Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Walvissen in San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Walvissen in San Francisco
Dag iedereen!
Ik ga begin mei naar San Francisco. We gaan sowieso Alcatraz bekijken, maar willen ook walvissen zien.
Kan er iemand tips geven waar en hoe?
We hebben ook geen wagen dan, die gaan we pas halen als we vertrekken richting de nationale parken.
Alvast bedankt!
Ik ga begin mei naar San Francisco. We gaan sowieso Alcatraz bekijken, maar willen ook walvissen zien.
Kan er iemand tips geven waar en hoe?
We hebben ook geen wagen dan, die gaan we pas halen als we vertrekken richting de nationale parken.
Alvast bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Jessica
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Walvissen in San Francisco
Hoi,
Naar welke regionale parken gaan jullie? Gaan jullie richten het noorden, oosten of zuiden? Als jullie ook richting het zuiden gaan (Big Sur en Point Lobos) zou ik een walvis tocht bij Monterey Bay Whale Watch doen. Door de baai en de diepe troggen heb je in die regio over het algemeen meer kans om daar walvissen, orka's en dolfijnen te spotten en de tocht duurt 3 uur dus meer dan genoeg tijd om er goed van te kunnen genieten.
Zelf hebben wij op 12 maart daar een walvistocht gedaan en meerdere bultruggen, grijze walvissen en honderden dolfijnen gezien. We zijn ook enkele dagen in San Francisco geweest, daar hebben we echter niets kunnen vinden over walvistochten. Misschien omdat ze daar verder uit de kust zwemmen.
Groet, Martijn
Naar welke regionale parken gaan jullie? Gaan jullie richten het noorden, oosten of zuiden? Als jullie ook richting het zuiden gaan (Big Sur en Point Lobos) zou ik een walvis tocht bij Monterey Bay Whale Watch doen. Door de baai en de diepe troggen heb je in die regio over het algemeen meer kans om daar walvissen, orka's en dolfijnen te spotten en de tocht duurt 3 uur dus meer dan genoeg tijd om er goed van te kunnen genieten.
Zelf hebben wij op 12 maart daar een walvistocht gedaan en meerdere bultruggen, grijze walvissen en honderden dolfijnen gezien. We zijn ook enkele dagen in San Francisco geweest, daar hebben we echter niets kunnen vinden over walvistochten. Misschien omdat ze daar verder uit de kust zwemmen.
Groet, Martijn
03-2013: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas, 11-2013: Atlanta, 06-2014: Vancouver-Seattle-Portland-Yellowstone-Glacier-Calgary, 04-2015: New York, 06-2015: Charlotte-Atlanta-Birmingham-Memphis-Nashville-Smokey Mountains-Charlotte
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik begreep gaan er ook tochten vanuit San Francisco.
Ff google en ik vind deze links: http://www.sanfranciscowhaletours.com/ en https://www.sfbaywhalewatching.com/
Ff google en ik vind deze links: http://www.sanfranciscowhaletours.com/ en https://www.sfbaywhalewatching.com/
- richardbrand
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja er gaan ook whalewatch tours uit San Francisco wij hebben bij een standje staan kijken op Pier39 afgelopen jaar.
Alleen ben je er rond de 89 dollar pp kwijt. Een stuk duurder dan bijvoorbeeld bij Monterrey.
En zover wij konden zien varen ze niet elke dag uit voor Whale Watching
Alleen ben je er rond de 89 dollar pp kwijt. Een stuk duurder dan bijvoorbeeld bij Monterrey.
En zover wij konden zien varen ze niet elke dag uit voor Whale Watching
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Richard,
heeft dat misschien te maken met het verschil in ligging tussen SFO en Monterey?
Monterey heeft een baai die die meteen, vrijwel verticaal, super diep wordt. Een ideale omgevingen voor walvissen om te foerageren.
Bij de kust van SFO wordt het zeker ook diep, maar dan pas mijlen uit de kust, misschien dat, dat het verschil in prijs veroorzaakt. Omdat ze daar verder/langer moeten varen om in wateren te komen waar je een grotere kans hebt om die dieren tegen te komen.
heeft dat misschien te maken met het verschil in ligging tussen SFO en Monterey?
Monterey heeft een baai die die meteen, vrijwel verticaal, super diep wordt. Een ideale omgevingen voor walvissen om te foerageren.
Bij de kust van SFO wordt het zeker ook diep, maar dan pas mijlen uit de kust, misschien dat, dat het verschil in prijs veroorzaakt. Omdat ze daar verder/langer moeten varen om in wateren te komen waar je een grotere kans hebt om die dieren tegen te komen.
03-2013: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas, 11-2013: Atlanta, 06-2014: Vancouver-Seattle-Portland-Yellowstone-Glacier-Calgary, 04-2015: New York, 06-2015: Charlotte-Atlanta-Birmingham-Memphis-Nashville-Smokey Mountains-Charlotte
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de antwoorden alvast!
We blijven in San Fran en zullen daarna meteen landinwaarts trekken, vandaar dat we zo'n walvistocht willen doen vanuit San Francisco zelf.
Dat kan inderdaad ook meteen het prijsverschil zijn.
Ik kan het natuurlijk zelf ook op het internet opzoeken, maar ik heb liever meningen van mensen die het zelf hebben meegemaakt
!
We blijven in San Fran en zullen daarna meteen landinwaarts trekken, vandaar dat we zo'n walvistocht willen doen vanuit San Francisco zelf.
Dat kan inderdaad ook meteen het prijsverschil zijn.
Ik kan het natuurlijk zelf ook op het internet opzoeken, maar ik heb liever meningen van mensen die het zelf hebben meegemaakt

- goldenhills
- Amerika-expert
SFO is het vliegveld, daar is het niet diep en zitten (normaliter) geen walvissen...MrGreen schreef:Bij de kust van SFO wordt het zeker ook diep

- richardbrand
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb geen idee of het daar mee te maken heeft, maar wij hebben het toen niet gedaan omdat wij het te duur vonden.
We waren met zijn 3en en zouden totaal 100 dollar duurder uit zijn.
Dus dit hebben we bewaard voor onze volgende trip naar het zuid-westen omdat we afgelopen jaar na San Francisco ook het binnenland introkken
We waren met zijn 3en en zouden totaal 100 dollar duurder uit zijn.
Dus dit hebben we bewaard voor onze volgende trip naar het zuid-westen omdat we afgelopen jaar na San Francisco ook het binnenland introkken
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Thanks iedereen!
We gaan inderdaad naar Monterery, gezien de tijdstippen voor in San Francisco niet uitkomen.
We zijn aan het twijfelen tussen Princess Monterey Whale Watching en Go Whales, enige ervaringen?
We gaan inderdaad naar Monterery, gezien de tijdstippen voor in San Francisco niet uitkomen.
We zijn aan het twijfelen tussen Princess Monterey Whale Watching en Go Whales, enige ervaringen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
[youtube]8G1QQkJ9HIY[/youtube] Vanaf 15:38 * let op voor zeeziekte bij de beelden *
Mocht je voor Princess Monterey kiezen en je ziet/hoort de vrouw op de achtergrond al voor je de boot opstapt tijdens het introverhaal (whales swallow kids
) Zorg dat je niet vlakbij een box gaat staan....
Mocht je voor Princess Monterey kiezen en je ziet/hoort de vrouw op de achtergrond al voor je de boot opstapt tijdens het introverhaal (whales swallow kids

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Pinguinos schreef:Thanks iedereen!
Dat ligt eraan wat jullie willen? Wil je ze gezien hebben en de rest van de dag andere dingen doen dan zou ik voor Princess Monterey Whale Watching gaan.
Willen jullie echter meer tijd en meer kans om ze te zien dan zou ik voor Go Whales gaan ( http://www.gowhales.com/ ), eigenlijk heten ze Monterey Bay Whale Watch. Hier hebben ze meer tijd en vertellen ze heel veel over de verschillende soorten walvissen en dolfijnen die je tegen (kunt) komen. Ook is er bij hen op elke tocht een mariene bioloog aanwezig waarvan een ook het e.e.a. heeft gedaan voor National Geograpic.
Zelf hebben wij de tocht met Monterey Bay Whale Watch (gowhales) gedaan en we vertrokken gelijktijdig met de Princess, echter die Princess bleef bij de dolfijnen en walvissen eventjes liggen om daarna snel verder te varen terwijl wij langer bleven en veel informatie kregen.
Dus in het kort: als je graag wat meer tijd doorbrengt op zee met de verschillende soorten en informatie wil dan zou ik voor Monterey Bay Whale Watch gaan.
Willen jullie echter een korte tour dan kun je ook voor Princess Monterey Whale Watching gaan.
Groet, Martijn
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hej, wat toevallig...die hadden wij dus op de princess en ook van dat doorvaren hadden wij geen last. Wij waren als 1e bij de walvissen en na een uur 2 walvissen te zijn gevolgd wil je ook wel eens wat anders zien. Ik denk dat het gewoon van de dag afhangt. De reders volgen elkaar toch allemaal en ze houden contact over wat je zien en dan groeperen ze rond die beesten.Willen jullie echter meer tijd en meer kans om ze te zien dan zou ik voor Go Whales gaan ( http://www.gowhales.com/ ), eigenlijk heten ze Monterey Bay Whale Watch. Hier hebben ze meer tijd en vertellen ze heel veel over de verschillende soorten walvissen en dolfijnen die je tegen (kunt) komen. Ook is er bij hen op elke tocht een mariene bioloog aanwezig waarvan een ook het e.e.a. heeft gedaan voor National Geograpic.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Daarom zeg ik dus ook dat het net is wat je zelf wil, een langere tocht met meer info (want meer tijd) of een korte tocht en de rest van de dag vullen met andere activiteiten.
dat ze bij de Princess ook mensen met kennis hebben en dat je daar ook informatie krijgt heb ik nooit tegen gesproken
.
dat ze bij de Princess ook mensen met kennis hebben en dat je daar ook informatie krijgt heb ik nooit tegen gesproken

-
- Amerika-ontdekker
We hebben inderdaad voor Go Whales gekozen. Volgens de website willen ze meerdere soorten laten zien, dus komt goed
!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht