Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen zonder creditcard onder de 21 jaar
-
- Amerika-newbie
Reizen zonder creditcard onder de 21 jaar
Beste allen,
Een vriendin en ik willen aanstaande zomer naar de VS reizen voor onze vakantie. Zij is 19 jaar en ik ben 20 jaar.
Ik ben heel vaak met mijn ouders (sinds november 2012 ben ik wees) naar de VS gereisd, dus ik ken het land aardig goed. Zij is er nog nooit geweest. Dit kan de eerste keer worden dat ik (noodgedwongen) zonder ouders die kant op ga.
Het is mij echter opgevallen dat veel hotels een minimumleeftijd van 21 jaar en ouder hanteren. Toch ben ik (bijvoorbeeld in Las Vegas) ook een aantal hotels tegengekomen die een minimumleeftijd van 18+ hanteren.
Wij zijn beiden niet in het bezit van een creditcard.
Kan zowel onze leeftijd als het niet hebben van een creditcard problemen opleveren tijdens het in-checken in een hotel?
Bij voorbaat dank,
Een vriendin en ik willen aanstaande zomer naar de VS reizen voor onze vakantie. Zij is 19 jaar en ik ben 20 jaar.
Ik ben heel vaak met mijn ouders (sinds november 2012 ben ik wees) naar de VS gereisd, dus ik ken het land aardig goed. Zij is er nog nooit geweest. Dit kan de eerste keer worden dat ik (noodgedwongen) zonder ouders die kant op ga.
Het is mij echter opgevallen dat veel hotels een minimumleeftijd van 21 jaar en ouder hanteren. Toch ben ik (bijvoorbeeld in Las Vegas) ook een aantal hotels tegengekomen die een minimumleeftijd van 18+ hanteren.
Wij zijn beiden niet in het bezit van een creditcard.
Kan zowel onze leeftijd als het niet hebben van een creditcard problemen opleveren tijdens het in-checken in een hotel?
Bij voorbaat dank,
Re: Reizen zonder creditcard onder de 21 jaar
Onder de 21 jaar zijn en geen creditcard hebben maakt het er niet makkelijker op. Een hotel reserveren zonder creditcard is sowieso vrijwel onmogelijk. Een reisburo in Nederland binnen stappen en daar het hotel regelen. Vraag wel naar een hotel waar je mag inchecken onder de 21 jaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
IK zou zeker proberen een CC aan te schaffen. Misschien via de ouders van je vriendin; het is mogelijk om een extra kaart op naam van iemand anders aan te vragen.
Zie ook eens dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=46900
Hoe willen jullie reizen? Een auto huren zal ook een probleem zijn.
Marianne
Zie ook eens dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=46900
Hoe willen jullie reizen? Een auto huren zal ook een probleem zijn.
Marianne
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Mksschien is een prepaid creditcard een oplossing voor jullie?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Een prepaid of debetcard zal een oplossing kunnen zijn. Ik heb beide en gisteravond nog een hotel geboekt in Amerika met de prepaidcard. Geen enkel probleem. Ik heb mijn prepaid creditcard bij het grenswisselkantoor gehaald (gekocht:-))
-
- Amerika-expert
Een echte kredietkaart kan ervoor zorgen dat een hotel wat soepeler is wat leeftijd betreft. Als 1 van de ouders een American Expresskaart heeft, is het heel eenvoudig om een tweede kaart op naam van een kind aan te vragen, bijvoorbeeld. De ouder krijgt dan een uitgesplitste rekening waardoor ze precies kunnen zien wat je allemaal uitgespookt hebt (hoewel je natuurlijk altijd braaf zult zijn).
Ik heb ervaring met AmEx omdat mijn zoon al jaren met zijn eigen kaart van mijn rekening profiteert (en zich daar netjes schuldig over voelt, maar soms hebben arme studenten geen andere keus). Voordeel van AmEx is dat het een beetje meer 'cachet' heeft dan een 'gewone' kredietkaart. Laat de ouders navragen wat hun kredietkaart biedt.
Vergeet verder niet dat je onder de 21 geen sterke drank (zelfs geen bier of wijn) kunt krijgen. Ze controleren dat streng en als je gepakt wordt, gedogen ze hier niets.
Goede reis.
Ik heb ervaring met AmEx omdat mijn zoon al jaren met zijn eigen kaart van mijn rekening profiteert (en zich daar netjes schuldig over voelt, maar soms hebben arme studenten geen andere keus). Voordeel van AmEx is dat het een beetje meer 'cachet' heeft dan een 'gewone' kredietkaart. Laat de ouders navragen wat hun kredietkaart biedt.
Vergeet verder niet dat je onder de 21 geen sterke drank (zelfs geen bier of wijn) kunt krijgen. Ze controleren dat streng en als je gepakt wordt, gedogen ze hier niets.
Goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Amex is niet heel gebruikelijk in NL op de KLM mensen na.
Laatst gewijzigd door DejaVu op 30 mar 2013, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Met dat extra cachet valt het wel me hoor. Tegenwoordig kun je net zo makkelijk een Amex of Gold/platinum card aanschaffen en kijkt niemand hier meer van op. Voor de status hoef je het dus niet meer te doen.Bennogr schreef:
Ik heb ervaring met AmEx omdat mijn zoon al jaren met zijn eigen kaart van mijn rekening profiteert (en zich daar netjes schuldig over voelt, maar soms hebben arme studenten geen andere keus). Voordeel van AmEx is dat het een beetje meer 'cachet' heeft dan een 'gewone' kredietkaart.
Overigens ben ik het met de vorige reageerder eens dat Amex in NL niet de beste keuze is voornamelijk omdat die niet overal geaccepteerd wordt.
Ze zei in de OP dat ze net wees is, lijkt me niet dat haar ouders nu nog lid zijn dan.DejaVu schreef:Als je ouders lid zijn van de ANWB gewoon een tweede VISA/MC aanvragen voor jou en dan krijgen ze ook alles papier zoals Benno het zegt. Amex is niet heel gebruikelijk in NL op de KLM mensen na.

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gewijzigd, op te snel gelezen.
-
- Amerika-newbie
Hartelijk dank iedereen voor jullie reacties.
Ik heb in Las Vegas al een aantal hotels gevonden waar ik als minderjarige (voor de Amerikaanse wet) mag inchecken.
Aangezien ik al vijf keer in Vegas ben geweest, ken ik de stad goed en weet ik waar ik moet zijn. Het voordeel van Las Vegas is ook dat de afstanden redelijk te overbruggen zijn. Een auto huren is voor ons inderdaad geen optie. (Ik moet zeggen dat ik die Amerikaanse huurauto's wel ga missen!). Mocht alles doorgaan, zullen we gebruik maken van unlimited daypasses van de monorail rondom the Strip. Uiteraard zullen we ook te voet (in de avonduren) de Strip verkennen. Voor wat langere afstanden zullen we toch gebruik moeten maken van taxi's.
Mocht het dit keer geen Las Vegas worden, dan zullen we wellicht kiezen voor Miami/Ft.Lauderdale. Die omgeving heb ik vaker bezocht dan Las Vegas, maar daar zijn de afstanden veel te groot om alles per taxi of het gebrekkige openbaar vervoer af te leggen. Tot slot ligt Hawaii, waar ik een maal ben geweest ook in de optie-lijst.
Ik heb tijdens al het uitzoeken inderdaad eerder van de debetkaart gehoord. Ook de prepaid-card (?) komt mij bekend voor. Kan iemand mij zeggen in hoeverre dit verschilt van mijn ING Maestro pinpas? En zou het in dat geval geen probleem meer moeten zijn?
Overigens zal ik wel iemand moeten zoeken in mijn familie om mij te helpen met de boeking. Daarvoor is vaak inderdaad een creditcard vereist. Het gaat mij persoonlijk meer om onze periode in de VS zelf. Mijn vader betaalde in de restaurants, wat duurdere winkels en tijdens al het inchecken inderdaad vaak met zijn cc's.
Tot slot, wat drank betreft..doe ik nooit aan tijdens vakanties. Ik ben mij bewust van de Amerikaanse wetten. Het uitdagen van hun wetten is wel het laatste wat ik daar van plan ben
. Op mijn jonge leeftijd ben ik veel meer geïnteresseerd in de Amerikaanse manier van leven, doen en laten. Daarom is elk bezoek aan de overkant van de grote plas weer een genot. Ik hoop dit enigszins in stand te kunnen houden.
PS: Ik ben een jongen
Ik heb in Las Vegas al een aantal hotels gevonden waar ik als minderjarige (voor de Amerikaanse wet) mag inchecken.
Aangezien ik al vijf keer in Vegas ben geweest, ken ik de stad goed en weet ik waar ik moet zijn. Het voordeel van Las Vegas is ook dat de afstanden redelijk te overbruggen zijn. Een auto huren is voor ons inderdaad geen optie. (Ik moet zeggen dat ik die Amerikaanse huurauto's wel ga missen!). Mocht alles doorgaan, zullen we gebruik maken van unlimited daypasses van de monorail rondom the Strip. Uiteraard zullen we ook te voet (in de avonduren) de Strip verkennen. Voor wat langere afstanden zullen we toch gebruik moeten maken van taxi's.
Mocht het dit keer geen Las Vegas worden, dan zullen we wellicht kiezen voor Miami/Ft.Lauderdale. Die omgeving heb ik vaker bezocht dan Las Vegas, maar daar zijn de afstanden veel te groot om alles per taxi of het gebrekkige openbaar vervoer af te leggen. Tot slot ligt Hawaii, waar ik een maal ben geweest ook in de optie-lijst.
Ik heb tijdens al het uitzoeken inderdaad eerder van de debetkaart gehoord. Ook de prepaid-card (?) komt mij bekend voor. Kan iemand mij zeggen in hoeverre dit verschilt van mijn ING Maestro pinpas? En zou het in dat geval geen probleem meer moeten zijn?
Overigens zal ik wel iemand moeten zoeken in mijn familie om mij te helpen met de boeking. Daarvoor is vaak inderdaad een creditcard vereist. Het gaat mij persoonlijk meer om onze periode in de VS zelf. Mijn vader betaalde in de restaurants, wat duurdere winkels en tijdens al het inchecken inderdaad vaak met zijn cc's.
Tot slot, wat drank betreft..doe ik nooit aan tijdens vakanties. Ik ben mij bewust van de Amerikaanse wetten. Het uitdagen van hun wetten is wel het laatste wat ik daar van plan ben

BridlePath schreef:

Wat ik me net nog bedacht, ben je student of niet? Als dat zo is heb je ook nog de optie voor studentencreditcard. Maximaal 1000 euro bestedingslimiet, maar geld wel als een volwaardige cc

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
- Amerika-newbie
Haha geen punt
Ik sta inderdaad ingeschreven bij een universiteit. Mijn vriendin is onlangs gestopt. I
Ik ben heel blij met alle bruikbare informatie. Ik raak steeds meer bewust van wat er allemaal bij komt kijken.
Binnenkort zal ik mij goed laten inlichten over de prepaidcard, studentencreditcard en de debetcard.

Ik sta inderdaad ingeschreven bij een universiteit. Mijn vriendin is onlangs gestopt. I
Ik ben heel blij met alle bruikbare informatie. Ik raak steeds meer bewust van wat er allemaal bij komt kijken.
Binnenkort zal ik mij goed laten inlichten over de prepaidcard, studentencreditcard en de debetcard.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
BridlePath schreef: PS: Ik ben een jongen
Volgens mij mag je dan niet met je vriendin een hotelkamer delen.
Daar moet je ook >21 voor zijn.
-
- Amerika-expert
Dat samen op 1 kamer lijkt me geen probleem. Zeker niet in Las Vegas. Als je maar kan aantonen dat je beide ouder bent dan 18. Het wordt automatisch 'verkrachting' als je 'het' doet met iemand die jonger is dan 18 (of 16 in sommige staten als ik goed onthouden heb van Law & Order SVU).
Zoek anders in de wetten van de staat waar je heengaat naar 'statutory rape' dat zijn die automatische verkrachtingwetten.
Zoek anders in de wetten van de staat waar je heengaat naar 'statutory rape' dat zijn die automatische verkrachtingwetten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-newbie
Maar we hebben geen relatie. Het is gewoon een vriendin. (Ik vind het ook een aparte formulering eerlijk gezegd, maar ik bedoel gewoon een vriend van het vrouwelijk geslacht. Overigens geen verkeerde verschijning, maar dat geheel terzijdeMarjolijne schreef:BridlePath schreef: PS: Ik ben een jongen
Volgens mij mag je dan niet met je vriendin een hotelkamer delen.

Toch ga ik er voor de zekerheid naar informeren!
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook al is het zo, dat zou echt wel belachelijk zijn. Zoals Bridlepath al aangeeft, het is EEN vriendin, niet ZIJN vriendin. En dan nog, waar moeten al jonge koppeltjes van 18-19-20 jaar dan naar toe als zij een weekendje op hotel willen? Het zal wel een verschil in cultuur zijn waarschijnlijk, maar het gaat er bij mij in ieder geval moeilijk inMarjolijne schreef:Volgens mij mag je dan niet met je vriendin een hotelkamer delen.

Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Niet vergeten dat die 1000 euro slaat op het "leningsbedrag", je kan daar vooraf onbeperkt bijstorten zoals je eerst moet storten op een prepaid cc. Het enige verschil met een prepaid, is dus dat je 1000 dollar extra krediet hebt, maar als je er bijvoorbeeld 5000 euro bijstort, heb je dus een bestedingslimiet van 6000 euro. Ben mijn Mastercard ook al stilletjesaan aan het "bijladen" tegen dat ik vertrekEssiej schreef: Wat ik me net nog bedacht, ben je student of niet? Als dat zo is heb je ook nog de optie voor studentencreditcard. Maximaal 1000 euro bestedingslimiet, maar geld wel als een volwaardige cc

- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wel opletten met die prepaid cards, want zelf heb ik er ook zo eentje, maar het hangt van de locatie af of hij ook gaat werken of niet. Als het systeem in een bepaalde winkel of tankstation jouw saldo niet kan checken, dan werkt de kaart dus niet. Een gewone Visa of Mastercard (via een krediet dus), die werkt dan weer wel. Nu lijkt het voor velen vanzelfsprekend dat dat overal werkt, maar uit eigen ervaring heb ik ondervonden dat mijn prepaid Mastercard vorig jaar in een bepaalde regio niet meer werkte. Ik heb toen verder moeten betalen mijn normale Visa kaart & via debit op mijn Maestro kaart.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10412 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-