Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Terug uit Florida
Terug uit Florida
We zijn sinds woensdag terug uit Florida.
Het weer was zalig behalve de laatste dag werd het wat frisjes en hadden we toch een jasje nodig 's morgens.
Regen hebben we niet gelukkig niet gehad.
Na vorig jaar het westen gedaan te hebben viel het toch een beetje tegen. Vooral dan "het onderweg" zijn, ik miste de prachtige natuur van het westen. We wisten dit natuurlijk wel van tevoren maar hadden er toch meer van verwacht. Key West waar iedereen zo veel van maakt vonden wij maar gewoontjes net als de andere Key's. De Everglades en vooral de Anhinga trail vonden we het mooiste van de reis. Vooral bij zonsondergang is het hier heerlijk rustig en we hebben veel wildlife gezien. Geen muggen gezien of gevoeld maar misschien was het niet de periode.
Miami is ook niet zo bijzonder, het Holocaust Memorial doet je wel iets met die muziek en de beelden maar op zich ben je hier vlug rond, had dit ook grootser verwacht. Ocean drive, tja, je moet er voor zijn...
We zijn natuurlijk blij dat we dit weer gezien hebben maar een eventuele volgende keer zal het toch zeker weer iets richting Westen worden.
Het weer was zalig behalve de laatste dag werd het wat frisjes en hadden we toch een jasje nodig 's morgens.
Regen hebben we niet gelukkig niet gehad.
Na vorig jaar het westen gedaan te hebben viel het toch een beetje tegen. Vooral dan "het onderweg" zijn, ik miste de prachtige natuur van het westen. We wisten dit natuurlijk wel van tevoren maar hadden er toch meer van verwacht. Key West waar iedereen zo veel van maakt vonden wij maar gewoontjes net als de andere Key's. De Everglades en vooral de Anhinga trail vonden we het mooiste van de reis. Vooral bij zonsondergang is het hier heerlijk rustig en we hebben veel wildlife gezien. Geen muggen gezien of gevoeld maar misschien was het niet de periode.
Miami is ook niet zo bijzonder, het Holocaust Memorial doet je wel iets met die muziek en de beelden maar op zich ben je hier vlug rond, had dit ook grootser verwacht. Ocean drive, tja, je moet er voor zijn...
We zijn natuurlijk blij dat we dit weer gezien hebben maar een eventuele volgende keer zal het toch zeker weer iets richting Westen worden.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: Terug uit Florida
Helemaal mee eens. Florida en de Keys vind ik overschat. Key West is wel de moeite waard maar de weg er naar toe....
Tuurlijk zijn er wel mooie plekjes te vinden maar of dat een hele rondreis rechtvaardigd.
Ook voor een strandvakantie zou ik zeker geen Florida kiezen. Wij gaan wel vaak naar Florida maar dan specifiek voor de pretparken en het mooie weer.
Voor natuur en steden gaan we liever naar het Westen en Noord Oosten.
Tuurlijk zijn er wel mooie plekjes te vinden maar of dat een hele rondreis rechtvaardigd.
Ook voor een strandvakantie zou ik zeker geen Florida kiezen. Wij gaan wel vaak naar Florida maar dan specifiek voor de pretparken en het mooie weer.
Voor natuur en steden gaan we liever naar het Westen en Noord Oosten.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Tja, Florida is erg plat en de natuur niet heel bijzonder vergeleken met het westen.
Eigenlijk had je eerst met Florida moeten beginnen en dan eens het westen moeten bezoeken.
Florida is gewoon lekker voor het klimaat, zon, strand, pretparken.. gewoon een beetje relaxen. De afstanden zijn ook niet mega groot en bovendien zijn de vliegtickets over het algemeen lager dan richting de westkust. Voor de natuur kan je beter naar het westen, maar ik vermaak me altijd prima in Florida!
Overigens wat eddepet71 zegt, dat je voor een strandvakantie niet speciaal naar Florida hoeft, ben ik het mee eens. Wil je alleen zon, dan kan je net zo goed ook naar Spanje gaan, daar wat weken liggen bakken in de zon. Maar dan mis je wel de Amerikaanse restaurants, winkels, brede wegen en voldoende parkeergelegenheid etc.
Eigenlijk had je eerst met Florida moeten beginnen en dan eens het westen moeten bezoeken.

Florida is gewoon lekker voor het klimaat, zon, strand, pretparken.. gewoon een beetje relaxen. De afstanden zijn ook niet mega groot en bovendien zijn de vliegtickets over het algemeen lager dan richting de westkust. Voor de natuur kan je beter naar het westen, maar ik vermaak me altijd prima in Florida!
Overigens wat eddepet71 zegt, dat je voor een strandvakantie niet speciaal naar Florida hoeft, ben ik het mee eens. Wil je alleen zon, dan kan je net zo goed ook naar Spanje gaan, daar wat weken liggen bakken in de zon. Maar dan mis je wel de Amerikaanse restaurants, winkels, brede wegen en voldoende parkeergelegenheid etc.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij zijn inmiddels in 19 staten geweest en qua natuur moet ik je gelijk geven dat Florida wat dat betreft minder te bieden heeft dan Colorado of Pennsylvania maar toch blijft Florida mijn favoriete staat en ik vind persoonlijk de route naar Key West wel heel bijzonder, hoe vaak rij je met de auto over een brug tussen de Atlantische oceaan en de Golf van Mexico in?
Natuurlijk is dit allemaal persoonlijke smaak en ik ben bevooroordeeld omdat wij in FL gewoond hebben
Natuurlijk is dit allemaal persoonlijke smaak en ik ben bevooroordeeld omdat wij in FL gewoond hebben

Florida still feels like home
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Miami vind jij niet zo bijzonderDana schreef: Miami is ook niet zo bijzonder

Mijn stad is het overigens ook niet maar er zijn genoeg mensen die er jaar in jaar uit naartoe gaan omdat ze het er zo leuk vinden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- eddepet71
- Amerikakenner
Iedereen begrijpt toch wel dat als je ergens op reageert dat het om jouw mening gaat? De TS kan daar dan mee doen wat hij/zij wil.Katja schreef:Miami vind jij niet zo bijzonderDana schreef: Miami is ook niet zo bijzonder
Mijn stad is het overigens ook niet maar er zijn genoeg mensen die er jaar in jaar uit naartoe gaan omdat ze het er zo leuk vinden.
ik vind het zelf nogal vervelend om overal 'dit is mijn mening, vind ik, persoonlijk denk ik' disclaimers bij te zetten.

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Gelukkig is dat jouw persoonlijke mening Eddepet
Florida still feels like home
- eddepet71
- Amerikakenner
Persoonlijk denk ik van wel.Dutchinflorida schreef:Gelukkig is dat jouw persoonlijke mening Eddepet

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dutchinflorida schreef:Gelukkig is dat jouw persoonlijke mening Eddepet

Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- jordywos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik kan me enigzins inleven in je reactie over Miami, Florida. Maarja je moet er geweest zijn om er achter te komen 
Wat me trouwens wel gaaf lijkt is West Key, het zuidelijkste puntje, wat is er dan mis met de weg er naar toe Eddepet?

Wat me trouwens wel gaaf lijkt is West Key, het zuidelijkste puntje, wat is er dan mis met de weg er naar toe Eddepet?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die weg is lang. Erg lang en je mag er maar 40 mph
- jordywos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ahh... serieus? pffoe dat duurt wel ff dan... kan me voorstellen dat dat slopend is!
Haha 'slopend' is het zeker niet, het schiet alleen niet erg op...
Maar met een paar leuke tussenstops is het een prima route om te doen. Het is in ieder geval geen straf om te rijden, en natuurlijk zijn er leukere/mooie routes te vinden (bv Highwat 1 in CA).
Maar met een paar leuke tussenstops is het een prima route om te doen. Het is in ieder geval geen straf om te rijden, en natuurlijk zijn er leukere/mooie routes te vinden (bv Highwat 1 in CA).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- eddepet71
- Amerikakenner
ned in MO schreef:Die weg is lang. Erg lang en je mag er maar 40 mph
En je ziet maar weinig.... Je rijdt in het midden van de eilanden en ziet voornamelijk bosjes. Net als 200km langs een geluidwal rijden. En dan moet je dezelfde weg nog terug. Ik zou zeggen... kijk eens op google Streetview
Die paar bruggen maakte het voor mij niet minder saai. http://m.google.nl/u/m/Qpwc4D
Voor een Keys gevoel kun je ook naar Key biscayne rijden. Heb je nog een gaaf uitzicht over Miami ook.... Maar zo denk ik erover

Voor het strand ga je al helemaal niet naar Florida
http://fattylane.files.wordpress.com/2011/09/beach.jpg
Maar gewoon naar Zuid Europa
http://us.cdn2.123rf.com/168nwm/netfall ... greece.jpg

-
- Amerikakenner
Ben er 2x heen gereden maar dat kan ik me echt niet herinneren , ik reed zeker 80 mph zoals altijd eigenlijk.ned in MO schreef:Die weg is lang. Erg lang en je mag er maar 40 mph

De mooiste stranden zijn juist in FL (volgens div verkiezingen)
Ik hou juist van die vergezichten alhoewel een paar bomen (alleen al voor de schaduw) ook leuk kan zijn.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 02 apr 2013, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Da's dan ruim te hard!
The speed limits in the Keys are generally 45 MPH on the built-up Islands, and 55 MPH on the bridges and less built-up islands. There are areas (very built-up strips, or animal sanctuaries) where the speed drops to 35 MPH.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
Ok nou 55 mph is nog altijd beter als de 40 mph van Ned.
Anders duurt het idd weken voordat je van Miami naar the Keys rijdt.
Stoppen in Key Largo is wel lekker hoor, wat een heerlijke rust en zwemmen met dolfijnen/zeehonden.
Maar of de weg tussen LA en Vegas zo specta is hahaha
Anders duurt het idd weken voordat je van Miami naar the Keys rijdt.

Stoppen in Key Largo is wel lekker hoor, wat een heerlijke rust en zwemmen met dolfijnen/zeehonden.
Maar of de weg tussen LA en Vegas zo specta is hahaha
Miami naar Key West is 160 mijl, heb het diverse malen gereden en leuk om te doen, ook met 40 mijl per uur. LA - SF is ook erg mooi, zelfs een stuk mooier 

- eddepet71
- Amerikakenner
Hondo schreef:Miami naar Key West is 160 mijl, heb het diverse malen gereden en leuk om te doen, ook met 40 mijl per uur.
En je geniet ervan zag ik in je foto album

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht