Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De toon op het forum
Re: De toon op het forum
Geen idee wat er fout gegaan is, boeit ook verder niet. Ik begrijp Dennis volkomen in wat hij zegt. Ik reageer vaak niet op posts van nieuwe leden zodra ik de gedachten "jeetje, gebruik de zoekfunctie even" of "wat een domme vraag" op voel komen. Dat is voor iedereen beter en ik heb bewondering en respect voor diegenen die wel op die topics reageren. Al zijn reacties als "gebruik de zoekfunctie" inderdaad niet altijd even aardig. Helaas krijg je dan dus ook soms onderwerpen waar iemand een vraag stelt en diegene 0 reacties krijgt.. is ook niet aardig.
Aan de andere kant, als het forum veranderd in een plaats waar topics "gestuurd" worden door de moderators en er geen ruimte meer is voor een beetje afdwalen/humor/discussie denk ik dat veel mensen ook gaan afhaken. Ik vind topics niet anders dan gesprekken zoals je die in het normale leven ook voert en daarbij gebeurt het ook regelmatig dat je begint bij een onderwerp en dan eindigt je af te vragen hoe je daarop uit kwam. Ik zou het echt jammer vinden als dat niet meer zou kunnen hier.
Ik denk als de "oude garde" wat gas terugneemt richting nieuwe leden en wat vaker niet reageert en nieuwe leden misschien wat langer lurken en zich tegelijkertijd realiseren dat ze anoniem op een forum zitten en dus kunnen zeggen wat ze willen (met inachtneming van de regels van het forum) het allemaal best wel goed komt.
Ik blijf dit een superleuk forum vinden met superleuke mensen!
Aan de andere kant, als het forum veranderd in een plaats waar topics "gestuurd" worden door de moderators en er geen ruimte meer is voor een beetje afdwalen/humor/discussie denk ik dat veel mensen ook gaan afhaken. Ik vind topics niet anders dan gesprekken zoals je die in het normale leven ook voert en daarbij gebeurt het ook regelmatig dat je begint bij een onderwerp en dan eindigt je af te vragen hoe je daarop uit kwam. Ik zou het echt jammer vinden als dat niet meer zou kunnen hier.
Ik denk als de "oude garde" wat gas terugneemt richting nieuwe leden en wat vaker niet reageert en nieuwe leden misschien wat langer lurken en zich tegelijkertijd realiseren dat ze anoniem op een forum zitten en dus kunnen zeggen wat ze willen (met inachtneming van de regels van het forum) het allemaal best wel goed komt.
Ik blijf dit een superleuk forum vinden met superleuke mensen!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geef dus soms het advies om de zoekfunctie te gebruiken, maar zal er dan altijd de juiste zoektermen bij vermelden.
Soms weet ik immers dat er al heel veel over een bepaald onderwerp geschreven is, maar als dat over iets gaat dat me persoonlijk niet echt aanbelangt (heeft), dan is dat niet altijd aktieve kennis van me die ik 1-2-3 uit mijn mouw kan schudden. Dan zal ik dus wel adviseren om de zoekfunctie te gebruiken, maar tevens een aantal zoekwoorden meegeven waarvan ik weet dat ze succesvol zijn.
Je weet ook vooraf niet wat zo'n vraagsteller al wel of nog niet weet, dus het doorlezen van sommige van die topics als het gaat over bv. het verloofdenvisum of een E2 kan dan heel nuttige info opleveren.
Soms weet ik immers dat er al heel veel over een bepaald onderwerp geschreven is, maar als dat over iets gaat dat me persoonlijk niet echt aanbelangt (heeft), dan is dat niet altijd aktieve kennis van me die ik 1-2-3 uit mijn mouw kan schudden. Dan zal ik dus wel adviseren om de zoekfunctie te gebruiken, maar tevens een aantal zoekwoorden meegeven waarvan ik weet dat ze succesvol zijn.
Je weet ook vooraf niet wat zo'n vraagsteller al wel of nog niet weet, dus het doorlezen van sommige van die topics als het gaat over bv. het verloofdenvisum of een E2 kan dan heel nuttige info opleveren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dat is natuurlijk prima Kastelke, ik bedoelde ook niet dat soort reacties want jij doet vaak erg veel moeite voor nuttige antwoorden maar meer "gebruik de zoekfunctie" of "lees forum" zonder verder enige toevoeging. Dan lees je de irritatie van de persoon die antwoord geeft eruit en dan denk ik weleens... antwoord dan niet 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is waar. En vaak is het ook een kwestie van te weten welke woorden je juist moet gebruiken om een gewenst resultaat te krijgen.
Elke
-
- Amerika-expert
Ja dat lijkt me goed plan, dat zal zeker veel berichten genereren op een forum.Ziva schreef:
Ik denk als de "oude garde" wat gas terugneemt richting nieuwe leden en wat vaker niet reageert en nieuwe leden misschien wat langer lurken en zich tegelijkertijd realiseren dat ze anoniem op een forum zitten en dus kunnen zeggen wat ze willen (met inachtneming van de regels van het forum) het allemaal best wel goed komt

Wat een aardige reactie in een topic als dit... je hoeft het niet met me eens te zijn hoor maar wat minder sarcasme mag ook wel ...
-
- Amerika-expert
@Ziva - Misschien wat te gemakzuchtig gezien van me? Maar het lijkt mij logisch dat als aan de ene kant de oudere garde niet schrijft en de nieuwe leden alleen lurken dat een forum al snel einde verhaal is toch? Voor mij is dat geen sarcasme alleen een simpele constatering.
Wat ik persoonlijk jammer vind te zien is dat mensen die echt veel bijgedragen hebben aan het forum een soort van afgeschreven worden voor mijn gevoel en eigenlijk nog een soort van schuld toegeschoven krijgen ook. Zonde en onnodig.
We kunnen het natuurlijk ook in het vervolg alleen hebben over Amerikanen die gemakzuchtig zijn en Nederlanders die nooit hun droom kunnen bereiken in Nederland. Want blijkbaar is dat minder sarcastisch als je het in mooie verpakte zinnen op het forum plaatst. Maar volgens mij zijn het juist dat soort onderwerpen die spanning veroorzaken en mensen in invalshoeken en stellingen drijft. Waardoor een sfeer grimmiger en minder gezellig wordt op een forum. Just my 2 cents....
Wat ik persoonlijk jammer vind te zien is dat mensen die echt veel bijgedragen hebben aan het forum een soort van afgeschreven worden voor mijn gevoel en eigenlijk nog een soort van schuld toegeschoven krijgen ook. Zonde en onnodig.
We kunnen het natuurlijk ook in het vervolg alleen hebben over Amerikanen die gemakzuchtig zijn en Nederlanders die nooit hun droom kunnen bereiken in Nederland. Want blijkbaar is dat minder sarcastisch als je het in mooie verpakte zinnen op het forum plaatst. Maar volgens mij zijn het juist dat soort onderwerpen die spanning veroorzaken en mensen in invalshoeken en stellingen drijft. Waardoor een sfeer grimmiger en minder gezellig wordt op een forum. Just my 2 cents....
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Nogmaals domme vragen bestaan niet. Moet een nieuw forumlid dan eerst een jaar lang alleen maar verplicht mee lezen om er achter te komen wat er allemaal op het forum te vinden is en hoe het werkt hier. Dat is denk ik niet bedoeling en dat lees ik ook zo niet uit het openingsbericht van Dennis. Stelt een nieuw forumlid een vraag die je als oude forum rot misschien dom vindt reageer dan gewoon niet. Maar ik vind wel dat elke vraag die hier gesteld wordt een antwoord verdient en dat kan ook op een vraag die bv. het antwoord al omvat maar reageer nooit met een onbeschoft,sarcastisch, beledigend of kwetsend antwoord.
We zijn allemaal mensen en dienen ook als zulke met elkaar om te gaan. Daarom is het probleem in het openingsbericht van Dennis ook mooi plastisch omschreven en omschrijft heel goed de manier waarop het af en toe hier re aan toe gaat. Het is niet de eerste keer geweest en er is ook al eerder over gediscussieerd. Verdraagzaamheid is een mooi woord wat alles omvat denk ik.
We zijn allemaal mensen en dienen ook als zulke met elkaar om te gaan. Daarom is het probleem in het openingsbericht van Dennis ook mooi plastisch omschreven en omschrijft heel goed de manier waarop het af en toe hier re aan toe gaat. Het is niet de eerste keer geweest en er is ook al eerder over gediscussieerd. Verdraagzaamheid is een mooi woord wat alles omvat denk ik.

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ziva schreef:
Het was juist voornamelijk "nieuwe garde" die op het betreffende topic onaardig reageerde. Ik merk dat er juist een paar mensen die nog niet enorm lang van het forum lid zijn heel nadrukkelijk aanwezig zijn op diverse topics (behalve bij de reisadviezen)
Ik reageer als héééééééél oude garde daarom ook vrijwel niet meer op discussietopics want ik heb persoonlijk het gevoel dat als je je daar je mening geeft er vaak meteen iemand bovenop springt of je moet je verantwoorden en bewijzen waar je precies je wijsheid vandaan hebt.
Ik denk dat de "oude garde" al heel veel gas teruggenomen heeft sterker nog; heel veel mensen die een jaar of twee geleden nog dagelijks op het form aanwezig waren zijn grotendeels van het forum verdwenen.
(rare uitdrukking vind ik dat trouwens "oude garde", het klinkt voor mij alsof we afgeschreven zijn en nu maar plaats moeten maken voor de nieuwe generatie))
- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is mij ook al opgevallen Vana, leden die vroeger echt bijna elk dag wel iets schreven in een van de topics zie je bijna niet meer op het forum. Het is heel jammer want het was een heel gezellig forum maar dat is helaas een stuk minder geworden. Ik kom nog wel regelmatig kijken hier maar reageer niet meer iedere keer op een topic om reden die jij hierboven al opgevoerd hebt.vana schreef: ........
Ik denk dat de "oude garde" al heel veel gas teruggenomen heeft sterker nog; heel veel mensen die een jaar of twee geleden nog dagelijks op het form aanwezig waren zijn grotendeels van het forum verdwenen.
(rare uitdrukking vind ik dat trouwens "oude garde", het klinkt voor mij alsof we afgeschreven zijn en nu maar plaats moeten maken voor de nieuwe generatie))

Groetjes Theo.

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Nou niet alleen voor de gezelligheid, maar dat waren ook leden die veel Amerika reizen gemaakt hadden en zij gaven altijd heel veel tips en informatie.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Ben ik dus niet alleen die dit heeft gemerkt. 

Groetjes Theo.

Goed dat je dit aanhaalt Vana, dat valt mij namelijk ook op in eerdere discussies en ook in dit topic werd het weer aangehaald. Opmerkingen dat leden met 10000+ topics weer zo nodig moeten reageren (even overdreven gezegd).. Je voelt je dan inderdaad afgeserveerd of je niet meer mag reageren omdat je al zoveel jaren lid bent. Ik vind dat heel onterecht.vana schreef:Het was juist voornamelijk "nieuwe garde" die op het betreffende topic onaardig reageerde. Ik merk dat er juist een paar mensen die nog niet enorm lang van het forum lid zijn heel nadrukkelijk aanwezig zijn op diverse topics (behalve bij de reisadviezen)
Ik reageer als héééééééél oude garde daarom ook vrijwel niet meer op discussietopics want ik heb persoonlijk het gevoel dat als je je daar je mening geeft er vaak meteen iemand bovenop springt of je moet je verantwoorden en bewijzen waar je precies je wijsheid vandaan hebt.
Ik durf zelfs te beweren dat degenen die onbeschoft of ronduit bot zijn, juist helemaal niet de oude garde betreft van 10000+ berichten en al jaren lid zijn hier. Het gaat mij er ook niet om om de vinger te wijzen naar wie dan wel schuldig daarin is. Maar ik vind het onterecht! En heel jammer inderdaad dat een aantal hier steeds minder of zelfs helemaal niet meer komen. Het is mij ook opgevallen dat er een aantal stilletjes zijn weggebleven. Zelf ben ik ook minder actief en reageer ik bijna niet meer in discussies zoals deze. Ik mis zelfs 'discussies' ... overkwam me 'vroeger' nooitSandy schreef:Ik snap ook niet zo de opmerking(en) over leden met 10.000+ berichten die ook moeten reageren... Maakt toch niet uit hoeveel berichten iemand heeft? Sommigen zijn hier al jaren lid, dat maakt ze niet meer belangrijk, maar ook niet minder.

Dat gezegd hebbende: pak ik het niet zo op dat Ziva de 'oude garde' specifiek bedoeld, maar gewoon alle leden die niet meer nieuw zijn (dus ook degenen met plusminus 200 berichten). Gewoon niet te veel op nieuwe leden springen. Gewoon hartelijk welkom heten en vragen beantwoorden of op weg helpen. En als je dat niet kunt opbrengen, niet reageren!
Sandy
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik vind de openingspost echt heel goed verwoord!
Zelf denk ik ook altijd een paar keer na voor ik iets plaats. Of het wel wat toevoegd van waarde en hoe het opgepakt wordt.
Ik vind het ook altijd vervelend voor een vraagsteller als er alleen staat gebruik de zoekfunctie of zoek het eens op op google. (tenzij overduidelijk is dat iemand zelf totaal geen moeite doet om zelf iets op te zoeken natuurlijk, maar dan nog ligt het eraan hoe het gezegd wordt) Maar meestal ga ik er toch vanuit dat iemand dat vast al geprobeerd heeft, alleen is de een hier veel handiger in dan de ander.
Normaal reageer ik eigenlijk niet vaak in dit soort topics, maar misschien is dit meteen een goede gelegenheid om eens op te schrijven wat ik al een tijdje denk bij het lezen van veel reisadviezen.
Wat ik persoonlijk namelijk weleens jammer vind is dat mensen hun eigen manier van reizen vaak als spiegel gebruiken voor wat een ideale reis is. De een houdt er nou eenmaal van om een hele dag in de auto te zitten, en dan ergens meerdere dagen te blijven. De ander rijdt elke dag wel een stukje, maar maximaal 250 mijl bijvoorbeeld.
Vaak zie ik staan bij adviezen "bewaar dat voor een volgende keer". Leuk, maar er zijn ook heel veel mensen die niet ieder jaar naar Amerika willen of kunnen, en er dan willen uithalen wat er inzit. Als je maar 2 weken vakantie hebt en je wilt een paar highlights zien, dan kan het programma wel heel druk lijken in de ogen van een ander ( en natuurlijk kan iemand dan reageren met: "persoonlijk zou ik dat te veel rijden vinden") maar als je maar 2 of 3 weken aaneengesloten vakantie mag nemen van je werkgever, en je kunt niet ieder jaar naar Amerika gaan, is het toch logisch als je zoveel mogelijk in die tijd wilt meepakken?
Hierbij bedoel ik natuurlijk niet dat het niet gezegd mag worden als iemand iets onmogelijks in zijn hoofd heeft, het is juist het nut van het forum dat duidelijk te maken. Natuurlijk moet met soms wel keuzes maken in wat men wil doen. Ik snap ook wel dat het niet mogelijk is altijd alles te kunnen zien en doen!
Als mijn amerikaanse zwager in europa is doet hij ook in 2 weken Barcelona, parijs,Amsterdam, Londen aan en pakt hij ook nog even het oktoberfeest in munchen mee.
Ik zou het zo fijn vinden als er niet altijd vanuit gegaan wordt dat er uberhaupt nog een volgende keer naar dezelfde bestemming gegaan zal worden.
En vooral gaat het er niet om dat je het zegt, als je het maar fundeert met dat dit jouw persoonlijke mening of ervaring is, dus hoe je het zegt. Veel mensen schrijven hun mening op alsof dit de enige waarheid is.
Zelf denk ik ook altijd een paar keer na voor ik iets plaats. Of het wel wat toevoegd van waarde en hoe het opgepakt wordt.
Ik vind het ook altijd vervelend voor een vraagsteller als er alleen staat gebruik de zoekfunctie of zoek het eens op op google. (tenzij overduidelijk is dat iemand zelf totaal geen moeite doet om zelf iets op te zoeken natuurlijk, maar dan nog ligt het eraan hoe het gezegd wordt) Maar meestal ga ik er toch vanuit dat iemand dat vast al geprobeerd heeft, alleen is de een hier veel handiger in dan de ander.
Normaal reageer ik eigenlijk niet vaak in dit soort topics, maar misschien is dit meteen een goede gelegenheid om eens op te schrijven wat ik al een tijdje denk bij het lezen van veel reisadviezen.
Wat ik persoonlijk namelijk weleens jammer vind is dat mensen hun eigen manier van reizen vaak als spiegel gebruiken voor wat een ideale reis is. De een houdt er nou eenmaal van om een hele dag in de auto te zitten, en dan ergens meerdere dagen te blijven. De ander rijdt elke dag wel een stukje, maar maximaal 250 mijl bijvoorbeeld.
Vaak zie ik staan bij adviezen "bewaar dat voor een volgende keer". Leuk, maar er zijn ook heel veel mensen die niet ieder jaar naar Amerika willen of kunnen, en er dan willen uithalen wat er inzit. Als je maar 2 weken vakantie hebt en je wilt een paar highlights zien, dan kan het programma wel heel druk lijken in de ogen van een ander ( en natuurlijk kan iemand dan reageren met: "persoonlijk zou ik dat te veel rijden vinden") maar als je maar 2 of 3 weken aaneengesloten vakantie mag nemen van je werkgever, en je kunt niet ieder jaar naar Amerika gaan, is het toch logisch als je zoveel mogelijk in die tijd wilt meepakken?
Hierbij bedoel ik natuurlijk niet dat het niet gezegd mag worden als iemand iets onmogelijks in zijn hoofd heeft, het is juist het nut van het forum dat duidelijk te maken. Natuurlijk moet met soms wel keuzes maken in wat men wil doen. Ik snap ook wel dat het niet mogelijk is altijd alles te kunnen zien en doen!
Als mijn amerikaanse zwager in europa is doet hij ook in 2 weken Barcelona, parijs,Amsterdam, Londen aan en pakt hij ook nog even het oktoberfeest in munchen mee.
Ik zou het zo fijn vinden als er niet altijd vanuit gegaan wordt dat er uberhaupt nog een volgende keer naar dezelfde bestemming gegaan zal worden.
En vooral gaat het er niet om dat je het zegt, als je het maar fundeert met dat dit jouw persoonlijke mening of ervaring is, dus hoe je het zegt. Veel mensen schrijven hun mening op alsof dit de enige waarheid is.
@ Staceybeesie, het is goed zo.
Dank je Sandy! Ik bedoelde met oude garde inderdaad iedereen die niet nieuw is of je nou 1 of 100.000 posts hebt. Jammer dat dit verkeerd werd begrepen want het was geen aanval op leden die hier al heel lang zitten.Sandy schreef:Dat gezegd hebbende: pak ik het niet zo op dat Ziva de 'oude garde' specifiek bedoeld, maar gewoon alle leden die niet meer nieuw zijn (dus ook degenen met plusminus 200 berichten). Gewoon niet te veel op nieuwe leden springen. Gewoon hartelijk welkom heten en vragen beantwoorden of op weg helpen. En als je dat niet kunt opbrengen, niet reageren!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Oude Garde is nog niemand hier. September 2013 komt er de eerste Oude Garde 

Om opgenomen te worden in de Oude Garde moest de kandidaat voldoen aan volgende voorwaarden:
- tien jaar dienst kunnen bewijzen
- kunnen lezen en schrijven
- van goed gedrag zijn
- geciteerd zijn voor moedig gedrag
- minstens 35 jaar oud zijn
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik ben hier nog een nieuweling, maar ik kan me best indenken dat als ik een vraag stel, dat die vraag er al 100 keer geweest kan zijn. Als iemand dan wat laconiek erop reageert, tja, kan best, ik zal me er niet snel persoonlijk op aangevallen voelen. Hooguit misschien vragen hoe ik dan de info juist zou kunnen vinden. Ik denk wel dat op elk forum er na verloop van tijd dit gevoel rond gaat dwalen. De oude groep 'groeit' verder en een nieuwe groep komt net binnen en is misschien nog niet gewend aan de vaste kern. Leven en laten leven en je medemens benaderen zoals jezelf benadert zou willen worden kan al veel helpen. Alhoewel, de 1 kan nou eenmaal wel tegen een sarcastische/ironische toon en legt het zo naast zich neer en de ander heeft er meer moeite mee.
Ik hoop dat een ieder hier op zijn/haar gemak is en dat er veel gezellige topics zijn. Als nieuweling vermaak ik me prima met lezen en zoeken. Ik vind het een heerlijke site en forum om wat uren rond te hangen!
Ik hoop dat een ieder hier op zijn/haar gemak is en dat er veel gezellige topics zijn. Als nieuweling vermaak ik me prima met lezen en zoeken. Ik vind het een heerlijke site en forum om wat uren rond te hangen!
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Op deze discussie, en dat e-mailverhaal, kom ik morgen terug. Ben nu even heel druk.
Ik vind het 'kruisverhoor' waartoe iemand 'met de mes op de keel haast' gedwongen wordt te antwoorden, ook niet kunnen. Ook al stelt iemand een vraagt waar je je twijfels bij hebt, geeft je niet het recht om iemand aan zo'n kruisverhoor te onderwerpen. Als je twijfelt aan iemands (kant van het) verhaal, geef dan geen antwoord. Bovendien voor iedereen geldt hier dat je altijd maar één kant van het verhaal hoort!! Ook als iemand negatief is over een aantal zaken over Amerika, wie zijn wij om die beleving de grond in te boren.. sommigen kunnen hier echt behoorlijk uit de hoogte reageren. 

Sandy