Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Judith-Johan: Hulp gevraagd: rondje westkust SF-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Reis Judith-Johan: Hulp gevraagd: rondje westkust SF-SF

Bericht door Judith-Johan »

He forumleden,

Ik ga samen met mijn man dit jaar juni met een camper een roadtrip maken langs de Westkust van Amerika.
We maken een rondje langs mooie parken en steden. We beginnen in San Francisco en eindigen daar ook weer.
In totaal zijn we 3 weken onderweg. De vluchten zijn geboekt en de camper (Cruise America) ook.

Verder hebben we niks vastgezet omdat we graag vrij willen zijn in onze planning. Toch begrijp ik via dit forum dat kampeerplekken voor de camper bij Yosemite en Grand Canyon beter wel geboekt kunnen worden. Hebben jullie daarvoor tips, of andere tips voor deze route? Ook bijvoorbeeld dingen die we op de plekken die al op de route staan echt niet moeten missen... (of aanraders)

Wij horen ze graag!

Planning:

Donderdag 6-6
• Aankomst SF 15:00 uur
(16.00 uur hotel)

Vrijdag 7-6
• San Francisco
(camper ophalen, naar San Francisco RV resort rijden, the Painted Ladies, Alamo Square (710–720 Steiner Street).

Zaterdag 8-6
• SF
(Fietsen Golden Gate Bridge – Sauselito, Alcatraz)

Zondag 9-6
• SF - Yosemite

Maandag 10-6
• Yosemite

Dinsdag 11-6
• Yosemite – Lone Pine

Woensdag 12-6
• Lone Pine - Death Valley – Las Vegas

Donderdag 13-6
• Las Vegas

Vrijdag 14-6
• Las Vegas – Zion – Bryce

Zaterdag 15-6
• Bryce, ‘smiddags naar Page
(‘savonds Kens’ Old West)

Zondag 16-6
• Page (Antilope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powell)

Maandag 17-6
• Page – Monument Valley

Dinsdag 18-6
• Monument Valley – Grand Canyon

Woensdag 19-6
• Grand Canyon

Donderdag 20-6
• Grand Canyon – Palm Springs

Vrijdag 21-6
• Palm Springs - Laguna Beach

Zaterdag 22-6
• Laguna Beach - Los Angeles

Zondag 23-6
• Los Angeles – Santa Barbara

Maandag 24-6
• Santa Barbara – Big Sur –Santa Cruz

Dinsdag 25-6
• Santa Cruz – San Fracisco

Woensdag 26-6
• San Francisco

Donderdag 27-6
• San Francisco - Amsterdam
Laatst gewijzigd door Judith-Johan op 27 mar 2013, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Cees A
Amerikakenner

Re: Hulp gevraagd: Route SF - SF Rondje Westkust Amerika

Bericht door Cees A »

Hoi Judth en Johan,

In jullie schema vallen me een paar dingen op.
1e: Je zit in het weekend in Yosemite. Yosemite in het weekend is druk, erg druk. Hou daar rekening mee. (wijzigen zal nu toch niet meer gaan vrees ik)
2e: Wil je geen dagje in Las Vegas blijven ?
3e: je maakt een beetje een rare kronkel van Page naar Bryce en dan weer terug naar Monument Valley.
Kun je niet beter van Las Vegas eerst naar Bryce rijden (via Zion) dan naar Page en dan naar Monument Valley ? Je rijdt dan meer een rondje in plaats van op en neer

Het wordt dan zoiets:
12-06 Van Las Vegas via Zion naar Bryce 245 mijl (jammer dat je geen extra dag tijd hebt voor Zion)
13-06 Bezoek Bryce en half de middag naar Page 145 mijl
14-06 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
15-06 Van Page naar Monument Valley en bezoek aan Monument Valley 125 mijl
16-06 Van Monument Valley naar Grand Canyon. 185 mijl

Met dit advies heb ik jullie route zoveel mogelijk intact gelaten.
Ik heb er alleen die rare kronkel bij Page uitgehaald door de volgorde wat te wijzigen. Ik heb er geen "eigen favorieten" o.i.d. ingefrommeld.
M.i. heb je daar ook geen tijd voor. (of je moet iets anders gaan schrappen)

Veel plezier en plaats bij thuiskomst je ervaringen even.
Laatst gewijzigd door Cees A op 26 mar 2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De campings in Yosemite moet je 5 maanden van te voren reserveren, dat lukt dus niet meer. Kijk op http://www.recreation.gov naar de mogelijkheden. Misschien is het handig om de route andersom te doen?
Het is jammer om Zion over te slaan, ik zou liever tijd uittrekken voor Zion dan voor Monument Valley, Zion is meer een doe-park, heerlijk om te wandelen.
In 1 dag van Yoemite naar Death Valley is een behoorlijke rit. Mag je van de verhuurder door DV rijden? Ik zou me voor kunnen stellen dat overnachten daar niet heel prettig is met een camper. Je hebt de route beter verdeeld als je in bijvoorbeeld Lone Pine overnacht.
Het hangt er een beetje van af wat jullie allemaal willen doen, maar ik vind het zelf wat te druk allemaal, met te weinig tijd voor de parken.
Voor PAge trekken jullie dan wel weer voldoende tijd uit, Antelope Canyon heb je in een of 2 uur gezien, dus daar zou een dag minder ook kunnen.

Marianne
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er even goed naar kijken. Monument Valley lijkt me wel heel gaaf om te zien en omdat we toch concessies moeten doen hebben we Zion en Seqoia National Park uit onze planning gehaald. We kunnen het natuurlijk wel altijd aanpassen.

Page is idd misschien iets te lang. We maken het rondje op deze manier omdat we begin juni nog door Death Valley heen mogen rijden. En dit willen we toch wel graag zien. Overnachten is daar waarschijnlijk niet echt fijn nee, dus ik ga even kijken naar een overnachting in Lone Pine. We blijven waarschijnlijk een dagje in het begin langer in SF dat betekent dat we dan zondag en maandag in Yosemite zijn (hopelijk is het dan op maandag iets minder druk)

Ik zag net dat er nog wel plek is op RV Dimond O voor Yosemite. Is dat ook een optie? In Yosemite willen we graag 1 mooie wandeling maken.
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Re: Reis Judith-Johan: Hulp gevraagd: rondje westkust SF-SF

Hoi Cees en Marianne,

Ik heb jullie reacties verwerkt in de planning. Zien jullie nog gekke dingen of dingen zoals Zion die eigenlijk jammer zijn om te missen?
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Kun je je aangepaste route eens posten?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Je hebt een mooie planning met voldoende tijd in de plaatsen en parken die je aandoet.
Dat je in 3 weken niet alles van (zuid-west) Amerika kunt zien is iets dat je gewoon moet accepteren. Zie dat maar als een goeie reden om nog eens terug te komen.

Hieronder nog wat tips over mooie dingen langs je route.
Afhankelijk van de tijd die je (over) hebt zou je deze al dan niet kunnen bezoeken.

Als je via de Tioga Pass Yosemite verlaat kijk je uit op Mono Lake.
Een kort bezoek aan de Tufa's op de zuidoever van dit meer is aan te raden. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... olake.html

Bij Lone Pine liggen de Alabama Hills: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html

In Death Valley, net voor Stovepipe Wells zul je een klein bordje zien dat verwijst naar Mosaic Canyon. Maak even een korte wandeling door deze canyon.
http://www.hikespeak.com/trails/mosaic- ... th-valley/

Als je door Zion rijdt zou je een stop kunnen maken net achter de Zion-Mt.Carmel tunnel. (let op, de parkeerplaats is echt meteen na de uitgang van de tunnel)
Vanaf die parkeerplaats kun je de (korte) Canyon Overlook trail lopen. http://www.citrusmilo.com/zionguide/canyonoverlook.cfm

In Bryce is de wandeling van Sunset Point via de Navajo Loop en de Queens Garden Trail naar Sunrise Point een aanrader. http://www.naturalbornhikers.com/Navajo ... Garden.htm

In Page ga je natuurlijk naar Antelope Canyon. Er zijn 2 Antelope Canyons, de Upper en de Lower.
Kenmerkende verschillen:
Naar de 90 meter lange Upper kun je alleen met een georganiseerde tour, naar de 400 meter lange Lower kun je gewoon met eigen auto (camper) naar toe rijden.
De Upper is een spleet in een rotswand, de Lower een spleet in de grond. Zie beide fotoserie's voor de verschillen.
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html

Je kunt een rondvaart maken op Lake Powell. Men vaart dan een stuk via de andere kant Antelope Canyon in. http://www.lakepowell.com/tours/scenic-boat-tours.aspx
Nog wat info over Horseshoe Bend: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ebend.html

Rij bij Palm Springs, als je tijd hebt, door Joshua Tree nat.park. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... atree.html

Aan de kust, bij Monterey vind je:
Point Lobos. http://www.pointlobos.org/
Julia Pfeiffer Burns state park. http://www.parks.ca.gov/?page_id=578
17 mile drive. http://www.pebblebeach.com/activities/e ... mile-drive
Aquarium. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... eybay.html
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zowel de tours naar Upper en Lower zijn guided. Je kan ook naar de parkeerplaats bij Upper rijden en van daar de tour nemen. Niet noodzakelijkerwijs alleen vanaf Page.
Santa Barbara naar Santa Cruz is een lange rit en tussen Cambria en Monterey ook heel langzaam. Met een RV neemt dit al snel meerd and 7 uur en dan heb je nauwelijks tijd om eea onderweg te bekijken. Ook GC naar Palm Springs neemt het meest van de dag. Waarom wil je voor een nacht naar Laguna Beach? Ik zou die extra nacht tussen LA en SF doorbrengen of een dag LA zien, niet ideaal met een RV. Als je verder niets in LA te zoeken hebt zou je ook van Palm Springs naar Santa Barbara kunnen rijden en een dag toevoegen aan bv Zion.
Yeehaw
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Bedankt weer voor jullie tips! Ik ga ze even goed doornemen, superleuk!
Ik heb de voorlopig nieuwste planning erop gezet!
Wat vonden jullie mooier? Lower of Upper Antelope Canyon? Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar de Lower.
Voor Yosemite waren we te laat met het reserveren van kampeerplaatsen in het park zelf. We hebben nu gereserveerd op Dimond O. Als het goed is 15 minuten van Yosemite.
Heeft iemand ervaring met dit park?
En hoe belangrijk is het om voor de Grand Canyon als iets vast te leggen?

Hoor het graag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor Yosemite eens in onze reisverslagen en kijk eens naar het artikel over Yosemite op de AA-site. In juni is het park prachtig, dan zijn de watervallen op hun mooist. Doe zeker de wandeling naar de Vernal Fall. Zie mijn wandelsite voor meer wandelmogelijkheden.
Bedenk wel dat is misschien maar 15 minuten is tot de parkingang, maar dat het veel verder is naar de vallei en andere bezienswaardigheden. Vertrek op tijd zodat je de camper nog kunt parkeren.

Bij de Grand Canyon zou ik op Mather gaan staan. Kijk op http://www.recreation.gov hoeveel er nog vrij is en maak zelf de afweging of je het wilt reserveren of niet.

PS Als je de route aanpast, zet hem dan in een nieuw bericht, dan zien we wat er aangepast is, nu zijn de opmerkingen op de eerste versie niet meer te begrijpen.

Marianne
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Bedankt weer! Ook voor de extra tips voor bezienswaardigheden onderweg en mooie wandelingen! Ik heb ze allemaal genoteerd op een apart lijstje.
Hieronder nog een keer de aangepaste planning. We twijfelen nog wel over Los Angeles. Als we dit overslaan en meteen naar Venice Beach rijden, missen we dan iets essentieels?
Laguna Beach is denk ik toch te ver om, dus ik heb nu Venice Beach daarvoor in de plaats gezet.

Voorlopig nieuwe planning, tips? Graag!

Donderdag 6-6
(16.00 uur hotel)

Vrijdag 7-6
• San Francisco
(camper ophalen, naar San Francisco RV resort rijden, the Painted Ladies, Alamo Square (710–720 Steiner Street).

Zaterdag 8-6
• SF

Zondag 9-6
• SF – Yosemite
(Dimond O)

Maandag 10-6
• Yosemite
(Dimond O)

Dinsdag 11-6
• Yosemite – Lone Pine
(Alabama Hills)

Woensdag 12-6
• Lone Pine - Death Valley – Las Vegas

Donderdag 13-6
• Las Vegas

Vrijdag 14-6
• Las Vegas – Zion – Bryce

Zaterdag 15-6
• Bryce, ‘smiddags naar Page

Zondag 16-6
• Page (Antelope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powell)

Maandag 17-6
• Page – Monument Valley

Dinsdag 18-6
• Monument Valley – Grand Canyon

Woensdag 19-6
• Grand Canyon

Donderdag 20-6
• Grand Canyon – Palm Springs

Vrijdag 21-6
• Palm Springs – Los Angeles

Zaterdag 22-6
• Los Angeles – Venice Beach

Zondag 23-6
• Venice Beach – Santa Barbara

Maandag 24-6
• Santa Barbara – Pismo Beach

Dinsdag 25-6
• Pismo Beach – Santa Cruz

Woensdag 26-6
• Santa Cruz – San Francisco

Donderdag 27-6
• San Francisco – Amsterdam
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Laatste check planning! We gaan bijna :)

Hoi forumleden,

Zouden jullie nog een keer naar onze globale planning willen kijken en ons tips of adviezen geven?
Zijn er dingen waar we nog aan moeten denken?
6 juni is het zover, we kunnen niet wachten!

Bedankt alvast, Judith

Donderdag 6-6
(taxi pakken naar hotel 16.30 uur hotel)

Vrijdag 7-6
• San Francisco
(camper ophalen kan vanaf 13.00 uur, naar San Francisco RV resort rijden (45 min.), the Painted Ladies, Alamo Square (710–720 Steiner Street).

Zaterdag 8-6
• SF

Zondag 9-6
• SF – Yosemite (3.5 uur)
(Dimond O)

Maandag 10-6
• Yosemite
(Dimond O)

Dinsdag 11-6
• Yosemite – via Tioga Pass (CA 120) naar Lone Pine (4 uur) (Alabama Hills)

TIP: Als je via de Tioga Pass Yosemite verlaat kijk je uit op Mono Lake.
Een kort bezoek aan de Tufa's op de zuidoever van dit meer.

Woensdag 12-6
• Lone Pine - Death Valley (3 uur) – Las Vegas (1.40 uur)

(in Death Valley:
• Zabriskie point
• Golden Canyon
• Artist drive
• Devils Golf course
• Badwater

Donderdag 13-6
• Las Vegas

Vrijdag 14-6
• Las Vegas – Zion (2.40 uur) Bryce – (2 uur)
Als je door Zion rijdt zou je een stop kunnen maken net achter de Zion-Mt.Carmel tunnel. (let op, de parkeerplaats is echt meteen na de uitgang van de tunnel)
Vanaf die parkeerplaats de (korte) Canyon Overlook trail lopen.

Zaterdag 15-6
• Bryce, ‘smiddags naar Page (3.5 uur)

Zondag 16-6
• Page (Lower Antelope Canyon, Horsehoe Bend, Lake Powell)

Maandag 17-6
• Page – Monument Valley (3 uur)

Dinsdag 18-6
• Monument Valley – Grand Canyon (3.5 uur)

Woensdag 19-6
• Grand Canyon – smiddags naar Needles (3.5 uur)

Donderdag 20-6
• Needles – door Joshua Tree – Palm Springs (needles palm springs 4.18 uur)

Vrijdag 21-6
• Palm Springs –naar Los Angeles (1.43 uur)

Zaterdag 22-6
• Los Angeles – Venice Beach (30 min)

Zondag 23-6
• Venice Beach – Santa Barbara (2 uur)

Maandag 24-6
• Santa Barbara – Avila Beach (2.30 uur)

Dinsdag 25-6
• Avila beach – Santa Cruz (4 uur)

Woensdag 26-6
• Santa Cruz – San Francisco –camper depot (1 uur)

Donderdag 27-6
• San Francisco – Amsterdam
Laatst gewijzigd door markro op 15 mei 2013, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Laatste check planning! We gaan bijna :)

Bericht door tofke »

Hoi Judith,

Jullie kunnen gaan aftellen :thumbup: mooie vooruitzichten!

De planning ziet er goed uit :thumbup:

Het enige dat ik zou veranderen is een dagje langer Vegas :D (wss omdat wij er gek van zijn)
en op 22-6 rij je van LA naar Venice-beach...ga je dan een hele dag op venice blijven?
Da gaat wel op zich...(je kan Santa monica erbij doen the pier enz..)maar je mist vele mooie dingen in LA zelf(Hollywood,The Hills,Hollywood-sign,Walk of fame,Universal studio's,Mulholland drive...)

In LA is zoveel te zien...wij vinden dat toch :P

Maar ik wil jullie toch een goeie reis toewensen :thumbup:
Veel plezier!!!

Tofke
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

He Tofke bedankt voor je reactie!

Heb je toevallig leuke tips voor Las Vegas? Ik heb zelf namelijk steeds het gevoel dat ik het daar in 1 dag wel gezien heb.
We willen een paar grote hotelketens in, bellagio fonteinen en dat was het wel zo'n beetje. Maar als ik nu dus iets te geks over het hoofd zie hoor ik het graag... ;)

Voor LA geldt een beetje hetzelfde. Van heel veel mensen hoorden we dat we LA net zo goed over kunnen slaan. Maar misschien is een tour met zo'n hop on hop off bus ook nog wel leuk in LA. :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

LA is een stad waar velen of een hekel aan hebben of juist wel leuk vinden. Tips over LA kan je hier vinden, een compleet topic over LA. Er is veel meer te doen dan mensen denken, maar het zal ook afhangen van je interesses.

Er is trouwens ook een compleet topic over Las Vegas, dat vind je hier. En over Las Vegas verschillen de meningen net zo als over Los Angeles.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vind een rit als Las Vegas-Zion-Bryce in een dag altijd een onding. Je besteedt lang niet genoeg tijd aan Zion. Het is al minstens 3 uur rijden tussen Las Vegas en Zion, zeker met een RV, en je verliest nog een uur vanwege tijdsverschil. Heel gejaagd allemaal. Zonde. En van Avila Beach naar Santa Cruz neemt heel wat langer dan 4 uur als je via hw1 rijdt en hw1 mag je niet missen. Waarom rijd je van Needles niet meteen naar Los Angeles?
Yeehaw
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

Palm springs leek ons een leuk plaatsje. Maar misschien is dat wel een goed idee om door te rijden van needles naar LA.
Het blijft lastig 3 weken is eigenlijk te weinig voor wat we allemaal willen :wink:
We zullen dan ook ter plekke keuzes gaan maken. Bijvoorbeeld een keer vroeg opstaan en wel doorrijden of iets van het lijstje schrappen.

:arrow: Vraagje, kunnen wij ergens een stukje route 66 opnemen in onze reis? En is dit de moeite waard?

Ik ga trouwens een blog bijhouden misschien vinden jullie het ook leuk dit een beetje te volgen?

judithenjohan.wordpress.com
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan nog heel wat van R66 zien in jouw route maar het neemt allemaal extra tijd. Zo is er de weg van Seligman via Hackberry naar Kingman en van Kingman via Oatman highway over Sitgreaves pass naar Oatman, naar Topock en naar Needles. Van Needles kan je R66 rijden (heet ter plaatse National Trails Highway) via de ABC hamlets en Roys Cafe naar Ludlow en dan nog zelfs langs I40 maar dat stuk is niet zo interessant. R66 loopt helemaal door naar Santa Monica maar vooral in de greater LA area is hij moeilijk te vinden en er zijn talloze stoplichten. Als je naar Palm Springs gaat zou ik R66 rijden tot Roy's Cafe en dan links afslaan naar 29Palms.
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Hoi Judith,

1 dag Las Vegas is echt wel te weinig...het is vooral 's avonds dat er iets te beleven valt :thumbup:

Tips: ja er is een Las Vegas topic hier op het forum daar kan je al veel op vinden...zoals Hockey al aangeeft hetzelfde geldt voor LA.

Wij gaan dit jaar voor de 6de x maar Amerika en hebben toch al redelijk wat gezien en LA en Las Vegas blijven voor ons de nr 1 en 2 :thumbup:

Heb je In Las Vegas je hotel al geboekt?

Tips voor Vegas: tja misschien heb je hier wat aan : http://www.ilovelasvegas.nl/todo.htm
Er is zoveel te doen, je kunt elk mega-hotel gewoon binnen en buiten wandelen das al een attractie op zich :lol:
Maar ga ook eens naar downtown Las Vegas (freemont street experience) bezoek the Stratosphere tower (adembenemend uitzicht vooral 's avonds)...
Neem een foto aan het beroemde Las Vegas sign! Ga naar een van de vele show's...ik kan hier nog wel ff doorgaan :thumbup:

Vorig jaar zaten wij in The Venetian dit was echt een top-hotel !
Hebben ook al in MGM-Grand en Circus-Circus gezeten...ook goed al zou ik cc niet meer aanraden ondertussen is het al wat verouderd en het ligt net buiten The Strip...

Ik zou minimum 3 dagen Vegas nemen en 4 dagen LA maar dat is natuurlijk persoonlijk...

Veel succes met je planning (ben zelf ook bezig en geraak er ook nie uit :? :P )

Tofke
Judith-Johan
Amerika-ontdekker

He Tofke bedankt! Ik ga er nog eens goed over nadenken en als we het idd heel leuk vinden dan moeten we gewoon een dag op iets anders inleveren.
We gaan met een RV rondreizen dus we willen bij Las Vegas waarschijnlijk naar CircusCircus RV park. Of toch eventueel 1 nachtje hotel daar, maar dat willen we dan liever nog niet reserveren.
Lastig he die planning? We zullen daar ook een beetje moeten improviseren...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer