Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Diego wel / niet

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stoux
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

San Diego wel / niet

Bericht door Stoux »

Goedemiddag leden,

Ik heb flink gezocht op het forum naar een topic over San Diego, maar deze niet kunnen vinden.

Graag zou ik willen weten waarom San Diego bij de ene rondreis wél opgenomen wordt in het schema en bij de andere wordt het niet eens genoemd. Wat zijn de voors en tegens van deze stad? Waarom kan ik het absoluut niet links laten? Of juist wel?

Aankomende zomer ga ik 3 weken rondrijden in Zuidwest Amerika en om niet alles gehaast te moeten doen wil ik goede keuzes maken.

Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken!
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: San Diego wel / niet

Bericht door eddepet71 »

Tja, je moet het daar zelf een keer meegemaakt hebben. Wij gaan er niet meer heen in ieder geval. We hebben daar wat rondgereden, old town bezocht en Sea World/San Diego zoo gedaan. We vinden Sea World in Orlando een stuk aantrekkelijker en ivm de warmte was er in de zoo weinig te zien.

Er zijn hier ook zat mensen te vinden de er warm voor lopen dus die kunnen je de positieve dingen inclusief links naar reisverslagen geven. :wink:

Veel plezier met verder plannen in ieder geval.
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 29 mar 2013, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Ik heb inderdaad gekeken wat er te doen is en Sea World is één van de dingen. Ik ben ook in Sea World in Orlando geweest dus als jij zegt dat die indrukwekkender is hoeft dat voor mij niet per se.

Wat betreft die reisverslagen; ik lees geregeld dat het er tussen staat. Maar de reden ontbreekt vaak. Wat is er zo 'niet te missen'? Dat wil ik dus graag weten :)
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij vonden San Diego een heerlijke stad! 1 dag zijn we naar la Jolla geweest en dit was een prachtig gezellig strand.
De andere dag zijn we naar Balboa park geweest waar zich een aantal musea bevinden de zoo en een leuk spaansachtig stukje met een grote fontein.
Ook hebben we een paar uurtjes op de uss middway doorgebracht en hebben we heerlijk gegeten in de gaslamp district. Wij zouden hier in ieder geval op onze volgende reis die kant op zeker weer heen gaan!!!!!
(bij mijn reisverslag kan je een paar foto's zien)

Gr Laura
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Wij hebben het dan weer van onze originele planning geschrapt, er waren in mijn opinie leukere dingen te doen dan SD. Naar men zegt wel mooi, maar als ik dan moet kiezen tussen SD of nog een extra nationaal park, dan is mijn keuze snel gemaakt. Ga daar toch niet om op het strand te liggen :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vind San Diego een prima stad, maar je moet er wel de tijd voor nemen. Als je in de middag aankomt en de volgende dag al weer weggaat, sla het dan over. Neem er minimaal 1 volle dag voor, en dus twee overnachtingen, anders is het teveel rijden voor te weinig zien.
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Radarlove schreef:Wij hebben het dan weer van onze originele planning geschrapt, er waren in mijn opinie leukere dingen te doen dan SD. Naar men zegt wel mooi, maar als ik dan moet kiezen tussen SD of nog een extra nationaal park, dan is mijn keuze snel gemaakt. Ga daar toch niet om op het strand te liggen :wink:
Daar meteen even op ingehaakt; stel dat ik wél naar het strand wil, is San Diego dan een betere optie dan bijv. L.A.?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Over San Diego is al vaak geschreven op het forum.
Hierbij een topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=39782
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
edrison
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door edrison »

Na veel lezen op het forum en natuurlijk mijn eigen planning in de gaten houden was het voor mij een totaal nutteloze bestemming, maar goed ik hou niet zo van visjes maar als ik dan visjes moet zien dan maar zo'n whalewachtour. Ik vind het trouwens helemaal niks om beesten in gevangenschap te zien maar dat is mijn mening .
Gr Ed
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

markro schreef:Over San Diego is al vaak geschreven op het forum.
Hierbij een topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=39782
Dank. Ik weet blijkbaar niet hoe de zoekfunctie werkt, want heb me rot gezocht en kom niets vinden.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Ik vond het een hele leuke stad. Hoop bars, leuke restaurants, leuke sfeer, veel te zien (old town, downtown, strand, la jolla, uss midway, balboa park, etc...), dus als je er niet enorm voor hoeft om te rijden o.i.d. zou ik het zeker bezoeken ook als je niet naar sea world hoeft/wilt.
richardbrand
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door richardbrand »

San Diego vonden wij wel een hele leuke stad we waren er 2 dagen en het was veel te kort.
Vonden Hollywood helemaal niks en hadden liever een dag extra in San Diego of San Francisco doorgebracht.
Er is genoeg leuks te doen zoals de Zoo, Sea World(als je er van houd/Orlando is wel beter), Super Mooie Mall, Stranden, Gaslamp Quater(helaas geen tijd voor gehad), Old Town(hier ook geen tijd voor gehad) en nog zo veel meer
Zou zo weer naar San Diego gaan als we weer een route langs de West Coast zouden doen
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Persoonlijk zou ik zeker terug San Diego inplannen. Ten eerste is San Diego een zeer mooie en leuke stad, ten tweede als je een beetje van dieren houdt: sla dan Sea world over en ga naar de San Diego Zoo. Persoonlijk vinden we dit de mooiste, maar zoals gezegd dit is persoonlijk. En ten derde, als je toch graag dieren bekijkt kan je zoals reeds aangehaald een whale watching tour doen of als je meer avontuurlijk aangelegd bent kan je La Jolla doen. Als je naar La Jolla Shores beach gaat kan je van daaruit snorkelen naar La Jolla Cove. Dit is een flink eind zwemmen, wel niet al te diep +/-1.5 a 2 meter, maar het water zit vol luipaardhaaien. Echt wel de moeite, er zijn shops genoeg waar je een wet-suit kan huren, en dit is wel nodig, water is jaar door aan de koude kant. Bij La Jolla Cove zitten er ook zeehonden in het water die nieuwsgierig naar snorkelaars komen kijken, echt grappige beesten.

Groeten Neil
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Dank voor de reacties.

Zoals het er nu uit ziet laat ik San Diego lopen, er zijn plaatsen die me meer trekken dan hetgeen jullie beschrijven. Ik heb wel nog twee dagen 'over' aan het eind van m'n reis zoals ik het nu gepland heb, dus mocht dat daadwerkelijk zo uitpakken kan ik altijd nog besluiten om door te rijden :)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij vonden de stad san diego niet veel voorstellen, de omgeving (o.a. Cabrillo National Monument, La Jolla) en het speed boot tochtje in de haven, en de ligging vonden we wel top.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Stoux schreef: Zoals het er nu uit ziet laat ik San Diego lopen, er zijn plaatsen die me meer trekken dan hetgeen jullie beschrijven. Ik heb wel nog twee dagen 'over' aan het eind van m'n reis zoals ik het nu gepland heb, dus mocht dat daadwerkelijk zo uitpakken kan ik altijd nog besluiten om door te rijden :)
Ik vind de vraag of San Diego de moeite is eigenlijk alleen te beantwoorden als we weten hoeveel tijd je hebt en of je meer van steden dan van natuur houdt. Waarom plaats je je hele route niet eens? Misschien heb je ergens veel te weinig tijd en is SD eigenlijk helemaal geen optie, of misschien heb je meer dan genoeg tijd en dan is het een leuke afsluiter van je vakantie.
Ligt de rest van de route al vast?

Marianne
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Het enige wat (tot nu toe) vast ligt is de vlucht en de auto. Ik heb m'n route zo goed als af en ik zal hem hopelijk vandaag in het reisschema gedeelte plaatsen.

Ik zie dat jij vaak goede feedback en reactie geeft op de routes in het forum, dus ik hoop ook nog van je te horen ;)
anspatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door anspatje »

Thanks voor de tips!!
Kan ik zeker wat mee!
Ik logeer in menifee tijdens mijn vakantie en dat is niet al te ver van San Diego vandaan!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

SD is een prachtige stad, waar veel te zien en te doen is, met een perfect klimaat.
- Zoo
- Sea World
- Balboa Park
- USS Midway
- Gaslamp Quarter
- La Jolaa
- Point Loma
- Corronado Island

Echt de moeite, maar mijn vriendin komt er vandaan,dus ik ben wel bevooroordeeld...... :mrgreen:
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik ben 2x uitgebreid door de westkust gaan rijden en heb San Diego nog nooit bezocht. Dit omdat het mij niet erg trok/trekt. Seaworld, US Midway en die dierentuin zijn niet de dingen die ik graag bezoek op een vakantie. Het liefst zie ik veel natuur of een leuke binnenstad met veel gezellige dingen om je heen. Ik ga dit keer voor de derde keer naar de westkust en heb San Diego er dit keer wel in mijn planning staan. Dit meer omdat ik CA1 helemaal wil afrijden naar het zuiden. Balboa Park, Gaslamp Quarters, La Jola, Coronado Island en Point Loma staan nu dus op mijn planning. Ik heb 2 volle dagen en nog een halve/kwartdag in San Diego gepland en rij daarna richting Joshua Tree NP via Palm Springs en vervolgens naar Phoenix. Ik heb er nu al zin in. Succes met de planning en de vakantie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer