Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Caha: Deel 1: LA - San Francisco
Reis Caha: Deel 1: LA - San Francisco
Hallo,
Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Noord Amerika. We pakken het meteen goed aan en gaan drie maanden. De laatste maand is al geregeld; twee weken op Maui en twee weken op Kauai en nog een paar dagen New York. Daarvoor gaan we twee maanden rondreizen langs de westkust. Eerst van LA naar San Francisco en daarna door naar boven naar Seattle (maar die route zal ik tzt in het noordwest topic zetten).
Tot nu toe hebben we deze route voor de eerste vijf weken (vast heeeeel bekend voor velen van jullie):
4 juni eind vd middag aankomst LA (daarna dagje rondkijken, dagje strand, dagje disney)
8 juni Naar San Diego (dagje relaxed erheen rijden met stops langs de stranden, dagje id stad en dagje seaworld)
11 juni naar Palm Springs / twentynine palms + Joshua Tree NP
12 juni Kingman?
13 juni Grand Canyon
14 juni Page
16 juni Monument Valley
18 juni Moab - Arches NP
19 juni Capital Reef NP - Torrey
21 juni Bryce / Tropic
23 juni Zion / Springdale
26 juni Las Vegas
28 juni Death Valley, Lone Pine (Sequoia NP, Kings NP)
30 juni Lee Vining (mono lake, bodie)
2 juli richting Yosemite
5 juli San Simeon
6 juli Monterey
8 juli San Fran (3 dagen)
We reizen met twee kleine kindjes (1 en 3 jaar) en willen dus niet al te lang in de auto zitten op een dag. We houden van grote steden en ook van de natuurparken (al zullen we daar ivm de kids geen lange, moeilijke hikes doen, maar vooral de goed bereikbare uitkijkpunten en veel spelen tussendoor).
Wat is handiger voor Joshua Tree NP; palm springs of twentynine palms?
Vandaaruit is het stuk naar de Grand Canyon best lang. Nu heb ik Kingman er tussen zitten als break; hebben jullie nog andere suggesties?
Hetzelfde voor het stuk van Monument Valley naar Moab; is dat handiger aan te pakken?
Zijn Sequoia NP en Kings NP de moeite waard en kunnen ze op 1 dag vanuit Lone Pine?
Bij Yosemite weten we nog niet waar we gaan overnachten. Is El Portal wat (ook afhankelijk van de beschikbaarheid)?
Alle tips zijn welkom!
Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Noord Amerika. We pakken het meteen goed aan en gaan drie maanden. De laatste maand is al geregeld; twee weken op Maui en twee weken op Kauai en nog een paar dagen New York. Daarvoor gaan we twee maanden rondreizen langs de westkust. Eerst van LA naar San Francisco en daarna door naar boven naar Seattle (maar die route zal ik tzt in het noordwest topic zetten).
Tot nu toe hebben we deze route voor de eerste vijf weken (vast heeeeel bekend voor velen van jullie):
4 juni eind vd middag aankomst LA (daarna dagje rondkijken, dagje strand, dagje disney)
8 juni Naar San Diego (dagje relaxed erheen rijden met stops langs de stranden, dagje id stad en dagje seaworld)
11 juni naar Palm Springs / twentynine palms + Joshua Tree NP
12 juni Kingman?
13 juni Grand Canyon
14 juni Page
16 juni Monument Valley
18 juni Moab - Arches NP
19 juni Capital Reef NP - Torrey
21 juni Bryce / Tropic
23 juni Zion / Springdale
26 juni Las Vegas
28 juni Death Valley, Lone Pine (Sequoia NP, Kings NP)
30 juni Lee Vining (mono lake, bodie)
2 juli richting Yosemite
5 juli San Simeon
6 juli Monterey
8 juli San Fran (3 dagen)
We reizen met twee kleine kindjes (1 en 3 jaar) en willen dus niet al te lang in de auto zitten op een dag. We houden van grote steden en ook van de natuurparken (al zullen we daar ivm de kids geen lange, moeilijke hikes doen, maar vooral de goed bereikbare uitkijkpunten en veel spelen tussendoor).
Wat is handiger voor Joshua Tree NP; palm springs of twentynine palms?
Vandaaruit is het stuk naar de Grand Canyon best lang. Nu heb ik Kingman er tussen zitten als break; hebben jullie nog andere suggesties?
Hetzelfde voor het stuk van Monument Valley naar Moab; is dat handiger aan te pakken?
Zijn Sequoia NP en Kings NP de moeite waard en kunnen ze op 1 dag vanuit Lone Pine?
Bij Yosemite weten we nog niet waar we gaan overnachten. Is El Portal wat (ook afhankelijk van de beschikbaarheid)?
Alle tips zijn welkom!
Re: Reis Caha - Deel 1: LA - San Fran
Je reis komt nog wel. Eerst iets anders.
Als ik iets lees van "wij gaan 3 maanden enz." gaat er bij mij altijd een alarmbelletje rinkelen.
Je weet hopelijk dat je op een visa waiver maximaal 90 dagen in Amerika mag blijven ?
3 maanden is meer dan 90 dagen. Heb je je dat gerealiseerd ?
Zo ja, dan heb ik niks gezegd.
Als ik iets lees van "wij gaan 3 maanden enz." gaat er bij mij altijd een alarmbelletje rinkelen.
Je weet hopelijk dat je op een visa waiver maximaal 90 dagen in Amerika mag blijven ?
3 maanden is meer dan 90 dagen. Heb je je dat gerealiseerd ?
Zo ja, dan heb ik niks gezegd.
Ja, dat komt goed. 4 juni aankomst en vertrek 29 aug. Dus idd geen volle 3 maanden, maar dat praat wat makkelijker.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als ik zo naar je route kijk zou ik je toch nog even iets verder inlezen op http://ontdek-amerika.nl daar kun je heel veel info vinden over nationale parken.
Ik mis overigens ook 17 juni in dit schema.
Ook al heb je kinderen, zowieso een dag Moab (en de 17e ook) erbij en een dag Zion. Die 1e bevat meer dan alleen maar arches.
Van Twenty Nine Palms zou je evt ipv Kingman naar Williams kunnen rijden. Of je moet een kort dagje doen en vanaf Needles via Oatman naar Kingman rijden over de oude route66. Dat is ook nog een mogelijkheid.
In El Portal zit je heel goed hoor!
Ik mis overigens ook 17 juni in dit schema.
Ook al heb je kinderen, zowieso een dag Moab (en de 17e ook) erbij en een dag Zion. Die 1e bevat meer dan alleen maar arches.
Van Twenty Nine Palms zou je evt ipv Kingman naar Williams kunnen rijden. Of je moet een kort dagje doen en vanaf Needles via Oatman naar Kingman rijden over de oude route66. Dat is ook nog een mogelijkheid.
Dit was eigenlijk de reden waarom ik hierboven schreef dat je je goed in moet lezen. Je kunt vanaf Lone Pine niet die parken in. Dat kan alleen van de westkant. Dus of je moet omrijden en dan evt Mono Lake en Bodie skippen. Of je moet eerst Yosemite doen en dan voor je naar San Simeon gaat eerst Sequoia en Kings Canyon aandoen. Maar ook dit park niet in 1 dag doen. Overigens heeft dat laatste als ik je route zie de voorkeur hoor.28 juni Death Valley, Lone Pine (Sequoia NP, Kings NP)
In El Portal zit je heel goed hoor!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Caha: Deel 1: LA - San Francisco
Schrijf het even per dag uit, het is nu niet te zien waar je meerdere dagen zit en wat de reisdagen zijn.
Marianne
Marianne
Thanx voor jullie reacties. Ik zal het idd even uitschrijven per dag. Op aanraden van PSVWally een dag extra Moab. Voor Zion hadden we al drie dagen ingepland. Lone Pine is er nu uit. Ik heb de sites van ontdek-amerika en nps.gov wel al bekeken, maar idd nog niet gekeken naar Sequoia en Kings, omdat ik nog niet veel mensen heb gelezen die daar geweest zijn.
Zitten we ergens te lang of te kort en hebben jullie nog andere tips?
Bedankt!
dag 1: Aankomst LA
dag 2: LA, boodschappen en rondkijken (observatory e.d.)
dag 3: LA, stranddagje Venice Beach, abbott Kinney blv en Santa Monica pier
dag 4: LA, Disneyland
dag 5: naar San Diego, met onderweg Laguna beach en evt La Jolla
dag 6: San Diego, rondkijken in de stad
dag 7: San Diego, Seaworld
dag 8: Palm Springs of twenty Nine Palms + Joshua tree NP
dag 9: Kingman of Willimas
dag 10: Grand Canyon
dag 11: Page, Antelope Canyon
dag 12: Page, (varen op) Lake Powell
dag 13: Monument Valley, horseshoe bend en evt Valley of the Gods
dag 14: Moab, Arches NP
dag 15: Moab, Canyonlands NP
dag 16: Torrey, Capital Reef NP
dag 17: Torrey, Capital Reef NP
dag 18: Tropic, Bryce
dag 19: Tropic, Bryce
dag 20: Springdale, Zion
dag 21: Springdale, Zion
dag 22: Springdale, Zion
dag 23: Las Vegas (onderweg Valley of fire)
dag 24: Las Vegas
dag 25: Death Valley (Zabriskie, badwater)
dag 26: Death Valley
dag 27: naar Lee Vining (onderweg sand dunes en mammoth lakes)
dag 28: Lee Vining - Bodie, Mono lake
dag 29: Naar El Portal/Mariposa/oakhurst/yosemite
dag 30: Yosemite NP
dag 31: Yosemite NP, Mariposa Grove, Glacier point
dag 32: San Simeon
dag 33: Monterey en carmel
dag 34: Monterey
dag 35 t/m 37 San Francisco
Zitten we ergens te lang of te kort en hebben jullie nog andere tips?
Bedankt!
dag 1: Aankomst LA
dag 2: LA, boodschappen en rondkijken (observatory e.d.)
dag 3: LA, stranddagje Venice Beach, abbott Kinney blv en Santa Monica pier
dag 4: LA, Disneyland
dag 5: naar San Diego, met onderweg Laguna beach en evt La Jolla
dag 6: San Diego, rondkijken in de stad
dag 7: San Diego, Seaworld
dag 8: Palm Springs of twenty Nine Palms + Joshua tree NP
dag 9: Kingman of Willimas
dag 10: Grand Canyon
dag 11: Page, Antelope Canyon
dag 12: Page, (varen op) Lake Powell
dag 13: Monument Valley, horseshoe bend en evt Valley of the Gods
dag 14: Moab, Arches NP
dag 15: Moab, Canyonlands NP
dag 16: Torrey, Capital Reef NP
dag 17: Torrey, Capital Reef NP
dag 18: Tropic, Bryce
dag 19: Tropic, Bryce
dag 20: Springdale, Zion
dag 21: Springdale, Zion
dag 22: Springdale, Zion
dag 23: Las Vegas (onderweg Valley of fire)
dag 24: Las Vegas
dag 25: Death Valley (Zabriskie, badwater)
dag 26: Death Valley
dag 27: naar Lee Vining (onderweg sand dunes en mammoth lakes)
dag 28: Lee Vining - Bodie, Mono lake
dag 29: Naar El Portal/Mariposa/oakhurst/yosemite
dag 30: Yosemite NP
dag 31: Yosemite NP, Mariposa Grove, Glacier point
dag 32: San Simeon
dag 33: Monterey en carmel
dag 34: Monterey
dag 35 t/m 37 San Francisco
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Oh ik had dat van Zion wrs niet goed gelezen. Al denk ik dat je daar best 3 dagen zou kunnen zitten hoor, maar mss toch daar een dagje afhalen en bv Sedona meepakken voor de Grand Canyon.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een dag meer voor Moab uittrekken maar ik vind 3 nachten Zion ook niet verkeerd, het is een heerlijk rustpunt.
Voor Yosemite: kijk eens naar de mogelijkheden in het park, en anders El Portal. De andere opties liggen op meer dan een uur rijden van de vallei. Wacht niet te lang met boeken, juni is een prachtige maand voor Yosemite en dus druk.
Sequoia/Kings Canyon is zeer de moeite, maar wat lastig te combineren. Zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag.
Een volle dag DV is in de zomer niet aangenaam.
Marianne
Voor Yosemite: kijk eens naar de mogelijkheden in het park, en anders El Portal. De andere opties liggen op meer dan een uur rijden van de vallei. Wacht niet te lang met boeken, juni is een prachtige maand voor Yosemite en dus druk.
Sequoia/Kings Canyon is zeer de moeite, maar wat lastig te combineren. Zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag.
Een volle dag DV is in de zomer niet aangenaam.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wauw ben wel een beetje jaloers!
Wij hebben vorig jaar 1 maand rondgetrokken met 2 kinderen van 1 en 3 en een groot stuk van jullie route gedaan.
Vanaf Williams is het nog maar een uurtje rijden naar Grand Canyon Village. Ik zou dat uurtje in de vorige dag plannen en in 1 keer doorrijden naar grand canyon. Het word sowieso een lange rijdag en het voordeel als je het in 1 keer doet is dat je 1 keer minder alles hoeft in en uit te laden bij een hotel en een dag minder in de auto hoeft te zitten. Wij merkte vooral op het einde van de reis dat hoe langer je niet van hotel hoeft te wisselen hoe beter. Natuurljk moet je nergens langer blijven dan nodig maar wij hebben ook 3 nachten in Zion doorgebracht en het was echt heerlijk om even tot rust te komen en niet te verkassen. Hetzelfde geld voor Yosemite. Wij zaten in El portal en dat betekende elke dag toch weer de auto in en in de valley lang naar een parkeerplek zoeken terwijl als je in de valley zelf je slaa plek boekt je lekker 2 dagen auto vrij bent.
Een andere tip is neem portable dvd spelers met usb mee. Vooral tijdens de lange ritten bleek dit ideaal te zijn en heel vaak konden we ze met een kabel zo aansluiten op de tv's in hotels waardoor ze lekker een nederlandse tekenfilm konden kijken voor het slapen gaan.
Ik ben erg benieuwd naar deel 2 van jullie reis. Misschien leuk om dat stuk er ook een keer bij te zetten. En misschien kan er nog wel geschoven worden tussen deel 1 en 2. Verder wens ik jullie veel plezier met plannen!!!
Gr. Laura

Wij hebben vorig jaar 1 maand rondgetrokken met 2 kinderen van 1 en 3 en een groot stuk van jullie route gedaan.
Vanaf Williams is het nog maar een uurtje rijden naar Grand Canyon Village. Ik zou dat uurtje in de vorige dag plannen en in 1 keer doorrijden naar grand canyon. Het word sowieso een lange rijdag en het voordeel als je het in 1 keer doet is dat je 1 keer minder alles hoeft in en uit te laden bij een hotel en een dag minder in de auto hoeft te zitten. Wij merkte vooral op het einde van de reis dat hoe langer je niet van hotel hoeft te wisselen hoe beter. Natuurljk moet je nergens langer blijven dan nodig maar wij hebben ook 3 nachten in Zion doorgebracht en het was echt heerlijk om even tot rust te komen en niet te verkassen. Hetzelfde geld voor Yosemite. Wij zaten in El portal en dat betekende elke dag toch weer de auto in en in de valley lang naar een parkeerplek zoeken terwijl als je in de valley zelf je slaa plek boekt je lekker 2 dagen auto vrij bent.
Een andere tip is neem portable dvd spelers met usb mee. Vooral tijdens de lange ritten bleek dit ideaal te zijn en heel vaak konden we ze met een kabel zo aansluiten op de tv's in hotels waardoor ze lekker een nederlandse tekenfilm konden kijken voor het slapen gaan.
Ik ben erg benieuwd naar deel 2 van jullie reis. Misschien leuk om dat stuk er ook een keer bij te zetten. En misschien kan er nog wel geschoven worden tussen deel 1 en 2. Verder wens ik jullie veel plezier met plannen!!!

Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Thanx weer!
Ik heb hier ergens gelezen dat de Grand Canyon erg saai is voor kinderen, dus vandaar nu maar 1 dag daar.
Misschien halen we idd dan die extra dag Death Valley eraf en plakken we die er in Moab bij. Ik ga inderdaad proberen om iets te boeken in het park zelf in Yosemite (ik heb jullie verslagen gelezen, Marianne, klinkt heerlijk zo'n cabin en spetteren in de rivier!), maar vrees dat we heel laat zijn.
Leuk Laura, bedankt voor de tips! Ik ga jouw verslag ook eens lezen! De iPad gaat sowieso mee en daar staan al de nodige filmpjes op, maar we gaan waarschijnlijk nog wel een portable dvd speler meenemen.
Deel 2 gaat omhoog, van San Francisco naar Seattle (via Redwood, Lassen NP, Crater lake, Bend, Portland, mt st Helens, mt Rainier ongeveer). Deel 3 vindt plaats op Hawaii.
Ik heb hier ergens gelezen dat de Grand Canyon erg saai is voor kinderen, dus vandaar nu maar 1 dag daar.
Misschien halen we idd dan die extra dag Death Valley eraf en plakken we die er in Moab bij. Ik ga inderdaad proberen om iets te boeken in het park zelf in Yosemite (ik heb jullie verslagen gelezen, Marianne, klinkt heerlijk zo'n cabin en spetteren in de rivier!), maar vrees dat we heel laat zijn.
Leuk Laura, bedankt voor de tips! Ik ga jouw verslag ook eens lezen! De iPad gaat sowieso mee en daar staan al de nodige filmpjes op, maar we gaan waarschijnlijk nog wel een portable dvd speler meenemen.
Deel 2 gaat omhoog, van San Francisco naar Seattle (via Redwood, Lassen NP, Crater lake, Bend, Portland, mt st Helens, mt Rainier ongeveer). Deel 3 vindt plaats op Hawaii.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
`Wij vonden de grand canyon ook niet zo boeiend met kinderen vooral omdat we ze bij de rand niet los durfde te laten lopen waardoor ze zich snel verveelde. Helaas hadden wij ook een zieke wat ook wel meespeelde. Ook waren wij er zonder kinderen ook al een keer geweest waardoor het misschien niet meer die prachtige eerste indruk gaf die we de eerste keer hadden. Ik denk als je savonds aan komt en je blijft er voor 2 nachten heb je 1 volle dag voor het park om de uizichtpunten en de zonsopkomst en ondergang te bekijken en de volgende dag lekker op tijd vertrekken naar Page.
Gr Laura
Gr Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19796 Weergaves
-