders. De TS twijfelt duidelijk nog tussen de verschillende mogelijkheden, dus ik geef hem mijn persoonlijke ervaringen (=op voorhand een gps aankopen via tweedehandssite, maar uiteindelijk niet veel aan gehad). Niets mis mee, toch?Njit schreef:Niet wéér de discussie of een GPS nuttig is of niet. Daar zijn al heel wat pagina's over volgeschreven.

Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
- FrankS
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik ga deze zomer de navigatie van NavFree gebruiken. Deze installeer ik op mijn iPhone en gebruikt alleen gps (dus geen data). Is wellicht ook nog een optie om te overwegen?!
Is overigens een gratis app.
Is overigens een gratis app.
Groet, Frank
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb voor jouw eerste optie gekozen en de kaarten voor mijn Garmin gekocht. Het grote voordeel daarvan vind ik, dat je de kaarten op je computer kunt installeren en dan heb je m.b.v. het gratis programma Basecamp een heel mooie routeplanner. Ik vind dat heel handig bij de voorbereiding van een reis. Koop dan wel de kaarten op dvd. De kaarten gekocht op geheugenkaart kun je ook in Basecamp gebruiken,maar dan moet je toestel met de kaarten met je computer verbonden zijn. Ik weet niet of de downloadversie ook als routeplanner is te gebruiken.
Misschien zou je ook nog kunnen kijken naar de gratis kaarten van Open Street Maps. Ik heb daarvan de kaarten van Washington State op mijn computer en dat viel zeker niet tegen. Ik heb desondanks besloten de kaarten van Garmin te kopen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Misschien zou je ook nog kunnen kijken naar de gratis kaarten van Open Street Maps. Ik heb daarvan de kaarten van Washington State op mijn computer en dat viel zeker niet tegen. Ik heb desondanks besloten de kaarten van Garmin te kopen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Wat is de beste optie voor een GPS in de V.S. ?
Wij maken altijd gebruik van de navigatie op de smartphone. Hebben dan een prepaid kaartje van AT&T met 200 belminuten en 1GB aan internet. Dit kost $50 en dan ben je klaar. Vind persoonlijk de navigatie van Google Maps (op android) fijner dan TomTom.
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Maar wat dan als je ergens bent waar er geen GSM ontvangst is?
Je hebt alleen bereik nodig bij het starten van de route. De route zelf slaat hij op. Daarvoor heb je dus geen bereik nodig. Het enige moment wanneer je wel gsm bereik nodig hebt is wanneer je van de route af wil wijken. (bijvoorbeeld in een stad om wat te gaan eten) wij hebben het nog nooit meegemaakt dat wij op die momenten geen bereik hadden met AT&T...pelsmaker schreef:Maar wat dan als je ergens bent waar er geen GSM ontvangst is?
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Kijk eens aan, weer iets bijgeleerd. Ik daht dat ze constant verbonden waren met internet.
- JohnS
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
In aansluiting op het vorige een paar opmerkingen en dezelfde vraag.
Zojuist gekeken bij Garmin en ik zie dat de kaart US lower states voor mijn nüvi € 39,- zou kosten (alleen download beschikbaar). De prijs die TS noemt lijkt nogal hoog.
Voordeel: In de resterende dagen tot vertrek kan ik al wat routes en waypoints maken. Voordeel: goedkoop. Nadeel: apparaat, lader enz meesjouwen. Nadeel: Kaart aan één apparaat gekoppeld.
Bij Avis kan ik voor ca € 70,- (aanbieding, incl tax) een Where2 van Garmin bij de auto huren.
Voordeel: makkelijkste optie, niet tijdrovend. Nadeel: Pas ter plaatse zien en invoeren.
De prijzen zijn laag; ik ben er over enkele dagen. In en rond SF waar ik eerst zonder auto ben, is niet direct een Walmart goed bereikbaar en als, dan zijn bepaalde apparaten daar niet op voorraad of te laat leverbaar.
Bij BestBuy, af te halen op meedere punten (bijv Mission) ben ik ongveer $120 kwijt voor een TomTom (niet mijn favoriet) en $ 130 incl voor een 5"Garmin.
Voordeel: nieuw apparaat. Nadeel: Naar de winkel, uitproberen, opladen, evt updaten, dan pas echt gebruiken.
Navigatie op tel vind ik niet ideaal, zeker niet als je alleen onderweg bent en de accu van je tel beetje wilt ontzien.
Hebben jullie nog tips of advies?
Ervaringen met zelf meenemen?
Zojuist gekeken bij Garmin en ik zie dat de kaart US lower states voor mijn nüvi € 39,- zou kosten (alleen download beschikbaar). De prijs die TS noemt lijkt nogal hoog.
Voordeel: In de resterende dagen tot vertrek kan ik al wat routes en waypoints maken. Voordeel: goedkoop. Nadeel: apparaat, lader enz meesjouwen. Nadeel: Kaart aan één apparaat gekoppeld.
Bij Avis kan ik voor ca € 70,- (aanbieding, incl tax) een Where2 van Garmin bij de auto huren.
Voordeel: makkelijkste optie, niet tijdrovend. Nadeel: Pas ter plaatse zien en invoeren.
De prijzen zijn laag; ik ben er over enkele dagen. In en rond SF waar ik eerst zonder auto ben, is niet direct een Walmart goed bereikbaar en als, dan zijn bepaalde apparaten daar niet op voorraad of te laat leverbaar.
Bij BestBuy, af te halen op meedere punten (bijv Mission) ben ik ongveer $120 kwijt voor een TomTom (niet mijn favoriet) en $ 130 incl voor een 5"Garmin.
Voordeel: nieuw apparaat. Nadeel: Naar de winkel, uitproberen, opladen, evt updaten, dan pas echt gebruiken.
Navigatie op tel vind ik niet ideaal, zeker niet als je alleen onderweg bent en de accu van je tel beetje wilt ontzien.
Hebben jullie nog tips of advies?
Ervaringen met zelf meenemen?
Wij gebruiken al sinds we in september 2007 onze eerste iPhone kochten navigatie op de telefoon. Kwestie van een telefoonoplaadsnoertje (paar euro, als je er niet nog ergens een extra hebt liggen), sigarettenaansteker-usb-lader (paar euro) en zo'n klemding voor aan de autoruit of ventilatierooster. Een onderweg 100% geladen telefoon, plus heel handig tijdens stadswandelingen en korte trails (we zetten 'm dan op 'lopen' ipv 'auto'). Wij gebruiken in de EU TomTom en in de VS CoPilot (beiden geen dataverbruik).JohnS schreef:Navigatie op tel vind ik niet ideaal, zeker niet als je alleen onderweg bent en de accu van je tel beetje wilt ontzien.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ook wij gebruiken de telefoon met daarop TomTom, kaartje voor de telefoon is een stuk goedkoper en werkt echt prima in de VS!!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht